Centraal Moderatortopic deel 4

15-08-2012 10:19 3334 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de linkerbovenkant van een topic, of aan de rechterbovenkant van een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Hier zijn onze algemene voorwaarden en de huisregels van het Viva forum terug te vinden.

Hier zijn de mededelingen van het Viva forum terug te vinden.

Hier kun je bugs die je op het forum tegenkomt melden.

Hier kun je de beleidsmededelingen terugvinden.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:MEFS schreef op 25 augustus 2012 @ 22:11:

En wat is het verschil tussen iemand 4 keer per dag verbannen en contact met 4 providers opnemen? En ik geloof niet dat juridisch gezien niets te doen is.

En dan maakt diegene toch weer een nieuw account aan bij die provider?

Wij weten niet wat Viva wel/niet doet om van deze troll af te komen.
quote:MEFS schreef op 25 augustus 2012 @ 22:11:En ik geloof niet dat juridisch gezien niets te doen is.Ik ook niet. Lijkt me meer een kwestie van willen en moeite voor doen.
Topic Televisie in huis of niet is verplaatst naar de Thuispijler.

mvg,

Junior.
quote:frizzy schreef op 25 augustus 2012 @ 22:14:

[...]

En dan maakt diegene toch weer een nieuw account aan bij die provider?

Wij weten niet wat Viva wel/niet doet om van deze troll af te komen.En dat is mijn voornaamste kritiek. Wat doet Sanoma?
quote:Wij weten niet wat Viva wel/niet doet om van deze troll af te komen.Klopt. En daardoor krijgen forummers t gevoel van: ze doen toch niets.
quote:frizzy schreef op 25 augustus 2012 @ 22:14:

[...]

Wij weten niet wat Viva wel/niet doen om van deze troll af te komen.Idd.
quote:MEFS schreef op 25 augustus 2012 @ 22:11:

En wat is het verschil tussen iemand 4 keer per dag verbannen en contact met 4 providers opnemen? En ik geloof niet dat juridisch gezien niets te doen is.

Ik heb het niet over juridisch gezien, maar over praktisch. Een account onder de naam van je zus/vriend/vader/moeder/buurman aanmaken; een account hacken van een nietsvermoedend persoon; een buitenlands account waar Viva dus niks tegen kan doen; en zo zijn er nog wel meer mogelijkheden die ik als brave burger ( ) nu niet ga opnoemen.

Het is ontzettend makkelijk om te roepen dat er NU een halt toegeroepen moet worden aan de etters en engerds, maar praktisch gesproken is dat niet zo makkelijk als je doet voorkomen.

Ik begrijp echt dat je het zat bent dat er de laatste maanden zo vaak en veel getrolld wordt op Viva, maar ik vind het niet terecht om dit in de schoenen van Viva te schuiven.
Het word nu wel vervelend...inmiddels doe ik aan plasseks en trek ik mijn hond af. Heb ik seks met mijn broer en ik was ook al dood :( kan de nickname Ivetje met een kleine letter L niet gewoon geblokkeerd worden?
quote:lvetje schreef op 25 augustus 2012 @ 22:18:

het leuke is dat ik meerdere kloon accounts heb die nog niet ontdekt zijn

helaas zal ik lvetje niet meer gebruiken straks.Als viva nou even je ip doorgeeft kom ik wel achter je adres. Even de fok! Knokploeg optrommelen is een leuke optie!
Ik weet niet wat er mogelijk is. Ik heb vooral Matth0 in gedachten. Kan Sanoma geen soort juridische stappen nemen? En dat politie of zo bij hem voor de deur staat? De plaatjes plakker, misschien ook Matth0, brengt schade aan Sanoma. Kan Sanoma ook geen juridische stappen nemen?
En vooral wil ik weten, wat doet Sanoma aan het probleem en wat is Sanoma van plan om te doen?
Laat gaan, ivetje. Straatvuil moet je laten liggen. Wij, medeforumsters, weten wel beter.
Ik probeer dan maar voor ogen te houden hoe zie(k)lig het toch eigenlijk is dat dit je vermaak is. Hoeveel verschil kan er in humorbeleving liggen en hoe arm moet je geestelijk zijn?

Ik ben ook niet altijd even blij met mezelf maar op dit soort momenten vind ik mezelf dan weer heul normaal:-)
quote:MEFS schreef op 25 augustus 2012 @ 22:15:

[...]

En dat is mijn voornaamste kritiek. Wat doet Sanoma?Dat Sanoma hier niet vertelt wat zij doen of proberen te doen aan deze trol? Dat snap ik wel eerlijk gezegd. Aan jou vertellen betekent bovendien ook aan de trol vertellen.
http://mobiel.viva.nl/for ... xxxxxxxxxxxxxxx#m12769405

Hier staan in de quotes nog iets van Lvetje.
quote:lvetje schreef op 25 augustus 2012 @ 22:23:

[...]

ik post geen verboden plaatjes of doe iets strafbaars.

en als ik dat wel deed dan zou zelfs de fbi mij niet kunnen achterhalen.

Dat dus.

Alhoewel, de FBI wellicht wel, maar de Nederlandse cyberpolitie denk ik niet hoor.
Denk je dat de Troll niet weet wat Sanoma wel of niet kan?
Dus omdat wat ze doen schijnbaar niets uithaalt moeten we het maar accepteren en het er niet meer over hebben op straffe van een ban?

De regels gelden dus alleen voor leuke, gewone forummers? Want die worden wel succesvol geband en geweerd met een evt. IP-ban, terwijl trollen die de meest nare/gore dingen posten gewoon terug kunnen komen na twee minuten.

Door deze post kan ik 24 uur geband worden, maar de trol post vrolijk verder in die tijd. Leg mij uit hoe ik daar geen probleem mee kan hebben.
Wie is nu de echte Ivetje? Ik snap er niks van, is Claudio nu ook al bezig om forummers te klonen?

@Echte Ivetje; ik reageerde op het hondtopic, sorry. Had niet in de gaten dat je een forummer bent die hier vaker komt.
Bedenk eens hoe ontzettend moeilijk het is een online pedofielen netwerk op te rollen. Die maken cybertechnisch van dezelfde systemen gebruik als de trol. En jij denkt dat Sanoma dat zo ff kan oplossen?
quote:bartolomeus schreef op 25 augustus 2012 @ 22:27:

Dus omdat wat ze doen schijnbaar niets uithaalt moeten we het maar accepteren en het er niet meer over hebben op straffe van een ban?

De regels gelden dus alleen voor leuke, gewone forummers? Want die worden wel succesvol geband en geweerd met een evt. IP-ban, terwijl trollen die de meest nare/gore dingen posten gewoon terug kunnen komen na twee minuten.

Door deze post kan ik 24 uur geband worden, maar de trol post vrolijk verder in die tijd. Leg mij uit hoe ik daar geen probleem mee kan hebben.Die regels gelden toch voor iedereen? Jij kan na een ban ook een nieuw account aanmaken middels een dynamisch IP-adres hoor. Kunnen de mods ook niks tegen doen. Tot ze je ontdekken, jij een ander dynamisch IP-adres aanmaakt, tot ze je ontdekken, enz enz.
quote:robo schreef op 25 augustus 2012 @ 22:17:

[...]

Het is ontzettend makkelijk om te roepen dat er NU een halt toegeroepen moet worden aan de etters en engerds, maar praktisch gesproken is dat niet zo makkelijk als je doet voorkomen.

Er is al maanden geleden tientallen keren de suggestie gedaan dat nieuwe accounts geen plaatjes kunnen plakken. Pas als je x aantal gewone postings hebt gedaan krijg je extra rechten. Dan ben je niet van al het getrol af, maar wel van heel veel ellendige plaatjes.

Dergelijke maatregelen zijn op sommige andere fora heel gewoon en het is me nooit duidelijk geworden waarom Viva daar niet aan wil.
quote:bartolomeus schreef op 25 augustus 2012 @ 22:27:

Door deze post kan ik 24 uur geband worden, maar de trol post vrolijk verder in die tijd. Leg mij uit hoe ik daar geen probleem mee kan hebben.

Bartolomeus, ik zeg toch niet dat je het er maar niet meer over moet hebben? En zeker niet dat je er geen probleem mee moet hebben.

Ik ben er zelf op zijn zachtst gezegd ook niet blij mee om ineens op gore plaatjes te stuiten.

Maar een dedicated hacker, iemand die wil etteren én die een beetje weet hoe hij de regels kan omzeilen is niet te vangen momenteel.

Vergeet niet dat de internetwetgeving zo ongeveer 10 jaar achterloopt op de werkelijkheid van vandaag de dag: roepen dat er Nu een Halt moet worden Toegeroepen (!!) aan cyberbullies, hackers, etc is heel goed, maar praktisch gesproken kan een forum zoals Viva erg weinig uithalen tegen mensen die er moeite in willen steken om niet gevonden te worden.

Helaas.
quote:Snormel schreef op 25 augustus 2012 @ 22:31:

[...]

Er is al maanden geleden tientallen keren de suggestie gedaan dat nieuwe accounts geen plaatjes kunnen plakken. Pas als je x aantal gewone postings hebt gedaan krijg je extra rechten. Dan ben je niet van al het getrol af, maar wel van heel veel ellendige plaatjes.

Dergelijke maatregelen zijn op sommige andere fora heel gewoon en het is me nooit duidelijk geworden waarom Viva daar niet aan wil.Misschien kán Viva daar niet aan met het systeem dat ze gebruiken? Alsof de mods het leuk vinden, dat getrol.
Maar alleen met plaatjes plakken ben je er niet. De vorige keer werd er gewoon verder getrold met teksten die zéér kwetsend waren voor velen. Nu weer het klonen van nicknames...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven