kiezen wasdroger

24-08-2012 17:05 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

met de komst van onze kleine meid wordt er iets meer gewassen. En dadelijk droogt het niet meer zo fijn buiten. Dus voorbereid op een mindere herfst, wil ik me orienteren op een droger.

Wensen:

- afvoerdroger

- goed merk

- budget tot max 450 euro (maar minder is fijn)

- ik zie 6,7,8 kilo en twijfel tussen 7 of 8 kilo, tips?

- hij moet bezorgd worden en naar twee hoog worden gebracht

Hebben jullie tips en adviezen, wellicht zelfs modellen die aangeraden kunnen worden? Zie door de bomen het bos niet meer...
mijn droger komt van de BCC, zij bezorgen, ook naar boven, maar geloof dat je daar wel bij moet betalen.

Wat betreft gewicht: Kijk hoeveel gewicht er in je wasmachine kan. Als dat 5 kilo is, dan moet je een droger van 6 kilo, is je wasmachine 6 kilo, dan een droger van 7 enzovoort. (zo is het mij uitgelegd bij de bcc) Ik weet zelf het merk zo niet wat ik heb :O

Oh, en een condens droger kun je gewoon een afvoerdroger van maken, vaak kun je aan de achterkant een slang aan koppelen. Je moet er dan wel een hebben waar de condenslade onderaan zit, en niet boven aan.
Wij hebben een indesit, vrij goedkoop. Een standenknop voor de tijd en een drukknop voor warm of koud.

Hoe groter de droger hoe meer je erin gooit, maar hoe langer hij aanstaat... dus meer stroomverbruik. Enne... Ik zou een beetje het formaat van je wasmachine aanhouden. Want anders heb je wel een acht kg droger, maar gaat er maar zes kg wasgoed in... Toch zonde van het extra geld wat je betaalt voor een grotere droger.

Wat wel makkelijk is, is een droger die zelf het gewicht uitrekent en de droogtijd daarop aanpast. Die wie wij hebben kan dat niet waardoor ik altijd moet gokken hoe lang die aan moet. Zeker met kleine wasjes lastig.
Wat ik zelf erg fijn vind is een uitgestelde start. Dus dat zou ik als advies nog wel mee willen geven. Dat als je om 9 uur ergens naar toe gaat of om 10 uur lekker op tijd wil gaan slapen, dat je dan de droger zo in in kan stellen dat hij 's nachts draait (goedkoper). Of als je naar je werk gaat, dat hij pas gaat draaien rond een uur of 4, zodat hij klaar is als jij thuis komt en je was niet langdurig in je droger ligt.
Er zijn hele goede resultaten over het huismerk van Mediamarkt en Saturn. Het is gewoon Bosch kwaliteit van de Bosch fabriek.
Drogers zijn trouwens vergeleken met wasmachines heel licht. Dus kan je wel zelf tillen. Ik heb hem in mijn eentje op de wasmachine gezet en ben echt geen krachtpatser!!
quote:livine schreef op 24 augustus 2012 @ 17:17:

Wat ik zelf erg fijn vind is een uitgestelde start. Dus dat zou ik als advies nog wel mee willen geven. Dat als je om 9 uur ergens naar toe gaat of om 10 uur lekker op tijd wil gaan slapen, dat je dan de droger zo in in kan stellen dat hij 's nachts draait (goedkoper). Of als je naar je werk gaat, dat hij pas gaat draaien rond een uur of 4, zodat hij klaar is als jij thuis komt en je was niet langdurig in je droger ligt.Ik doe alleen de droger aan als ik thuis ben. Als er iets niet brand gevaarlijk is in huis dan is het de droger wel.
De meeste bezorgen tot de eerste drempel van de portiekflat ( vooral als er geen lift is)
quote:plofkipje84 schreef op 24 augustus 2012 @ 17:17:

Wij hebben een indesit, vrij goedkoop. Een standenknop voor de tijd en een drukknop voor warm of koud.

Hoe groter de droger hoe meer je erin gooit, maar hoe langer hij aanstaat... dus meer stroomverbruik. Enne... Ik zou een beetje het formaat van je wasmachine aanhouden. Want anders heb je wel een acht kg droger, maar gaat er maar zes kg wasgoed in... Toch zonde van het extra geld wat je betaalt voor een grotere droger.

Dat is juist de bedoeling. Droog wasgoed heeft meer ruimte nodig om er, redelijk, kreukvrij uit te komen. Met een 5/6 kilo wasmachine kun je, bij een volle trommel, beter een 8 kilo droger hebben.

Wat wel makkelijk is, is een droger die zelf het gewicht uitrekent en de droogtijd daarop aanpast. Die wie wij hebben kan dat niet waardoor ik altijd moet gokken hoe lang die aan moet. Zeker met kleine wasjes lastig.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:redband schreef op 24 augustus 2012 @ 17:19:

[...]

Ik doe alleen de droger aan als ik thuis ben. Als er iets niet brand gevaarlijk is in huis dan is het de droger wel.

Ik heb liever dat ik niet thuis ben als er brand uit breekt, want ik ben niet in de veronderstelling dat ik het door heb voordat de halve kamer al in de fik staat. Maar om eerlijk te zijn laat ik hem dus ook draaien als ik slaap. Ik ben wel heel consequent in het schoonmaken van het filter. Dus wat dat betreft is het wel prettig om een droger te kiezen waarbij dat heel makkelijk gaat.

En één die zoemt als 'ie klaar is.
in het vorige huis had ik een bosch afvoerdroger en die beviel erg goed. in het nieuwe huis moesten we een condensdroger en ik ben weer voor een bosch gegaan. wij hebben staan afdingen en toen werd hij gratis naar boven gesjouwd:)

verder zou ik ook naar de energiezuinigheid kijken. en inderdaad naar de maat trommel van je wasmachine. die is bij mij 8 kg dus heb ik ook een droger genomen waar veel in kan.

voor overige functies is het maar wat je zelf wilt. ik gebruik bv uitgestelde start nooit omdat ik niet wil dat er apparaten aanstaan als ik weg ben(heb ooit een keer brand gehad en nu een klein trauma). dus dat soort luxe snufjes hoeven van mij niet.
quote:livine schreef op 24 augustus 2012 @ 17:22:

[...]

Ik heb liever dat ik niet thuis ben als er brand uit breekt, want ik ben niet in de veronderstelling dat ik het door heb voordat de halve kamer al in de fik staat. Maar om eerlijk te zijn laat ik hem dus ook draaien als ik slaap. Ik ben wel heel consequent in het schoonmaken van het filter. Dus wat dat betreft is het wel prettig om een droger te kiezen waarbij dat heel makkelijk gaat.

En één die zoemt als 'ie klaar is.Je merkt het snel genoeg als het niet goed gaat met de droger.
Consumentenbond heeft ze deze maand erin staan, de goede zijn allemaal duurder dan 450,-
wIJ HEBBEN NU voor de tweede keer een White knight.

Van de Wehkamp. En erg tevreden. Weinig toeters en bellen. Alleen een minutenknop en twee standen half of heel drogen.

Naar mijn idee kan er dan ook weinig kapot gaan.

Ik droog 3 a 4 keer in de week en ik heb 8 jaar met de eerste gedaan. Toen ging hij kapot. Erg tevreden dus.

Naar mijn idee hoeft er ook niet meer op een droge te zitten.
Droger laten draaien als je slaapt. Dat zou ik nou heel eng vinden. Ik laat ook geen wasmachine draaien. Volgens mij scheelt het niet erg veel met de nachtstroom.
Met ervaring weet je ongeveer hoe lang de droger erover doet.

Klopt het niet zet je hem nog even aan.
Op een BHV cursus kreeg mijn man het advies van een daar aanwezige brandweerman om nooit een wasdroger te laten draaien als er niemand thuis is. Het is namelijk brandoorzaak nummer 1 bij woningbranden. En natuurlijk hoop je ook niet dat ie in de fik vliegt als je thuis bent, maar dan merk/ruik je het snel genoeg. Ook al maak je regelmatig het filter schoon. Het stof verzamelt zich namelijk ook om de trommel heen (waar je dus niet bij kunt)!
Een droger weegt niets in vergelijking met een wasmachine. Daar zit niet zo'n betonblok in voor de stabiliteit.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Oeh! Bestaat de Witte Ridder nog? Dat was mijn eerste witgoedapparaat en heet het veel langer volgehouden dan de merkmachine's daarn!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:livine schreef op 24 augustus 2012 @ 17:17:

Wat ik zelf erg fijn vind is een uitgestelde start. Dus dat zou ik als advies nog wel mee willen geven. Dat als je om 9 uur ergens naar toe gaat of om 10 uur lekker op tijd wil gaan slapen, dat je dan de droger zo in in kan stellen dat hij 's nachts draait (goedkoper). Of als je naar je werk gaat, dat hij pas gaat draaien rond een uur of 4, zodat hij klaar is als jij thuis komt en je was niet langdurig in je droger ligt.

Ik heb nachttarief,en dat gaat in van 9 sávonds tot 6 smorgens,en in het weekend.

Waar ik op zou letten is dat je droger 1 kilo meer is als je wasmachine,dan heb je wat extra lucht tussen je was.
altijd erbij blijven. Als je één keer het pluizenfilter vergeet leeg te maken hangt er al een schroeilucht.
it's a big club and you ain't in it
Ik heb al 16 jaar een Miele. Bevalt erg goed.
Ladytruckster scheelt dat nou veel per jaar. Dat vraag ik me dan af. Ik ben een bangerik en slaap niet goed als de wasmachine gaat centrifugeren. En als ik hem midden in de nacht laat draaien dan blijft de was er uren nat inzitten. Al kun je dit ook instellen waarschijnlijk.

Ja de witte ridder bestaat nog. Mijn bevalt hij goed.

Heel eenvoudig zonder poespas.. Kan er ook minder kapot gaan.

Was wegen, handig. Maar ik weet uit ervaring hoe lang het ongeveer duurt, en ik ben thuis. Dus heb ik alle tijd om hem verder te zetten.

En gaat hij harder geluid maken dan is alles droog.
Wehkamp bezorgt sowieso alle witgoed in portiekflats. Ik woon zelf 4 hoog in een portiek en ze brachten mijn wasmachine keurig tot in de badkamer en namen de oude weer mee. Zij zijn, voor zover ik weet, de enige die dit doen. Die service is wel iets om in overweging te nemen als je een wasmachine/droger/koelkast/ whatever koopt.
lulu bij mij kwamen ze het ook boven brengen.

De wasmachine ooit bij Neckermann gekocht.

Nooit meer doen, die sjouwt geen trappen in de woning.

Wegens beschadigingen, logisch. Maar Neckermann zet het niet op haar site erbij...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven