Meningen gevraagd
maandag 3 september 2012 om 19:28
Net had ik een discussie met mijn vriend. Het gaat om het volgende. Zijn beste vriend (ik noem hem even B.) woont op 1,5 uur reizen met de trein bij ons vandaan. Mijn vriend en B willen graag samen wekelijks gaan trainen bij een sportschool. Nu heeft mijn vriend dus gezegd dat B. dan elke week na de training bij ons kan blijven slapen en dan de volgende dag weer naar huis kan gaan.
Ik ben nogal gesteld op mijn privacy en rust. Ik vind het super gezellig om mensen op bezoek te krijgen en vind het ook niet erg als er incidenteel mensen blijven slapen. Maar ik voel me er nogal ongemakkelijk bij als dit wekelijks is. Wij hebben namelijk geen extra slaapkamer, dus dan zou B in onze woonkamer moeten slapen. Ik moet 's ochtends best vroeg op om te gaan werken, dus dat maakt het voor mij wat ongemakkelijk.
Mijn vriend beschouwt B als familie en vindt dat zijn huis ook B's huis is etc. Wat zouden jullie hiervan vinden?
Ik ben nogal gesteld op mijn privacy en rust. Ik vind het super gezellig om mensen op bezoek te krijgen en vind het ook niet erg als er incidenteel mensen blijven slapen. Maar ik voel me er nogal ongemakkelijk bij als dit wekelijks is. Wij hebben namelijk geen extra slaapkamer, dus dan zou B in onze woonkamer moeten slapen. Ik moet 's ochtends best vroeg op om te gaan werken, dus dat maakt het voor mij wat ongemakkelijk.
Mijn vriend beschouwt B als familie en vindt dat zijn huis ook B's huis is etc. Wat zouden jullie hiervan vinden?
maandag 3 september 2012 om 20:56
Als het nou een weekendavond zou zijn, vrijdag ofzo en ik zou zeker weten dat dit bijv een half jaar duurt en geen oneindigheid, dan zou ik er geen probleem mee hebben.
Maar als je vroeg moet werken en dan midden in je werkritme.. en er is geen einddatum of zicht op verhuizing naar een huis met een logeerkamer... Nee, sorry maar dat is gewoon teveel een inbreuk. Gezelligheid en niet willen zeuren is 1 ding, er echt last van ondervinden gaat te ver.
Als er een logeerkamer zou zijn en je hem 's morgens helemaal kan ontwijken dan zou ik er helemaal geen moeite mee hebben.
Dat was mijn mening
Maar als je vroeg moet werken en dan midden in je werkritme.. en er is geen einddatum of zicht op verhuizing naar een huis met een logeerkamer... Nee, sorry maar dat is gewoon teveel een inbreuk. Gezelligheid en niet willen zeuren is 1 ding, er echt last van ondervinden gaat te ver.
Als er een logeerkamer zou zijn en je hem 's morgens helemaal kan ontwijken dan zou ik er helemaal geen moeite mee hebben.
Dat was mijn mening
maandag 3 september 2012 om 21:34
maandag 3 september 2012 om 21:42
quote:kwallenbal schreef op 03 september 2012 @ 21:35:
Zij beiden op jullie slaapkamer en jij op de bank.Even los van het principe dat de malloot die op anderhalfuur zijn sportschool kiest wel op de bank kan slapen, is het ook niet handig want de vriend van TO en B. willen na het sporten gezellig hangen op die bank in de woonkamer en dan kan TO dus helemaal niet slapen terwijl zij wel vroeg op moet.
Zij beiden op jullie slaapkamer en jij op de bank.Even los van het principe dat de malloot die op anderhalfuur zijn sportschool kiest wel op de bank kan slapen, is het ook niet handig want de vriend van TO en B. willen na het sporten gezellig hangen op die bank in de woonkamer en dan kan TO dus helemaal niet slapen terwijl zij wel vroeg op moet.
dinsdag 4 september 2012 om 00:28
Ook ik zou dit niet heel erg leuken vinden, zeker in zo'n klein huis. Er zit voor mijn gevoel een groot verschil tussen iemand die spontaan een keer een nachtje blijft slapen en tussen "verplicht" elke week. Dat word een verplichting en ongetijfeld komen daar irritaties van, nu of na een tijdje. En dat lijkt me niet fijn voor alle partijen. Ik zou er nog eens goed met jouw vriend over praten. Jullie wonen er samen dus jouw gevoel is even belangrijk dan het zijne.