[MAP] Onveilige seks gehad

31-08-2012 18:21 32 berichten
Hee mensen.

Ik heb zaterdag om 04:30 onveilige seks gehad.

Namelijk heb ik 2 keer in deze maand de pil vergeten.

Het was in week 1 of 2. Dat kan ik niet meer zo precies zeggen. Ook niet of de beide pillen nog binnen de 12u waren. Dus laten we maar zeggen dat het 2 gemiste pillen waren.

Nu heb ik ongeveer 4uur later de MAP. Morning After Pil genomen.

Ik heb op internet gelezen dat bijwerkingen van de map maximaal 2 dagen duren. De twee meestvoorkomende bijwerkingen zijn misselijk en hoofdpijn, maar nu ben ik vrijdag 6 dagen later nog sochtends een beetje misselijk. En heb ik kleine iritante krampjes, helemaal niet erg maar ze zijn er wel.

Ik moet vanavond mijn laatste pil nemen om met de stopweek te beginnen, ik wordt meestal sowiezo pas 4 dagen later ongesteld of soms zelfs als ik nog 1 dag stopweek heb.

Is de kans groot dat ik zwanger ben?

Is het normaal dat ik nu nog MAP bijwerkingen heb of komt dit door een eventuele zwangerschap?

En kun je zwangerschaps bijwerkingen al voelen na een week? of zelf korter voelde het 2 dagen geleden al.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen of geruststellen.

Al vast bedankt.

Ik ben 19 en zit niet op een kind te wachten.
Alle reacties Link kopieren
Dan zou ik stoppen met het vergeten van de pil.
quote:_origami_ schreef op 31 augustus 2012 @ 18:23:

Dan zou ik stoppen met het vergeten van de pil.Dat zal niet meer gebeuren! Dat was behoorlijk stom.
Als je niet zit te wachten op een kind moet je wat zorgvuldiger met de pil omgaan en tegen een soa een condoom gebruiken.

Ik denk dat het verstandig was geweest als je even je huisarts had gebeld, maar ja daarvoor is het nu te laat.
Je zegt zelf ten eerste dat je de MAP in hebt genomen? Als dat binnen de uren zijn die er voor staan, is de kans dat je zwanger bent nihiel .

Maar ik je hebt het alleen maar over zwangerschap, bezoekje aan de huisarts om te testen of je een soa hebt lijkt me net zo belangrijk!!

Volgende keer condoom gebruiken! ; Heb je de ellende niet!

Succes
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Ik denk dat jij door de stoot hormonen die je hebt nog deze verschijnselen hebt.

Een zwangerschap voel je echt niet nu al.

Lekker genieten van je weekend en wachten op je bloeding.
Iedere vrouw die graag zwanger wil worden, kan je vertellen, dat je zwangerschapsverschijnselen ook akelig goed in kunt beelden.
Hou er rekening mee dat je hele cyclus ontregeld is door die MAP, je kunt dus te vroeg, te laat, meer dan normaal of minder dan nrmaal menstrueren. Dat betekent niet dat je zwanger bent want die kans is nihil. Zie de bijsluiter.
Als je vorige week zaterdagnacht een eisprong hebt gehad (eerder is nauwelijks relevant) dan is dat eitje nog maar net in de baarmoeder aangekomen. Pas na de innesteling gaat het rustig aan hormonen produceren waar je misselijk van wordt.

Dus.

Ik sluit niets uit (ook al zegt mijn magic-8-ball ook dat je niet zwanger bent), maar het lijkt me niet dat de klachten die je hebt, wijzen op een zwangerschap. Over een dikke week kun je eventueel een zwangerschapstest doen.
Niet zwanger.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Heel herkenbaar helaas, al die kwaaltjes. Ik ben toen ik een paar maanden terug dat kreng moest slikken, de rest van mijn cyclus uit mijn doen geweest. Ook lichamelijk. En door al die pijntjes en rare hormonale emoties, maak je je nog meer zorgen. En al die vrouwen die op internet roepen hoe zwanger ze wel niet zijn geworden door de MAP heen, zijn ook niet bevorderlijk. Dikke kans dat er dus behalve de effecten van een hormoonbom, niks aan de hand is. Bij mij bleek het allemaal loos alarm. Test zodra dat kan voor je gemoedsrust en over een paar weken is alles hopelijk weer normaal.
Weet je wat nog dommer is dan je pil vergeten? De pil vergeten en desondanks gewoon geil zijn en willen naaien 'want je kan toch een MAP halen erna'. Je gaat me namelijk niet wijsmaken dat je vergeten was dat je de pil eerder vergeten was.
En die maximaal 2 dagen bijwerkingen zou ik met een korrel zout nemen: de ene keer merk je niks, de andere keer heb je 3 weken buikpijn (ntjes) en andere ellende.
Elin_ met alle respect: mosterd na de maaltijd. Gedane zaken etc. en je doet wel eens iets stoms. Ook als je al lang en breed volwassen bent.
quote:rapunzel83 schreef op 31 augustus 2012 @ 19:59:

Elin_ met alle respect: mosterd na de maaltijd. Gedane zaken etc. en je doet wel eens iets stoms. Ook als je al lang en breed volwassen bent.Idd; Altijd dat gez**r over wat je ''had moeten doen''
Als je zo omgaat met anticonceptie als je notabene 19 bent en echt geen zwangerschap 'kunt gebruiken' mag dat mijn inziens best gezegd worden. Kom op hee, dat een condoom scheurt oid à la maar in deze is een zwangerschap (vrijwel zeker) heel gemakkelijk te voorkomen door simpelweg een condoom te gebruiken.
quote:Elin_ schreef op 31 augustus 2012 @ 20:20:

Als je zo omgaat met anticonceptie als je notabene 19 bent en echt geen zwangerschap 'kunt gebruiken' mag dat mijn inziens best gezegd worden. Kom op hee, dat een condoom scheurt oid à la maar in deze is een zwangerschap (vrijwel zeker) heel gemakkelijk te voorkomen door simpelweg een condoom te gebruiken.

Dat is ook zo elin; je zal mij niet horen zeggen dat je ongelijk hebt. Maar dat zal TO ook wel weten. Dat ze dom is geweest enz.

Maargoed gaat er hier toch om wat ze er nu het beste aan kan doen.
Inderdaad.. En als je bang bent de pil vaker te vergeten kun je het in je telefoonagenda zetten met een melding iedere dag of zoek een ander anticonceptiemiddel en DE uitkomst: gebruik een condoom!!! die dingen bestaan niet voor niks

Het is ook altijd achteraf pfffff
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
oh ja...
quote:vrouwtje89 schreef op 31 augustus 2012 @ 20:51:

Inderdaad.. En als je bang bent de pil vaker te vergeten kun je het in je telefoonagenda zetten met een melding iedere dag of zoek een ander anticonceptiemiddel en DE uitkomst: gebruik een condoom!!! die dingen bestaan niet voor niks

Het is ook altijd achteraf pfffff

de meeste dingen waar je spijt van krijgt is achteraf; niet alleen op sex gebied. en of het dom is? Meer dan dom, aangezien je de situaties kan voorkomen. Maar zoals ik al eerder zei; het gaat erom wat ze er nu aan kan doen.

De tip met tefefoon is niet verkeerd in ieder geval
quote:gurly3 schreef op 31 augustus 2012 @ 20:54:

[...]

de meeste dingen waar je spijt van krijgt is achteraf; niet alleen op sex gebied. en of het dom is? Meer dan dom, aangezien je de situaties kan voorkomen. Maar zoals ik al eerder zei; het gaat erom wat ze er nu aan kan doen.

De tip met tefefoon is niet verkeerd in ieder geval

Ik noem haar ook zeker niet dom, maar heb dit bij een vriendin al meegemaakt. Zij was dus wel zwanger en heeft de baby (gelukkig) gehouden. Zij was dan wel ouder dan 19 maar dan nog. Als je weet dat je er nog niet aan toe bent zorg dan dat je er alles aan doet om het te proberen voorkomen.

Voor nu: Ze kan niet meer dan afwachten en proberen er niet teveel aan te denken. Volgende week een vroege zwangerschapstest doen van de etos en duimen dat ze niet zwanger is
[quote]vrouwtje89 schreef op 31 augustus 2012 @ 21:00:

[...]

Nee ik noem haar dom Moet het eigelijk verbeteren; het is een domme actie van dr, maar dat weet iedereen.

Verder ben ik het met je eens vrouwtje.
quote:Elin_ schreef op 31 augustus 2012 @ 20:20:

Amen.

Een kind op aarde zetten omdat je 'een beetje dom' bent geweest, onzin.
Natuurlijk gaat het om de situatie nu. Maar als TO nu met de schrik er vanaf komt is het wel handig als het bij eenmalig dom zijn geweest blijft.
Door al die stress en de ellendige bijwerkingen pas ik ook wel op nu. Maar je maakt fouten ik heb toen ik 20 was ook wel eens een vriendje gehad die me er in the heat of the moment van overtuigde dat 'eventjes' geen kwaad kon. En dan als de rush voorbij is, komen de zorgen. In mijn geval verdwenen die pas na de 4e test. De man in kwestie heeft nergens last van. Het is troep. En condooms zijn helemaal zo gek nog niet, naast de pil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven