de (r)emigranten gaan verder

28-07-2011 12:46 1672 berichten
Alle reacties Link kopieren

Waar ter wereld je ook woont, hier kun je je verhalen over je leven in binnen- en buitenland kwijt.

EDIT (19 oktober 2012):

Abusu: Noorwegen Nederland

Ainne: Ierland

Beleza: Japan

Caramella: Duitsland

Chicha: Tenerife

Discovery: Nederland

Dutchie: USA

Fladder: Nederland

Guiri: Spanje

HKGirl: Hongkong

Keranet: België

Lapin: Zwitserland Duitsland

Lila72: Frankrijk

Liubi: Duitsland Saudi Arabië

Mapleleaf: Canada

Nanien: Italië

Noppies: Oostenrijk

Nymeria: Engeland

Olifantjeinhetbos: Canada

Pompedon: Oostenrijk

Raccoon: USA

Seymour: Canada Nederland

SFO: USA

Snjokorn: IJsland Nederland

Sombrerito: Bolivia

Yette: Nederland
Snjókorn falla, á allt og alla
Nymeria, gefeliciteerd met de nieuwe beeb! Is het een meisje of een jongetje?

Wat gezellig zo'n groot gezin.

Ik heb wel zin om naar Nederland te gaan maar zie ook altijd weer op tegen al het gerompslomp... Oma komt in september en dat is al snel, dus ik stel het uit,

Snjokorn, wat gewéldig dat je die nieuwe baan hebt gevonden! En lekker terug naar Nederland.... oooo, ik ben jaloers!

Hoe reageerden je collegas in IJsland?

Je familie zal wel blij zijn, of niet?

Mapleleaf, mijn broers kwamen mij pas na 26 jaar een keertje opzoeken, en ik woon helemaal niet zo ver weg.

Nu komen ze ieder jaar, want lekker goedkoop..
Ehhhhm.... collega's vinden het niet leuk dat ik wegga (eisen dan ook een afscheidsfeestje) maar snappen het wel en vinden het ook wel leuk voor mij.

Familie vraagt zich nu af waar ze dan naartoe moeten op vakantie!! (gezellig, het oosten van het land).

Nymeria: gefeliciteerd met de (bijna) gezinsuitbreiding!!

Mapleleaf: mijn jongste zusje begon al heel hard te roepen "als je maar niet denkt dat ik langskom, had je maar naar een warm land moeten verhuizen".... zij is degene in de familie die het vaakst is langsgeweest!! Verlies de moed niet.
Nymeria, ik woon nu in Berlijn. Ben na 2 jaar terug in NL weer vertrokken.

Snjo waarom wilde je eigenlijk terug? Je hebt het vast elders uitgebreid verteld maar dat heb ik gemist, sorry.

Chicha na 26 jaar, na jaaaa! Mijn familie is me de afgelopen tien jaar ook niet komen bezoeken, maar als ik jou zo hoor dan zeg ik nooit nooit
Cara: kort gezegd vanwege de crisis en de daaruit voortkomende bezuinigingen.... Het ziekenhuis waar ik werk is niet meer het ziekenhuis waar ik 5 jaar geleden solliciteerde. Weinig uitdaging (en momenteel veel te weinig te doen waardoor ook weer de angst dat er gesneden gaat worden in uren...). 't Was tijd voor verandering.
Snjo, weinig te doen is nooit fijn. En angst om te worden wegbezuinigd... Ik heb er in NL twee jaar mee gezeten, met die angst, waardoor er helemaal geen focus op het werk lag, maar alleen op alle reorganisaties. Hartstikke jammer was dat.

Dat gezegd hebbende, hier ook niets te doen, ik ga naar het zwembad!
Fladder, weet je al wat meer over een eventuele verhuizing?

Keranet, is je man al een beetje ingewerkt? Ik hoop dat hij het naar zijn zin heeft.

Ik ben een beetje klaar met de zomer... pfff wat is het warm! Ik snap dat mensen in Nederland het zich niet kunnen voorstellen maar ik kom al weken niet buiten ivm de hitte.

Kan er niet goed tegen en zit dus de hele dag binnen in de airco. Pas nadat de zon onder is ga ik naar buiten.

Ben ondertussen zo wit als sneeuwwitje.
Hoe warm is het daar dan in de winter, Chicha? Ik ben in december wel eens in Spanje geweest (jij woont meer naar het zuiden en naar het westen als ik het goed heb); lekker 19 graden en volop zon. Vond dat altijd wel lekker. Ook ga ik in het voorjaar of najaar wel eens naar LA. Dan is het ook die temperatuur en je ziet bloemen... fleur je altijd wel van op.

Vakantie naar Nederland doe ik nu nog even niet. Volgens mij worden wij er dan boven Montreal dan al uitgesodemieterd met hopelijk nog wel een parachute aan. Onze 3-jarige heeft nogal last van uh... Peuterus Puberitus Extrema. Misschien kan ie wel in een hondenkrat in het ruim.
Haha Seymour Een puberpeuter lijkt me niet te best, maar het is maar een fase!!

Chicha, ik ben jaloers op dat weer. Ik ben de zomer om hele andere redenen zat. Ik heb genoeg van dat natte weer! We zitten hier nu te wachten op beter weer, of een gigantische temperatuursdaling eind oktober, zodat het niet meer zo nat is. -5 is in onze beleving minder erg dan +5.
Na een aantal maanden kijk ik weer eens op het forum en wat zien ik, er is weer leven in de brouwerij. Ja @Raccoon ik laat weer eens wat van mijn zien. Al moet ik wel zeggen dat ik dinsdag weer eens richting Europa ga voor de vakantie.

Seymour, Chicha, Cara, Snjo, Cara en natuurlijk alle anderen
Zwaaizwaai right back at ya. :-)

Ja het is een fase... Maar wel een heftige. Bij mijn tweede kwam het omslagpunt ongeveer bij 3,5 maar dat is de derde nu al. Grijze haren, rimpels en drie keer per dag een hele snelle hartslag. Mijn eerste is een mini-volwassene; die telt niet.
Het heeft hier al ruim 2 jaar niet meer geregend, alles is gortdroog. De zomers worden ieder jaar heter, we hebben al 5 Calimas achter de rug in 2 maanden tijd.

Calima is hete lucht uit de Sahara.

De toeristen vinden het heerlijk, lekker zonnig en warm, goed weer om naar het strand te gaan. Maar als je hier woont ga je niet meer naar het strand, en de warmte zuigt alle energie uit mijn lijf.

´s-Winters is het hier heerlijk! Echt lenteweer. Precies wat Seymour ook zegt.

Seymour, je was pas toch nog in NL geweest? Succes met je peuterbuber.

Rozehanddoek, nee, daar zou ik ook niet blij van worden.. vandaar dat er ook zoveel noord-europeanen hier op vakantie komen.

Maar 2 weken zon en warmte is heerlijk, na 3 maanden komt het je de strot uit.

SFO, hi!

Veel plezier in Europa! Ga je met je lieve schat?

ik kom ook even gezellig zwaaien.

Ben druk aan de grote schoonmaak. Container is van het weekend gevuld en nu zit ik te wachten op de official die 'm gaat verzegelen. Daarna mag 'ie weg.
Goeie reis SFO. Misschien zie ik je nog in NL (dat is wel m'n eerste werkweek dus garanderen doe ik niets).

Chicha: 2 jaar lang al geen regen meer wauw, dan ga je echt snakken naar een buitje (en een flinke ook met onweer en alles erop en er aan).

Leuk je hier ook te zien Noppies

Seymour: als de kennel maar groot genoeg is past je peuterpuber er vast wel in (misschien is dat ook nog wel goedkoper dan een gewoon ticket). Was het niet een canadese luchtvaartmaatschappij die dit jaar zo'n leuke 1-april grap had over travelkids ofzo (weet niet precies meer hoe ze het noemden).
Chicha, binnen een maand zullen we toch wel knopen moeten doorhakken, nou ja, de uiteindelijke beslissing ligt bij mij, maar dan moet ik nog iets meer weten over de voorwaarden, tijdsduur etc.

Snjokorn, succes met opruimen. Kijk je er naar uit om terug te komen? Afgezien van de praktische dingen?

Oooooh mijn melk is op, en ik zit net chocola te eten, dat moet ik echt wegspoelen met melk.

Fladdertje slaapt dus ik kan ook niet weg :(
@Chicha inderdaad lieve schat is diegene die deze trip heeft geregeld. Nu alleen hopen dat wij de dans omspringen met de staking van Lufthansa.

@Snjo ik hou je op de hoogte. Heb de 20e een avondje in het Oosten van het land geregeld maar kan begrijpen dat je niet kunt komen. Het kan zijn dat ik nog even langs jouw nieuwe woonplaats rijdt. Voor jouw ook een goede reis.
Ik lees al een paar weken alleen maar mee omdat ik niet wil inloggen. Als ik ingelogd ben, heb ik bij het laden van elke nieuwe pagina de melding 'stack overlflow on line 1313'. En ha joor: bij het inloggen nu kreeg ik m gelijk weer! Na 4 weken dus nog niet gerepareerd.

Heel veel plezier in Nederland SFO!

Succes met het schrobben en de verhuizing Snjokorn!

Ben benieuwd wat je gaat besluiten Fladder, met een mini-me erbij is het toch anders.

Hier in Rio is het geweldig ''winter''-weer. 25-28 graden, zon, windje. Gisteren langs de stranden gelopen en het leeft zo! Iedereen buiten en actief, muziekje erbij, heerlijk.
WTF?
Snjo, mijn dag was geweldig! Weer eea overwonnen aan steil-smal-afgrond-rotsen-stenen-duur, maar we hebben adelaars gezien op een afstandje. Geweldig! Er vloog al een tijdje een over de zwemplas en de architect vertelde dat er een nest zit, waar wij langs zouden lopen. Nest hebben we niet gezien, maar de adelaars(kids) zaten op een bergtop op de uitkijk. Zo gaaf!

Nu halfdood, maar wel de kroeg nog even in . Voordat ik morgen niet meer kan lopen.

Kom morgen wel even terug.
Chicha!

Watskebeurt op jeweetwel
quote:noppies schreef op 03 september 2012 @ 20:36:

Snjo, mijn dag was geweldig! Weer eea overwonnen aan steil-smal-afgrond-rotsen-stenen-duur, maar we hebben adelaars gezien op een afstandje. Geweldig! Er vloog al een tijdje een over de zwemplas en de architect vertelde dat er een nest zit, waar wij langs zouden lopen. Nest hebben we niet gezien, maar de adelaars(kids) zaten op een bergtop op de uitkijk. Zo gaaf!

Nu halfdood, maar wel de kroeg nog even in . Voordat ik morgen niet meer kan lopen.

Kom morgen wel even terug.

Wauw, gaaf zeg. En goed van je steil-smal-afgrond-rotsen-stenen-duur overwinning.

Geniet van je afzakkertje
Noppies; lekker he, dat hiken, Bij mij staat dat nu even op een laag pitje. Ik heb wel een rugzak voor mijn jongste (dan staat hij op een stang), maar mijnheer wil er niet in. De langste hike die we in de vakantie hebben gedaan was 2 km... Ik kan echt uren lopen.

SFO; hoop dat de staking niet door hoeft te gaan. Balen is dat altijd, he.

Abusu: lekker in Rio... Wil ik ook nog eens heen. Heel veel plezier in de vrije tijd!

Snokjorn: succes met de verhuizing.

Fladder: ik ga zo ook even choco halen... Ben verslaafd. Binnenkort heb ik een barbeque bij mijn trainster. We moeten allemaal wat meenemen, maar aangezien zij heel erg met voeding bezig is, ben ik wel een beetje aan het nadenken wat nu... Een keer zaten een paar trainingsgenootjes van mij bij Tim Hortons van die vette donuts te eten en toen zagen ze de trainster door het drive thru raampje langsrijden en zij had hen gezien... Voor straf moest iedereen bij de volgende training iets extra doen, voor de lol. Ook bij verjaardagen moet iedereen het aantal jaren opdrukken... lekker dan.
Ja ik ben ook verslaafd, Seymour.

Ik krijg iedere vrijdag verse aanvoer uit het land van de lekkerste chocola...

Hoe oud is je peuterpuber eigenlijk? Ik draag mijn peuter op de rug in een drager zonder frame enzo en dat is voor beiden heel comfortabel, kan tot een jaar of 3 a 4.

Even een plaatje zoeken
[img]http://www.biojournaal.nl/nieuws/2011/0907/Baby.jpg[/img]
nou dat ben ik helemaal verleerd dat plaatjes plakken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven