kiezen wasdroger

24-08-2012 17:05 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

met de komst van onze kleine meid wordt er iets meer gewassen. En dadelijk droogt het niet meer zo fijn buiten. Dus voorbereid op een mindere herfst, wil ik me orienteren op een droger.

Wensen:

- afvoerdroger

- goed merk

- budget tot max 450 euro (maar minder is fijn)

- ik zie 6,7,8 kilo en twijfel tussen 7 of 8 kilo, tips?

- hij moet bezorgd worden en naar twee hoog worden gebracht

Hebben jullie tips en adviezen, wellicht zelfs modellen die aangeraden kunnen worden? Zie door de bomen het bos niet meer...
Ik heb 10 lijnen gespannen over me hele zolder heen goedkoper kan niet
quote:mara2 schreef op 24 augustus 2012 @ 18:30:

Ladytruckster scheelt dat nou veel per jaar. Dat vraag ik me dan af. Bij ons wel, maar gaat het ook al om 21u in. Dus dan gaat de was aan en voordat ik naar bed ga in de droger. Beddegoed ed doe ik in het weekend.
quote:heppiedepeppie12 schreef op 24 augustus 2012 @ 18:27:

Ik heb al 16 jaar een Miele. Bevalt erg goed.

Hij is vast niet goed meer voor je energierekening.

Met 16 jr is ie echt niet energiezuinig meer, en is ie aan zijn pensioen toe.
quote:mara2 schreef op 24 augustus 2012 @ 18:30:

Ladytruckster scheelt dat nou veel per jaar. Dat vraag ik me dan af. Ik ben een bangerik en slaap niet goed als de wasmachine gaat centrifugeren. En als ik hem midden in de nacht laat draaien dan blijft de was er uren nat inzitten. Al kun je dit ook instellen waarschijnlijk.

Ja de witte ridder bestaat nog. Mijn bevalt hij goed.

Heel eenvoudig zonder poespas.. Kan er ook minder kapot gaan.

Was wegen, handig. Maar ik weet uit ervaring hoe lang het ongeveer duurt, en ik ben thuis. Dus heb ik alle tijd om hem verder te zetten.

En gaat hij harder geluid maken dan is alles droog.

Ik betaal de helft in mijn daluren.

Dus dat scheelt wel ja.

Maar ik was alleen in het weekend,omdat ik door de week 60uur werk en dan geen zin heb.

En vaatwasser zet ik vaak smorgens voor mijn werk aan,en als ik naar mijn werk ga is hij klaar.

Durf ook niet te wassen als ik weg ben,heb ooit een lekkage gehad,kwam ik thuis,liep het water met lego zo van 2 verdiepingen af.

En een keer brand in mijn droger.............gelukkig wel op tijd geroken,omdat ik thuis was.
quote:redband schreef op 24 augustus 2012 @ 18:39:

[...]

Hij is vast niet goed meer voor je energierekening.

Met 16 jr is ie echt niet energiezuinig meer, en is ie aan zijn pensioen toe.Daarom gebruik ik m in dal-tarief...
quote:ladytruckster schreef op 24 augustus 2012 @ 18:41:

[...]

Ik betaal de helft in mijn daluren.

Wij gebruiken 1/3 in de piek en 2/3 in de dal-uren.
ladytruckster, kan me voorstellen dat je het in het weekend doet.

Scheelt ook weer in daluren denk ik zo.

Hier lukt dat niet want ik werk een dag in het weekend. En met vier mensen gaat de was zo ruiken als ik hem opspaar.

Pas geleden stond de elektradoos waar aan de wasmachine is aangekolpt licht in brand. Nou ja er kwam een vonkje uit. En de binnenkant was verbrand.

Ik had tijdens de schoonmaak de wasmachine naar voren getrokken. Toen was de draad eruit gegaan. Nu doe ik niks meer aanlaten. Ook niet als ik even naar school ben.

Maar dat ligt aan mij.
Ik zou een electronisch gestuurd worden en geen tijdgestuurde.

De trommel gegalvaniseerd, gaat niet roesten.

Qua kilo's, het is maar zelden dat je alle was in de droger gooit dus allebei 5 kilo is praktisch genoeg. Vaak hang je een beetje was op, rest in de droger.
Bedankt voor de tips over het brandgevaar, misschien ben ik wat te naïef. Zal er eens over nadenken om misschien toch niet meer te drogen dan, midden in de nacht.

Maar ik vind het wel veel schelen en vind het irritant om steeds tot het weekend te wachten. Aan de andere kant is een hoge rekening natuurlijk van mindergeschikt belang t.o.v. mijn leven

Over het bezorgen: ik heb de mijne bij modern.nl besteld. Je moet daar extra installatiekosten (15 eur) betalen om hem boven te laten plaatsen, maar dan doen ze dat ook wel netjes enzo. Ik vond het wel prettig, want ik heb een enorm steile trap en had toen geen familieleden die mochten tillen. En ze namen de oude mee, en die sjouwden ze dus ook naar beneden dankzij dat ik iets meer betaald had. Maar het klopt dat een droger op zich niet enorm zwaar is.
Misschien mosterd, maar als je veel droogt en je hebt de ruimte zou ik voor een gaswasdroger gaan. Duurder in aanschaf maar vele malen zuiniger in gebruik.
Ik heb een Zanussi: irritant ding, de deur blijft niet open staan. ZTE 285. Die moet je dus niet hebben
@ allemaal: dank! Heel veel goede tips!

Twijfel nog een beetje over hoe veel er aan uit geven. Heb drogers van bosch op het oog, die heeft een model van iets over 300 en iets over 400 euro.

zie bijv http://www.modern.nl/Witg ... er-WTV76321NL/137/435167/

vraag me nou echt af of die meerwaarde van resttijd indicator, trommelverlichting ed 100 euro waard zijn. Maar, het goedkopere model schijnt door de consumentenbond al in 2007 getest te zijn, dus is al redelijk gedateerd, toch?

Iemand recent nog zich verdiept?
Tja, het ligt er echt aan wat je belangrijk vindt aan een droger. Ik kies zelf altijd voor zo min mogelijk snufjes, wat er niet aan extra functies op zit kan ook niet kapotgaan. En het maakt toch niet echt uit hoe oud een bepaald model is, ik zou vooral op het energielabel en de voor jou belangrijke specificaties letten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven