lastig

25-08-2012 00:02 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Iets wat ik kwijt moet..ik heb een probleem waar ik echt niet uitkom.

Ik hou van mijn vriend maar sommige dingen...ik weet niet hoe ermee om te gaan. Hij is 29, ik 28.

Vanaf het begin had ik dat al, we kennen elkaar nu zo'n drie jaar, maar ik lijk er steeds slechter mee om te kunnen gaan. Paar opmerkingen.

Op onze tweede date vroeg hij, lollig bedoeld maar ik vond van niet, of mijn zus net zulke memmen als mij had. De volgende dag herinnerde hij zich dat niet eens meer.

Ook heeft hij eens tegen iemand gezegd, vond ie lollig en hij was beschonken, goh dus je bent dik én gay. Die man is toen heel boos geworden. Dit is al een aantal jaren geleden, maar gewoon het idee dat hij het ZEGT. iemand kwetsen is dat.

Ik vind dat hij over het algemeen gewoon vaak heel bot is. Over mensen met tattoos, gays, van alles wat maar niet gewoon is heeft hij wel een opmerking over. Harde opmerkingen.

Voor de rest gaat het ook niet soepel tussen ons, ander punt. Maar ik mis een stukje inleving.

Ik twijfel ongelooflijk of ik dit wel wil. Overdrijf ik of is het niet gek dat ik om dit aan de relatie ga twijfelen?
Heeeeel herkenbaar alleen ik ben 14 jaar verder en loop nog steeds tegen dezelfde dingen aan. Ik had vroeger de illusie dat mijn man wel zou veranderen en het is ook wel wat bijgedraaid met de leeftijd maar in essentie blijft iemand zoals hij is. Onze situatie is vergelijkbaar: ik ben gevoelig en empathies, mijn man hard en bot (steekt mening niet onder stoelen of banken en weinig inlevingsvermogen). Door veel te praten en steeds tegen dezelfde problemen aan te lopen kom je uiteindelijk wel iets dichter tot elkaar maar denk niet dat hij veranderd hoor. Als ik je nu mag adviseren: deze ergernis blijft bestaan, nu heb je nog geen kinderen en je bent nog jong, neem even afstand OF accepteer hem hoe hij is en leer daar mee omgaan. Niemand is namelijk perfect en bij een volgende partner zal ook weer karakter trekken en vervelende eigenschappen hebben (die je na de roes van verliefdheid zal zien). Wat dat betreft ben ik vsn de oude stempel en geef ik niet zo snel op in een relatie. Relaties zijn altijd hard werken en beide partners moeten water bij de wijn doen. Sterkte!
Gatverdamme... de manier waarop hij zijn uitspraak deed was dus echt belust o kijk mij eens grappig en kwetsend zijn

Met emoties wegduwen komt hij zichzelf nog wel een keer tegen.

In mijn onmacht zou ik denk ik roepen "ging je maar eens een keer janken"!
dubbel
We hebben het er recentelijk over gehad en hij vindt dat t grootste deel bij mij ligt en dat ik buiten zn lompe opmerkingen niks tekort kom en als ik die opmerkingen niet kan vergeten moet kappen met hem. Hij zegt over 20 jaar neem je me t nog steeds kwalijk, ik kan t niet terugdraaien. Dat het enorm veel met me doet snapt ie echt niet. Hij wiste mn nummer omdat hij het achter zich wilde laten, hij is doodmoe vd gesprekken, mij vaak verdrietig zien door onzekerheid en dat ik me onbegrepen voel en hij zei gister dat ik stilsta en hem belemmer in zijn leven. Hij vindt zichzelf een slappe zak dat hij zich zo laat behandelen door mij. Wantrouwen, jaloezie o.a.
Jemig Ine...

Zoals ik het lees doe je jullie beide er een "plezier"mee om de relatie te beeindigen.

Maar ik vraag me af waarom hij zelf de stap niet neemt als hij het zo zwaar heeft. Hij is trouwens wel erg van alle schuld bij jou neerleggen.
Zimaya dankje. Niemand is perfect dat klopt. Ik vind het lastig te accepteren.
Zimaja, het lijkt mij erg frustrerend 2 van die verschillende karakters. Het is idd zo dat in iedere relatie wel dingetjes zijn maar dit is best een behoorlijk issue.

Had je het zonder schromen over gedaan met je man?
Dogcrazy, ja dat denk ik soms ook, dat dat beter is. Ik ben ook niet goed bezig door mijn wantrouwen en checkte zijn mobiel en zaagde door over vrouwen, maar ik vindt hem niet openstaan voor die rugzak.
Ahum. Vind zonder t.
Ine, dan zijn er echt wel betere matches te vinden

Acceptatie hoe one and other is is van basis belang in een relatie. Blijkbaar ligt hier voor jullie allebei een issue.
Ik denk dat je niet de hoofdprijs hebt gevonden en dat je eigenlijk beter verdient
Ik voel me zo moedellooos
Ik ben echt bang dat ik spijt krijg als ik t uitmaak. ondanks alles zijn we gek op elkaar. Ik vind deze twijfel moeilijk. Hij zegt dat ik hem gek maak. Maar hij mij ook. Ik bedank je in elk geval voor je woorden. Heb nu koppijn dus of ik nog blijf op t forum. En ben echt verdrietig. Voel me alleen ofzo.
Heb je het in dat gesprek echt gehad over voorbeelden van drie jaar geleden? Het lijkt wel of je "spaart" en echt alles onthoudt wat hij in drie jaar fout gedaan heeft. Hoeveel recente voorbeelden, bij voorbeeld van de afgelopen maand, zou je kunnen geven?
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Dus tips zijn welkom. Ik weet niet hoe ik dit van me af kan zetten. Jeetje..dit is de zoveelste keer dat ik misselijk van dit alles word.
Nou, ik vind t zelf ook lijken of ik spaar. Maar dat komt omdat ik ze te belangrijk vind. Laatst, paar weken geleden toen mijn ouders relatietherapie voorstelden in een gesprek met hem zei hij een dag erna, in een ruzie, Hebben je ouders wel eens in de spiegel gekeken? Toen werd ik kwaad. Hij zei dat hij t niet beledigend bedoelde maar dat t leek of ze t heel makkelijk voorstelden en dat hij dacht dat dat kwam omdat ik al 2 andere mislukte relaties had gehad. Hij zegt dat ik hem op zijn woorden pak terwijl ik hem eerst kwaad maak.
Je kan met hem in gesprek gaan en proberen een lijn te trekken. Wat gebeurd is is gebeurd. Jij werkt aan jezelf dmv therapie en ziet je eigen bijdrage in waar het scheef gaat. Wat zou je van hem willen en wat is redelijk, want hij is natuurlijk zoals hij is. Ziet hij ook waar hij tekort schiet?

Misschien is het handig als hij of jij een wkndje naar familie/vrienden gaat om even uit elkaar vaarwater te zijn?
Zijn kwaad worden is iets wat hij makkelijk vergoeilijkt, er is altijd een hele goede reden buiten zichzelf om kwaad te worden lijkt het.

Angermanagement iets voor hem?
Tja, dit is dus hoe je vriend is. Hij kan de humor wel inzien van zijn opmerkingen en jij niet. Ik denk dat er genoeg mensen zijn die ook wel van zijn humor houden, net zoals er natuurlijk genoeg zijn die dit vreselijke humor vinden.

Wat mij vooral opvalt is dat jij er blijkbaar in het begin van jullie samenzijn niet zo'n probleem mee had. Als iemand op de tweede (!!!) date al een opmerking maakt die naar jouw eigen zeggen eigenlijk niet door de beugel kan, dan moet er toch iets anders zijn geweest waardoor jullie date is uitgelopen op een langdurige relatie. Biedt hij heel veel andere dingen om die opmerkingen te compenseren? Of had je in het begin van jullie samenzijn minder moeite met deze opmerkingen?

Ik denk wel dat je vriend niet zal veranderen. Dit is nu eenmaal zijn manier van communiceren en humor. Dat krijg je er echt niet (zomaar) uit. Of je accepteert het of je gaat verder kijken zonder elkaar.
Hij ziet in dat hij minder lomp moet zijn en zich minder hard moet uiten maar toch voelt hij vanbinnen zn mening over al die dingen en blijft hij lomp denken. Hij is vandaag n dagje weg. We hebben al vaker even afstand genomen en dan komen we altihd weer terug. Dan is t weer ok maar binnen een week weer onbegrip.
Dankje Cici.

Ja zo is hij dus en ik vind het ook shit om iemand te veranderen. Het doet me pijn om te zien dat hij ongelukkig is. Dat vind ik heel erg. Ik koos voor hem omdat we ook een stuk dezelfde humor hebben(veel minder grof) ik me op mijn gemak voelde. Maar toen was t allemaal nog leuk. Hij was lief, attent, gezellig en ik vond t wel wat hebben, iemand die je goed moet leren kennen voor je zijn ware gevoelens ziet. We konden genieten van gezamelijke interesses, dat voelde heel fijn. Zijn nuchterheid vond ik juist goed voor mij. Maar de opmerkingen begreep ik vanaf t eerste moment niet maar heb ik weggewuifd uiteindelijk. Ik durfde me sinds mn ex weer eens te geven en werd verliefd op hem. En dan denk je, hij is niet perfect maar wel leuk dus ga ik ervoor.
Lijkt een vicieuze cirkel waar jullie inzitten Ine...
quote:ine22 schreef op 25 augustus 2012 @ 09:32:

Dankje Cici.

Ja zo is hij dus en ik vind het ook shit om iemand te veranderen. Het doet me pijn om te zien dat hij ongelukkig is. Dat vind ik heel erg. Ik koos voor hem omdat we ook een stuk dezelfde humor hebben(veel minder grof) ik me op mijn gemak voelde. Maar toen was t allemaal nog leuk. Hij was lief, attent, gezellig en ik vond t wel wat hebben, iemand die je goed moet leren kennen voor je zijn ware gevoelens ziet. We konden genieten van gezamelijke interesses, dat voelde heel fijn. Zijn nuchterheid vond ik juist goed voor mij. Maar de opmerkingen begreep ik vanaf t eerste moment niet maar heb ik weggewuifd uiteindelijk. Ik durfde me sinds mn ex weer eens te geven en werd verliefd op hem. En dan denk je, hij is niet perfect maar wel leuk dus ga ik ervoor.

Maar wat zorgt er dan voor dat je nu die opmerkingen niet meer kunt wegwuiven? Of is hij verder als persoon ook nog veranderd? Word je dagelijks geconfronteerd met dergelijke opmerkingen of is het eenmaal per week of eens per maand?

Hem veranderen doe je toch niet. Ik zou me alleen wel afvragen waarom dit blijkbaar eerder geen probleem was voor jou en nu wel. Ben jij misschien zelf veranderd?
En dit deed hij al op de 2de date?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Dacht dat ik me erover heen kon zetten. Hoevaak gebeurt het. Vaak bij ruzie. Dat is elke week. En daarbuiten een paar keer per maand. "kijk dat meisje eens" (dik). Nou en dat ze dik is denk ik dan. Laat haar dik zijn. Wie weet heeft ze een ziekte. Of in de trein vorige week. We zaten naast een ogenschijnlijk homo met de bekakte r. Ok, hij was luid aan t praten. Maar dan zegt hij dit: zelfmoord, enige optie voor zo'n gast. Als grap he! We hadden wel gezeik op dat moment. Ik had ook vroeger n vriendin die oververmoeid was. Vond hij onzin; ze heeft een uitkering en dan gaat ze wel vrijwilligerswerk doen. Lekker dan, zoek een echte baan. Of een opmerking over mn zus, dat ze er sletterig uitziet. Ze is wat uitdagend en over the top, nou en?denk ik dan. Het is een schat!
Dat ze er sletterig uitziet was een antwoord op wat hij van haar vond. Ik vroeg of zij zn type was( had ik niet hoeven doen, was een keer vrouwelijk geneuzel)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven