Yes ! I Can :)
vrijdag 7 september 2012 om 22:58
Toen ik mijn vmbo diploma gehaald had, ben ik voor een paar jaar naar het buitenland gegaan. Om vrijwilligers werk te doen.
Op mijn bijna 20ste terug naar NL. Snel (te snel ) getrouwd en kind 1 gekregen.
Gescheiden en een paar jaar later al samenwonend kind 2 gekregen. ( Plus een stiefkind, aan ons toegewezen, dus 3 in totaal )
Ongeveer 10 jaar een lui-thuis-blijf-wijf geweest.
De eerste 8 jaar vond ik het heerlijk, de laatste 2 jaar vooral erg zwaar.
Jongste ging naar school, en ik ging solliciteren. Maar ja, 32 jaar, een gat van 10 jaar in je cv, en enkel maar je vmbo diploma. Wat moet je dan ?
Winkels, stuk voor stuk afgewezen, want ik paste niet in het team ( lees; te oud ) callcenters, data-entrytypiste, inpak werk, you name it, ik heb er op gesolliciteerd.
Uiteindelijk via via een baan in de zorg gekregen. ( of bij de zorg, want ik verleen geen zorg. ) Op een PG ( mensen met dementie ect. ) afdeling.
En zowaar; mijn baan. Echt in alle opzichten mijn baan. Het werk, de doelgroep, collega's , de dynamiek van de zorg. Ect.
Maar na een tijdje wilde ik verder dan mijn baan. Meer verantwoordelijkheid en echt 'de zorg in'.
Vandaag heb ik te horen gekregen dat ik Verzorgende niveau 3 mag gaan doen !
En maak ik een lange neus naar de mensen die erg negatief waren op mijn keus om thuis te blijven, omdat ik 'dan nooit meer aan de bak zou komen' .
Tuurlijk , het is niet makkelijk geweest. Ik heb me de afgelopen 1.5 jaar écht een slag in het rond gewerkt om mezelf te bewijzen, en dat zal ik nog evne moeten doen. Maar Hell ! Ik mag naar school ! 34 jaar en weer gaan leren !
Ik heb er zin an ! Het zal soms moeilijk worden, opnieuw in de schoolbanken ( Help! ) , een heel erg druk gezin ( kind met stoornissen, man met depressie. ) , en 2 kinderen die 'normaal' zijn. Die ook hun aandacht nodig hebben ect.
Maar man - oh -man wat ben ik toe aan een nieuwe uitdaging. Aan iets nieuws. Aan aan mezelf werken, ontwikkelen. Héérlijk !
*Schenkt bubbels in en gaat feestvieren *
Yes ! I Can !
vrijdag 7 september 2012 om 23:00
http://www.kennislink.nl/ ... 1834773-Champagne_POP.jpg
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
vrijdag 7 september 2012 om 23:03
Echt he !
Ik ging vandaag naar mijn leidinggevende, met het idee te vragen naar een cursus oid. Gewoon om wat extra's te doen.
Er waren nl nog 6 collega's vóór mij die ook 'de opleiding' wilden gaan doen. Dus ik wist dat ik nog wel een jaar of 2 op de wachtlijst zou staan.
Maar omdat ik écht behoefte heb aan ontwikkeling, dacht ik, ach elke cursus die ik mag doen is er een. ( Al was het BHV oid, )
En tot mijn grote verbazing zei mijn leidinggevende : Toevallig dat je langskomt, ik wilde je net voor een gesprek volgende week uitnodigen om dat ik wil dat je de opleiding gaat doen...
Is dát even een veer in mijn bevallige achterwerk.
Ben wel een beetje bang voor de collega's die ik 'achter' me laat. Maar ja, soit.
Soms heb je geluk. En soms ook niet.
Ik ging vandaag naar mijn leidinggevende, met het idee te vragen naar een cursus oid. Gewoon om wat extra's te doen.
Er waren nl nog 6 collega's vóór mij die ook 'de opleiding' wilden gaan doen. Dus ik wist dat ik nog wel een jaar of 2 op de wachtlijst zou staan.
Maar omdat ik écht behoefte heb aan ontwikkeling, dacht ik, ach elke cursus die ik mag doen is er een. ( Al was het BHV oid, )
En tot mijn grote verbazing zei mijn leidinggevende : Toevallig dat je langskomt, ik wilde je net voor een gesprek volgende week uitnodigen om dat ik wil dat je de opleiding gaat doen...
Is dát even een veer in mijn bevallige achterwerk.
Ben wel een beetje bang voor de collega's die ik 'achter' me laat. Maar ja, soit.
Soms heb je geluk. En soms ook niet.
vrijdag 7 september 2012 om 23:04
quote:dubiootje schreef op 07 september 2012 @ 23:03:
Gefeliciteerd! Leuk voor je! Waar is die lange neus voor nodig? Je hebt toch zelf de consequenties van je eigen keuzes? Geniet er gewoon van
Absoluut. Maar hoe vaak ik commentaar gekregen heb ala: Nou dat wordt natuurlijk nóóit meer iets met je. Met een beetje geluk mag je nog rijst inpakken bij de silvo, maar verder dan dat zal je niet meer komen. Vandaar die lange neus, zéker in deze tijd
En genieten doe ik zeker ! Ik ben zo trots op mezelf. Echt !
Gefeliciteerd! Leuk voor je! Waar is die lange neus voor nodig? Je hebt toch zelf de consequenties van je eigen keuzes? Geniet er gewoon van
Absoluut. Maar hoe vaak ik commentaar gekregen heb ala: Nou dat wordt natuurlijk nóóit meer iets met je. Met een beetje geluk mag je nog rijst inpakken bij de silvo, maar verder dan dat zal je niet meer komen. Vandaar die lange neus, zéker in deze tijd
En genieten doe ik zeker ! Ik ben zo trots op mezelf. Echt !
vrijdag 7 september 2012 om 23:05
vrijdag 7 september 2012 om 23:09
quote:zusenzoo schreef op 07 september 2012 @ 23:05:
Cool vrouw!
( al denk ik dat niveau 3 echt te makkelijk is voor u)
Hahahaha zo grappig dat je dat zegt.
Mijn LG vroeg in welk niveau ik in wilde stappen, dus ik zeg : Nou doe maar niveau 2 he....
Zegt ze: "ben je nou helemaal gek geworden, je gaat gewoon niveau 3 doen, en als je dat binnen hebt kijken we wel even verder !"
lol..
moet wel wat aan mijn nederlands gaan doen, dat dan weer wel. Maar ik begreep dat dat erbij hoort tegenwoordig. Gelukkig maar
Cool vrouw!
( al denk ik dat niveau 3 echt te makkelijk is voor u)
Hahahaha zo grappig dat je dat zegt.
Mijn LG vroeg in welk niveau ik in wilde stappen, dus ik zeg : Nou doe maar niveau 2 he....
Zegt ze: "ben je nou helemaal gek geworden, je gaat gewoon niveau 3 doen, en als je dat binnen hebt kijken we wel even verder !"
lol..
moet wel wat aan mijn nederlands gaan doen, dat dan weer wel. Maar ik begreep dat dat erbij hoort tegenwoordig. Gelukkig maar