Geld & Recht alle pijlers

2de hands bij bol.com

01-09-2011 14:12 47 berichten
Dag dames,

Ik zie hier weleens voorbij komen dat mensen hun boeken via bol.com weer verkopen.

Wie heeft dat ook gedaan en loont dat de moeite? Dat bedoel ik nog niet eens financieel gezien maar meer qua tijdsbestek. Ik heb hier een hele boekenkast vol wat niet meer gelezen wordt, dus voordat ik een dag of weekend op wil offeren om al die boeken aan te melden, zou ik graag wat ervaringen van anderen willen. Verkoopt dat nog een beetje snel dus of zit je na een half jaar nog steeds met het meeste thuis?

Alvast bedankt!
Met verkopen via bol heb ik geen ervaring maar als je studieboeken wil verkopen kun je ze ook bij studystore iinleveren. Je krijgt ongeveer de helft van de nieuwprijs. Nadeel is wel dat je er geen aantekeningen en dergelijke in gemaakt mag hebben.
Alle reacties Link kopieren
2ehandsstudieboeken kun je ook via tweedehandsstudieboeken.nl verkopen. Wordt altijd serieus op gereageerd en men dingt bijna niet af. Nadeel van MP vind ik dat je boek binnen een dag of 2 al op pagina x staat, wordt veel te veel aangeboden.
Ik heb het ook gedaan, wel met studieboeken overigens. Alles kwijtgeraakt, kost weinig tijd/moeite en heb een heel groot deel van de aanschafprijs terugverdiend!
Ik heb eens gekeken of het voor mij wat is en het valt me op dat er zo ontzettend veel voor 2e hands boeken wordt gevraagd. Ik zoek bv. Congo van David van Reysbrouck. Dat kost nieuw 24,50 en staat in een lijst van 100 waarvoor je geen verzendkosten hoeft te betalen. Koop je het 2e hands dan ben je minstens 20 euro kwijt plus verzendkosten. En dan heb ik het niet over het aanbod van 45 euro (?) Voor dat geld, 1 of 2 euro onder de nieuwwaarde koop ik het liever nieuw. En nee, voor een dubbeltje op de eerste rang hoeft van mij niet, maar het moet ook niet te gek worden.
nou er zijn maar weinig boeken die voor zoveel worden aangeboden. Ja populaire, recente boeken waarvan nog weinig aanbod is. Maar de inhoud van een gemiddelde boekenkast gaat voor 5 euro weg.

Ik doe het niet per se voor het geld, want ik heb altijd meer voor de boeken betaald dan dat ik er voor terugkrijg. Maar als ik toch opruim, is het leuk als ik er wat voor terugkrijg.
Nav. dit topic pakte ik dat gigantische boek eens uit de kast die de vorige bewoner(oen) hier had achtergelaten.

Die kost op bol.com 110 euro. Meteen te koop gezet
lol. nu nog een koper
Ja
Ik verkoop veel (studie)boeken via marktplaats. Heb heel duidelijke advertenties (vb alleen versturen, niet ophalen) en gaat eigenlijk heel goed.

Boeken zakken inderdaad snel weg naar pag. weetikhoeveel maar ik neem aan dat mensen toch op titel zoeken en niet op pag.1 beginnen met boekenaanbod kijken, dus dan maakt dat niet uit.
Nou, het heeft nog een hele tijd geduurd maar moest toch echt ruimte in huis creeren, dus er 2 weken geleden eens een weekend voor gaan zitten. 3 boekenkansten ingevoerd, en tegelijk alle dvd boxen van series die ik nu ook op een mega harde schijf heb staan er ook op te koop gezet. Ren me nu dus al 2 weken rot naar het tntpost en dhlpost punt toe:) Gelukkig zitten beide in dezelfde straat en is dit maar 2 straten van mijn huis af. Hartelijk dank dames, zonder dit topic was ik er niet aan begonnen, en was het waarschijnlijk in een vuilniszak terecht gekomen. Heb nu al zo'n 350 euries verdient!
Tenminste, zodra bol begint uit te betalen, dat daar zo'n 4 weken voor staat vind ik wel lang.
Je kunt je boeken ook verkopen aan de Slegte, zie: http://www.deslegte.com/m ... PGp3JuEnrICFQfKtAodxgUAFA

Heeft iemand daar toevallig ervaring mee? Ben ik wel benieuwd naar.

Maar misschien moet ik ook eens wat studieboeken (maar die zijn al weer van wat langer geleden) op bol.com gaan zetten.
Ja het loont best wel en het werk valt ook wel mee.. Je betaald iets aan bol zelf maar je houdt er nog best wat aan over.. meer dan dat je ze naar de kringloop brengt iig..
Mijn studieboeken liepen heel erg goed, leesboeken een stuk minder. Je bent er niet veel tijd mee kwijt, maar aan leesboeken verdien je gewoon vrijwel niks. Wat dat betreft niet te moeite waard. Beter op een rommelmarkt gaan staan
Aanverwante vraag. Ik verkoop geregeld boeken via Bol. Nu stelde laatst een potentiele koper mij de vraag of ik de boeken opengevouwen verstuurde (dan zijn ze platter en kunnen door de brievenbus). Doet iemand dat? Ik vind het vreselijk zonde van het boek.
Als de koper dat zou willen, dan zou ik het doen. Zolang je het geld maar krijgt toch?
Ik zou het boek opengevouwen versturen als een koper daarom vraagt. Wel aangeven dat het risico voor de koper is. Het is in je eigen voordeel, je moet bij bol zelf de verzendkosten betalen.
quote:lilalinda schreef op 05 september 2012 @ 15:02:

Aanverwante vraag. Ik verkoop geregeld boeken via Bol. Nu stelde laatst een potentiele koper mij de vraag of ik de boeken opengevouwen verstuurde (dan zijn ze platter en kunnen door de brievenbus). Doet iemand dat? Ik vind het vreselijk zonde van het boek.Wat een rare vraag, de koper betaalt altijd maar 1,95 verzendkosten bij Bol.com. Misschien krijg je er zelfs nog gezeik mee als de koper bij Bol gaat klagen over de staat van het boek.
Jaren ervaring met mp en Ik klap grote boeken altijd open. Netjes kartonnetjes aan beide kanten en Goed inoakken. Niets aan de hand.

Heb slechte ervaring met de Slechte. Geven heel weinig voor nog hele goede boeken.
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:layla1969 schreef op 05 september 2012 @ 18:24:

[...]

Wat een rare vraag, de koper betaalt altijd maar 1,95 verzendkosten bij Bol.com. Misschien krijg je er zelfs nog gezeik mee als de koper bij Bol gaat klagen over de staat van het boek.Niet als het boek te dik is om door een brievenbus te kunnen.
via Marktplaats heb ik geen goede ervaringen. Alleen maar mensen die voor een dubbeltje op de eersterang willen zitten. Vraag je bv tien euro voor een gloednieuw boek, willen ze drie euro incl. verzendkosten betalen. Daar leg ik dus op toe. Ben er nooit op ingegaan.

Ik breng al mijn boeken tegenwoordig naar De Slegte. Die kopen ook oude boeken in. Ben meteen van al mijn boeken af en heb geen gezeur met het verzenden van boeken en de kosten daarvoor.
als je via bol een 2ehands boek koopt betaal je geen verzendkosten (zit in de prijs). Wel betaal je aan bol 1,95 aan bemiddelingskosten, de verkoper ziet daar niks van terug.

van de site van bol

U betaalt voor artikelen van externe verkopers geen verzendkosten. Wel betaalt u per 2ehands artikel ¤1,95 servicekosten aan bol.com voor de bemiddeling.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven