Mei 2008

26-08-2007 09:59 2248 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleeftijdbevallenvan deroepnaamgewicht (g) /cmAngela2824-04-20082eSophie3270g /48cmPlevier3430-04-20082eMiko3290g /49cmValdispert3403-05-20082ePablo3470g /51cmBowie03-05-20083eTim3380g /50cmPriek2704-05-20081eJens4400g /52cmSabrina2504-05-20082eNathalie4060g /52cmDurske3709-05-20082eAnnabel4340g /53cmBillybob2812-05-20081eZane3740gLeeuwedraak3113-05-20081eTara3955g /53cmRegina3214-05-20082eElise4500g /52cmMilagro3421-05-20081eIda3570gMelissa3024-05-20081eThierry3610g /50cmMoon2902-06-20082eThomas3600g /48cmCharmant2404-06-20082eYoshua5250g
Priek:

Ik heb het volgens mij wel eerder gehoord van een baby met vergrote nieren, maar dat herstelde zich toen na de geboorte heel snel. Nou ik hoop voor je dat het allemaal niet ernstig is, maar dan hadden ze vast wel meer onderzoeken gedaan. Om het gewicht hoeft ie in ieder geval niet in het ziekenhuis te blijven haha. past hij wel in de couveuse? Nou misschen mag hij wel direct naar huis. ik ga duimen

Regina:

Lief dat je mee duimd!
Priek, jeetje meid, dat is niet leuk om te horen. En natuurlijk kan het altijd erger, maar je wilt toch gewoon je babytje lekker mee naar huis nemen. Laat je nog weten als je meer info hebt?
Meiden dank je wel voor jullie steun!

Sabrina, vorige week werd inderdaad ook gezegd dat het waarschijnlijk na de geboorte vanzelf zal herstellen. Maar gisteren bleek dus dat de situatie toch wel wat erger is geworden, en ze hadden het zelfs over een behandelplan opstellen in samenwerking met het AMC. Maar goed, ik wacht eerst af wat de gyn zegt die me vanmiddag gaat bellen, die schijnt er toch wat meer kijk op te hebben dan de gyn die ik gisteren had.

We hebben gistermiddag nog maar een extra leuk pakje in een maat 62 gekocht voor ons wurm, want het pakje dat we bedacht hadden als 'eerste pakje', is een maatje 50-56, en ik begin toch te vrezen dat hij dat misschien niet past... We zeiden ook al tegen elkaar: Als ie inderdaad ziek wordt, dan heeft ie iig genoeg spek op zijn botjes om het te overwinnen!

Als ik meer weet, laat ik het even horen!
Oh Priek, wat schrikken!!! Jeetje joh, wat gaan ze nu doen? Gaan ze je misschien al behandelen in de zwangerschap?

Laat je ons even weten wat de gyn heeft gezegd?

Ik duim voor je!!!!!

Billybob> Welkom tot de zwangerschapsverlofclub .

Valdispert> Misschien helpt het om zo'n mintstikje (menthol) Ik weet niet hoe zon ding heet. Maar volgens mij zit daar helemaal geen risico's aan. Anders gewoon even overleggen met je vk wat die ervan vind. Ik neem aan dat ze wel meer vrouwen behandelt heeft die snipverkouden aan het bevallen zijn. Succes

Iedereen bedankt dat jullie zo meeleven en dat jullie het ook zo geweldig vinden dat ik een datum heb. Tis echt apart. Maar ik hoef natuurlijk niet de 1e te zijn. Plevier, Sabrina en Valdispert kunnen ook voor mij bevallen. Ben heel benieuwd wie hier als eerste met het blije bericht komt.

Ook bedankt voor julie reactie op het inleiden. Ga nog even kijken wat daar op het internet nog over te vinden is.

Prettig weekend
MEIDEN IEDEREEN MOET NU GAAN DUIMEN VOOR DIE BEZICHTIGING BEDANKT!
Jeetje Priek, wat naar voor jullie om nu in de zorgen te zitten over jullie kindje... Ik hoop en duim dat het mee zal vallen. Wel fijn en geruststellend dat hij (zeer) goed groeit!

Angela, wat spannend!! De 25e is het dus zo ver voor jullie! Het lijkt me inderdaad wel fijn om een datum te hebben om naartoe te leven. Zelf zit ik nu in de 37e week: het kindje zou nu al kunnen komen, maar voor hetzelfde geld pas over zes weken! Wel een heel ruime marge...

Plevier, voor jou is het ook spannend, want jij komt al heel dicht bij de uitgerekende datum. Wie weet wat de volle maan dit weekend doet!

Sabrina: hoe is het afgelopen met de bezichtiging?

Billybob, jij nu dus ook met verlof Die relaxmode komt wel, dat is althans mijn ervaring. Ik ben nu ruim twee weken met verlof en kan me nu al niet meer voorstellen dat ik kort geleden nog fulltime werkte.

Valdispert, beterschap! Verkouden bevallen lijkt me inderdaad helemaal niets...

Hier weinig nieuws te melden eigenlijk. Vandaag weer bij de gynaecoloog geweest, alles in orde. Kreeg nog een compliment dat ze mijn buik zo mooi vond! En dat van iemand die honderden buiken onder ogen heeft gehad

Het vocht vasthouden wordt nu wel vervelend, vooral mijn voeten zijn enorm, kan bijna geen schoenen meer aan. Dat kan nog wat worden de komende weken... Ik heb nog steeds het gevoel dat ik eerder zal gaan bevallen, want het wordt steeds onrustiger in mijn buik, maar aan de andere kant rommelt het al weken. Afwachten dus maar! Ik heb de uitzet ook nog niet helemaal compleet, dus als ze nu zou komen is dat eigenlijk nog wat te vroeg. Alle grote dingen zijn al in huis, maar dingen zoals verzorgingsproducten moet ik bijna allemaal nog kopen. Het beddegoed is er ook nog niet allemaal en wat ik al heb, moet nog worden gewassen. Ongelooflijk hoeveel dingen je moet kopen en doen voordat je een baby in huis kunt verwelkomen! Daar heb ik me van tevoren echt op verkeken.

Seks, tja, dat gaat hier heel wisselend. Een hele tijd had ik er veel zin in, meer nog dan voordat ik zwanger was, maar sinds twee weken is dat helemaal weg. Vooral ook omdat ik me nauwelijks meer kan bewegen als ik eenmaal lig... Het aantal mogelijke standjes wordt steeds kleiner. Dus of het er nog vaak van zal komen voor de bevalling betwijfel ik eigenlijk.
Hallo allemaal!

Hier even een kleine update van mijn kant! Ik werd gisteren uiteindelijk om zes uur pas gebeld door de gyn. Op zich geen negatief nieuws, ze weten op dit moment gewoon niet wat het is. Daar gaan ze ook niet meer achter komen, we moeten eerst wachten tot ons kindje zich aandient. Na de geboorte wordt ie onderzocht door de kinderarts, worden er echo's gemaakt, en dan moeten we verder zien. Positief nieuws is iig dat ik een enorme plens vrichtwater heb, dus 1 van beide niertjes (en wellicht gewoon allebei) werkt prima. In het ergste geval zou baby prima op 1 nier kunnen leven. Maar dat is wel worst case scenario hoor, daar gaan ze niet vanuit. Ze doen dus voorlopig even niks, en we moeten na de bevalling kijken of hij er vanzelf over heen groeit. Hij lijkt zelf in elk geval nergens last van te hebben, want hij groeit als kool.

Gisteravond ook nog even een pretecho gehad (kregen we gratis bij de verloskundige, zeg ik geen nee tegen). Heerlijk even naar het koppie van ons kindje gekeken! Het is echt een spekkie hoor, hij heeft lekkere bolle wangen, en van die schattige lipjes. Echt heel erg leuk, de echoscopiste was ook verbaasd dat ze nog zulke mooie plaatjes kon krijgen bij 38 weken.

Tja, en nu lag ik weer klaarwakker in bed, dus maar weer even forummen. Ik ga zo nog maar even proberen wat slaap te pakken, ik zal het nodig hebben. Vandaag een feest van mijn moeder (Sarah!), dus ik ben de hele dag op pad en bezig. En ik moet natuurlijk op tijd met mijn bodypaint beginnen....

Meiden, prettig weekend, en tot later!
Heey meiden,

Hier ook weer een rommelige nacht achter de rug. Nou ja ik mag opzich niet klagen, normaal word ik meerdere keren wakker en nu maar 1x. Om 4 uur...eerst even concentreren... voel ik al wat? Nee niets oh nou dan moet ik gewoon maar plassen! Daarna een uur in bed gelegen! Malen en malen in mijn hoofd. Als ik het vermoedde heb dat het menes is moet ik bellen, maar ja na hoe lang weet je dat het 't eggie is? Vorige keer in 6 uur bevallen en de kans is groot dat het nu veel sneller is. Ik mag geen risico lopen met te laat bellen, want manlief moet 100 km rijden (normaal een 5 kwartier en nu waarschijnlijk 45 min.)en mijn moeder 35km (dus 30 min ofzo). ALs mijn vliezen breken moet ik gaan liggen, maar wie doet dan de deur open voor de vk? Dus dan eerst maar mijn moeder bellen en Fer en dan pas na 15 minuten de vk? Pff denken denk denk...ja en dan is er weer een uur voorbij. Nou gelukkig weer in slaap gevallen en 7.30 uur wakker. Net met de honden gelopen en net wat gegeten en nu forummen!

Priek:

Klinkt allemaal best positief toch? Wat ik al zei, misschien groeit hij er ook gewoon overheen. Ik hoop dat je snel je baby in je armen mag hebben...en ik ook haha!

Milagro:

Jaja je moet een hoop aanschaffen, ik heb laatst vit K en D nog in huis gehaald. Vorige keer moest Fer dat nog ff snel halen, omdat het ons helemaal niet verteld was. Nou als het komt komt het he! Heeft je man wat boodschappen te doen!

De bezichtiging was wel positief zei de makelaar, maar dan moet ik zeggen dat hij nog nooit negatief is geweest over een bezichtiging. Dinsdag horen we geloof ik meer van die mensen! Ook hebben we misschien donderdag ook een nieuwe bezichtiging, maar dat was nog niet concreet!

Ik ga even mijn koffie op drinken!
Sabrina, heel goed van de vit k&d, ga ik maandag direct even halen. Dat wordt je idd pas door de kraamhulp verteld, wist ik ook echt niet de vorige keer. En hopen op een goed bericht dat je tenminste straks 1 huis kwijt bent, wat zal dat een zorg minder zijn....

Milagro> Tis idd enorm wat je allemaal aan moet schaffen. Wij hadden natuurlijk alles al maar toch moet je nog even dit en even dat ophalen... Onze zolder stond vol met babyspullen maar is nu weer lekker leeg. Heb nu wel zoiets dat als de baby ergens uitgegroeid is (badje, tummy, kleertjes) dan ga ik het direct proberen te verkopen. Om alles weer boven op die zolder te proppen, daar word ik niet vrolijk van

Priek> we duimen voor jullie!!!

Hier ook een erg rommelig nachtje. Erg slecht geslapen, vanochtend weer krampen in mijn buik. Vooral als ik lig voel ik het, als ik sta weer minder. Dus geen weeen... Net nog even met oud papier lopen slepen, komen ze zo ophalen en dan merk ik echt dat mijn rug niet meer is wat het geweest is, allemachtig wat kan zon buik en rug in de weg zitten zeg! Gisteren heeft mijn schoonvader heerlijk de tuin netjes gemaakt.. Weer een puntje van mijn lijst... Wij gaan zelf de tuin helemaal verbouwen (achter) en daarvoor heb ik alles op marktplaats staan, houten vlonders, stenen... En het verkoopt als een tierelier, ongelofelijk! Zelf hebben we een houten speelhuisje met glijbaan teruggekocht op marktplaats, moet "even"uit Utrecht komen, wij wonen zelf in Drenthe. Wel even uitgelegd dat ik hoogzwanger ben en of ie nog even mag blijven staan... Anders mijn (schoon) vader even lief aankijken of zij het misschien wel even op willen halen. Hij is echt mooi. Normaal zijn die krengen haast niet te betalen. Verder krijgen wij de hele tuin in de bestrating. Geen gras of wat dan ook meer... Dit alles gaat 10 mei gebeuren, dus voor de Kraamhulp wordt dit niet lekker buiten zitten... Das wel weer sneu.

Weer een heel verhaal, oei voel weer een kramp, zal het dan toch??? Ik ga lekker op de bank liggen en ik ga me er maar eens op focussen, wie weet helpt de volle maan. hihi

Groetjes angela
Zo ik ben weer helemaal bijgelezen!Wat is er ontzettend veel geschreven zeg!

Jullie hadden trouwens Valdisperts verhaal verkeerd gelezen!Ze heeft zelf geen totaalruptuur gehad maar had dat gezien bij het programma "de bevalling".

Moet zeggen dat ik hoop dat het mij niet overkomt.Ik heb dat perineumolie ook in huis gehaald en ik hoop dat het wel helpt!

Sex:wat is dat?Nee hoor,grapje.Het is hier ook lang niet zo vaak als eerst hoor.Elke keer denk ik dat het de laatste keer zal zijn (vorige zwangerschap was de laatste keer met 18 weken) maar we hebben het twee weken geleden nog gedaan.Zin maken doe ik niet.Als ik geen zin heb,heb ik geen zin!Lig ook al vaak te slapen als man boven komt.En savonds ben ik gewoon zo moe!Als het gebeurt is het in het weekend.En dan s ochtends.Dat heb ik altijd al het lekkerst gevonden.Maar nu hebben we wel een dochter die vroeg onze kamer binnen komt.Op zn hondjes durf ik niet zo goed.Ben bang voor mn bekken (en voor een binnenkomende dochter).Als het gebeurt is het op mn zij liggend.

En mn schaambosje doe ik zelf.Ben veel te bang dat mn man de boel openhaalt en ik daar lig met een scheur in mn lip ofzo.

Ik doe het gewoon een beetje op de gok en ik heb mn "mooie"

litteken als leidraad.Die zit precies boven het midden dus dat kan ik aanhouden voor het streepje.De rest gaat eraf!Ik heb toen met dochter alles eraf gehaald.Hoefde ik niet te klooien met een spiegeltje ofzo.Heb het gewoon later weer laten groeien.

Angela:Wat spannend dat je volgende week al mama bent zeg!Als het tenminste al niet eerder komt.Lijkt me zo'n gek idee,om te weten wanneer het gaat komen.Dan ga naar het ziekenhuis en dan weet je zeker dat je er met kind weer uit komt!

Priek:Geloof idd graag dat je best geschrokken bent van het nieuws dat een niertje vergroot is.Het hoeft niet altijd erg te zijn maar het is goed dat ze je nu heel goed in de gaten houden.

En 9 pond!Nu al!Jemig zeg,moet er niet aan denken om eerlijk te zijn!

Sabrina:Ik zal voor je duimen hoor dat het huis wordt verkocht.Het zou wel heel mooi zijn als je dat voor de bevalling kwijt bent!En als het nog niet is ingedaald en de vliezen breken....een touwtje door de brievenbus hangen en dan gaan bellen.Dan kunnen ze zelf naar binnen.Weet natuurlijk niet hoe de buurt daar is maar bij ons zou dat prima kunnen.

Regina:Ik zou dan toch maar eens beginnen met het eea doen.Als je nou eens een lijstje maakt en daar elke dag jezelf verplicht 2 dingen van laat doen?Dan gebeurt alles toch en hoeft het niet allemaal op het laatste moment!

Plevier:Voor jou wordt het ook spannend nu!Het gaat erom spannen wie er de eerste zal zijn.Wie weet helpt het dat het volle maan is van het weekend.Je hoort dan idd wel eens dat er dan mee baby's geboren worden.En als dan ook de favo vlos nog dienst heeft......dan kan het niet meer stuk toch?

Milagro:Wat een mooi compliment zeg als de gyn vindt dat je een mooie buik hebt!Die heeft er idd al heel wat gezien.En vervelend dat je bijna geen schoenen meer aanpast van het vocht!Ik heb zelf elastieken kousen voor het vocht.Nou heb ik die niet elke dag aan (alleen als ik werk) maar ik merk wel het verschil met wel/niet dragen.Mn voeten en benen zijn ook veel dikker als ik ze niet draag.Heb vanmiddag twee paar sandaaltjes gekocht en die kan ik mooi aan als het weer wat beter wordt!Het is niet te hopen voor jou als je nu al veel vocht vasthoudt dat het nog snikheet gaat worden voordat je moet bevallen.

Charmant:Wat vervelend dat je zoon daar last van heeft zeg!Dat lijkt me best wel eng.Hoe kwamen jullie daar eigenlijk achter?

Zo,heb volgens mij nu zowat iedereen wel gehad nu.

Ik ben donderdag ook bij de vk geweest.Alles was nog steeds helemaal top.Bloeddruk nog steeds 110/60 en de kleine ligt al ingedaald.Ook nog altijd maar 7,5 kilo aangekomen.Iedereen zegt dat ik een mager gezicht krijg.We hadden het ook over het verlof van mij en toen zei ik dat ik na volgende week eindelijk verlof had en dat ik dan echt niks meer ging doen behalve nog wat schoonmaakklusjes.De vk zei al dat dat heel erg goed was en dat de meeste mensen die zich helemaal aan hun verlof overgeven niet vaak overlopen!Laten we het hopen!Vind het helemaal niet erg als het wat eerder zou komen.Wordt steeds nieuwsgieriger.Ik weet niet meer wie dat nou zei maar ik krijg dinsdag over een week ook zo'n echo bij de vk.Het is eigenlijk een echo om te kijken of de kleine wel met het hoofd naar beneden ligt maar dat ligt die van mij al zeker een maand.Dus bij mij gaan ze dan wat dingen opmeten als dat nog lukt.Ik ben benieuwd of ze kunnen zien hoe groot het ongeveer zal worden.Het wiebelt bij mij nu trouwens ook meer als dat het echt draait.Heb het idee dat mn baarmoeder nu veel breder is dan vorige keer want ik voel regelmatig een schoudertje of elleboog links in mn buikspieren en laat ik nou niet tegen kietelen kunnen!!!!Ik lig af en toe echt in bed te kronkelen.

Het ledikantje staat ook in elkaar nu.Dat heeft mn man vandaag samen met onze dochter gedaan.Nu alleen nog opmaken en dan is het kamertje helemaal klaar.Dan kan er een laken over het ledikant heen voor de stof tot de kleine wordt geboren.Als ik het heb opgemaakt zal ik er wel een foto van maken en op de groep zetten.

Was de afgelopen paar dagen niet lekker!Had last van een opgezette keel/klieren en ik was zooo moe!Kreeg er gister ook nog voor de leuk een dagje diarree bij!Gelukkig bleef het bij één dagje en heb ik er vandaag geen last van gehad.Ik ben de afgelopen dagen heel erg vroeg naar bed gegaan met twee paracetamolletjes en dat heeft me heel goed geholpen.Wat slaap al niet voor een mens kan doen!

Nog 3 werkdagen en dan ben ik eindelijk lekker vrij!!!!!!Ik kan het haast niet afwachten.Als het weer dan ook nog een beetje mee zit dan is het helemaal top!Dan kan ik lekker buiten zitten.

Ik ga ermee ophouden voor vandaag.Mn vriendin belde net of we even op haar zoontje willen passen.Dus die komt ze zo brengen!Leuk,kan ik vast oefenen.Dat mannetje is alweer 3 weken oud vandaag.Je vergeet gewoon hoe snel dat allemaal gaat!

Prettig weekend allemaal.
Heel erg bedankt voor alle meelevende woorden wat betreft die verkoudheid/verstopte neus van me. Heel erg lief! Hij zit overigens nog steeds lekker dicht, maar smeer nu met een middeltje van Weleda waarmee het soort van open gaat. Maar echt lekker vrij ademen is anders. De volgende keer als ik bij de vlos ben, het er maar eens over hebben welke middeltjes ik eventueel mag gebruiken...

ALS ik natuurlijk tegen die tijd niet al bevallen ben. Ik moet zeggen dat ik er nu veel meer mee bezig ben dan de vorige keer. Elke dag denk ik wel: zou het vandaag...? Maar niet dus.... Dat was bij mijn dochter heeeel anders.

Vandaag had ik wel een mooie dag gevonden om te bevallen. Ik dacht: volle maan werkt misschien lekker mee, mooie datum (20-04-2008), een zondagskind (ook leuk) PLUS nog geen meivakantie. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar heel veel familie en ook een goede vriendin zijn gewoon met vakantie begin mei, als ik ben uitgerekend! Dat vind ik best wel jammer, ik snap het natuurlijk wel (het is per slot van rekening een schoolvakantie), maar hierdoor zit ik stiekem te hopen dat de baby wat eerder komt, zodat bepaalde mensen wel die eerste week nog langs kunnen komen, ipv na 6 of 8 mei ofzoiets.... Hebben andere daar ook mee te maken of hebben jullie ' intimi' keurig rekening gehouden met die uitgerekende datum qua vakantieplanning?

@ Sabrina: ik hoop van harte dat je huis wordt verkocht, lijkt me echt een behoorlijke stress-post die je kunt missen als kiespijn. Je andere ' pieker-verhaal' kwam me heeeel herkenbaar voor! Ik zit de laatste nachten ook maar te denken aan die bevalling en hoe een en ander logistiek zal lopen. Bij een eerste heb je daar natuurlijk helemaal geen last van, maar als er nog een kind is waar op gepast moet worden.... Pfff! Ook mijn eerste bevalling verliep snel, dus ik zit nu ook te dubben wanneer we dan moeten bellen. Er is maar 1 vriendin die in dezelfde stad woont die op kan passen, en verder een zus, maar die moet eerst 50 minuten rijden... Maar die zus is vanaf volgende week (yep) met vakantie. De anderen die in aanmerking zouden komen ook. Familie en vrienden met kinderen wonen verder allemaal ver weg... Dus blijft die ene vriendin over. Maar dan denk ik dus: op welk tijdstip moet ik haar bellen? Stel dat het midden in de nacht is, moet ik dan direct bellen of wachten tot het een uurtje of 7 is, zodat ze dochter dan kan ophalen en die niet midden in de nacht uit bed hoeft worden gehaald? Etc.etc.

Hm, als ik dit weer op tik klinkt het allemaal weer te suf voor woorden, ik ga d'r zo maar es bellen, eens kijken wat zij vindt. Het mag duidelijk zijn dat ik hier helemaal geen ervaring mee heb...

@ Priek: ik hoop dat je bodypaint-pak een beetje goed is gelukt en het Sarah-feest geslaagd was! Ik hoop dat het niertjes-verhaal uiteindelijk allemaal met een sisser afloopt, maar leuk is anders om dat nu te moeten horen. Aan de andere kant: nu kunnen jullie je wel soort van mentaal op voorbereiden, beter dan dat jullie dit soort nieuws horen direct na de bevalling, dat lijkt me zo'n domper. En 9 pond: jeminee, da's al een lekkere flinkerd!!

@ Charmant, ook ik begin er steeds meer naar uit te kijken om meer te zijn dan een buik op benen zoals jij het noemde. Al was het maar dat je dan stukken mobieler bent. Begin het gesjok een beetje beu te worden.

@ Moon: nog drie dagen werken en dan kun je je ook bij de verlof-dames voegen: heeeerlijk! Nog heel even doorbuffelen dus!
Goedenavond allemaal!

Zo, mijn feestje zit erop hoor! Pfff, het was wel een hele lange dag, gisteren om half twaalf weggegaan, en we waren gisteravond om elf uur weer thuis. Natuurlijk veel gestaan gedurende de dag, veel in de keuken gestaan ook. Mijn benen waren gisteravond net heipalen! En jammer genoeg, nu nog steeds... Ik begin nu toch wel wat vocht vast te houden.

Mijn gebodypainte pak oogste veel bewondering, en het is niemand opgevallen! Zoals een aantal van jullie ook al schreven, je begint zolangzamerhand echt een buik op benen te worden, en vooral op zo'n feestje wordt er echt over niks anders gepraat dan baby's. Allemaal heel leuk en lief bedoeld, maar ik zal blij zijn als ik straks weer eens 'gewoon Priek' zal zijn.

Ik heb net fotootjes van de babykamer en mijn buik op de groep gezet. En ook nog een 3D fotootje wat vrijdagavond gemaakt is, daar ben ik zo trots op! Onze lieve kleine 9-ponder!

Zo, ik heb net chinees besteld. Voor toe moet ik dan een ananas eten, en vervolgens mijn man mee naar bed sleuren voor een goeie vrijpartij. Kijken of dat de boel een beetje in gang zet. En als dat niet werkt, dan doen we het morgen gewoon weer! (Ik zie de big smile van mijn man al voor me als ik dat voorstel, hihi)

Tot later!
Priek> Heb even je foto's bekeken... Erg leuk! Wat duidelijk he van je baby..

enneh, toch jammer dat het niemand opviel dat je zo mooi gebodypaint was hihi.

Weet je wat ik erg vind: daar aan de onderkant. Allemachtig, die dingen zijn gegroeid!!! DIK.... Hebben jullie dat ook? Geen wonder dat ik geen string meer aan kan en dat ik zo ongelofelijk zweet. Mmm, lekker onderwerp... Maar goed, het ziet er dus echt NIET uit. Mijn man zei dat het bij de vorige zwangerschap net zo was alleen toen heb ik mezelf niet bekeken...

Heb er ook nog 2 foto's opgezet...

Nog 5 dagen (ik hoop eerder) en dan kunnen wij als het goed is onze kleine heerlijk in onze armen houden.
Oh en Priek> Veel plezier vanavond
Zo,

mijn ziekenhuis-koffer-lijstje is ook af.Nu alles er nog indoen.

Ik heb misschien nog wat ideetjes voor in het koffertje wat ik er zelf wel in doe en waar jullie misschien ook wat aan hebben.

-Haarelastiekje/speldjes

-Zoogcompressen (voor lekkende tieten)

-Mn handkolfapparaat voor mocht de bv niet lukken (weet niet of ze die in het ziekenhuis ook hebben maar dat vind ik dan zo vies al zijn ze goed schoongemaakt!)

-Misschien een schone broek voor je man voor het geval hij onder het vruchtwater ofzo zit hahaha.

-Voedingsbh

Mn man zag net mn lijst en hij schrok zich dood.Moet dit allemaal mee???!!!!

Nou moet ik zeggen dat ik ook wel alles heb opgeschreven dus niet bv alleen toiletartikelen maar echt alles apart.

Denk dat als het in de tas/koffertje zit dat het allemaal best wel meevalt!Heb leiver alles mee en iets teveel als dat je tekort hebt.

Hij zei al:ik ben niet van plan om te blijven hoor!Bevallen en dan weer naar huis.

Maar als er echt complicaties zijn en het zou een keizersnee worden dan ben je wel even langer in het ziekenhuis dan een dag!

Priek:Nog even voor de duidelijkheid...het gaat wel om het hart van de ananas hè?Niet om de ananas zelf.En tonic zou ook kunnen helpen dus je weet al wat je kunt drinken de komende dagen hahaha.

Groetjes Monique
Helaas, het heeft allemaal niet geholpen! Vanavond dus nog maar eens proberen. Gisteravond in bed had ik wel wat pijntjes in mijn onderbuik, maar dat was eerder junior die op een gevoelig plekje aan het friemelen was. We wachten gewoon nog even af!

Moon, ik kreeg ook ngo een tip bij de intake van de kraamzorg: een zwembroek voor manlief. Als jij in het ziekenhuis onder de douche wordt gezet, dan kan hij erbij, zonder dat de verpleging tegen een naakte man aan hoeft te kijken. Ik moet zeggen dat ik het zelf nog niet gedaan heb, maar het zou wel kunnen. Ik heb ook niet zoveel ingepakt in mijn tas. Genoeg voor de eerste uren of een eerste nachtje. Mocht ik in het ziekenhuis moeten blijven, dan haalt mijn man maar wat extra spullen voor me. Maar goed, wij wonen om de hoek van het ziekenhuis, dat is misschien voor jou anders.

Ha, we krijgen eindelijk lekker weer! Ik ga zometeen mijn balkon een beetje gezellig maken, dan kan ik deze week af en toe even lekker in het zonnetje.

Vraagje voor de ervaren zwangeren onder ons, misschien een domme vraag. Ik hoor iedereen over harde buiken en oefenweeen enz. Moet je die hebben gehad voordat de bevalling echt begint? Ik heb namelijk nog helemaal niks van dat alles gehad, en ik vroeg me dat gisteren plotseling af. Anders kan het inderdaad nog wel weken duren voordat de bevalling echt begint!
Priek> Nee hoor, je hoeft geen harde buiken of voorweeen te hebben. Heb ik bij mijn vorige zwangeschap ook niet gehad. Nu dus wel veel, vanacht weer. Had echt verwacht dat het vanacht zou komen. Heb mijn man even gevraagd of hij aan mijn tepels wou zuigen (tuurlijk wil ie dat hihi) en toen kwam er melk uit!!! En dat vond ie toch vies! Ik heb echt onwijs gelachen... Mijn baarmoeder reageerde er gelijk op.

Ik moest vandaag in het ziekenhuis zijn voor een CTG, dat was allemaal goed. toen nog een inwendig onderzoek, had gehoopt op 2 cm of tenminste een rijpe baarmoedermond.... Maar helemaal niks van dit alles. Geen indaling, geen rijpe baarmoedermond.. Helemaal niks, nada noppes. Dus ik lig al een aantal dagen met lichte weeen (verspreid over een aantal weken) en het heeft niks uitgehaald :(...

Dus weer een klaagzang van mijn kant, ben er ook zo flauw van. Ben inmiddels 20! kilo gegroeid, lekker veel vocht... Toch zeggen mensen dat ze het niet aan mij kunnen zien. Toch lief dat ze dat zeggen .

En Priek, het kan best zijn dat als je weeen krijgt dat ze direct goed doorpakken. Ik hoop het voor je!
Angela, dank voor je antwoord! Gelukkig maar, ik begon me al zorgen te maken. Als mijn lichaam nu eerst nog een paar weken moet gaan oefenen, dan ga ik de 42 weken wel redden. En eigenlijk hoop ik toch wel voor de 40ste week te bevallen....

Wel balen dat het voor jou allemaal niks uithaalt, die oefenweeen enzo. En dat verhaal van je man! Kan me voorstellen dat ie er van schrok! Ik heb dat nog niet, zal vanavond mijn vriend ook eens laten sabbelen

Om je een hart onder de riem te steken: ik ben al 22 kilo aangekomen, en ik heb ook van die dikke benen en voeten, mijn armen zijn dik, mijn gezicht is dik. Bah. Ik leef helemaal met je mee dus!
ha wat wordt er lekker veel geschreven!

Ik ben heel moe, dus ik reageer geloof ik een beetje op iedereen door elkaar: moon, in het ziekenhuis hebben ze altijd (elektrische) kolven, desnoods neem je alleen je eigen opzetstukjes mee.

Priek, wat een lief babykamertje! Bij de vorige zwangerschap had ik ook helemaal geen voorweeen en duurde het pas heel lang voordat zoon indaalde, en tussen de slijmprop verliezen en het echte begin van de bevalling zat bij mij ruim een week.

En wel schrikken van de niertjes, niet dat het echt een troost is, zoon heeft ook maar een niertje, en ja, je kunt er prima groot mee worden maar als ze allebei werken is het toch wat fijner!

Ik hoop dat het straks allemaal wel meevalt.

Angela, dacht ik vrijdag toch echt even dat ik je voor ging zijn met een babytje! Ik werd wakker met krampen, maar dat heb ik al weken, dus ik dacht, het zal wel. Zoon naar school gebracht, maar het werd steeds erger, dus thuis snel onder de douche gesprongen, en daarna in bed gaan liggen.

Maar de pijn werd steeds erger, het nare was dat het geen 'golven' van pijn waren, maar gewoon een constant aanzwellende pijn en mijn onderbuik en op mijn onderrug, rechts van mn ruggegraat.

Ik kon alleen maar heel stil liggen en ademen, als ik ook maar aan iets anders ging denken was de pijn niet meer uit te houden.

Uiteindelijk maar de verloskundige gebeld en ze zei dat het waarschijnlijk hele pijnlijke indalingsweeen waren, en dat ik moest bellen zodra er een ritme in kwam.

Toch maar vriend gebeld of hij alsjeblieft naar huis wilde komen want ik wilde niet alleen zijn en om half vijf 'smiddags hield ik het echt niet meer, omdat de verloskundige net bij een bevalling was heeft ze me meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis, en ik hing op met de verloskundige, ik kreeg nog een gigantische pijnscheut die echt helemaal van boven naar beneden schoot, we gingen naar het ziekenhuis en toen trok de pijn weg, ik lag aan de monitor en je zag de harde buiken echt steeds meer afnemen, zo stom! Nouja, voor de baby is het goed om nog even te blijven zitten, maar ik voelde me wel knap stom dat ik naar het ziekenhuis ging, en dat het daar geen pijn meer deed!

Maargoed, waarschijnlijk waren het idd erg pijnlijke indalingsweeen, want mijn buik zit alweer een stuk lager. En hopelijk scheelt het weer wat op het 'echte' werk!

Ik ben geloof ik ook al meer dan 20 kilo aangekomen, merk ook dat mn kuiten echt meer vocht vasthouden, want ik krijg mn laarzen niet helemaal meer omhoog.

Fijne dag, Charmant
Angela, wat vervelend dat je zo'n last hebt van die weeën joh! En dat vocht vasthouden is ook niet optimaal; herkenning! Ook hier een opgeblazen harses, dikke enkels, dikke handen en voeten (ring al aan een kettinkje gedaan, nog net op tijd...). Hoop dat je het nog even volhoudt...

Charmant, kan me voorstellen dat je je opgelaten voelde toen je harde buiken afnamen toen je eenmaal in het ziekenhuis was. Geeft niets, jij hebt het immers niet in de hand. Klinkt wel als héél pijnlijk trouwens, vervelend zeg!

Priek, inderdaad een heel mooi kamertje hoor! Prachtige meubeltjes ook, strak maar niet tè. Errug mooi. Wat balen van die niertjes. Goed dat ze je in de gaten houden. Ik hoop dat het je lukt om je er niet teveel zorgen om te maken (makkelijk gezegd door een ander, ben ik me bewust...).

Gouden tip van de zwembroek voor manlief trouwens, ga ik gelijk aan mijn tas toevoegen!

Net even lekker bij mijn schoonzusje de schoonheidsspecialiste in de stoel gezeten, hhmm! Afgelopen zaterdag naar de kapper geweest, dus kom maar op met die kraamfoto's, ik kan er weer tegen! Zometeen nog weer even op controle bij de vlos, zal wel snel gepiept zijn want ik heb geen vragen en alles is zo'n beetje besproken. Daarna even lekker in de tuin zitten maar dan wel zonder die bloedhete elastische kousen die ik draag tegen dikke benen. Word er gek van met dit weer, al moet ik eerlijk bekennen: ze doen hun werk uitstekend.

Tot later!
Ik meld me maar weer eens!

Leeuwedraak: wat fijn dat je nu helemaal picobello bent! Jij staat straks als een plaatje op die kraamfoto's: da's toch fijn! Ik sta er op de vorige kraamfoto's een beetje flets op, want onopgemaakt en vooral op dag drie zag ik er afschuwelijk uit (kraamtranen: EN bedankt!). Dus dit keer ga ik wel proberen om nog even een mascara erover heen te halen, ipv juist mijn make-up er allemaal afhalen, zoals ik de vorige keer heb gedaan (ik dacht; da's lekker fris, pfff!)

Ik zou ook nog gaarne naar de schoonheidsspecialist willen, maar vergeet telkens een afspraak te maken. Denk ook niet dat ik nog terecht kan voor die uitgerekende datum... Ben wel nog naar de kapper geweest, maar ben niet helemaal kapot van mijn nieuwe hairdo.... zucht! ook wilde ze mijn haar niet lichter verven, ivm de zwangerschap, terwijl dit vier maanden geleden geen enkel probleem was??? Vrrreemd.

Charmant: wat rot dat die weeen in het ziekenhuis afnamen! Maarja, je hebt het zelf niet in de hand en op de monitor was blijkbaar ook te zien dat het afnam, ik zou me daar verder helemaal niet vervelend of stom over voelen t.o.v. personeel ofzo. wat de monitor liet zien was het 'bewijs' dat er wel degelijk flinke harde buiken waren, ja toch?

Pluspuntje: de baby is dus nu fijn ingedaald, heb jij misschien weer meer plek om rustig te ademen!

Priek: ik heb de eerste keer dus ook helemaal geen voorweeen or what so ever gehad. De bevalling diende zich gewoon op een gegeven moment aan. Dus dat je nog geen gerommel, voorweeen of dergelijke hebt gehad, wil helemaal niet zeggen dat de bevalling zich niet elk moment kan aandienen!

Angela: balen dat al dat geoefen niks heeft opgeleverd... Ik kan er inmiddels over meepraten, want ik ben vannacht de halve nacht uit mijn slaap gehouden door voorweeen/oefenweeen of hoe ik het dan ook moet noemen. Superirritant!

Werd vannacht wakker met krampen en dacht: zou dit het zijn? Het kwam en het ging, maar er zat niet echt een lijn in, werd er vooral door uit mijn slaap gehouden. Aaaargh! Als ik naar de wc ging, wel checken of ik misschien bloed of een slijmprop had verloren, maar niets van dat alles. Loos alarm dus, vorige week lag ik ook al een halve nacht wakker met krampen.... Geen idee waar dit toe moet leiden.

Dan nog het pluspuntje van de dag: HET WEER!!! Zijn jullie ook zo blij dat we eindelijk lekker weer hebben en fijn buiten kunnen zitten? Ik wel en ben nu ook veel meer van mijn verlof aan het genieten.... Wat niet wegneemt dat ik steeds meer heb van: laat maar komen, ik wil weer vrij kunnen bewegen (soort van dan he )
Charmant>Dan vallen ze bij mij dus wel mee! Jeetje, zulke weeen en dan nog niet beginnen met het "echte' werk. Jij moet even snel rekenen nog iets meer dan 3 weken toch? Dan is het idd beter dat je nog even je benen aan elkaar houdt . Het kan natuurlijk wel maar de 38 weken passeren is toch het beste.

Tis niet leuk voor jullie maar toch vind ik het erg fijn dat jullie net als mij al behoorlijke kamerolifanten beginnen te worden hahhaahahahahahahah.
Dames, er is weer lekker veel geschreven hier de afgelopen dagen. Heb nu niet veel tijd om op iedereen te reageren, maar wilde jullie even laten weten dat hier alles goed is. Ben vandaag 37 weken, dus wat mij betreft mag de kleine komen.

Ik kom later nog even terug om te reageren.
Het is inderdaad heerlijk weer!

Word er helemaal blij van. Heb met een flinke stapel tijdschriften lekker in de tuin gezeten, genietend van de rust. Op deze manier houd ik het nog wel drieënhalve week vol

Het is nu voor de meesten echt spannend aan het worden! Melissa, Billy Bob en Moon moeten nog eventjes wachten, maar de rest zit nu in de 37e week of al verder...!

Ons bed staat nu ook op klossen, of liever gezegd op bierkratjes dus ook dat kan worden afgestreept van het lijstje. Wel hoog nu zeg! Ik verstapte me direct toen ik er vannacht voor de eerste keer uit moest voor een van mijn talloze toiletbezoekjes.

Ook hier is het ananaseten begonnen, haha. Ik ben sowieso dol op verse ananas, dus het is absoluut geen straf. Maar het moeten dus echt de harten van de ananas zijn? Hmm, die zijn toch wel erg vezelig....
He meiden, ik ben helemaal opgelucht! Ik zag mezelf al helemaal hopen op een bevalling die nog 4 weken op zich zou laten wachten! Voor de meiden die dus wel last hebben van voorweeen enzo: dat lijkt me dan echt balen! Denk je dat het begonnen is, zit je zelfs al in het ziekenhuis Charmant, en dan stopt het weer!

Ik dacht van het mooie weer gebruik te maken om mijn balkon lekker op te ruimen en schoon te maken. Wij hebben zo'n grote boom ervoor staan, waardoor het balkon telkens volligt met allemaal bladeren en andere troep. Ik had het balkon aangeveegd, maar toen was ik echt kapot! Ik trok het gewoon niet meer! Ik baalde wel een beetje, ik voel de aftakeling.

Ah, vriend belt dat hij onderweg is, dus ik ga de bloemkool opzetten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven