Entertainment alle pijlers

Is het jullie weleens opgemerkt?

04-09-2012 18:17 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mensen die van oude jaren 30,40, films houden is het jullie weleens opgevallen dat ze toendertijd Engels- Amerikaans anders spraken met zo'n accent...dat hoor je niet vaak meer alleen mensen uit Texas hebben nog een beetje een accent. Hetzelfde met tv series van vroeger hoor je dat accent.

Film vroeger: http://youtu.be/XtxRKVWiIe0
Ik snap niet wat je bedoelt. Ik zie alleen dat de hoofdrolspeler in deze film Brits was, dus met een Brits accent spreekt.
Het is ook ' is het jullie weleens opgevallen' of ' hebben jullie weleens opgemerkt'.

Ik begrijp wel wat je bedoelde maar het staat een beetje raar
Amerikaans klonk vroeger beschaafder dan nu.
Nederlands ook. Luister maar eens oude opnames terug in het Nederlands, klinkt heel anders dan nu. (Nu praat alleen de koningin nog maar zo. )
quote:luni schreef op 04 september 2012 @ 19:06:

Het is ook ' is het jullie weleens opgevallen' of ' hebben jullie weleens opgemerkt'.

Ik begrijp wel wat je bedoelde maar het staat een beetje erg raar Er zijn toch nog steeds gewoon Amerikanen en Engelsen met verschillende accenten op tv?
Misschien begrijp ik je vraag verkeerd, maar ik merk wel dat er op TV veel meer amerikaans gesproken wordt dan Engels. En ook mensen die niet Engels als moedertaal hebben, spreken eerder met een Amerikaans-achtig accent dan Engels.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven