Mode & Beauty alle pijlers

Reisfohn

04-09-2012 18:12 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een goede reisföhn.

Indien mogelijk wil ik <i>temperatuur</i> en <i>blaaskracht</i> kunnen regelen. Heb gelezen over <i>ionische werking</i> en spreekt me erg aan. Al weet ik helemaal niet of dat mogelijk is bij een reisföhn (?). Liefst zo lichtgewicht mogelijk (logisch, maar helemaal belangrijk als je er 6 maanden mee rondsjouwt in een rugzak).

Het is alleen echt een jungle van merken en ik kom er echt niet uit. <i>Iemand ervaring hiermee?</i> Alvast bedankt!<u></u>
Bakcpacken en een föhn mee?
verba volant, scripta manent.
Wat dacht je van gewoon géén fohn meenemen? Totaal overbodige ballast, je haar droogt ook wel in de buitenlucht.
Hihi, gestyled backpacken neem je ook je beautycase mee
Kun je, om je op te doffen, niet beter een mooie haarspeld meenemen?
...
Euh... hebben ze daar niet ook gewoon een föhnwind?

http://nl.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6hn_%28wind%29
[...]

Een fohn mee? Al eens eerder wezen backpacken??
moderatorviva wijzigde dit bericht op 04-09-2012 19:44
Reden: quote van de OP verwijderd
% gewijzigd
...
Voor een avondje uit zou je ook een bezoekje aan een kapper kunnen doen. Ze moeten ook maar op het net aangesloten kunnen worden. De mijne (gewone reis) begon te stinken en zelfs te roken toen ik die in Frankrijk (in een gîte) probeerde te gebruiken. Dan sjouw je voor niets.

Of misschien kan je ze lenen op een overnachtingsadres. Of in een badhuis hebben ze die ook nog wel eens voor de gasten. (Maar pin me er niet op vast.)
De kijkshop had laatst een reisfohn (inklapbaar, meerdere standen, warm en koude lucht) in de aanbieding voor 10 euro met 3 jaar garantie. Ik heb er 1 gehaald en hij bevalt mij prima.
quote:Pumps_italiaans schreef op 04 september 2012 @ 18:31:

Of misschien kan je ze lenen op een overnachtingsadres. Of in een badhuis hebben ze die ook nog wel eens voor de gasten. (Maar pin me er niet op vast.)Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht. Bedankt v/d tip!
quote:BiancaE schreef op dinsdag 04 september 2012 18:28 Nee niet eerder wezen backpacken, maar uit jullie reacties te merken moet ik me nogal dom voelen.

Nee hoor, niet dom, maar zelf nooit gedaan. Maar ik neem dan weer een camera met grote lens mee, zullen sommigen ongetwijfeld ook ruimteverspilling vinden.

Dus kijk even wat je verder allemaal mee wilt nemen, tas is zo vol en je haar daar zo droog.
Ach, @TO is al weg. Heb ik dit voor niets ingetypt.

Ik heb zelf trouwens een handig hulpstuk van Zenner. Daarmee kan ik mijn haar zonder stylen gewoon glad doen. Het zit dan wel opgestoken. Met een paar spelden erbij ziet dat er gewoon netjes en verzorgd uit.

Even zoeken op een paar topics voor tips als je het haar laat groeien of om op te steken. Is afhankelijk van je haarlengte.

Gewoon gaan oefenen om er handigheid in te krijgen. In een half jaar zal je toch ook een kapper bezoeken en anders wordt het wel te lang. Dan kan je die tips ook gebruiken. (Alleen mijn eigen kapper mag aan mijn haar komen....)

Goeie reis.
Aldi, Lidl en Action. Tien Euro, kun je niet voor tobben. En ik neem ook altijd een föhntje mee hoor, als ik ga backpacken! Je wilt er toch snel leuk uitzien en opdrogen aan de lucht... Nou nee, dan zit het toch niet echt zoals jij het fijnst vindt. Veel reisplezier!
anoniem_122462 wijzigde dit bericht op 04-09-2012 18:39
Reden: tikfout
% gewijzigd
quote:girlinthefire schreef op 04 september 2012 @ 18:36:

[...]

Nee hoor, niet dom, maar zelf nooit gedaan. Maar ik neem dan weer een camera met grote lens mee, zullen sommigen ongetwijfeld ook ruimteverspilling vinden.

Dus kijk even wat je verder allemaal mee wilt nemen, tas is zo vol en je haar daar zo droog.

Haha ja die DSLR + extra objectief gaat ook mee.

Ik wil graag voor ik ga mijn haar ook nog laten knippen, voorkant stuk korter. Ik heb nogal slag...dus als ik dat doe..dan moet ik het eigenlijk wel föhnen. Kan het natuurlijk ook gewoon niet knippen :P
quote:Pumps_italiaans schreef op 04 september 2012 @ 18:37:

Ik heb zelf trouwens een handig hulpstuk van Zenner. -

Even zoeken op een paar topics voor tips als je het haar laat groeien of om op te steken. Is afhankelijk van je haarlengte. Haar is schouderblad lang. Ik was juist van plan om v/d reis nog te gaan en daarna een half jaar niet om extra lang te laten groeien is weer eens wat anders.
Als je echt een föhn wilt meenemen zorg dan voor een reisstekker erbij voor het land waar je heen gaat en voor een die je kunt omzetten qua voltage zodat je coupe niet ontploft.
quote:boerenkool77 schreef op 04 september 2012 @ 18:45:

zorg dan voor een reisstekker ...omzetten qua voltage zodat je coupe niet ontploft.Haha! Ik heb gewoon zo'n travel star met meerdere uitgangen, maar is geen transformator of frequintieomvormer lees ik.
quote:BiancaE schreef op 04 september 2012 @ 18:42:

[...]

Haar is schouderblad lang. Ik was juist van plan om v/d reis nog te gaan en daarna een half jaar niet om extra lang te laten groeien is weer eens wat anders.

Heb ik ook gedaan. Dankzij dat ding kan ik het binnen 5 minuten toonbaar maken. Moet ik wel wat mousse of zo gebruiken (oppassen dat je geen insecten gaat aantrekken) tegen pluizig haar. Als het lang genoeg is dan kan het gewoon in vlecht of zo.

Wel een badmuts meenemen, maar die zijn er voldoende die niet zo zwaar wegen. Zo eentje die ze ook in hotels hebben. Als je daar zuinig mee bent dan kan die wel wat langere tijd gebruiken.

Verder prettige reis.

Mijn haar was tot op het Bh-bandje en ik heb ook slag. (Lastig als je op reis bent.)
quote:Pumps_italiaans schreef op 04 september 2012 @ 18:50:

[...]

Als het lang genoeg is dan kan het gewoon in vlecht of zo. Ja is ook erg leuk! Heb veel manieren gevonden op Pinterest! Zit veel moois tussen, op & top vrouwelijk.
En deze is ook leuk (maar zocht eigenlijk een andere) Moet nog even beter bekijken of dit ook mogelijk is.

http://www.leballon.nl/blog/308/knot-op-je-kop

Deze zocht ik http://www.leballon.nl/blog/178/leuke-u ... -kort-haar maar daartussen staan nog veel meer leuke tips die je misschien kan gebruiken.
Ik weet niet waar je heen gaat, maar ik heb bijvoorbeeld in Thailand nooit een fohn nodig. Doordat de luchtvochtigheid hoger is en er meer kalk in het water zit zit mijn haar vanzelf goed.

En echt, ik weet niet of je eerder hebt gebackpackt, maar je krijgt spijt van onnodige dingen meesjouwen.
quote:BiancaE schreef op 04 september 2012 @ 18:39:

[...]

Haha ja die DSLR + extra objectief gaat ook mee.

Kijk, dat vind ik nu n veel verstandigere besteding van de toelaatbare aantal kilo's

Ik backpack overigens nooit, maar reis met ietwat meer bagage waarvan m'n apparatuur het meeste gewicht inneemt. Het is het absoluut waard om met kwalitatief goede foto's terug te komen. Neem voldoende geheugenkaartjes mee en backup ze 's avonds tevens op je laptop. Vergeet je wereldstekker niet om alle zooi op te kunnen laden.

Waar ga je ergens rondreizen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven