2de hands bij bol.com
donderdag 1 september 2011 om 14:12
Dag dames,
Ik zie hier weleens voorbij komen dat mensen hun boeken via bol.com weer verkopen.
Wie heeft dat ook gedaan en loont dat de moeite? Dat bedoel ik nog niet eens financieel gezien maar meer qua tijdsbestek. Ik heb hier een hele boekenkast vol wat niet meer gelezen wordt, dus voordat ik een dag of weekend op wil offeren om al die boeken aan te melden, zou ik graag wat ervaringen van anderen willen. Verkoopt dat nog een beetje snel dus of zit je na een half jaar nog steeds met het meeste thuis?
Alvast bedankt!
Ik zie hier weleens voorbij komen dat mensen hun boeken via bol.com weer verkopen.
Wie heeft dat ook gedaan en loont dat de moeite? Dat bedoel ik nog niet eens financieel gezien maar meer qua tijdsbestek. Ik heb hier een hele boekenkast vol wat niet meer gelezen wordt, dus voordat ik een dag of weekend op wil offeren om al die boeken aan te melden, zou ik graag wat ervaringen van anderen willen. Verkoopt dat nog een beetje snel dus of zit je na een half jaar nog steeds met het meeste thuis?
Alvast bedankt!
vrijdag 2 september 2011 om 00:13
vrijdag 2 september 2011 om 08:55
Ik heb eens gekeken of het voor mij wat is en het valt me op dat er zo ontzettend veel voor 2e hands boeken wordt gevraagd. Ik zoek bv. Congo van David van Reysbrouck. Dat kost nieuw 24,50 en staat in een lijst van 100 waarvoor je geen verzendkosten hoeft te betalen. Koop je het 2e hands dan ben je minstens 20 euro kwijt plus verzendkosten. En dan heb ik het niet over het aanbod van 45 euro (?) Voor dat geld, 1 of 2 euro onder de nieuwwaarde koop ik het liever nieuw. En nee, voor een dubbeltje op de eerste rang hoeft van mij niet, maar het moet ook niet te gek worden.
vrijdag 2 september 2011 om 09:00
nou er zijn maar weinig boeken die voor zoveel worden aangeboden. Ja populaire, recente boeken waarvan nog weinig aanbod is. Maar de inhoud van een gemiddelde boekenkast gaat voor 5 euro weg.
Ik doe het niet per se voor het geld, want ik heb altijd meer voor de boeken betaald dan dat ik er voor terugkrijg. Maar als ik toch opruim, is het leuk als ik er wat voor terugkrijg.
Ik doe het niet per se voor het geld, want ik heb altijd meer voor de boeken betaald dan dat ik er voor terugkrijg. Maar als ik toch opruim, is het leuk als ik er wat voor terugkrijg.
zaterdag 3 september 2011 om 19:23
Ik verkoop veel (studie)boeken via marktplaats. Heb heel duidelijke advertenties (vb alleen versturen, niet ophalen) en gaat eigenlijk heel goed.
Boeken zakken inderdaad snel weg naar pag. weetikhoeveel maar ik neem aan dat mensen toch op titel zoeken en niet op pag.1 beginnen met boekenaanbod kijken, dus dan maakt dat niet uit.
Boeken zakken inderdaad snel weg naar pag. weetikhoeveel maar ik neem aan dat mensen toch op titel zoeken en niet op pag.1 beginnen met boekenaanbod kijken, dus dan maakt dat niet uit.
woensdag 5 september 2012 om 09:56
Nou, het heeft nog een hele tijd geduurd maar moest toch echt ruimte in huis creeren, dus er 2 weken geleden eens een weekend voor gaan zitten. 3 boekenkansten ingevoerd, en tegelijk alle dvd boxen van series die ik nu ook op een mega harde schijf heb staan er ook op te koop gezet. Ren me nu dus al 2 weken rot naar het tntpost en dhlpost punt toe:) Gelukkig zitten beide in dezelfde straat en is dit maar 2 straten van mijn huis af. Hartelijk dank dames, zonder dit topic was ik er niet aan begonnen, en was het waarschijnlijk in een vuilniszak terecht gekomen. Heb nu al zo'n 350 euries verdient!
woensdag 5 september 2012 om 10:40
Je kunt je boeken ook verkopen aan de Slegte, zie: http://www.deslegte.com/m ... PGp3JuEnrICFQfKtAodxgUAFA
Heeft iemand daar toevallig ervaring mee? Ben ik wel benieuwd naar.
Maar misschien moet ik ook eens wat studieboeken (maar die zijn al weer van wat langer geleden) op bol.com gaan zetten.
Heeft iemand daar toevallig ervaring mee? Ben ik wel benieuwd naar.
Maar misschien moet ik ook eens wat studieboeken (maar die zijn al weer van wat langer geleden) op bol.com gaan zetten.
woensdag 5 september 2012 om 15:02
woensdag 5 september 2012 om 18:24
quote:lilalinda schreef op 05 september 2012 @ 15:02:
Aanverwante vraag. Ik verkoop geregeld boeken via Bol. Nu stelde laatst een potentiele koper mij de vraag of ik de boeken opengevouwen verstuurde (dan zijn ze platter en kunnen door de brievenbus). Doet iemand dat? Ik vind het vreselijk zonde van het boek.Wat een rare vraag, de koper betaalt altijd maar 1,95 verzendkosten bij Bol.com. Misschien krijg je er zelfs nog gezeik mee als de koper bij Bol gaat klagen over de staat van het boek.
Aanverwante vraag. Ik verkoop geregeld boeken via Bol. Nu stelde laatst een potentiele koper mij de vraag of ik de boeken opengevouwen verstuurde (dan zijn ze platter en kunnen door de brievenbus). Doet iemand dat? Ik vind het vreselijk zonde van het boek.Wat een rare vraag, de koper betaalt altijd maar 1,95 verzendkosten bij Bol.com. Misschien krijg je er zelfs nog gezeik mee als de koper bij Bol gaat klagen over de staat van het boek.
woensdag 5 september 2012 om 19:21
donderdag 6 september 2012 om 09:22
quote:layla1969 schreef op 05 september 2012 @ 18:24:
[...]
Wat een rare vraag, de koper betaalt altijd maar 1,95 verzendkosten bij Bol.com. Misschien krijg je er zelfs nog gezeik mee als de koper bij Bol gaat klagen over de staat van het boek.Niet als het boek te dik is om door een brievenbus te kunnen.
[...]
Wat een rare vraag, de koper betaalt altijd maar 1,95 verzendkosten bij Bol.com. Misschien krijg je er zelfs nog gezeik mee als de koper bij Bol gaat klagen over de staat van het boek.Niet als het boek te dik is om door een brievenbus te kunnen.
donderdag 6 september 2012 om 11:04
via Marktplaats heb ik geen goede ervaringen. Alleen maar mensen die voor een dubbeltje op de eersterang willen zitten. Vraag je bv tien euro voor een gloednieuw boek, willen ze drie euro incl. verzendkosten betalen. Daar leg ik dus op toe. Ben er nooit op ingegaan.
Ik breng al mijn boeken tegenwoordig naar De Slegte. Die kopen ook oude boeken in. Ben meteen van al mijn boeken af en heb geen gezeur met het verzenden van boeken en de kosten daarvoor.
Ik breng al mijn boeken tegenwoordig naar De Slegte. Die kopen ook oude boeken in. Ben meteen van al mijn boeken af en heb geen gezeur met het verzenden van boeken en de kosten daarvoor.
donderdag 6 september 2012 om 11:22
als je via bol een 2ehands boek koopt betaal je geen verzendkosten (zit in de prijs). Wel betaal je aan bol 1,95 aan bemiddelingskosten, de verkoper ziet daar niks van terug.
van de site van bol
U betaalt voor artikelen van externe verkopers geen verzendkosten. Wel betaalt u per 2ehands artikel ¤1,95 servicekosten aan bol.com voor de bemiddeling.
van de site van bol
U betaalt voor artikelen van externe verkopers geen verzendkosten. Wel betaalt u per 2ehands artikel ¤1,95 servicekosten aan bol.com voor de bemiddeling.