Zuignap Tomtom

dinsdag 15 april 2008 om 15:50
Hallo Lezers,
Ik ben zeer in mijn sas met mijn Tomtom.
Echt iets voor iemand zoals ik, bij wie het kaartlees'gen' ontbreekt.
Nou heb ik gehoord dat je zelfs de zuignap moet verwijderen als je de auto uitgaat, omdat er autoruiten ingeslagen worden als er een zuignap op het raam zit, of zelfs de áfdruk van de zuignap.....(in wat voor een wereld leven we toch).
Nou vind ik dat die zuignap er erg moeilijk afgaat, oftwel heel goed vastzit (en dat is ook niet verkeerd natuurlijk).
Hoe lossen andere gebruikers dit op?
Zijn er soms mensen die zelf een andere bevestiging voor de Tomtom hebben gemaakt?
Zou het een idee zijn om een kaartje in het raam te leggen met de mededeling dat de Tomtom niet in de auto ligt?
Ik kijk uit naar jullie reakties.
Groetjes, Beter Laat
P.S. Ik las in de bijgeleverde info, dat je zelfs de stem van John Cleese kunt invoeren, dat lijkt me ook enig!
Ik ben zeer in mijn sas met mijn Tomtom.
Echt iets voor iemand zoals ik, bij wie het kaartlees'gen' ontbreekt.
Nou heb ik gehoord dat je zelfs de zuignap moet verwijderen als je de auto uitgaat, omdat er autoruiten ingeslagen worden als er een zuignap op het raam zit, of zelfs de áfdruk van de zuignap.....(in wat voor een wereld leven we toch).
Nou vind ik dat die zuignap er erg moeilijk afgaat, oftwel heel goed vastzit (en dat is ook niet verkeerd natuurlijk).
Hoe lossen andere gebruikers dit op?
Zijn er soms mensen die zelf een andere bevestiging voor de Tomtom hebben gemaakt?
Zou het een idee zijn om een kaartje in het raam te leggen met de mededeling dat de Tomtom niet in de auto ligt?
Ik kijk uit naar jullie reakties.
Groetjes, Beter Laat
P.S. Ik las in de bijgeleverde info, dat je zelfs de stem van John Cleese kunt invoeren, dat lijkt me ook enig!
dinsdag 15 april 2008 om 15:57
dinsdag 15 april 2008 om 15:59

dinsdag 15 april 2008 om 16:11
Even een plaatje erbij, al is het niet helemaal duidelijk te zien... Rechtsboven (op het plaatje dus), waar de zuignap bijna aan het raam zit, zit een schuifje. Als je de zuignap vastmaakt, moet je als laatste dat schuifje om zetten om de zuignap goed aan het raam te bevestigen. Voor je de zuignap eraf haalt, zet je het schuifje weer terug. Dan kan je de zuignap makkelijk eraf halen door aan het 'losse flubbertje' te trekken.

dinsdag 15 april 2008 om 16:16

dinsdag 15 april 2008 om 16:45
dinsdag 15 april 2008 om 17:29
Ik stop alles weg, loop liever het risico niet...
Als ik het bevestigingspalletje omhaal, wil de nap nog wel eens zo vast zitten dat ik inderdaad bijna de hele ruit meetrek .
Oplossing: mijn huissleutels erbij pakken en de daaraan bevestigde bonuskaart tussen zuignap en ruit steken. (Kan ook met een pasje, creditcard, o.i.d.)
Als ik het bevestigingspalletje omhaal, wil de nap nog wel eens zo vast zitten dat ik inderdaad bijna de hele ruit meetrek .
Oplossing: mijn huissleutels erbij pakken en de daaraan bevestigde bonuskaart tussen zuignap en ruit steken. (Kan ook met een pasje, creditcard, o.i.d.)
dinsdag 15 april 2008 om 18:31
vrijdag 18 april 2008 om 16:12
Manlief heeft in de auto speciaal een spuitflacon met spiritus/wateroplossing en een ruitendoek liggen om de tomtomkring te verwijderen na gebruik.
Nu gebruiken we het ding amper omdat ik meestal de navigatrice ben. Hij gebruikt hem alleen als ik niet meega en hij ergens in een dorpje moet zijn voor een wandeling met zijn maatje.
Nu gebruiken we het ding amper omdat ik meestal de navigatrice ben. Hij gebruikt hem alleen als ik niet meega en hij ergens in een dorpje moet zijn voor een wandeling met zijn maatje.
vrijdag 18 april 2008 om 19:59
Er bestaan ook van die klemmetjes die je bovenop een luchtrooster kunt zetten, hier kan je tommie aan bevestigen dan heb je geen zuignap nodig. Ze vallen nauwelijks op. Ik heb even gegoogled:
http://www.gpsshop.nl/pro...htroosterbevestiging.html
Wij hebben zo'n ding, nooit problemen ondervonden. Je navigatie systeem hangt dan wel wat lager.
Ik hoop dat de link het doet. ben niet zo goed in linkjes en/of plaatjes plakken.
http://www.gpsshop.nl/pro...htroosterbevestiging.html
Wij hebben zo'n ding, nooit problemen ondervonden. Je navigatie systeem hangt dan wel wat lager.
Ik hoop dat de link het doet. ben niet zo goed in linkjes en/of plaatjes plakken.
zaterdag 19 april 2008 om 20:00
vrijdag 25 april 2008 om 16:05
Ga naar de Mediamarkt of een autoshop en koop een zuignapplaatje. Van TomTom kun je alleen een uitgebreide set kopen, waarvan je slechts het zuignapplaatje nodig hebt. Deze kun je op je dashboard o.i.d. plakken. Van het merk Hama zijn de plaatjes wel los te koop. http://www.hama.de/portal/searchSelecte ... up+bracket Het is eigenlijk niet meer als een zwart dekseltje.
zaterdag 7 juni 2008 om 12:41
ik haal ook elke keer alles eruit. Ik vind dat eerlijk gezegd wel irritant. Stel je gaat in een wegrestaurantje wat drinken, dan moet je elke keer dat je uit en in stapt dat ding weer erop plakken.
Bij laat valt hij ook vaak omdat ik hem niet hard genoeg aangedrukt hebt. Dat systeem van proclip zie ik nog niet zitten. Het is nog niet eens in winkels te koop, alleen via vage engelstalige website en ik vind het monteren irritant (je moet dat dus dan ook laten zitten als je weg gaat)....
Heeft iemand een tip dat de zuignap in een keer goed vast zit (geen gore tips van spuug ofzo aub )
Thanx!!
Bij laat valt hij ook vaak omdat ik hem niet hard genoeg aangedrukt hebt. Dat systeem van proclip zie ik nog niet zitten. Het is nog niet eens in winkels te koop, alleen via vage engelstalige website en ik vind het monteren irritant (je moet dat dus dan ook laten zitten als je weg gaat)....
Heeft iemand een tip dat de zuignap in een keer goed vast zit (geen gore tips van spuug ofzo aub )
Thanx!!