Boos op school

27-08-2012 10:50 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet even van me afschrijven omdat ik even heel geirriteerd ben. Mijn dochterje (4) zit momenteel op een openbare basisschool. Echter in de vakantie toch besloten dat ik haar liever naar de katholieke school wil doen in de buurt. Twee dagen na de eerste school dag gelijk alles in orde gemaakt. Word ik vandaag door de huidige school gebeld dat dit eigenlijk alleen na de vakantie mag en ik deze week pas te horen krijg of ze de overstap mag maken. Terwijl de andere school gewoon plek had en het opzich prima vonden. Me dochtertje al voorbereid en nu ineens dit. grrrrrrrr
Voor zover ik weet heb je het recht om je kind ten alle tijden van school te laten wisselen. Nog nooit gehoord dat er alleen na vakanties mag wisselen hoor!
Ik zou even vragen waar die regels dan staan vermeld.
Lijkt me toch altijd dat je dat als ouder zelf beslist of niet?

Maar vind het wel raar dat je het niet voor de vakantie geregeld hebt, was ook makkelijker voor de huidige school,hadden ze een ander kindje aan kunnen nemen.
Nee maar dat schijnt een ongeschreven afspraak te zijn. En het vervelendste is dat ik alles snel regelde zodat ze bijna gelijk in het nieuwe jaar in zou stromen en nu zijn zij aan het tijdrekken.
Zit even te denken, misschien wil de huidige school graag dat je kindje blijft omdat de eerste teldatum voor nieuwe leerlingen in oktober is. Hoe meer kinderen op de teldatum, hoe gunstiger voor een school. Ik zou haar per direct naar de nieuwe school doen eigenlijk...
Voor de vakantie was mijn ex het niet eens met de overstap. En dan gaat het niet. Beide ouders moeten toestemming geven
@millefleurs dat zei mijn ex schoonmoeder ook al. Maar ja ze hebben onderling contact de scholen dus ze moet echt toestemming krijgen van de huidige om naar die andere te mogen
Een ongeschreven afspraak kun je niet ruiken en jij hebt je best gedaan om het zo snel mogelijk te regelen. Zou dus gewoon het plan van je vorige topic aanhouden en haar meteen naar de nieuwe school sturen. Ze was nog niet leerplichtig toch?
Dit is echt niet rechtsgeldig hoor. Ik zou de nieuwe school vargen of zij ermee akkoord gaan dat je kind start en haar gewoon niet meer naar de oude school brengen. Kun je echt geen problemen mee krijgen hoor.
quote:Yael1980 schreef op 27 augustus 2012 @ 10:55:

@millefleurs dat zei mijn ex schoonmoeder ook al. Maar ja ze hebben onderling contact de scholen dus ze moet echt toestemming krijgen van de huidige om naar die andere te mogen Weet je dat heel zeker? Ik zou de nieuwe school echt even benaderen en anders enorm stampij gaan maken op de oude.
@achnein nee dat klopt ze is vier en niet leerplichtig maar wel gelijk vandaag ook commentaar van de oude school dat ze gewoon moest komen..... (niet gedaan overigens)
dus nis ze al 2 dagen naar de oude school en moet ze een dezer dagen naar een andere?

Ik geef school groot gelijk...
Dus je dochter is na de zomervakantie alweer op de oude school begonnen, toen heb je na twee dagen besloten de overstap in orde te maken en je wil haar opeens per direct op die nieuwe school plaatsen? Dat vind ik ook een beetje raar, je had de overstap beter eerder kunnen regelen. Of misschien begrijp ik het verkeerd.
Ze is vier, dus ze hoeft nog helemaal niet naar school toch?!
Goh, omdat jij niet stande pede je zin krijgt, ben je maar meteen 'boos op school'?!

Hier kun je gedurende een schooljaar ook alleen in overleg (met beide scholen) je kind laten overstappen.

Wat mij ook logisch overkomt, omdat formaties e.d. al lang gemaakt zijn.

En dat jij en je ex het niet eerder eens waren, is natuurlijk niet het probleem van de school.
Wat vind je dochter eigenlijk van dat heen- en weer gesleep?

Van de school zou ik mij overigens niets aantrekken.
Nee inderdaad ze ijs 4 en dus niet leerplichtig. En de reden dat ik haar niet naar school deed is omdat ik hoopte dat ze deze week ergens kon beginnen. En om dan nog voor een week aan een nieuwe klas op een oude school te wennen lijkt me niet echt wat
Een ongeschreven regel is geen regel en als je dochter nog 4 is kan je haar zelfs nog thuishouden omdat ze niet leerplichtig is. Begrijp best dat de school baalt maar misschien kunnen ze even in het belang van het kind denken die nu aan deze kids en straks aan de andere kids moet weten.
Bel de onderwijsinspectie als je iets zeker wil weten, daar krijg je de juiste info!!
Ik neem aan dat als ik het niet eens ben met deze school dat ik idd boos mag zijn als zij mag tegenhouden in een overstap naar eentje die me een beter gevoel geeft ja.
Wat zegt nieuwe school erover dan?

Je hebt het over een afspraak, dan hadden ze dat toch kunnen zeggen bij aanmelding?
Vlinder72 bedankt je begrijpt mijn punt. En daarom wilde ik het ook zo snel mogelijk en nu rekken zij helaas tijd.
Misschien is het handig om uit je vorige topic te vermelden dat je gekozen hebt om je dochter thuis te houden, omdat de dame die de inschrijving rond zou maken woensdag er weer zou zijn en het over max. 1 week thuisblijven zou gaan.

Als je daar vanuit gaat was het geen rare beslissing, jij kon ook niet weten dat de oude school zo zou reageren.
Ik denk dat de regels van de school er niet zijn om jou boos te maken, maar uit bescherming van het kind. De school zal vaker te maken hebben met ouders die "opeens" beslissen om hun kind op een andere school te doen. En wellicht komen ze op dat besluit terug. Hoe het ook is, het is een drastisch besluit voor je kind en de oude school wil je er misschien voor behoeden dat je kind last krijgt van jouw (onbesuisde?) beslissing. Denk hierbij ook aan afscheid nemen van de oude school door je dochter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven