Het cambridge 500 dieet.
woensdag 2 november 2011 om 22:22
A.s. maandag begin ik met het cambridge 500 dieet. Ik vroeg mij af of er meer mensen zijn die hier ervaring mee hebben, wellicht ook a.s. maandag starten, reeds gestart zijn of andere ervaringen hebben.
Op de cambridge site is ook een forum maar is niet echt mijn "stijl" zeg maar, vandaar het topic hier.
Alle tips, ervaringen en adviezen zijn welkom.
Op de cambridge site is ook een forum maar is niet echt mijn "stijl" zeg maar, vandaar het topic hier.
Alle tips, ervaringen en adviezen zijn welkom.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
vrijdag 7 september 2012 om 14:37
Ik had dat ook hoor Lady, ik was wat ongeduldig en ergens steeds bang dat ik niet zou afvallen. Van tevoren had ik niet gedacht dat het zo'n "big deal" voor me zou zijn. Nu ben ik af en toe wat ongeduldig omdat ik bepaalde dingen nog niet mag eten. Maar goed, nog altijd vind ik het goed vol te houden en ben ik zeer tevreden.
Wel heb ik inmiddels door waarom opbouwen onder andere zo belangrijk is: na een paar stukjes nogal vette worst op een verjaardag (ach, een beetje kan vast geen kwaad dacht ik nog) ben ik tot halverwege de volgende ochtend misselijk geweest. Viel helemaal verkeerd. Ik moet dus echt langzaam wennen aan normaal eten. Op m'n gewicht had die actie geen invloed trouwens. Ik ben ondanks dat ik weer begin te eten een halve kilo afgevallen (binnen 3 dagen). Had ik niet verwacht, aangezien mijn consulent zei dat ik deze week waarschijnlijk niet zou afvallen en misschien weer wat vocht zou gaan vasthouden. Ik doe ook gewoon een beetje zout op m'n kip en vis, naast wat kruiden. Mag officieel niet, maar ik vind het zo veel lekkerder. Ik verheug me ontzettend op volgende week, want dan mag ik een boterham!
Ik ben nu bezig m'n kleding uit te zoeken: wat past me, wat is te groot (ik heb niks meer wat te klein is, echt bizar). Ik ben namelijk steeds in de war en pak dan te grote kleding om aan te trekken. Kennelijk ben ik in m'n hoofd nog steeds 13 kg zwaarder...
Vanavond verjaardag van m'n moeder. Ik ga lekker aan de spa rood, zo voelt het toch wat anders dan gewoon water (ik leid m'n hersens ook om de tuin dus, Noppie )
Wel heb ik inmiddels door waarom opbouwen onder andere zo belangrijk is: na een paar stukjes nogal vette worst op een verjaardag (ach, een beetje kan vast geen kwaad dacht ik nog) ben ik tot halverwege de volgende ochtend misselijk geweest. Viel helemaal verkeerd. Ik moet dus echt langzaam wennen aan normaal eten. Op m'n gewicht had die actie geen invloed trouwens. Ik ben ondanks dat ik weer begin te eten een halve kilo afgevallen (binnen 3 dagen). Had ik niet verwacht, aangezien mijn consulent zei dat ik deze week waarschijnlijk niet zou afvallen en misschien weer wat vocht zou gaan vasthouden. Ik doe ook gewoon een beetje zout op m'n kip en vis, naast wat kruiden. Mag officieel niet, maar ik vind het zo veel lekkerder. Ik verheug me ontzettend op volgende week, want dan mag ik een boterham!
Ik ben nu bezig m'n kleding uit te zoeken: wat past me, wat is te groot (ik heb niks meer wat te klein is, echt bizar). Ik ben namelijk steeds in de war en pak dan te grote kleding om aan te trekken. Kennelijk ben ik in m'n hoofd nog steeds 13 kg zwaarder...
Vanavond verjaardag van m'n moeder. Ik ga lekker aan de spa rood, zo voelt het toch wat anders dan gewoon water (ik leid m'n hersens ook om de tuin dus, Noppie )

vrijdag 7 september 2012 om 16:48
NaamStartgewichtStreefGewicht nuTotaal afSprokkelientje102 kg75 kg71,5 kg30,5 kgPindarotsje106 kg67 kg65.1 kg40,9 kgBijenkoningin98,2 kg70 kg88.1 kg10.1 kgBabouche85.7 kg65 kg76 kg9,8 kgNouveau Riche78.2 kg65 kg67,8 kg10,4 kgKelly82,1 kg63 kg67 kg12,9 kgDiejeet97,2 kg75 kg75,4 kg21,8 kgEeffie106,9 kg70 kg82,4 kg24,5 kgEimear112,2 kg82 kg89,7 kg22,5 kgIgo4it105.2 kg75 kg83.1 kg22.1 kgWorldlyNathalie79.2 kg63 kg76,1 kg3,1 kgFernweh93.9 kg70 kg 79.5kg14.4 kgAshley280394.3 kg75 kg83.0 kg11.3 kgHelenita271 kg61 kg60,2 kg10,8 kgPKT78,2 kg65 kg62,6 kg15,6 kgMiss H83,2 kg70 kg70,5 kg12,7 kgLady_Dana90.2 kg75 kg86 kg 4.2 kg
vrijdag 7 september 2012 om 20:55
Hallo allemaal,
Ik heb na een tijdje wikken en wegen toch een afspraak gemaakt voor een intake. Maandag as ga ik s avonds nar de consulente..
Ben echt super benieuwd hoe dit gaat werken, omdat ik een ontzettende zwak voor snoep chips koekjes etc heb..en daardoor ook natuurlijk overgewicht.
Hopelijk kan ik nu echt eindelijk een keer met succes een dieet volgen en (blijvend) afvallen..
Succes allemaal voor iedereen die nu ook bezig is
Ik heb na een tijdje wikken en wegen toch een afspraak gemaakt voor een intake. Maandag as ga ik s avonds nar de consulente..
Ben echt super benieuwd hoe dit gaat werken, omdat ik een ontzettende zwak voor snoep chips koekjes etc heb..en daardoor ook natuurlijk overgewicht.
Hopelijk kan ik nu echt eindelijk een keer met succes een dieet volgen en (blijvend) afvallen..
Succes allemaal voor iedereen die nu ook bezig is
vrijdag 7 september 2012 om 21:10
Hoi noppie,
Ik zou graag 50kg kwijt willen, maar ik begin met een streefgewicht van 25/30kg en dan gewoon volgende week starten en kijken hoe het gaat! Ik weet namelijk niet hoe m'n lichaam gaat reageren als ik zo n lange periode (voor 50kg) dit dieet ga doen..
Wat is/was jouw streven? En hoe staat het ermee?
Ik zou graag 50kg kwijt willen, maar ik begin met een streefgewicht van 25/30kg en dan gewoon volgende week starten en kijken hoe het gaat! Ik weet namelijk niet hoe m'n lichaam gaat reageren als ik zo n lange periode (voor 50kg) dit dieet ga doen..
Wat is/was jouw streven? En hoe staat het ermee?

vrijdag 7 september 2012 om 21:41
Hoi Larissa, welkom!! Knap hoor dat je de keuze hebt gemaakt. Ik moet ook aardig wat kwijt en ben ondertussen al een heel end onderweg. Dit is de manier om 'snel' resultaat te zien en dat is echt een super motivatie. Eerste dagen, zeker voor mensen (net als ik) met een zwak voor slechte tussendoortjes, kunnen echt moeilijk zijn! Maar als je door die eerste week heen komt dan wordt t echt makkelijker!! We hebben allemaal wel eens een dip maar wees echt streng voor jezelf......denk aan t eindresultaat!!
Zo beste peptalk hè! Haha! Oh nog 1 aanrader, kom regelmatig op t forum en schrijf en lees mee! Het is echt een steun!! Succes maandag!!
Zo beste peptalk hè! Haha! Oh nog 1 aanrader, kom regelmatig op t forum en schrijf en lees mee! Het is echt een steun!! Succes maandag!!
vrijdag 7 september 2012 om 22:52
Bedankt voor de support allemaal
Ik denk inderdaad ook dat het een enorme boost is om zo snel resultaat te zien..en natuurlijk moet er iets tegen over staan!
Ben zeker van plan om hier regelmatig mee te praten, en jullie tips en ervaringen te bekijken. Het gaat ons allemaal lukken!
Woww nu al 6.5? Super goed zeg! Ben blij dat k niet de enige ben die in de beginfase zit
Ik denk inderdaad ook dat het een enorme boost is om zo snel resultaat te zien..en natuurlijk moet er iets tegen over staan!
Ben zeker van plan om hier regelmatig mee te praten, en jullie tips en ervaringen te bekijken. Het gaat ons allemaal lukken!
Woww nu al 6.5? Super goed zeg! Ben blij dat k niet de enige ben die in de beginfase zit

zaterdag 8 september 2012 om 09:46
Lekker Eeffie! Dat levert vast weer wat motivatie op. Larissa87 en Poldergirl, welkom! En heel veel succes! Het is echt de moeite waard. Ik hoop dat de shakes en straks de repen goed zullen smaken. Mijn favorieten zijn de chocolade, vanille, cappuccino, banaan en aardbei. Bij sommige doe ik er wat meer water bij. De soepen vind ik minder, al vind ik de tomatensoep wel lekker. Ik doe er altijd kruiden doorheen. De repen vind ij heerlijk, die ga ik straks missen!
Gisteren ben ik voor het eerst wezen hardlopen, wat viel dat mee! Ik doe het programma van Evy Gruyaert, les 1 zit erop. Het zal vanzelf wel zwaarder worden vrees ik. Zondag weer. Ik loop met een vriendin, erg leuk en ook een goede stok achter de deur. Gisteren ook goed m'n moeder's verjaardag doorgekomen. Wordt een stuk makkelijker als je zoveel complimenten krijgt, haha.
Gisteren ben ik voor het eerst wezen hardlopen, wat viel dat mee! Ik doe het programma van Evy Gruyaert, les 1 zit erop. Het zal vanzelf wel zwaarder worden vrees ik. Zondag weer. Ik loop met een vriendin, erg leuk en ook een goede stok achter de deur. Gisteren ook goed m'n moeder's verjaardag doorgekomen. Wordt een stuk makkelijker als je zoveel complimenten krijgt, haha.
zaterdag 8 september 2012 om 11:14
Na een week of 8 CB ben ik ook begonnen met hardlopen (met Evy ). Ik loop nu zelfs een uur hard op 500kcal. Niet iedereen kan erbij sporten. Volgens mijn consulent is eht een kwestie van proberen en goed luisteren naar je lichaam.
Ik doe mee met het Viva-team bij de Dam tot Damloop
Vandaag begin ik met afbouwen
Ik doe mee met het Viva-team bij de Dam tot Damloop
Vandaag begin ik met afbouwen
zaterdag 8 september 2012 om 11:45
@ Noppie: ik heb gewacht tot ik ging opbouwen, dus ik weet niet hoe het is als je alleen cb500 maaltijden neemt. Ik heb ermee gewacht omdat ik soms een beetje duizelig was, en ik was daarom bang dat ik de energie er niet voor zou hebben om naast cb500 te gaan sporten. M'n consulent zei dat het wel kan, maar dat het per persoon verschilt. Kwestie van proberen en goed naar je lichaam luisteren volgens haar, net als wat Kara's consulent haar gezegd heeft dus. Ik was al wel weer bezig met m'n fitnesshoepel, wat nu toch aardig pijnlijker bleek dan toen ik nog wat meer vet op m'n lichaam had! Maar dat is alleen in het begin gelukkig.
Stoer dat je die loop gaat doen Kara! En geniet lekker van je maaltijd! Ik vind het zalig om weer te eten.
Stoer dat je die loop gaat doen Kara! En geniet lekker van je maaltijd! Ik vind het zalig om weer te eten.
zaterdag 8 september 2012 om 18:17
Zo de eerste dag zit er (bijna) op. Ik weet niet of het nou zo handig was om op zaterdag te beginnen..... ik denk de hele dag aan alles wat ik heb misgelopen vandaag. lekkere broodjes bij het ontbijt en de lunch, frietjes ijsjes door de stad lopen met al z'n lekkere geuren . De aardbeien shake van vanochtend vond ik niet heel super maar mischien gaat dat nog wel komen. Tussen de middag champignon/kip soep als avond maaltijd de tomaten soep. Beide soepen vindt ik best te doen dus ik denk dat ik voor 1 shake ga en de rest soep. Hoe streng zijn jullie voor jezelf? Als ik het brood voor mijn kinderen smeer was ik de pasta er vanaf terwijl ik dat voorheen opgeslikt zou hebben idem met de brood en koek kruimels. Hoe doen jullie dat?
zaterdag 8 september 2012 om 20:55

zaterdag 8 september 2012 om 22:12
Ik ben ook wel heel streng hoor voor mezelf! En zeker in het begin moet je echt streng zijn, dan wen je er ook aan! Zeker met brood en andere KH rijke dingen die raak ik echt niet aan. Met dit dieet is t gewoon zo belangrijk dat je er niets bij eet. Later heb ik met hele moeilijke momenten weleens een gekookt eitje gegeten.......
zondag 9 september 2012 om 09:58
Ik ben de CB flow helemaal kwijt sinds de vakantie. Af en toe gezondigd en toch afgevallen. Op vakantie er niet aan gedacht en 2 kilo erbij. Vind het moeilijk nu de draad weer op te pakken. Het is veel makkelijker zondigen dan 4 maanden geleden.
Maar nu ga ik weer streng aan de gang, tenminste dat is mijn voornemen. Die laatste 10 kilo had er in principe al af kunnen zijn.
Woensdag begin ik met sporten.
De vakantiekilo's zijn er wel weer af. Maar merk gewoon dat die drang om te eten zo weer terug is. De eetverslaving..
Maar nu ga ik weer streng aan de gang, tenminste dat is mijn voornemen. Die laatste 10 kilo had er in principe al af kunnen zijn.
Woensdag begin ik met sporten.
De vakantiekilo's zijn er wel weer af. Maar merk gewoon dat die drang om te eten zo weer terug is. De eetverslaving..
zondag 9 september 2012 om 19:43
Kom op eimear. Je kan het weer oppakken. Verstand op 0 en gaan. Je bent verdorie al zó ver gekomen. Afmaken. De vakantiekilo's zijn er af. En nu de rest.
Ik heb een weekend met 3 feestjes overleefd. Pfffff echt minder leuk zo maarrrrrr niks gesmokkeld! Én gesport vanmorgen. Ik moet dinsdagochtend wegen. Ik hoop zo op 2 kilo eraf maar ben er bang voor.....
Ik heb een weekend met 3 feestjes overleefd. Pfffff echt minder leuk zo maarrrrrr niks gesmokkeld! Én gesport vanmorgen. Ik moet dinsdagochtend wegen. Ik hoop zo op 2 kilo eraf maar ben er bang voor.....
Slapen is goud