Onze Broekloeders gaan nachtbraken tot ze (Live)-Bevallen!

16-07-2012 20:52 3020 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij Deel 3 van het topic Stoppen met de pil vanaf januari 2012!

We hebben Deel 1 en Deel 2 helemaal vol gekletst, dus tijd voor een nieuw topic!

Inmiddels is het merendeel zwanger en zijn de slapeloze nachten aangebroken. We kletsen over alle zin en onzin over zwanger zijn en natuurlijk zwanger worden. Want ook leven we mee met de meiden die nog op het wachtbankje zitten.

Binnenkort beginnen de eerste zwangerschapsverloven en dan is het wachten op de eerst (live)bevallingen...

Kortom een gezellige boel dus!

Zoals je ziet, hebben we een aardig volle tabel, om het een beetje overzichtelijk te houden, laten we het hierbij!

Maar er zijn genoeg andere topics waarbij je je aan kunt sluiten of open zelf een nieuw topic!

NaamLeeftijdKindjeStartNODZwanger?BijzonderhedenKandelaar252ejanuari 201206/08/12 Meisje! Q.

KSCalimero291ejanuari 201215/10/12 Meisje!

KSVerliefdenOnzeker241ejanuari 201203/11/12 Jongen! L.Lauren221ejanuari 201204/11/12 Jongen! T.Lamelle261efebruari 201214/12/12 Meisje! V.Sanne281ejanuari 201217/12/12 Meisje! I.Flower271efebruari 201222/12/12 Jongen! J.Goofy1980322ejanuari 201203/01/13 Jongen! B.Drzttrtje351ejanuari 201204/01/12 Jongen! P.

KSNimnim281ejanuari 201221/01/13 Meisje! R.Aaaanne321efebruari 2012UD 13/02/13 je klopt!Babsje361e januari 2012UD 07/05/13 je klopt!Kena272edecember 2011UD sept.`13 je klopt! 26/2 echo 18/2 intake VK, 7/3 echo VK

Dan hebben we nog onze lieve, trouwe meelezers (en schrijvers): Theepoes, Ipadje en Jilks die om verschillende redenen niet in de tabel staan!!!

We proberen de tabel zo up to date en overzichtelijk mogelijk te houden, schrijf je al een tijdje niet mee dan wordt je uit de tabel gehaald.

Wil je toch graag meeschrijven? Laat het even weten, dat zet ik je weer in de tabel!!!

Hier hebben wij een anoniem forum geopend, die alleen voor leden toegankelijk is. Hier schrijven we persoonlijke info en plaatsen we foto s.
Goofy inderdaad als je weet dat iets van te voren al afgekeurd gaat worden, moet je die info lekker voor jezelf houden! Heerlijk toch dat de kleine nog een papfles drinkt.

L. doet al het eten zelfstandig, maar de pap `s morgens begin ik niet aan. Dat wordt z`on smeerboel. Dus die lepel ik nog lekker even op!

Drzttrtje wat heerlijk een weekendje weg samen! Het weer was inderdaad wel hot, maar als je ergens anders bent kan je het vaak beter handelen!

Ik zou ook even checken bij de huisarts, zou heel goed een schimmelinfectie kunnen zijn en dat is makkelijk te verhelpen.

Heb je ook andere afscheiding?

Lauren wat fijn dat je beslissingen op je werk zo goed voelen!

Wel een beetje voorzichtig zijn met pijn in je bil he?! En anders tijdig aan de bel trekken!

Vanmorgen bij vriendin geweest, zij is ruim 40 weken zwanger van de 1e... begint echt spannend te worden!
@kena: inderdaad, smeerboel met pap ook geen zin aan, dus daarom die fles hihi

@drztttje: zou ook even de huisarts bellen, heb ook gehoord dat schimmelinfecties vaker voorkomen bij zwangerschappen.

@ego: heb ook een rare zwangerschapsbehoefte met betrekking tot eten: zin in pizza! Ik at echt nooit pizza en nu heb ik er telkens zin in hihi. Bij mijn eerste geen rare eetgewoontjes gehad. Maar deze zwangerschap ook veel meer last gehad van hormonen, iedereen was tegen mij, alles was moeilijk en ik was kortaf tegen mensen. Echt niet leuk, gelukkig is dat nu meest over Toch fijn, dat elke zwangerschap weer anders is.

Ik voel de kleine nu elke dag, hij/zij is aardig druk in mijn buik! Erg leuk om te voelen. Nog anderhalve week!!!!! 20-weken echo
Even kort en gelijk up;

Fijn weekend allemaal !!
Lauren, whaa, dat klinkt niet goed als je je zo moe voelt na je werk. Rustig aan doen wist je al. 't Is ook nog zo dat als je nu te hard door gaat omdat je niet je collega's tot last wil zijn, je kans hebt dat je straks helemaal thuis zit en dan hebben ze helemaal niets meer aan je. Dus ook voor hen is het beter als je een tandje terug doet. Sterkte, t is moeilijk... En wat ben jij ook al ver zeg, weken tellen tot je verlof, whoow!

Later schrijf je over een zere bil. Heb ik weleens, ook voor ik zwanger was. Ik heb de neiging niet goed recht te zitten, maar met een bolle rug. Dan krijg je na verloop van tijd ook een zere soort van streep over je bil, omdat er wat klem zit. Na een dag of wat braaf recht proberen te blijven zitten gaat het over.

Bollesmurf, ja, fijn dat het er naar uit ziet dat je rug niet de hele zwangerschap gaat duren. Die groeiende buik er bij maakt het natuurlijk extra lastig om snel weer op de been te zijn. Erg gelukkig dat je al minder afhankelijk bent, dat scheelt al zo veel he! Weer werken is misschien te veel gevraagd voorlopig, maar ik hoop dat je snel wel meer dan een uurtje op kan, dan kan je tenminste weer zelf leuke dingen ondernemen. Ik duim voor je!

Hahaha, Goofy, tel je nu de dagen af tot wanneer je weer mag korfballen? Misschien is af en toe langsgaan op de training en daarna mee wat drinken wel leuk, dan blijf je toch wat betrokken. Grappig (en een nuttige tip) dat je dat verhaal van die fles niet vertelt op het consultatiebureau

Ah Nimnim, dank voor je antwoord. Dat maakt het wel makkelijk hoor, in plaats van dat je even geen badkamer hebt heb je er dus tijdelijk twee, wat zullen jullie fris ruiken zeg . Jammer dat het bad nog niet kon, maar dat duurt dus niet lang meer.

Wat onhandig, die printer in het rookhok. Lief dat je collega's de printjes voor je ophalen, maar inderdaad irritant als je er steeds om moet vragen. Jij ook succes met rustig aan doen tijdens je werk!

Hee Sanne, lang niet gezien

Balen die uitdroging zeg . Nu maar goed herstellen dan voor je weer aan het werk gaat, beterschap!

En Flower is er ook weer, gezellig, hoi! Kan me voorstellen dat je even geen tijd hebt met verhuizen en verbouwen, succes!!

Drzttrtje, sorry geen tip voor de irritatie. Hoewel, voor irritatie gebruik ik op alle andere plekken altijd Purol, van die ouderwetse creme, werkt prima. Wie weet helpt het daar ook. Pff, jullie hebben wel vermoeiende tijden samen hoor, jij en je vriend.

Kandelaar, jij ook een fijn weekeinde. Hoe gaat het met jullie, doet de kleine het nog goed?

Ego, inmiddels is mijn werk ook ingelicht en iedereen bij wie het zo toevallig uit komt om het te vertellen. Goh, meteen gaat men zich over je gezondheid bekommeren: "ja, maar dat mag jij nu niet he, weet je dat wel?" "Doe je wel voorzichtig?" "Let je wel op, jij moet nu extra opletten he?" Best een beetje irritant eigenlijk, ik let zelf ook wel op!

@geslacht weten: Aaaanneman wil het nog steeds liever wel weten, dus ik denk dat we het dan maar gewoon gaan weten, ik vind het geheim leuker, maar ook weer niet zo belangrijk. Leuk te lezen hoe jullie er over denken.
En Kena, hoe gaat het met je bekken?
Aaane; mijn deel staat weer op het pf
Bedankt voor jullie tips. Als het maandag niet beter is ga ik de HA maar bellen. Afscheiding is niet echt anders, wel meer. Maar het jeukt en is opgezwollen don under. Heb wel al PH neutrale douchegel die antischimmel is gekocht van Sanicur en dat lijkt iets te helpen.

Aaanne, als jij het niet wil weten en je man wel dan kun je hem misschien vragen of hij zijn mond wil houden? Ik hoorde van mijn kapper dat die het de hele tijd niet wist en zijn vrouw wel.

Kena, spannend voor je vriendin en leuk voor jou dat zij straks ook een kleintje heeft! Hoe is het met je bekken inderdaad? Sterkte ermee!!

Lauren, gelukkig ging het goed op je werk! Nu hopen dat je bil snel beter wordt!

Goofy, wat gek die pizza! Maar geniet er maar lekker van, als je het normaal niet eet, is het weer eens wat anders toch!

Babs, je NOD komt er alweer bijna aan. Ben je nog zenuwachtig of er niet zo mee bezig nu?

Het is trouwens rustig hier!
Goofy ook al bijna 20-weken!!!

Wat bijzonder he dat elke zwangerschap zo anders is! Ben dan straks ook erg benieuwd of het een meisje zal zijn...

Aaanne leuk dat je het nu een beetje aan iedereen gaat vertellen en ja dan vliegen ook de ongevraagde adviezen om je oren!

Vandaag weer een drukke dag op het werk gehad, merk dat nu ook aan mijn rug... maandag ga ik weer voor de volgende behandeling.

Zo nu even richting het pf!
Drztrtje, dat klinkt wel heel erg als een schimmelinfectie. Zijn zwangere vrouwen extra kwetsbaar voor! Ik heb ook al een kuurtje achter de rug. Ik zou maandag toch naar de HA gaan.

Kena, vervelend dat je gelijk weer last van je rug krijgt als het even te veel/druk wordt. Hopelijk na een paar behandelingen niet meer. En wat fijn dat L weer goedgekeurd is. Blijft elke keer weer leuk hè

Aaanne, wat fijn dat iedereen het nu zon beetje weet. Alleen minder fijn dat je dan gelijk overal commentaar op krijgt. Al is het goed bedoelt.

Hoe voel je je verder eigenlijk? Hoeveel weken ben je nu?

Goofy, haha ja je kan soms echt van de rare eetgewoontes hebben tijdens je zwangerschap. Een pizza valt eigenlijk nog wel mee. Soms hoor je echt te gekke dingen ( zoals aarde,zeep en as van sigaretten heb ik zelfs wel is gehoord :o) maar als je verder nooit pizza eet is het voor jou natuurlijk vreemd

En bijna 20 weken echo!! Lekker de kleine weer eens zien

Bollesmurf, fijn dat uiteindelijk alles goed was. En altijd leuk om weer extra te mogen checken

Ook fijn dat je je weer veel beter voelt kwa je bekken. Al is het nog lang niet als eerst.

Lauren, ik snap heel goed dat je je collega's niet tot last wilt zijn, maar zoals velen voor mij al zeiden je moet echt aan jezelf en de baby denken. Ik vind het goed van je dat je hebt besloten geen nachtdiensten meer te draaien. En nog even je mag met verlof!! Spanned hè het komt zo dichtbij! Hoe gaat het trouwens nu met de hond?

Nimnim, ook jij goed dat je rustiger aan doet en luistert naar je lichaam! Op dit moment zijn toch echt jij en de kleine het belangrijkst!!

Hoe gaat het met de badkamer? Al bijna klaar?

Babsje en nimnim, jullie hadden gevraagd of ik hier in Antwerpen al een Gyn heb gevonden. Ik blijf gewoon in Nederland onder controle. Ik ben al 28 weken nu en vind het een beetje raar om nu ergens anders heen te gaan. Ook omdat het ziekenhuis waar ik nu heen ga daar ben ik zelf geboren en ze kennen mijn hele geschiedenis. Komt ook nog bij dat U daar ook onder controle staat dus ze kunnen ook makkelijk bij zijn dossier.

Calimero, hoe gaat het met jou?

Ego, ik hoop dat ik voor de komende week een afspraak voor een pretecho kan maken!! Heb er heel veel zin in!

Kom binnenkort weer wat uitgebreider reageren.

Nog een fijn weekend!
Ook namens mij een fijn weekend

Vanmiddag afgesproken met de mama's en kinderen van mijn eerste zwangerschapsgym. Alle kindjes zijn nu dus rond de 2 jaar. Dus een gezellige drukte haha

Nog een weekje werken en dan eindelijk vakantie ben er ook wel aan toe!
VenO hopelijk lukt het om een afspraak te maken voor de pretecho, anders kan het straks misschien niet meer!

Wel fijn als je kwa afstand onder controle kan blijven bij dezelfde gyn.

Idd een goede keuring is altijd fijn!

Goofy dat moet zeker een gezellige drukte zijn geweest. We hadden vandaag verjaardag van mijn zwager met 4 kindjes variërend van een 1/2 tot 3 jaar, ook een gezellige drukte!

Heerlijk bijna vakantie!

Mijn werk weekend zit er weer op, morgen gaan we de nachtdienst weer in.

Maar morgenochtend eerst een intake bij de peuterspeelzaal voor L.
Goedemorgen allemaal!

Weer een tijdje afwezigheid van mijn kant: excuses! Erg druk op het werk en met mijn verlof in het zicht; stressss! ;)!

Heb ook niet echt tijd gehad om alles en iedereen te lezen.. Sorry! Dus ik hou het kort vandaag!

Hier gaat alles nog steeds ok. Wel veel last van mijn rug, slaap niet al te best en ben bij tijd en wijl aan het stressen als ik de kleine een dag/ aantal dagen wat minder voel... Merk ook dat ik langzaamaan er een beetje genoeg van begin te krijgen, ik ben nieuwsgierig en zou graag weer mijn oude lijf terugkrijgen en de ongemakken kwijtraken... Nou ja, nog maximaal 8 weken... dat zou 42 weken zijn, ik hoop van harte dat de kleine zich wat eerder aan dient dan de 40 weken... We gaan het zien..

Oh en ik hoop niemand hiermee tegen de borst te stuiten hoor! Ik geniet wel van de kleine in mijn buik, maar na 7 maanden moe, slecht slapen, kleine ongemakken, op moeten letten met eten en niet een lekker wijntje kunnen drinken verlang ik ook wel weer naar mijn oude *ik*!

Liefs,

Calimero!
@calimero: heel begrijpelijk hoor! Ik heb dat nu af en toe al

Peuterschool is voor mijn zoon niet te doen. De woensdagochtend gaat eraf hier en de andere optie is maandagochtend/donderdagmiddag en dinsdagochtend/vrijdagmiddag. En dinsdag en donderdag zijn geen optie voor ons, dan werken we, dus geen peuterschool voor onze zoon. Wel jammer hoor. Maar op de creche gaat hij volgend jaar (als hij 3 is) ook naar een hogere groep, wat lijkt op peuterschool, dus komt helemaal goed.

Vandaag een beetje een slechte dag, moe, last van mijn buik, blech. Maar rustig aan doen, tussen de middag lekker geslapen (terwijl mijn zoon ook sliep, heerlijk dat hij nog slaapt tussen de middag) maar wordt eigenlijk nog meer moe wakker Nog een uurtje en dan komt Goofy-man thuis en kan hij weer meer helpen. Ben denk ik echt aan vakantie toe
Hey meiden,

Calimero ik snap je ook goed hoor :-)

VnO logisch dat je in NL onder controle blijft dan. Nog nieuws over U?

Goofy heb je nog geen vakantie gehad of ben je er gewoon alweer aan toe? :-)

Wij hebben een aantal drukke dagen achter de rug en ook voor de boeg, vandaar dat ik wat minder reageer. Ik heb sinds zaterdag veel last van m'n bekken. Het is nu wel alweer een stuk beter, de tranen springen niet meer in mijn ogen als ik opsta, maar normaal lopen en traplopen zorgt voor een beurs gevoel van onder zeg maar. Vrijdag hebben we een bruiloft en ik ben op zoek naar een leuke jurk, maar da's makkelijker gezegd dan gedaan. Al met al ben ik wat chaggie deze dagen en niet zo gezellig, maar ik lees jullie verhalen wel met plezier hoor!
@nimnim: nog geen vakantie gehad nee, dus ben erg heel erg aan toe. Deze week nog werken (vandaag en donderdag en vrijdag ga ik nog bepalen) en dan eindelijk vakantie! Zal er ook wel mee te maken hebben.

@leuke jurken: bij ons hadden ze een leuke winkel 'In Position' met erg leuke kleding, ook voor bruiloften, ook veel merken van Noppies. Misschien via een site wat bestellen? Als dat nog op tijd binnenkomt?
Calimero, heel herkenbaar!! Ik begin nu ook meer last te krijgen van mijn groeiende buik. Maar ik weet dat ik er nog niet ben.

Nimnim, vervelend dat je je zo voelt. Volgende week heb je de 20 weken echo hopelijk voel je je weer wat beter nadat je de kleine weer gezien hebt!

Kena, hoe was de intake voor L?

Hier eindelijk een woning gevonden en gekregen het is niet mijn droomwoning maar ik weet zeker dat wij er iets moois aan kunnen maken! En we hebben een kamertje voor de baby!! Dus kan nu lekker los gaan

En aanstaande vrijdag heb ik dan eindelijk een afspraak voor de 3D echo ik ben dan wel al 29 weken en ik hoop dat er alsnog mooie beelden van gemaakt kan worden.
@Verliefdenonzeker wat fijn dat jullie een woning hebben gekregen! Wij hebben morgen de 3d echo.

@Nimnim wat vervelend dat je je zo voelt.

Hier gaat alles zijn gangetje. Morgen 26 weken zwanger en nog steeds geen grammetje aangekomen. Na het ziekzijn van vorige week zelfs anderhalve kilo afgevallen.
@ verliefdenonzeker: Fijn dat jullie een woning hebben gevonden! Veel plezier ermee.

Vandaag voor het eerst naar de nieuwe VK geweest.

Eerste indruk was wel positief, aardige man.

En alles met de baby en mezelf zag er goed uit.

Heb de baby ook weer op een echo gezien en het hartje gehoord.:)
Calimero heerlijk dat je verlof bijna in zicht is, kan me voorstellen dat dat de laatste weken wel beetje stress oplevert op je werk!

Goofy scheelt natuurlijk dat de kleine naar de creche toegaat, daar leert ij natuurlijk ook heel veel.

L. heeft geen neefjes/nichtjes van haar leeftijd is met oppassen altijd alleen met oma, dus voor haar is het wel goed om naar de peuterspeelzaal te gaan.

Nimnim balen dat je niet zo lekker in je vel zit. Bekkenklachten zijn zo heftig en belemmeren je soms zo erg, kan me voorstellen dat je daar niet happy van wordt.

VenO gefeliciteerd wat fijn dat jullie een huisje hebben gekregen! Nu kun je er wat moois van gaan maken! Wie weet gaan jullie in de toekomst nog eens verhuizen naar jullie droomwoning!

Flower fijn dat de eerste indruk van de nieuwe vk positief is! Is toch weer spannend! Fijn dat je de kleine weer hebt mogen bewonderen!!!

Intake van L. ging prima! Ik heb L. op de BSO groep achtergelaten, zodat ik even rustig kon praten. Ging prima, L. vond het helemaal leuk!

Gesprek was ook fijn, voelt allemaal heel goed en vertrouwd. De visie spreekt mij heel erg aan en de gang van zaken daar kan ik helemaal achter staan, dus ik denk dat het goed gaat komen!

Vriendin is bijna 41 weken en nog geen baby! Gisteren hebben ze geprobeerd te strippen, maar helaas lukte dat nog niet... ik zit echt met spanning op een telefoontje te wachten!

Nog 1 nachtje werken en dan heb ik weekend!!!
VenO: wt fijn dat jullie een huisje hebben gevonden! En toch ook wel fijn dat daar een echt babykamertje kan komen! Mijn hond piept minder maar is wel super waaks overdag... Ze blaft naar alles wt langs loopt en dat was eerder nooit zo erg! Hopelijk gaat dat weer over....

Leuk dat je een 3D echo hebt gepland! Ik was 28.5 en toen was het nog heel mooi te zien. Tot 30 weken word het mooi geloof ik.

Nimnim: vervelend dat je je zo voelt! Gewoon lekker even chaggie zijn en afwachten tot je je weer beter voelt!

Goofy: fijn dat je bijna vakantie hebt! Succes nog deze dagen!

Sanne: bijzonder dat je nog niks bent aangekomen.ik neem aan dat de vk dit weet en het niet erg vind? Dan is het mooi mee genomen ;)

Hier: mijn bil doet vooral na inspanningen pijn (dagje werken, schoonmaken etc) vervelend maar ook een goede meter voor mij om te bepalen dat ik rustig aan moet doen ;)

Ik heb echt zin in de bevalling! Nouja... Vooral na de bevalling ;) heb steeds minder geduld en ben er wel aan toe voor mijn gevoel! Ben zo benieuwd hoe het allemaal zou gaan en zijn..!
Goedemiddag!

Jippie! Calimero is snot-snik-super-verkouden.. Getverderre!

Heb het gevoel dat mijn hele hoofd uit snot bestaat, terwijl dit normaal toch voornamelijk hersenen zijn...

Nachtrust hier dus op een dramatisch dieptepunt...

Concentreren op werk lukt dus ook niet echt...

Nou ja, ik denk maar zo, hebben we dit alvast maar gehad, beter nu dan over een paar weken wanneer ik echt energie nodig heb!

Ik beloof later deze week wat uitgebreider te reageren op iedereen!

*duikt weer tussen de tissues*

Calimero
Calimero wat vervelend :(

Ik ben vandaag ook een beetje chaggie... Gisteren striae op mijn buik ontdekt en daar baal ik echt heel erg van.. :( ik wist dat het zou komen maar had stiekem gehoopt dat het weg zou blijven... Mijn buik zit ook steeds meer in de weg en ik begin te waggelen.. Seks is ook geen succes meer.. Laatste weken eigenlijk opeens helemaal geen zin meer,terwijl ik daarvoor juist extra zin had. Gisteravond toch opeens (een beetje) zin maar het voelde toch niet echt super.. :( buik ook echt in in de weg en voelde gewoon anders... Sorry voor mijn klagen maar heb even zin om van me af te schrijven... Laat de tijd maar lekker snel gaan zodat ik snel een lief knulletje bij me heb liggen!
Herkenbaar hoor Lauren. Ook straie op mijn buik en seks staat op een heel laag pitje.

Volgens de VK was het niet erg dat ik nog niets ben aangekomen. Zolang de baarmoeder goed groeit dan komt het wel goed en ze denkt dat ik de komende tijd toch wel ga groeien in gewicht.

Gisteren de 3d-echo gehad en dat was zo leuk!We konden haar gezichtje heel goed zien en ze had een duimpje in haar mond. Zo lief!

Nog 4 dagdelen werken en dan vanaf maandag 3 weken vakantie. Maandag komt ook de kraamcoach langs en we gaan volgende week naar Munchen toe. Leuk, leuk!
Ohhhh ik wil ook even lekker klagen! Laatste 2 dagen ontzettend last van mijn hormonen. Ben zo snel boos/teleurgesteld/chagrijnig/huilen pfff niet leuk! Het hielp dan ook niet dat ik vanmorgen de trein gemist heb naar Amsterdam zodat ik een nieuwe afspraak moest maken met de VK.

Hier al 1 of 2 striae van de vorige op mijn buik en kwam een paar dagen terug tot de ontdekking dat die naar boven uitbreiden! Buik zit ook al behoorlijk in de weg en sex is idd ook al even niet geweest. Zin is er af en toe wel maar altijd in de ochtend omdat ik dan gewoon veel meer energie heb. Vriend daarin tegen wilt graag 's avonds en dan ben ik gewoon te moe!! Dus tja..

Enige troost is morgen eindelijk de 3D echo! Sanne en Lauren konden jullie ook zien op wie de baby lijkt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven