lastig

25-08-2012 00:02 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Iets wat ik kwijt moet..ik heb een probleem waar ik echt niet uitkom.

Ik hou van mijn vriend maar sommige dingen...ik weet niet hoe ermee om te gaan. Hij is 29, ik 28.

Vanaf het begin had ik dat al, we kennen elkaar nu zo'n drie jaar, maar ik lijk er steeds slechter mee om te kunnen gaan. Paar opmerkingen.

Op onze tweede date vroeg hij, lollig bedoeld maar ik vond van niet, of mijn zus net zulke memmen als mij had. De volgende dag herinnerde hij zich dat niet eens meer.

Ook heeft hij eens tegen iemand gezegd, vond ie lollig en hij was beschonken, goh dus je bent dik én gay. Die man is toen heel boos geworden. Dit is al een aantal jaren geleden, maar gewoon het idee dat hij het ZEGT. iemand kwetsen is dat.

Ik vind dat hij over het algemeen gewoon vaak heel bot is. Over mensen met tattoos, gays, van alles wat maar niet gewoon is heeft hij wel een opmerking over. Harde opmerkingen.

Voor de rest gaat het ook niet soepel tussen ons, ander punt. Maar ik mis een stukje inleving.

Ik twijfel ongelooflijk of ik dit wel wil. Overdrijf ik of is het niet gek dat ik om dit aan de relatie ga twijfelen?
Wat heb je zijn moeder gevraagd dat ze dat als reactie gaf?

Zou me niet verbazen als ze jou een prettige schoondochter vind, als tegenhanger van het gedrag van zoonlief.
quote:ine22 schreef op 25 augustus 2012 @ 00:48:

Klopt, we staan heel anders in t leven. Over een aantal dingen. Maar het idee dat ik hem los moet laten vind ik eng.

Toch denk ik dat je dat moet doen, Ine22. Hij klinkt eerder als een puber dan als een volwassen man van 29, en het ontbreekt hem aan inlevingsvermogen. Daar hebben meer mannen last van maar hij uit het wel wat extreem. Als jij van jezelf al onzeker bent, lijkt mij dit niet de juiste partner.

Je zegt dat je loslaten eng vind, maar het zal je eerder opluchting opleveren, dat je je niet meer druk hoeft te maken om zijn ongepaste opmerkingen. Men gaat jou er misschien ook wel op aankijken.

Je redt het echt wel in je eentje en je komt vast ook wel een betere man tegen dan deze $%^&*#!
Dankje dog-crazy.

Hij doelt daarmee op therapie bv, als iemand in therapie zit vindt hij dat een teken van zwakte. Ik zit ook in therapie en dat vond hij heel lastig te aanvaarden.

Onze karakters kunnen niet verder uit elkaar liggen, klopt.

Ik heb het vaker besproken en hij wil eraan werken en doet dat ook maar zijn meningen blijven, die verander je niet.

Ik voel me wel op mijn gemak qua uiterlijke zekerheid, hij zegt duizend keer hoe mooi hij me vindt. Maar ik voel me niet geaccepteerd qua mijn gevoeligheid, dus ik heb t gevoel dat hij vindt dat mijn innerlijk te moeilijk is. Ik kan heel onzeker zijn en eindeloos doorgaan daarover en dat trekt hij niet.. ben vanaf n rotrelatie twee jaar vrijgezel geweest, liet niemand toe en toen ontmoette ik hem. Vanaf t begin vanuit veel wantrouwen gestart door eerdere ervaring en dat neemt hij me kwalijk omdar hij vindt dat hij totaal anders is dan mn ex en dat hij niks met hem te maken heeft. Aan de ene kant is dat zo, aan de andere kant vind ik dat je altijd te maken krijgt met het verleden van je partner. Ik heb dingen niet slim aangepakt en vanuit wantrouwen veel vragen op hem afgevuurd maar ik word maar niet zekerder.
Zijn moeder kijkt me soms aan en zegt dan Hij had een zusje moeten hebben he, dan deed ie vast anders. Ze neemt het ook vaak voor me op.
Jouw onzekerheid is gestoeld op eerdere ervaringen in je leven, dat wist hij toen je hem ontmoette maar hij staat dus blijkbaar niet open voor jouw en de rugtas die je meedraagt. Je stelt jezelf open voor therapie en hij vind het een teken van zwakte, hoe groot kan de denkkloof zijn??? Uiterlijk en schone schijn zijn voor hem meer waard dan diepgang. Een relatie is juist ook emotionele binding, maar blijkbaar mist die bij jullie op nogal wat vlakken.

Je doet jezelf tekort Ine...
Wat een lieverd!quote:ine22 schreef op 25 augustus 2012 @ 08:15:

Zijn moeder kijkt me soms aan en zegt dan Hij had een zusje moeten hebben he, dan deed ie vast anders. Ze neemt het ook vaak voor me op.
Zijn moeder lijkt jouw twijfels aan te voelen......
Wonen jullie samen?
Onwijze lieverd, maar wel van de oude stempel, dat botst tussen hen.

Maar jouw reactie, die uiterlijke schijn....mijn vriendin dacht het ook. Ik krijg zo'n zere buik nu. Shit shit shit.
Ja, iets langer dan een half jaar nu. Ik denk ook vaak, het komt door jezelf Ine, je maakt hem gek met je gewantrouw.
Eigenlijk weet je wel al wat het beste is om te doen...

En dat hij door mij gestressed is en daarom zo doet. Maar daaronder kan ik toch niet altijd zijn opmerkingen scharen als ik eerlijk ben. Ik ben bang, verdorie! Om te janken
Tuurlijk vind er een wisselwerking tussen jullie plaats, actie-reactie.....

Maar kun je je voorstellen dat je een lang gelukkig leven met hem gaat hebben met hetgeen je nu voelt en weet?
Laat hij op emotioneel gebied ooit echt het achterste van zijn tong zien?
Ik ben nu echt verdrietig en misselijk. Met hem wilde ik trouwen, kindjes. Shitttterdeshitkut. Sorry. Maar het voelt dubbel. Zo fihn dat ik even met je kon praten, ik kan nu nl even niemand bellen gezien t tijdstip. Verder woon ik n eindje van familie vandaan. Voel me echt raar, dat gevoel van Je moet een keuze maken maar is dat de goeie keuze.
Feitelijk hebben jullie dus stress van elkaar. De match pakt verkeerd uit . Ik zou een goed gesprek aangaan en je twijfels bespreken. Wat mis je bij hem, waar voel je je niet gesteund en gewaardeerd. En dan ook zijn kant aanhoren.

Hebben jullie ooit eerder op het punt gestaan te breken? Zo ja, hoe ging hij daar emotioneel mee om?
Lieve Ine Honden zijn nou eenmaal vroeg uit de veren en dan nuttig ik mn ontbijt even hier
Heel soms doet hij dat en dan zegt hij Ik wil alleen maar over hem praten met jou, verder met niemand. Het achterste van zijn tong laat hij zien als hij kwaad is door mijn wantrouwen. Ik word niet gelukkig nee, hij ook niet zegt hij.
Er moet idd wat gebeuren en jij kunt als beste invullen wat goed is om te doen.

Als zijn gedrag een onhandig houding geven is aan zijn eigen onzekerheid dan moet hij daar iets mee doen! Als hij het prettig vind mensen bewust te kwetsen en daar zelf beter van te worden....get out of there!
Als hij het achterste van zijn tong laat zien, is hij dan emotioneel? Toont hij zijn verdriet en onzekerheid?
Ja dat is zeer waar, stress van elkaar. Hij voelt zich zwaar kut dat het zo gaat en vindt dat ie nooit n eerlijke kans heeft gehad. We hebben vaker op t punt gestaan te stoppen. De eerste keer was hij heel verdrietig maar de laatste keer wiste hij per direct mn nummer.
Jullie worden beide niet gelukkig van hoe het nu gaat, schrijf je. Daar hebben jullie het dan recent over gehad neem ik aan. En dan, wat doet hij er mee?
Onmacht en boosheid liggen dicht bijelkaar. Hij uitte zijn onmacht in het wissen van je nummer, terwijl hij er ws boos over was.

Dat komt emotioneel onderontwikkeld over, hij uit zichzelf ipv emotioneel in boos worden.
Emotioneel in de zin van kwaad. Soms zegt hij Ik kan wel janken als t zo gaat, het frustreert me, waarom moet t zo moeilijk!

Ik denk dat hij onzeker is over hoehij met emoties om gaat, maar dat hij ze t liefst ver weg houdt. Die opmerking van die man Dus je bent dik EN homo, ging zo: hij zei tegen zn vriend; moet je opletten! Eb toen deed ie t.
Wat wat loopt er nog meer niet lekker, als ik mag vragen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven