Werk & Studie alle pijlers

Yes ! I Can :)

07-09-2012 22:58 47 berichten

Toen ik mijn vmbo diploma gehaald had, ben ik voor een paar jaar naar het buitenland gegaan. Om vrijwilligers werk te doen.

Op mijn bijna 20ste terug naar NL. Snel (te snel ) getrouwd en kind 1 gekregen.

Gescheiden en een paar jaar later al samenwonend kind 2 gekregen. ( Plus een stiefkind, aan ons toegewezen, dus 3 in totaal )

Ongeveer 10 jaar een lui-thuis-blijf-wijf geweest.

De eerste 8 jaar vond ik het heerlijk, de laatste 2 jaar vooral erg zwaar.

Jongste ging naar school, en ik ging solliciteren. Maar ja, 32 jaar, een gat van 10 jaar in je cv, en enkel maar je vmbo diploma. Wat moet je dan ?

Winkels, stuk voor stuk afgewezen, want ik paste niet in het team ( lees; te oud ) callcenters, data-entrytypiste, inpak werk, you name it, ik heb er op gesolliciteerd.

Uiteindelijk via via een baan in de zorg gekregen. ( of bij de zorg, want ik verleen geen zorg. ) Op een PG ( mensen met dementie ect. ) afdeling.

En zowaar; mijn baan. Echt in alle opzichten mijn baan. Het werk, de doelgroep, collega's , de dynamiek van de zorg. Ect.

Maar na een tijdje wilde ik verder dan mijn baan. Meer verantwoordelijkheid en echt 'de zorg in'.

Vandaag heb ik te horen gekregen dat ik Verzorgende niveau 3 mag gaan doen !

En maak ik een lange neus naar de mensen die erg negatief waren op mijn keus om thuis te blijven, omdat ik 'dan nooit meer aan de bak zou komen' .

Tuurlijk , het is niet makkelijk geweest. Ik heb me de afgelopen 1.5 jaar écht een slag in het rond gewerkt om mezelf te bewijzen, en dat zal ik nog evne moeten doen. Maar Hell ! Ik mag naar school ! 34 jaar en weer gaan leren !

Ik heb er zin an ! Het zal soms moeilijk worden, opnieuw in de schoolbanken ( Help! ) , een heel erg druk gezin ( kind met stoornissen, man met depressie. ) , en 2 kinderen die 'normaal' zijn. Die ook hun aandacht nodig hebben ect.

Maar man - oh -man wat ben ik toe aan een nieuwe uitdaging. Aan iets nieuws. Aan aan mezelf werken, ontwikkelen. Héérlijk !

*Schenkt bubbels in en gaat feestvieren *

Yes ! I Can !
Alle reacties Link kopieren
Boro! Wat goed! Gefeliciteerd!
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Trots op je Boortje! Gefeliciteerd X
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:very__cherry schreef op 08 september 2012 @ 00:10:

Trots op je Boortje! Gefeliciteerd X

thx X

En de rest ook bedankt , natuurlijk

Altijd leuk om iets te kunnen delen hier :D
Het is je gegund! Gefeliciteerd!
JAAAAAAAAAAAAAAA IK MAG JE WEER KNUFFELEN

Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Bor, super meid. Ik ben sinds kort weer terug in de zorg en ohhhhh, ik hou ervan.
Oh boro, wat goed! Ik ben echt heel blij voor je. Heel veel plezier en succes!
Go Boro!
Gefeliciteerd Boro!

( Ik dacht ook dat je minstens tien jaar ouder was. Je komt altijd zo wijs en vol met levenservaring over )
Gefeliciteerd! Super hoor!
Gefeliciteerd Boro!
Wat leuk om te lezen. Wat moet jij een goed gevoel over jezelf hebben gekregen.

Gefeliciteerd!
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Gefeliciteerd! Heel veel succes!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Gefeliciteerd. Super gedaan en heel veel succes op school
Been there, done that, got the T-shirt.

wat lief zijn jullie :-D.

Ik heb er zoveel zin in. Hoe meer ik er over denk hoe blijer ik word. Ik heb er zo'n zin an om verder te gaan.

@Fullhouse, dat vat ik maar als een compliment op he hahaha, bedankt
Gefeli!

off topic: @ UCchick: hoe is het met je scriptie afgelopen?
Gefeliciteerd boro!

Ben zelf al weer een half jaar aan de slag na een tijdje eruit te zijn geweest en het is zó fijn om weer werk te hebben. Super van je dat je er zoveel aan hebt gedaan!
Het is zoals het is
Proficiat schoonheid, het is je van harte gegund
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
twee maanden later

Ik ben onlangs als helpende gestart in de zorg. ( De opleiding gaat in 2013 van start, nog even afwachten wanneer precies. ) En het gaat zo goed, dit is echt zo voor mij gemaakt , en dat had ik zo niet verwacht vroeger. Ik pak álles zonder blikken of blozen aan. You name it i do it zeg maar.

Verder een hoop workshops e.d. gehad afgelopen 2 maanden. Wel vermoeiend, werken ( een hoop leren dus ) in de avonden terug om nog meer te leren, huishouden kinderen aandacht geven en nog ontspannen. Maar het is zo tof. Mijn bewoners reageren ook zo leuk, degene die dat nog kunnen en mij herkennen, ze vinden het allemaal zo stoer dat ik dit ga doen dat ze me naar kunnen helpen ik ben zo blij met ze.

En wat word ik bij van mijn werk. Hoe heerlijk is het om na een lange dag met een blij gevoel naar huis te fietsen

Ik had echt nooit gedaht dat ik zou worden wat ik ga worden, maar ik word het en het past me meer dan goed !
Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt!
Wat fijn om te lezen dat dit zo goed bij je past. Alsnog gefeliciteerd.
Cum non tum age
Goed van je!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven