Is dit alles- gevoel
zaterdag 1 september 2012 om 20:55
Je zegt dat je nu huismoeder bent, tijdelijk. Wat wil je hierna gaan doen? Heb je een opleiding, kun je een baan in die richting zoeken? Het is natuurlijk nooit verkeerd om naast je moeder-zijn nog een ontzettend leuke baan te hebben! Zo wordt je sociale kring ook groter en heb je wat meer afwisseling.
Daarnaast kun je kijken of er een sportvereniging of iets in je dorp is waar je je wilt aansluiten, om een beetje afwisseling in je dagen te krijgen.
Daarnaast kun je kijken of er een sportvereniging of iets in je dorp is waar je je wilt aansluiten, om een beetje afwisseling in je dagen te krijgen.
zaterdag 1 september 2012 om 21:00
zaterdag 1 september 2012 om 21:00
zaterdag 1 september 2012 om 21:05
quote:brunetteparis schreef op 01 september 2012 @ 21:01:
Werken is niet de oplossing, ik wil gewoon niet elke keer hetzelfde, snappen jullie. Het heeft niet met teveel vrije tijd te maken ofzo.
Ik wil een wat onvoorspelbaarder leven.Euh hoe denk je dat te creëren met een kindje van drie maanden?
Werken is niet de oplossing, ik wil gewoon niet elke keer hetzelfde, snappen jullie. Het heeft niet met teveel vrije tijd te maken ofzo.
Ik wil een wat onvoorspelbaarder leven.Euh hoe denk je dat te creëren met een kindje van drie maanden?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zaterdag 1 september 2012 om 21:06
zaterdag 1 september 2012 om 21:07
quote:brunetteparis schreef op 01 september 2012 @ 21:01:
Ik wil een wat onvoorspelbaarder leven.Juist wel zeker als je voelt dat je niet hetzelfde wil. Zorg dat je je leven zelf kan betalen zodat je de mogelijke afwisseling/uitdagingen ook zelf kan betalen.
Ik wil een wat onvoorspelbaarder leven.Juist wel zeker als je voelt dat je niet hetzelfde wil. Zorg dat je je leven zelf kan betalen zodat je de mogelijke afwisseling/uitdagingen ook zelf kan betalen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zaterdag 1 september 2012 om 21:07
zaterdag 1 september 2012 om 21:08
@ Enn: Zoals ik al zei, ik verwacht geen oplossing.
Er worden hier ook topics met andere gedachten/dilemma's geplaatst waar zo 1-2-3 geen oplossing voor is, ik vraag alleen of dit herkent wordt.
Geen idee hoe ik dit moet creeren, misschien moet ik een soort sekte starten en dan rondreizen in een camper
Er worden hier ook topics met andere gedachten/dilemma's geplaatst waar zo 1-2-3 geen oplossing voor is, ik vraag alleen of dit herkent wordt.
Geen idee hoe ik dit moet creeren, misschien moet ik een soort sekte starten en dan rondreizen in een camper
zaterdag 1 september 2012 om 21:10
Wat jij zoekt is meer uitdaging.
Op reis gaan is geen oplossing. Dat zou alleen maar wegvluchten uit je huidige bestaan zijn.
ik zou toch proberen om naast huismoeder een uitdaging te zoeken in de vorm van werk, een opleiding of een nieuwe hobby. Kies gerust voor iets waar je voorheen nog nooit aan gedacht had dat je ooit zou doen.
Op reis gaan is geen oplossing. Dat zou alleen maar wegvluchten uit je huidige bestaan zijn.
ik zou toch proberen om naast huismoeder een uitdaging te zoeken in de vorm van werk, een opleiding of een nieuwe hobby. Kies gerust voor iets waar je voorheen nog nooit aan gedacht had dat je ooit zou doen.
zaterdag 1 september 2012 om 21:12
quote:brunetteparis schreef op 01 september 2012 @ 21:08:
Ik geef je ook geen oplossing ik geef je een plan. Dromen over anders en meer zonder een plan is dagdromen. Dat wil je liever?
ok, bij deze.
http://www.youtube.com/watch?v=QhQWND9jKDA
Ik geef je ook geen oplossing ik geef je een plan. Dromen over anders en meer zonder een plan is dagdromen. Dat wil je liever?
ok, bij deze.
http://www.youtube.com/watch?v=QhQWND9jKDA
zaterdag 1 september 2012 om 21:16
@ snoopylinn wat een rotopmerking. Zou nooit mijn man en kind kwijt willen.
Niet willen identificeren met dorpsgenoten moest ik om lachen haha, kan wel kloppen! Niks mis met die beste mensen hoor maargoed.
@ Enn: bedankt voor het meedenken , maar dat zelf willen betalen maakt mij echt geen drol uit..
@ sugarmiss: bedankt voor je ideeen, reizen lijkt me zo fijn... Maar ik weet dat het niet echt haalbaar is..
Niet willen identificeren met dorpsgenoten moest ik om lachen haha, kan wel kloppen! Niks mis met die beste mensen hoor maargoed.
@ Enn: bedankt voor het meedenken , maar dat zelf willen betalen maakt mij echt geen drol uit..
@ sugarmiss: bedankt voor je ideeen, reizen lijkt me zo fijn... Maar ik weet dat het niet echt haalbaar is..
zaterdag 1 september 2012 om 21:21
quote:brunetteparis schreef op 01 september 2012 @ 21:18:
@ Enn: geen idee of dit serieus bedoelt is maar wat een ontroerend liedje. Vind het serieus mooi.Hey lady, you lady
cursing at your life
you're a discontented mother
and a regimented wife
I 've no doubt
you dream about the things you never do
but I wish someone had a talk to me like I wanna talk to you
Oh, I've been to Georgia and California and anywhere I could run
Took the hand of a preacher man
and we made love in the sun
But I ran out of places and friendly faces
Because I had to be free
I've been to paradise but I've never been to me...
Please lady please lady
don't just walk away
Cause I have this need to tell you
why I'm all alone today
I can see so much of me
still living in your eyes
won't you share a part
of a weary heart that has lived a million lives
Oh, I've been to Nice and the isle of Greece
when I sipped champagne on a yacht
I moved like Harlow in Monte Carlo
and showed them what I've got
I've been undressed by kings
and I've seen some things that a woman ain't s'pose to see
Hey, you know what paradise is?
It's a lie
a fantasy we created about people and places
as we like them to be
but you know what truth is?
it's that little baby you're holding
and it's that man you fought with this morning
the same one you are gonna make love to tonight
that's truth that's love
Sometimes I've been to crying for unborn children
that might have made me complete
but I, I took the sweet life
I never knew I'd be bitter from the sweet
I spent my life exploring
the subtle whoring
that costs too much to be free
hey lady I've been to paradise
but I've never been to me...
@ Enn: geen idee of dit serieus bedoelt is maar wat een ontroerend liedje. Vind het serieus mooi.Hey lady, you lady
cursing at your life
you're a discontented mother
and a regimented wife
I 've no doubt
you dream about the things you never do
but I wish someone had a talk to me like I wanna talk to you
Oh, I've been to Georgia and California and anywhere I could run
Took the hand of a preacher man
and we made love in the sun
But I ran out of places and friendly faces
Because I had to be free
Please lady please lady
don't just walk away
Cause I have this need to tell you
why I'm all alone today
I can see so much of me
still living in your eyes
won't you share a part
of a weary heart that has lived a million lives
Oh, I've been to Nice and the isle of Greece
when I sipped champagne on a yacht
I moved like Harlow in Monte Carlo
and showed them what I've got
I've been undressed by kings
and I've seen some things that a woman ain't s'pose to see
Hey, you know what paradise is?
It's a lie
a fantasy we created about people and places
as we like them to be
but you know what truth is?
it's that little baby you're holding
and it's that man you fought with this morning
the same one you are gonna make love to tonight
that's truth that's love
Sometimes I've been to crying for unborn children
that might have made me complete
but I, I took the sweet life
I never knew I'd be bitter from the sweet
I spent my life exploring
the subtle whoring
that costs too much to be free
hey lady I've been to paradise
but I've never been to me...
zaterdag 1 september 2012 om 21:22
Hoezo rotopmerking?
Jij komt hier klagen dat je niet happy bent, en als je de juiste keuze's maakt in het leven dan hoort daar meestal niet het gevoel bij wat jij beschrijft.
Dat je het meteen betrekt op je kind en man dat is wat jij ervan maakt.
Maak je eigen leven ook weer belangrijk door wat je gaan doen. Zoals anderen hier ook al zeggen, een studie, werk of anders een hobby. Weet ik veel, want ik kan voor jou niet bepalen waar jij gelukkig van wordt.
Jij komt hier klagen dat je niet happy bent, en als je de juiste keuze's maakt in het leven dan hoort daar meestal niet het gevoel bij wat jij beschrijft.
Maak je eigen leven ook weer belangrijk door wat je gaan doen. Zoals anderen hier ook al zeggen, een studie, werk of anders een hobby. Weet ik veel, want ik kan voor jou niet bepalen waar jij gelukkig van wordt.
Ja en?
zaterdag 1 september 2012 om 21:24
quote:snoopylynn schreef op 01 september 2012 @ 21:22:
Hoezo rotopmerking?
Ik dacht bij deze opmerking inderdaad aan mijn man en kind omdat dat mijn bindende factor is waardoor bepaalde vrijheid weg is. Niet zo vreemd dat ik dat denk, dat je dat bedoelt.
Maargoed, maakt niet uit verder.
Er is nog niks verloren dus vind spijt dan wat drastisch klinken.
Hoezo rotopmerking?
Ik dacht bij deze opmerking inderdaad aan mijn man en kind omdat dat mijn bindende factor is waardoor bepaalde vrijheid weg is. Niet zo vreemd dat ik dat denk, dat je dat bedoelt.
Maargoed, maakt niet uit verder.
Er is nog niks verloren dus vind spijt dan wat drastisch klinken.
zaterdag 1 september 2012 om 21:28
quote:brunetteparis schreef op 01 september 2012 @ 21:22:
@ Enn, ik las het inderdaad. Kreeg er tranen van in mijn ogen, zullen de hormonen zijn hoop ik
Erg mooie tekst
Ja en ik ben dus niet bezig om je een oplossing aan te bieden. Wordt wakker en besef dat jij degene bent die jouw leven kan maken zoals jij het wilt. Of blijf dromen over alles wat anders zou kunnen maar het niet gaat worden omdat je alleen maar droomt.
Mij maakt het niet uit.
Wat wil jij? Afwisseling? Zorg dan dat je die afwisseling krijgt. Wil je dromen over afwisseling er weinig mee doen en alleen weten of er anderen zijn die dit ook hebben? Ja die zijn er, veel ook, ze schrijven er zelfs liedjes over.
@ Enn, ik las het inderdaad. Kreeg er tranen van in mijn ogen, zullen de hormonen zijn hoop ik
Erg mooie tekst
Ja en ik ben dus niet bezig om je een oplossing aan te bieden. Wordt wakker en besef dat jij degene bent die jouw leven kan maken zoals jij het wilt. Of blijf dromen over alles wat anders zou kunnen maar het niet gaat worden omdat je alleen maar droomt.
Mij maakt het niet uit.
Wat wil jij? Afwisseling? Zorg dan dat je die afwisseling krijgt. Wil je dromen over afwisseling er weinig mee doen en alleen weten of er anderen zijn die dit ook hebben? Ja die zijn er, veel ook, ze schrijven er zelfs liedjes over.
zaterdag 1 september 2012 om 21:35
Ik kan me er wel wat bij voorstellen hoor. Toen ik 18 was, heb ik stage gelopen op een camping in Italië en daarna op een school in Finland.
Toen ik ging studeren ben ik vrijwel meteen op kamers gegaan. Weg uit het dorp!! Heerlijk vond ik het!
Nu ben ik 31 en sinds 1,5 jaar weg uit de stad waar ik studeerde (heb er een jaar of 10 gewoond). Het grappige is dat ik nu in een vestingsstad woon naast het dorp waar ik vandaan kom. Ik woon hier nu heerlijk, maar dat had ik 10 jaar geleden echt niet zo ervaren.
Tussendoor heb ik nog aardig wat gereisd en regelmatig word ik overvallen door het gevoel weg te willen (wereldreis of in het buitenland gaan wonen). Maar doordat ik al veel heb gedaan en beleefd de afgelopen jaren is de drang minder geworden (al zal het waarschijnlijk nooit helemaal over gaan).
Ik heb i.v.m. ziek zijn de afgelopen 2 jaar veel thuis gezeten en toen vond ik het heel erg moeilijk. Ik vroeg me steeds af 'is dit nu alles'. En 'is dit waarvoor ik op de wereld ben'. Nu ik weer 3 dagen in de week aan het werk ben, is dit gevoel over.
Voor mij is het erg belangrijk om het gevoel te hebben iets bij te kunnen dragen aan de maatschappij en mezelf waardevol te voelen. Toen ik niet in staat was om te werken en alleen met het huishouden bezig kon zijn, voelde ik me zó nutteloos. Misschien is dit bij jou ook zo?
Ps. Ik wil niet zeggen dat het huishouden nutteloos is, het is alleen zo dat IK me er nutteloos en vervelend bij voel. Ik weet dat dit voor veel mensen niet zo is en het is dan ook absoluut niet mijn bedoeling om iemand tegen het hoofd te stoten.
Toen ik ging studeren ben ik vrijwel meteen op kamers gegaan. Weg uit het dorp!! Heerlijk vond ik het!
Nu ben ik 31 en sinds 1,5 jaar weg uit de stad waar ik studeerde (heb er een jaar of 10 gewoond). Het grappige is dat ik nu in een vestingsstad woon naast het dorp waar ik vandaan kom. Ik woon hier nu heerlijk, maar dat had ik 10 jaar geleden echt niet zo ervaren.
Tussendoor heb ik nog aardig wat gereisd en regelmatig word ik overvallen door het gevoel weg te willen (wereldreis of in het buitenland gaan wonen). Maar doordat ik al veel heb gedaan en beleefd de afgelopen jaren is de drang minder geworden (al zal het waarschijnlijk nooit helemaal over gaan).
Ik heb i.v.m. ziek zijn de afgelopen 2 jaar veel thuis gezeten en toen vond ik het heel erg moeilijk. Ik vroeg me steeds af 'is dit nu alles'. En 'is dit waarvoor ik op de wereld ben'. Nu ik weer 3 dagen in de week aan het werk ben, is dit gevoel over.
Voor mij is het erg belangrijk om het gevoel te hebben iets bij te kunnen dragen aan de maatschappij en mezelf waardevol te voelen. Toen ik niet in staat was om te werken en alleen met het huishouden bezig kon zijn, voelde ik me zó nutteloos. Misschien is dit bij jou ook zo?
Ps. Ik wil niet zeggen dat het huishouden nutteloos is, het is alleen zo dat IK me er nutteloos en vervelend bij voel. Ik weet dat dit voor veel mensen niet zo is en het is dan ook absoluut niet mijn bedoeling om iemand tegen het hoofd te stoten.