TTTOT 11

01-08-2012 18:43 3034 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nummer 11, het gekken getal. Ook wel passend bij dit kluphuis. Wat dat betreft is elk TTTOT topic een 11.

Ergens, op een mooie open vlakte vinden wij ons kluphuis:

Ieder heeft er zijn eigen slaapkamer. Zelf ingericht en naar eigen smaak te veranderen.

Wij respecteren elkaar en elk ander.

Treed u binnen...

Het Kluplied:

Zo vertrouwd, toch zo vreemd

Iedereen anders en toch van alles gemeen

Herkenning en erkenning ineen

Onbekend en toch bekend

Samen zijn wij één

(By Angel)
quote:yezka schreef op 30 augustus 2012 @ 16:23:

[...]

Een vriending van mij heeft hier wel hele goede ervaring mee. Het is even doorzetten, maar dan heb je ook wat.De timing is gewoon verrot. Ik voel me slecht en dan is het extra lastig om allerlei lijsten bij te houden.
Ja, Yv, da's idd erg lastig...

Maar hoe gaat het dan nu met je?

Je voelt je slecht, schrijf je. Is dat vooral fysiek, of maak je je ook zorgen over je zwangerschap (is het wel goed of niet, word je weer zo ziek).
Ik heb sinds vorige week maandag niet meer goed geslapen, omdat ik moest stoppen met mijn slaapmedicatie. Ik lig nu uren wakker elke nacht en vervolgens slaap ik steeds 5 of 10 minuten. Overdag doe ik dan nog een paar hazeslaapjes, omdat ik anders de dag niet doorkom. Ondertussen voel ik me uitgeput!

Verder gewoon de hele dag misselijk. Niet echt dat ik moet overgeven, maar zo net er tegenaan. Als ik iets eet is het even weg om 10 minuten later weer terug te komen. Ik heb ook de hele dag het gevoel dat er iets in mijn keel zit, alsof het dik is van binnen.

Maar ik wil niet zeuren, want voor mijn doen is het heilig.
Ohja, gisteravond zat ik in de huiskamer tv te kijken. Hoor ik opeens manlief buiten roepen: "yvonne!!!" Op een toon dat ik meteen wist dat er iets aan de hand was. Kom ik buiten, staan onze kalveren bij de voordeur lekker in de voortuin te knabbelen. Ik lag helemaal dubbel, man was enigszins aan 't flippen. Hij voelde zich beroerd en zag de bui al hangen.

Nou heeft hij de nodige ervaring met koeien (zijn vader had hier vroeger melkvee) en met koeien vangen/terug in de wei drijven. Met veel geduld en een emmer brokjes hebben we ze weer in de wei gekregen, maar ik was blij dat manlief thuis was. Alleen zou ik me er echt geen raad mee weten.
http://forum.viva.nl/forum/Kinderen/Twe ... ges/166281

Waarom stel ik mijn vraag hier ook?

De BV-politie is meteen paraat en daarnaast nog een hoop vrouwen die hun mening willen geven. Wat is er toch zo moeilijk aan de vraag of iemand ergens ervaring mee heeft?
Ja, niet slapen en je volledig uitgeput voelen... dat is behoorlijk deprimerend.

Wil je me anders ff mailen. Er is misschien iets waarmee ik je kan helpen. *poef*

En trek je niet te veel aan van de BV-reacties op je topic. Waarschijnlijk ben je heel gevoelig voor dit onderwerp en veel mensen stellen echt alleen vragen om het plaatje compleet te krijgen. (Ik vond zelf de en-wie-gaat-dat-betalen-reacties veel irritanter).
Yezka, ik heb je gemaild.
quote:yezka schreef op 30 augustus 2012 @ 17:04:

(Ik vond zelf de en-wie-gaat-dat-betalen-reacties veel irritanter).Ja, die is heel irritant. Alsof ze persoonlijk voor mijn baby moet betalen.
Yv, de BV-politie viel inderdaad mee. Sommige andere reacties waren inderdaad veel vermoeiender.

Pimpel:
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
quote:Yvonne77 schreef op 30 augustus 2012 @ 17:16:

[...]

Ja, die is heel irritant. Alsof ze persoonlijk voor mijn baby moet betalen.

Ja, en die hele credietcrisis is ook de schuld van jou en je kinderen!

Yv, ik heb je gemaild!
Yvonne heb je topic gelezen ( en gereageerd) interessant onderwerp want ik vroeg me dit ook af

En inderdaad de reacties
Yv, ik als lang voedster heb ook gereageerd.
Haha goed zo
Ookal heb je geen borsten meer, toch krijg je hier altijd het advies bv te geven pff
quote:Weekend schreef op 30 augustus 2012 @ 19:07:

Ookal heb je geen borsten meer, toch krijg je hier altijd het advies bv te geven pff Dat vind ik dan ook echt geen excuus om geen borstvoeding te geven hoor!
quote:Weekend schreef op 30 augustus 2012 @ 19:07:

Ookal heb je geen borsten meer, toch krijg je hier altijd het advies bv te geven pff

Heb je geen borsten meer? Of was dat cynisch?

Ik overwoog even om dat als reden op te schrijven, maar vond het niet kunnen tegenover vrouwen die echt geen borsten meer hebben. Maar soms
quote:missy_acy schreef op 30 augustus 2012 @ 18:36:

Yv, ik als lang voedster heb ook gereageerd.Bedankt Missy
Ik blijf me gewoon verbazen om bepaalde reacties:

Ik vraag ervaringen over onderwerp A. Vervolgens krijg ik geen ervaringen maar tips over B,C en D en A wordt afgekeurd dan wel te duur gevonden of er is een beter alternatief voor, etc...

Waarom is het voor velen zo moeilijk om te lezen?
Ik heb echt de schurft aan de bv en kv maffia.

Die zijn er allebei, heb ze beiden mee mogen maken.

Bij de oudste moest ik stoppen met bv, lag in t zh met uitdrogingsverschijnselen. En toen ik thuis was zeiden mensen: als je haar nu aanlegt, komt t vast weer op gang!

En bij de jongste die nog steeds bv krijgt zeiden ze met een half jaar: wanneer ga je stoppen, t hoeft allang niet meer hoor.
Yv, m'n buuf is ook meteen met "te dure" voeding bij de 2e en 3e begonnen. Ze zegt: " ik ga dat risico niet nemen met een pasgeboren baby."

Ze heeft gelijk.
Ja Missy, erg he? Waarom denken anderen het altijd beter te weten?
Weet ik niet. Lekker laten lullen. Jouw kind. Als zij t op hun manier willen, dien ze dat bij hun eigen kind.
Omdat anderen blij zijn dat het hen niet overkomt en putten uit ervaringen uit hun omgeving (dus indirecte).

Dus dan denken ze daardoor beter te weten.
Haha Yvonne was cynisch hoor!!

Ja vervelend, ik had ook meer moeite met de reacties dan met het stoppen met voeden..

Ik wil ook graag bij de tweede beginnen met nutramigen en dan testen bij 3/6 maanden. Tegenwoordig hoef je geen bewezen KMA te hebben om jet vergoed te krijgen ( zeiden ze in t ziekenhuis)

Bijv: ik mag thuis provoceren, als het niet gaat krijg ik gewoon vergoed, anders kan ik over op gewone melk. Ik dacht echt gelijk: hoeveel mensen zullen hier mee sjoemelen?? 'heb getest hoor!!'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven