Meningen gevraagd

03-09-2012 19:28 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Net had ik een discussie met mijn vriend. Het gaat om het volgende. Zijn beste vriend (ik noem hem even B.) woont op 1,5 uur reizen met de trein bij ons vandaan. Mijn vriend en B willen graag samen wekelijks gaan trainen bij een sportschool. Nu heeft mijn vriend dus gezegd dat B. dan elke week na de training bij ons kan blijven slapen en dan de volgende dag weer naar huis kan gaan.

Ik ben nogal gesteld op mijn privacy en rust. Ik vind het super gezellig om mensen op bezoek te krijgen en vind het ook niet erg als er incidenteel mensen blijven slapen. Maar ik voel me er nogal ongemakkelijk bij als dit wekelijks is. Wij hebben namelijk geen extra slaapkamer, dus dan zou B in onze woonkamer moeten slapen. Ik moet 's ochtends best vroeg op om te gaan werken, dus dat maakt het voor mij wat ongemakkelijk.

Mijn vriend beschouwt B als familie en vindt dat zijn huis ook B's huis is etc. Wat zouden jullie hiervan vinden?
Ik zou er persoonlijk geen moeite mee hebben maar iedereen is daar anders in... Is het 1 nacht per week? Als het voor je vriend zo belangrijk is...
Hoe laat zou B. dan wekelijks arriveren? Als dat 's avonds laat na het sporten is - wanneer jij misschien zelfs al in bed ligt - dan zou ik er niet zo'n bezwaar tegen maken. Jij gaat dan de volgende ochtend waarschijnlijk alweer de deur uit voor B. opstaat. Dan merk je amper iets van die B.

En is B. ook een vriend van jou, of ken je hem misschien nauwelijks of vind je hem eigenlijk nogal een eikel?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
jij wilt het dus gewoon niet...

Dan moet je dat zeggen tegen je vriend en B.
Mensen mogen gerust bij mij blijven slapen, maar ik zou er ook moeite mee hebben als dat structureel het geval zou zijn. Hoe aardig mijn vrienden ook zijn, mijn huis is in de eerste plaats mijn huis en ik wil niet doorlopend mensen over de vloer. Maar dat ben ik.

Aan je OP te zien heb jij er ook moeite mee. Ik vind dat je vriend daar rekening mee te houden heeft. Is er geen oplossing te vinden waar jullie je beiden in kunnen vinden? Bijvoorbeeld minder vaak samen sporten? Of op een andere locatie of tijdstip sporten?
Ja kan dat jij dat niet zo lekker vindt,snap ik ook wel.

Maar je woont er met je vriend hé..kan niet alleen altijd jouw zin zijn.

geven en nemen in een relatie enzo..
@ boterblommetje hahaha dat geven en nemen komt over het algemeen meer dan goed in onze relatie.

@sofietje, Ja het is 1 nacht in de week

@ tonkje, hij zou dan rond een uur of 5/6 in de middag hier zijn. Dan sporten ze vanaf half 8 tot half 10 en dan zijn ze rond half 11 weer terug. Ik ken B nu zo'n 2 jaar, maar echt GOED kennen in de zin dat ik hem ook als een vriend van mij zie, zo goed is onze band niet. Maar het is meer dan een prima kerel.

De voornaamste reden dat ik het ongemakkelijk vind is dat ons appartementje erg klein is en ik geen extra slaapkamer heb. De ontbijttafel waar ik 's ochtends aan eet en waar ik graag naar het journaal kijk en rustig aan wakker wilt worden staat in diezelfde woonkamer. HIj slaapt dan om nog geen 1 meter van mij af. Dat vind ik vooral ongemakkelijk. Ik heb 's ochtends even de tijd nodig om wakker te worden en me rustig klaar te maken en voor mijn gevoel krijg ik daar minder de ruimte voor.
Nee, dat zou ik ook niet leuk vinden.

Is heel persoonlijk, maar daar ligt echt wel een grens. Hoewel ik zelf wel wat makkelijker ben geworden... heel misschien, als ik hem ook aardig zou vinden. Ik herken het 'huiskamer' probleem. Kunnen jullie echt niet iets van een logeerkamerachtig-iets creëren?
Geen logeerkamer dus, nee, ik zou echt nee zeggen.
Jullie huis toch?

Dan moeten jullie er beide achter staan

Maar dat is mijn bescheiden mening
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik zou dat ook niet leuk vinden. Ik heb het ooit meegemaakt met een loge, ook een beste vriend van toenmalige partner, die wel iets langer dan een nachtje bij ons bleef slapen. Zeker zonder logeerkamer zou ik daar geen trek in hebben. Het is heel onvrij in je eigen huis.

Overigens vind ik het ook een bezopen voorstel: moet B niet werken de volgende dag? Je kunt toch om half 11 gewoon nog met de trein naar huis?
Hm nee zou ook niet mijn ding zijn. Af en toe, als het uitkomt, prima. Maar niet structureel, wekelijks.
@ courage, de enige aparte ruimte die we hebben is de badkamer.. voor de rest hebben wij een soort van L-vormig appartementje en het is 39 m2 dus niet echt ruimte om iets aparts te creeeren helaas.

maarjah ik vind het vooral zo lullig tegenover mijn vriend, omdat het voor hem inderdaad veel betekent dat B hier kan slapen. Dus ben ik geneigd om te zeggen: naja ok dan. Maarjah het voelt voor mij echt ongemakkelijk. (en als ik dat denk dat voel ik me weer egoistisch.
Ik zou er ook niet op zitten wachten.

Is dit niet juist hét moment om opzoek te gaan naar een (nieuwe) vriend uit zijn eigen woonplaats. Niet dat hij zijn beste vriend moet laten vallen, maar dit is gewoon niet praktisch.
ik zou dan zeggen dat het wel mag maar dat die vriend dan maar iets eerder als jou de wekker moet zetten zodat hij klaar is in de badkamer en jij gewoon je normale ochtend ritueeltje kan doen.Vind hij dit niet goed dan is het jammer dan maar niet
Kunnen ze niet op zaterdagochtend of zo samen gaan sporten? Dan kan B daarna weer gewoon naar zijn eigen huis.
ben wel blij te lezen dat ik niet de enige ben die dat een probleem vindt. Maarjah het is denk ik ook een soort van cultuurverschil. Mijn vriend is Aziatisch en B is van zuid-amerikaanse afkomst....
Als jij je er echt ongemakkelijk bij voelt, wil je het dus niet. Dan moet je geen ja zeggen, want dan weet je zeker dat dit een punt van ruzie wordt tussen jou en je vriend. Hij heeft recht op leuke dingen doen met zijn vriend, jij op privacy in je eigen huis.
Begrijp ik dat vriend reeds heeft toegezegd, zonder overleg met jou
Ik zou er geen probleem mee hebben, maar ik kan je wel begrijpen.

Toch zou ik het doen in jouw situatie, omdat het je vriend zijn beste vriend is en ik hem dat contact zou gunnen.
Voor hem betekent het veel, uiteraard. Maar als jij nee zegt, pikt hij dit dan van jou denk je? Ik hoop het voor je..
@gaia9 Hij heeft dat inderdaad gewoon toegezegd zonder te overleggen. Maar hij heeft daar niet bij nagedacht. HIj is gewoon gewend in zijn familie dat het huis gewoon open staat voor iedereen en het is niet in hem opgekomen om dat te overleggen met mij, omdat dit voor hem vanzelfsprekend is.

v
quote:tv-fanaat schreef op 03 september 2012 @ 19:40:

@ boterblommetje hahaha dat geven en nemen komt over het algemeen meer dan goed in onze relatie.

@sofietje, Ja het is 1 nacht in de week

@ tonkje, hij zou dan rond een uur of 5/6 in de middag hier zijn. Dan sporten ze vanaf half 8 tot half 10 en dan zijn ze rond half 11 weer terug. Ik ken B nu zo'n 2 jaar, maar echt GOED kennen in de zin dat ik hem ook als een vriend van mij zie, zo goed is onze band niet. Maar het is meer dan een prima kerel.

De voornaamste reden dat ik het ongemakkelijk vind is dat ons appartementje erg klein is en ik geen extra slaapkamer heb. De ontbijttafel waar ik 's ochtends aan eet en waar ik graag naar het journaal kijk en rustig aan wakker wilt worden staat in diezelfde woonkamer. HIj slaapt dan om nog geen 1 meter van mij af. Dat vind ik vooral ongemakkelijk. Ik heb 's ochtends even de tijd nodig om wakker te worden en me rustig klaar te maken en voor mijn gevoel krijg ik daar minder de ruimte voor.Met al deze toelichtingen, snap ik je bedenkingen helemaal!
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
@gaia9 Hij heeft dat inderdaad gewoon toegezegd zonder te overleggen. Maar hij heeft daar niet bij nagedacht. HIj is gewoon gewend in zijn familie dat het huis gewoon open staat voor iedereen en het is niet in hem opgekomen om dat te overleggen met mij, omdat dit voor hem vanzelfsprekend is.
Waarom zoveel moeite voor een sportschool? Is het voor de gezelligheid of echt de beste in de wijde omgeving voor hun specifieke training? Anders zouden ze gezellig samen halverwege kunnen gaan sporten.

En moet B de volgende dag niet werken? dan kan hij toch beter om 10 uur naar huis gaan, is hij nog om 23.30 thuis. Dat scheelt maar een uur met de logeeroptie en dan hoeft hij de volgende dag niet zo vroeg op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven