overtrokken reactie?

26-08-2012 19:34 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een nieuwe nick aangemaakt ivm herkenbaarheid.

Mijn 3 kinderen zijn vandaag een dagje met hun vader meegegaan. Mijn ex heeft nog een kind uit een eerdere relatie dus vandaag had hij 4 kinderen bij zich. De kinderen hebben een leuke dag gehad, dus daar zit het probleem niet in.

Wat ik wel een probleem vind, is dat hij geen geschikt vervoer heeft om allevier de kinderen veilig te vervoeren. Ik hoorde vandaag van mijn kinderen dat mijn middelste (4 jaar) bij de vriendin van mijn ex voorin in de auto op schoot heeft gezeten. Ik vind dit geen veilige situatie voor hem.

Ik wil hier eigenlijk iets van gaan zeggen. Aan de ene kant snap ik dat met 4 kinderen het vervoer in een 'gewone' auto wat moeilijker wordt. Maar aan de andere kant vind ik dat toch echt het probleem van mijn ex. Het gaat toch om de veiligheid van de kinderen. Is dit nu een overtrokken reactie vanuit mijn kant?
Nope, zou er zeker wat van zeggen en met precies de beweegredenen die jij aangeeft; het is vast lastig met 4 kids, maar de veiligheid van de kinderen gaat voor. Zoals je het nu aangeeft is het ook heel redelijk en op normale toon, dat is verder toch ook prima. Heb je het idee dat ex het niet leuk gaat vinden dat je dit aangeeft?

Ik ben vroeger ook weleens in de achterbak vervoerd, dikke lol etc. Maar als ik er nu aan denk om dat met mijn kind te doen....no way eerlijk gezegd.
Ik snap dat veiligheid belangrijk is. Hoe vaak heeft hij allevier de kinderen tegelijk? Ik snap namelijk ook dat je voor bv 1 keer per jaar niet een andere auto gaat aanschaffen..
Ik zou het zeker ter sprake brengen. Misschien meedenken voor een oplossing? Dus niet met de vinger wijzen, maar oplossingsgericht zijn: misschien kun je zelf helpen met rijden, of iemand in jouw/jullie netwerk?
De communicatie tussen mijn ex en mij verloopt niet altijd even goed. Dus ik ben af en toe een beetje zoekende waar ik wel of niet iets van 'kan' zeggen. En nee, leuk zal hij het waarschijnlijk niet vinden.

De kinderen allevier komt zo ongeveer 1x in de twee weken voor.
Ik vind dit geen overtrokken reactie van je.

Wanneer er wel iets gebeurd (wel/geen schuld van ex), vergeef je jezelf dat nooit.

Ik heb in mijn vorige werk genoeg mensen van de voorruit moeten afschrapen (levend en niet levend) dus ik kan je niet genoeg op het hart drukken om hier wel wat van te zeggen. En simpelweg vind ik dit ook jouw verantwoordelijkheid als ouder om hier wat aan te doen. Het is gewoon een onveilige situatie!

En tja.. dan moet hij maar met het openbaar vervoer gaan, een grotere auto regelen of met 2 auto's gaan. Met 4 (jonge?) kinderen is een extra volwassene erbij ook geen overbodige luxe toch?

Succes ermee!!
Ik zou daar best wel wat van zeggen. Het is ook niet voor niets verboden.
lijkt me niet overtrokken
WAT??? Op schoot voorin? Met een gordel om? Toevallig weet ik dat, wanneer de gordel echt nodig is (dus met een aanrijding) je lichaamsgewicht vertienvoudigd!! Dus even een voorbeeld:

De vriendin weegt 60 kg... Aanrijding... Vriendin drukt met 600 kg het kind wat bij haar op schoot zit tegen de gordel... Ik wil niet weten hoe dat er daarna uitziet...

Dit zou ik zeker aangeven aan je ex.

Ik zou meerijden, voorstellen om met de trein te gaan en anders, helaas... maar veiligheid gaat toch voor????
Hij zal gewoon iets met ze moeten ondernemen wat per fiets of bus of lopend te doen is. Jammer dan.
Het hoeft maar 1 keer fout te gaan en dan zeg je: had ik maar...

Een ongeluk zit in een klein hoekje

Ik zou er zeker over praten met hem, hij is verantwoordelijk en hij moet de kinderen veilig vervoeren!
Als aanvulling:

Het is natuurlijk makkelijk praten vanaf deze kant, maar ik zou ze niet eens meegeven wanneer hij de kids op die manier vervoert.
Aan de ene kant zaten we vroeger met kinderfeestjes altijd opgestapeld zonder gordels in de auto, aan de andere kant denk ik; ja dat was toen....toen kon dat nog.

Ik zou er zeker wat van zeggen!
Okee, niet overtokken dus. Bedankt!

Ik zie zijn reactie al weer voor me; heb je weer wat te zeuren?? Hij heeft ook steeds het idee dat ik alles doe om hem dwars te zitten, denkt dat alles wat ik doe om hem draait. Dus zal denk ik geen fijn gesprek worden, hoe rustig ik het ook breng.
Het is toch algemeen bekend dat een kind voorin op schoot niet veilig is.

Als hij één keer in de vier weken vier kinderen heeft, zal het waarschijnlijk niet de eerste en laatste keer zijn als het aan hem ligt. Ik zou er niet mee akoord gaan dat de kinderen zo vervoerd worden.

Volgens mij is er verzekeingstechnisch ook een max per auto (dacht 5 personen) of dat is veranderd.
Ik zou er dan eerder voor kiezen om de 2 kleinste kinderen samen in 1 gordel achterin te doen.

Maar uiteraard liever helemaal niet. De reactie die je zult krijgen zal waarschijnlijk zijn: dan gaan we niets meer doen met de kinderen, en dat is ook jammer lijkt me. Lastige situatie...
Mja.. da's wel jammer dat hij zo zal gaan reageren. Maar ja.. het is dan maar zo hoor.

Weet je wat het ook is? Hij brengt jou in een lastig pakket omdat hij zelf niet genoeg heeft nagedacht. Dus eigenlijk is het zijn probleem. Dus het is een beetje de omgekeerde wereld dat jij je nu opgelaten gaat voelen om het gesprek aan te gaan.

Gewoon voet bij stuk houden en denken aan de veiligheid van de kinderen.

Ik las trouwens net dat zijn vriendin er ook bij in zat. Maar hoe gaat hij dat dan doen als ze wat ouder zijn? Kinderen van een jaar of 12 of 16 op schoot zetten bij zijn vriendin?

Gewoon volhouden hoor!!
ik zou willen weten of het iets eenmaligs was of niet. Wanneer het iets eenmaligs is zou ik er niet moeilijk over doen. Vroegah zat je altijd zonder gordel en was er niets aan de hand. Natuurlijk is het nu verboden en met reden, maar van een klein ritje omdat het echt even niet anders kan? Dan kun je wel als de heilige maagd maria gaan leven.
quote:supersas09 schreef op 26 augustus 2012 @ 19:52:

Ik zou er dan eerder voor kiezen om de 2 kleinste kinderen samen in 1 gordel achterin te doen.

Maar uiteraard liever helemaal niet. De reactie die je zult krijgen zal waarschijnlijk zijn: dan gaan we niets meer doen met de kinderen, en dat is ook jammer lijkt me. Lastige situatie...2 kinderen in 1 gordel is net zo onveilig. De schuine band van de gordel zorgt er namelijk voor dat je blijft zitten... En met 2 in een gordel snijdt het af en schiet je er gewoon uit.
quote:krokusje schreef op 26 augustus 2012 @ 19:55:

ik zou willen weten of het iets eenmaligs was of niet. Wanneer het iets eenmaligs is zou ik er niet moeilijk over doen. Vroegah zat je altijd zonder gordel en was er niets aan de hand. Natuurlijk is het nu verboden en met reden, maar van een klein ritje omdat het echt even niet anders kan? Dan kun je wel als de heilige maagd maria gaan leven.Ja op kleine ritjes gebeurt noooooooit iets...
Onze kinderen zijn 9,4 en 2. Kind uit eerdere relatie is 12.

Wat ik begrepen heb is het als volgt gegaan. Kleinste (2) in het kinderstoeltje achterin, kind (9) in het kinderstoeltje van kind (4). Oudste (12) tussen de twee kinderstoeltjes in en dan kind (4) dus voorin bij vriendin op schoot.

De auto is een Volkswagen Polo, dus niet heel erg ruim, zeker niet om 4 kinderen te vervoeren.
Misschien via zijn vriendin proberen?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Plofkipje heb je kinderen? Zomaar even een vraagje, niet aanvallend of vervelend bedoelt.

Heeft zij (de vriendin geen auto? Anders voortaan maar met 2 auto's gaan.)
Het is de auto van zijn vriendin, hij heeft zelf geen auto.

En het aangegeven bij zijn vriendin zou ik kunnen doen, ware het niet dat ik haar helemaal niet ken. Ik heb haar een aantal keer een mailtje gestuurd met daarin informatie waarvan ik dacht dat het belangrijk is voor de kinderen om te weten, maar nooit een reactie gehad.
quote:supersas09 schreef op 26 augustus 2012 @ 20:01:

Plofkipje heb je kinderen? Zomaar even een vraagje, niet aanvallend of vervelend bedoelt.

Heeft zij (de vriendin geen auto? Anders voortaan maar met 2 auto's gaan.)Nee geen kinderen, maar ik werk met kinderen en heb in mijn vorige werk te vaak gezien wat er fout kan gaan bij verkeerd vervoer van kinderen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven