Lijf & Lijn alle pijlers

Het cambridge 500 dieet.

02-11-2011 22:22 4269 berichten
Alle reacties Link kopieren
A.s. maandag begin ik met het cambridge 500 dieet. Ik vroeg mij af of er meer mensen zijn die hier ervaring mee hebben, wellicht ook a.s. maandag starten, reeds gestart zijn of andere ervaringen hebben.

Op de cambridge site is ook een forum maar is niet echt mijn "stijl" zeg maar, vandaar het topic hier.

Alle tips, ervaringen en adviezen zijn welkom.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Super!
Zo blij! Zit bijna op ideaal gewicht, de laatste CB weken... Wel gaaf hoor dat jullie meeleven dat is echt een steun. Succes iedereen !
Weer twee kilo (bijna) eraf. Goed zo Yilmaz!!
Slapen is goud
Hi lady's, ik zit een beetje in mn maag met het volgende. Ik doe volgende wk mee met een toernooi (tennis). Zowel enkel als dubbel. Dat zijn dus best wat wedstrijden (wel verdeeld over een aantal avonden). En ik ben bang dat ik niet genoeg energie of kracht heb om lang te spelen. En wat als er wat spiermassa verdwijnt? Het is dan wel mn eetweek, dus ik heb iets meer calorieën binnen. Heeft iemand ervaring met sportevents? Of wat bemoedigende woorden…
Success is liking yourself, liking what you do, and liking how you do it.
Vanavond wegen bij de consulente. Ben benieuwd. En repen halen!! Tenminste dat hoop ik, maar ben maandag twee weken bezig dus dat zal toch wel mogen?
manamana...tutuutududu
quote:lady_dana schreef op 30 augustus 2012 @ 12:21:

Vanavond wegen bij de consulente. Ben benieuwd. En repen halen!! Tenminste dat hoop ik, maar ben maandag twee weken bezig dus dat zal toch wel mogen?Waarschijnlijk wel. Na 2 weken mag je repen nemen. Ik ben er heel blij mee :-)
Hallo, een week of 2 geleden heb ik hier ook al gepost, met o.a. mijn twijfels of ik het wel of niet ga doen. Inmiddels ben ik ondanks al mijn twijfels vandaag toch begonnen met CB500. Qua honger valt het tot nog toe mee, maar ik vraag mij wel af of er nog meer mensen zijn die echt moeite hebben om de shakes weg te krijgen? Ik vind er een muffige, melige smaak aanzitten (kan het niet echt goed beschrijven) en stond vanmorgen tegen het einde van de shake te kokhalzen... Ik heb inmiddels de chocolade-variant gehad en de aardbei-variant.

Ik stop nog niet, geef het niet zo makkelijk op ;) maar zijn alle shakes zo? Dan weet ik waar ik mij op voor moet bereiden ;)
Hey opgoedgeluk,

Goed hoor dat je begonnen bent en succes!! De eerste dagen zijn lastigst dus hou vol!!

Enne wat betreft de smaken, de chocolade en aardbei (en mango) zijn mijn favoriet dus aan mijn oordeel heb je weinig denk! Haha! Denk ook dat je een beetje moet wennen aan de shakes......waarschijnlijk wen je wel aan de smaak! En gewoon allemaal uitproberen eerst, daarna alleen nog maar de smaken nemen die je wel lekker vindt! Met hoeveel water maak je ze??
Ik moest eerst super wennen aan de shakes.

Heb nu een blender aangeschaft en doe dan 6 ijsklontjes en wat water en dan de shake erbij en mixen maar.

Nu vind ik ze heerlijk. Net een milkshake zo ijskoud en met een schuimkraagje.

Ik heb alleen choco en banaan, de rest vind ik echt heel vies.

Weten jullie dat..ben nu vandaag precies 4 weken bezig en 10 kg kwijt.

Maar.. afgelopen dagen blijf ik exact op zelfde gewicht, gaat nog geen ons af. Iemand een idee hoe dat kan?

Ging telkens zo goed en doe precies alles volgens voorschrift.

Beetje demotiverend zo :(
Ik vind alle shakes even jakkes. Leef nu op pap en soep. Met ijsklontjes had ik nog niet geprobeerd.
Slapen is goud
Mollie in elk dieet het je te naken met gewichtplateaus. Doorzetten hoor!!
Slapen is goud
4,2 kg er af! En 0,6% vet. Weet niet of dat goed is. En ik heb repen en stiekem al genoeg vanaf morgen, dus hoef niet te wachten tot maandag
manamana...tutuutududu
4, 2 eraf!!! Zooooo das veul! Goed zeg!
Slapen is goud
Ik heb ook een week stilgestaan, schijnt normaal te zijn. Nu -12,1! Nog maar 1,1 kg verwijderd van m'n streefgewicht. Over een week weer een afspraak met de consulent, vanaf dan ga ik waarschijnlijk afbouwen met de shakes. Ik pas onderhand weer in elke spijkerbroek die in m'n kast ligt, en ik krijg zóveel complimentjes! Heerlijk.
Dag 2 en ondanks de 4 liter water (en daarnaast nog extra thee, die ik dus niet meereken) die ik gisteren dronk vandaag een flink zeurende hoofdpijn.

Gelukkig smaakte vanmorgen de Butterscotch-shake iets beter, minder naar karton zeg maar, dus dat was een meevallertje Gisteravond was ik er eigenlijk al wel weer klaar mee. De shakes zijn vies en de soep was zo mogelijk nog erger. Wat doe ik mijzelf aan dacht ik Maar goed, ik ben hier aan begonnen en ga het minstens 1 week de kans geven, in de hoop dat het mij dan wat minder tegen gaat staan
Oh ja, last van het hongergevoel heb ik niet echt, dat valt heel erg mee tot nog toe. (klopt af)
Niemand ervaring met beetje sporten naast dit dieet..?
Echt erg.. Had net ingelogd, en zag toen een profielfoto van pindarotsje.. heb zo een trek in die gekleurde muisjes op haar lippen
Ik sport in ieder geval 1x per week: 2x 15 minuten wandelen, wat speiroefeningen. Goed te doen.

Verder ren ik 7 dagen per week mijn benen onder mijn lijf vandaan op mijn werk en thuis

Opgoeggeluk nog niet opgeven hoor. Heb de eerste week ook helse hoofdpijnen gehad, gaat nu (tweede week) stukken beter! Afkicken van suikers noemde ik het.....
Slapen is goud
Ik maak de soepen met 500ml water ipv de voorgeschreven 250, opgoedgeluk. Dat scheelde voor mij enorm, want ik kan ook niet zo goed tegen al die 'gemaskeerde' smaken. En verder kan ik zeggen: wacht 2 weken op de repen! Die maken mij echt weer een beetje blij. Hoewel ik vandaag zowat zat te kwijlen toen een vriendin een tosti at.
manamana...tutuutududu
Ik heb net de chocolademuffin gemaakt en die is jammerlijk mislukt, haha. Maar ach, dankzij de lichte verbranding smaakt hij iig beter dan de shake (overigens geloof ik niet zo in het 2 weken niet mogen kauwen. Een vriendin van mij is al 30kilo afgevallen met CB en heeft altijd gewoon kauwgom genomen tegen de ketose-geur. Ik zal de kauwgom alleen niet doorslikken want dat zijn toch al snel weer een kcal of 3 meer )

Volgens mijn consulente mag je gewoon sporten met CB500. Alleen moet je vooral de eerste 2 weken niet heel intensief willen sporten.

Ik ga vanavond een ander soepje proberen. Ik dacht aan de tomaat-versie, maar eigenlijk durf ik niet meer zo goed na de verhalen over hoe korrelig deze is geworden, haha.

Weet iemand trouwens iets meer over een evt. gekookt ei? Ik ga vanaf volgende week stage lopen en die zou wel eens erg pittig kunnen worden, dus dan zou het prettig zijn als ik eens 2 keer per week ofzo een gekookt eitje kan nemen.

En de bouillon he, ik heb niet die van CB gekocht, EUR 15,- vond ik nogal overdreven voor wat bouillon Nu heb ik altijd gewoon zo'n potje tuinkruidenbouillon van Maggi in huis. Zou die ook mogen? Ik lees nl. wel steeds over Knorr, maar zou deze ook mogen? Er zitten maar 6 kcal per glas in.

Ik lust dus geen koffie, behalve dan Latte Macchiato, maar daar zit dan weer net ff iets te veel melk in wat CB betreft Dus ik ben gebonden aan heel veel water (geen probleem voor mij) en aan thee. Maar goed, dat mag dus geen vruchtenthee zijn, of bloementhee. Nu ben ik bijvoorbeeld gek op winterthee en oranje pecco thee, maar daar zit dan weer net een beetje sinaasappelschil in, dus dat is dan weer af te raden?

Jullie zien, ik geef echt nog niet zomaar op, maar zoek wel naar de fijnste manier om dit vol te houden.
NaamStartgewichtStreefGewicht nuTotaal afSprokkelientje102 kg75 kg71,5 kg30,5 kgPindarotsje106 kg67 kg65.1 kg40,9 kgBijenkoningin98,2 kg70 kg88.1 kg10.1 kgBabouche85.7 kg65 kg76 kg9,8 kgNouveau Riche78.2 kg65 kg67,8 kg10,4 kgKelly82,1 kg63 kg67 kg12,9 kgDiejeet97,2 kg75 kg75,4 kg21,8 kgEeffie106,9 kg70 kg84,4 kg22,5 kgEimear112,2 kg82 kg89,7 kg22,5 kgIgo4it105.2 kg75 kg83.1 kg22.1 kgWorldlyNathalie79.2 kg63 kg76,1 kg3,1 kgFernweh93.9 kg70 kg 79.5kg14.4 kgAshley280394.3 kg75 kg83.0 kg11.3 kgHelenita271 kg61 kg60,2 kg10,8 kgEvitaa86 kg70 kg81,5 kg4,5 kgPKT78,2 kg65 kg62,6 kg15,6 kgMiss H83,2 kg70 kg73,8 kg9,4 kgMadeleine71 kg60 kg71 kg - kg
Zo eindelijk de tabel weer eens aan kunnen passen. Consulente is weer terug. Afgelopen weken 5,4 kilo eraf dus das weer lekker!! 22,5 kilo in bijna 13 weken. Nog ff en m'n gewicht begint met een 7....haha kan me de dag niet heugen!!

PS: Voor iedereen die zich wil toevoegen in de tabel: Quote het laatste bericht met de tabel erin. Verwijder alle tekst voor [table with...... en alle tekst onderaan na [/table].

Je kan jezelf toevoegen door onderaan de gegevens van de laatste persoon te kopieren en deze dan natuurlijk aan te passen naar jouw gegevens! Hopelijk is het zo duidelijk en anders lees ik t wel......
Gefeliciteerd Eeffie! Wat goed zeg.

Ik heb vanavond een etentje met een paar oude vrienden van me. Heb veel zin om ze te zien. Ze gaan al solidair aan de sla, maar dat zal vast een goedgevulde zijn. Zit ik daar zo met mn thee en soepje. Heb er daardoor wel minder zin in...
NaamStartgewichtStreefGewicht nuTotaal afSprokkelientje102 kg75 kg71,5 kg30,5 kgPindarotsje106 kg67 kg65.1 kg40,9 kgBijenkoningin98,2 kg70 kg88.1 kg10.1 kgBabouche85.7 kg65 kg76 kg9,8 kgNouveau Riche78.2 kg65 kg67,8 kg10,4 kgKelly82,1 kg63 kg67 kg12,9 kgDiejeet97,2 kg75 kg75,4 kg21,8 kgEeffie106,9 kg70 kg84,4 kg22,5 kgEimear112,2 kg82 kg89,7 kg22,5 kgIgo4it105.2 kg75 kg83.1 kg22.1 kgWorldlyNathalie79.2 kg63 kg76,1 kg3,1 kgFernweh93.9 kg70 kg 79.5kg14.4 kgAshley280394.3 kg75 kg83.0 kg11.3 kgHelenita271 kg61 kg60,2 kg10,8 kgEvitaa86 kg70 kg81,5 kg4,5 kgPKT78,2 kg65 kg62,6 kg15,6 kgMiss H83,2 kg70 kg73,8 kg9,4 kgMadeleine71 kg60 kg71 kg - kgLady_Dana90.2 kg75 kg86 kg 4.2 kg
manamana...tutuutududu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven