Intens

09-09-2012 15:21 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als ik er over nadenk heb ik toch aardig wat mislukte relaties achter de rug. Waar dat nou steeds aan lag, tja. aan mij, aan hem, aan de combinatie, geen idee. In de loop der tijd kom je er in elk geval achter wat je níet wilt, maar vooral ook wat je wél wilt

Heel blij ben ik met mijn huidige relatie. Ineens stond hij voor mijn neus en eigenlijk zijn we sindsdien onafscheidelijk. Althans, voor zover dat lukt, want er moet uiteraard nog wel gewerkt worden en er bestaat ook nog zoiets als vrienden en hobby's (gelukkig).

We hebben een super-geweldige vakantie achter de rug. Een paar weken dag-en nacht samen, een tentje, zo romantisch, maar vooral erg relaxed en fijn samen. Maar sindsdien is het afkicken.

Het 'normale' leven is weer begonnen, wat betekent dat hij heel veel werkt, ik heel veel werk en we een paar dagen per week bij elkaar slapen en ongeveer twee weekenden per maand samen doorbrengen. Ik merk dat ik me op een dag als vandaag een beetje onrustig voel. We missen elkaar en dat frustreert. Ik ben in de weekenden altijd vrij, hij niet. Ik heb wel genoeg afleiding trouwens, genoeg vrienden, een drukke hobby en ook mijn werk laat me niet vervelen, maar toch..

Ik ben heel erg gelukkig met hem, we praten veel, kijken naar de toekomst en zouden het liefst nu al samenwonen. Maar dat is misschien wat vlot, dus blijven we voorlopig nog maar even apart wonen.

Ik open dit topic eigenlijk niet met een speciale vraag, maar merk dat ik gewoon behoefte heb om wat te kletsen. Om andermans ervaringen te horen over relaties waarin je niet altijd samen kunt zijn, terwijl die behoefte zo groot is.

Ergens voelt het ook wel een beetje afhankelijk: ik heb alles prima voor elkaar, vermaak me met andere dingen buiten hem, maar toch zit hij altijd in mijn hoofd en verlang ik er constant aan om met hem te zijn. Het is natuurlijk ook hartstikke gezellig en fijn om samen met hem te zijn, maar soms zou ik het meer willen kunnen relativeren ofzo. Zoals nu, ik zie hem de komende dagen niet en dat vind ik echt ruk. Het zou al kunnen relativeren door te weten dat hij er net zo over denkt, maar tja...

Kortom: wat is de liefde toch intens!
Heb toch berichtje gestuurd. Maar had al eerder wat gestuurd en tot nu toe blijft het stil. Denk dus dat het niks wordt.

Ja, anders zie ik hem vast morgen of overmorgen weer, is meestal zo. Maar ben zo ongeduldig!
Ohhhhh ik wil ook mee schreeuwen van intens gelukkige gevoelens van liefde!!!!

Wij wonen nu 6 maanden later na onze eerste ontmoeting samen!

Ik had hem na 2 weken mijn huissleutel al gegeven omdat hij uit zijn werk gewoon steeds hierheen kwam...Iedereen vond t al snel gaan maar daar trokken wij ons niks van aan, het gaat tenslotte om onze gevoelens! :Imao:

Weet je... Als je diegene eindelijk ontmoet... Weet je dat gewoon!

Ik heb de 1e keer dat ik hem zag mijn moeder midden in de nacht opgebeld en gezegd dat ik de liefde van mijn leven heb ontmoet!

Zo intens gevoel

Zo intens gelukkig!

Helaas is hij militair en gaat hij over 6 maanden ook 6 maanden naar Afghanistan...

Wordt afkicken! Hij is mijn drugs!

Veel geluk allemaal en lekker genieten

Als t goed voelt, voelt et goed!!!!
quote:wolkje88 schreef op 09 september 2012 @ 20:34:

Ohhhhh ik wil ook mee schreeuwen van intens gelukkige gevoelens van liefde!!!!

Wij wonen nu 6 maanden later na onze eerste ontmoeting samen!

Ik had hem na 2 weken mijn huissleutel al gegeven omdat hij uit zijn werk gewoon steeds hierheen kwam...Iedereen vond t al snel gaan maar daar trokken wij ons niks van aan, het gaat tenslotte om onze gevoelens! :Imao:

Als t goed voelt, voelt et goed!!!!

Dit is zo herkenbaar!

Ik las net nog de vraag over hoe ik en mijn vriend zijn gaan samenwonen. We hebben elkaar ook de sleutel na een paar weken gegeven. Toen zaten we eigenlijk al elke dag wel even bij elkaar. Na een tijdje zijn we gaan nadenken over welk huisje we het leukst vonden. En uiteindelijk ben ik bij hem ingetrokken. Geen heibel met het huis verkopen: ik huurde particulier. Super gelukkig :D
Wolkje, het geluk en de liefde spat van het scherm, moooooi!

En zo herkenbaar ook, van dat bellen naar je moeder. Leeft jouw moeder ook zo enorm mee?

Maar zes maanden...jee, dat is lang zeg. Maar als het goed is zijn jullie nu een stevige basis aan het leggen, komt vast goed!

Marly, bij jullie ook al een successtory. Ik denk ook, dat als het meteen zo intens voelt, je gewoon je hart moet volgen. Wat anderen daarvan denken is niet boeiend, het is jullie leven.

Als ik het zo eens lees, jullie verhalen, dan ben ik best een beetje jaloers. Ik had daarnet een gesprek met vriend hierover, dat mijn onzekerheid mij in de weg zit. Ik krijg liefdesverklaringen, hij schreeuwt van de daken hoe gek hij is op mij...maar toch zit er zo'n knagend stemmetje. Wij zien elkaar twee keer per week, en de mogelijkheden zijn er maar worden niet benut. Dat is nu uitgesproken en hij komt nog hierheen omdat hij dit te belangrijk vindt om zo te laten gaan. Wat ben ik een muts!
Ooh Julus, zie nou wel! Goed dat je het hebt besproken met hem. Ik ben daar echt groot voorstander van: je moet echt helemaal jezelf kunnen zijn bij de ander, incl. het laten zien van je kwetsbaarheden dus. Worden jullie sterk van!

En je hoeft niet jaloers te zijn, want zo heeft ieder wel wat. Bovendien zit je in het allerprilst volgens mij, en dat IS ook gewoon doodeng en kwetsbaar. Spreek het uit, maar geniet ook vooral lekker van en met elkaar
Wat een heerlijk topic, dit!

Hier ook flink wat herkenning. Wij zijn nu al ruim 2 jaar samen(en daarvoor al bijna een jaar gescharreld) en gaan binnenkort samenwonen, maar dat wilden we eigenlijk al veel eerder. Door veel gezeur van onze omgeving hebben we dat eerst maar even uitgesteld, maar nu hebben we ervoor gekozen om die meningen te negeren en voor elkaar te kiezen.

Ik trek over een paar weken bij hem in, en kan niet wachten! De laatste maanden ben ik sowieso al constant bij hem thuis, dus echt 'wennen' wordt het niet. Maar ik merk ook dat als ik dan een keer in mijn eigen appartementje slaap, dat ik gewoon slechter slaap en hem echt mis...

En nu is het binnenkort dus voorbij met de eenzame nachten

Dank je wel, dat zegt hij ook. Dat het heel belangrijk is om dit soort dingen nu uit te spreken, juist omdat we ervoor willen gaan. Moet niet ineens uit het niets ontploffen en gelijk afgelopen zijn daardoor, dat wil hij voorkomen. Ik baal ervan dat mijn ex dit heeft veroorzaakt, want zo wil ik niet zijn.

Hij vroeg of ik hem wel echt leuk vind...shit. Ook hij gaat door mij twijfelen als ik niet uit kijk. Ik moet dit echt goed aanpakken, en het niet nu al verkloten.
Hé anna naz (leuke nick)! Goed dat jullie je niks meer aantrekken van andere meningen, jammer dat jullie eerder daar wel naar geluisterd hebben. Aan de andere kant, nu zijn jullie helemaal zeker van je zaak en hoef je je ook niet meer druk te maken over randvoorwaarden. Spannend hoor, ben blij voor jullie!

Hoorde net van vriendje dat een bevriend stel ook gaat samenwonen, love is overal in the air! Vriendje heeft schijnbaar veel over mij gepraat, en nu is iedereen super nieuwsgierig naar me geloof ik....hooggespannen verwachting.

Vonden jullie het niet eng die eerste ontmoetingen? Klikt het met vrienden en familie?
Blijven ademen en op de momenten dat jij je druk gaat zitten maken het écht proberen te signaleren en te relativeren. Het zou echt doodzonde zijn als je hiermee onzekerheid kweekt bij hem, terwijl je dat zelf bent. Je verkloot niets als je zelf gewoon ook een beetje nuchter blijft en open blijft over wat je voelt.

Denk ik.
I know...hij vond het vooral voor mij erg dat ik ermee zit en wil direct alle twijfel wegnemen. Zei ook nog dat hij zich schuldig had zitten voelen dat hij niet bij me was, omdat hij het zo graag wilde maar ook al had afgesproken met vrienden. Ik wil hem niet voor het blok zetten, ik ben geen claimer. Maar heb wel altijd mijn behoeften aan de kant gezet met vervelend resultaat...dat wil ik niet meer en dat begrijpt hij. Hij wil een toekomst met mij, en vindt het zelf ook doodeng. We zullen zien, hij heeft goede intenties maar het probleem zit bij mij.
quote:Julus schreef op 09 september 2012 @ 21:56:

Vonden jullie het niet eng die eerste ontmoetingen? Klikt het met vrienden en familie?

Leuk dat hij het zoveel over je heeft gehad! Dat maakt het natuurlijk wel extra spannend. Ik vond mijn eerste ontmoeting met zijn familie en vrienden doodeng. Ik zou graag ook hier een succesverhaal neerzetten, maar mijn schoonmoeder is een cliché..je weet wel..z een schoonmoeder from hell. Gelukkig is de rest van zijn familie heel lief! Zijn oma vliegt me altijd om de nek en zijn vader en broer kan ik het ook prima mee vinden. Zijn vrienden waren vanaf het begin heel gezellig en geïnteresseerd (ook door de vele verhalen denk ik) en dat was wel fijn. Er is in zijn vriendenkring 1 stel wat mij niet leuk vind. Ik kom namelijk niet uit " hun" provincie..dus ach.

De balans: De familie en vrienden zijn prima en net als in de rest van de samenleving zitten er ook hier wat minder leuke mensen tussen

Ben je heel erg zenuwachtig voor de eerste ontmoeting? En slaap lekker vast, ik ga mijn bedje opzoeken!
Mag ik hier ook mijn vreugde delen? Inmiddels een dikke maand een relatie en het voelt enorm goed, vertrouwd en alsof ik ze er altijd al is geweest. Enig probleem wat ik er zelf van maak is dat het mijn eerste serieuze relatie is, ik heb geen vergelijkingsmateriaal, hoe weet je dan of het echt goed zit?

omdat we best op een grote afstandvan elkaar wonen zien we elkaar helaas niet zo vaak als dat we zouden willen, we hebben iedere dag wel even contact. We proberen elkaar iedere twee weken te zien dan gelijk een paar dagen en dat voelt zo goed!

Ze geeft me energie en alles ziet er gewoon zoveel beter uit als ik bij haar ben. Ik las iets over vermoeidheid, als ik thuiskom na die dagen moet ik ook echt bijslapen. Je wilt er alles uithalen, uit die dagen.

Maar weet je nu of het echt goed is, of dit mijn grote liefde is? Het is mijn eerste liefde, dus kan dat wel, of loopt er misschien nog iemand rond voor mij? Zoveel twijfels die verdwijnen op t moment als ze op het station staat om me op te halen, dan denk ik 'wat ben je toch een leuke lieve mooie vrouw en helemaal van mij!'

En dan fiets ik achter haar, richting huis en dan ben ik zo blij en gelukkig met mijn leven op dat moment,

Het voelt dan zo goed dat ik bijna niet kan voorstellen dat het echt is, herkenbaar?
Julus, hoe was het gister nog? En hoe is het vandaag?

Sammie, wat fijn dat je je zo goed voelt in je nieuwe, eerste relatie! Dat laatste maakt het extra spannend denk ik, zo serieus iets met iemand beginnen voor een eerste keer is ook wel bijzonder he? Jammer dat jullie elkaar niet veel kunnen zien, maar dat hoeft niet van invloed te zijn op jullie relatie natuurlijk. En het is nog pril, wie weet wat de toekomst brengen zal

Marly, balen van die schoonmoeder, helaas krijg je die er gratis bij en heb je die niet voor het uitkiezen.

Ik ken zijn familie nog niet, maar dat is ook cultureel gebonden, dat doen we gewoon niet zo snel uit respect naar hen toe. Dus nu nog maar genieten en volop de tijd nemen om van elkaar te genieten zonder allerlei verplichtingen met anderen te hebben

Nou, ik ga richting werk. Verschijn straks vast nog wel hier!
Lalalalalalaaaaaa !

Heerlijk om te lezen !

Ben blij dat er toch nog zoveel liefde in dit tijdperk is !

hihi
Marly, dat klinkt allemaal heel goed. Je kunt nooit met iedereen een hele goede klik hebben, maar als je doorgaans met beste vrienden en familie goed door één deur kunt, is dat al heel mooi!

Sammie, klinkt heel goed hoor! Je word gelukkig van haar, wil graag bij haar zijn. Meer heb je niet nodig, in feite. Maar om een relatie te laten slagen op de lange termijn, heb je meer nodig dan alleen het graag bij elkaar zijn. Communicatie, levensinstelling, toekomstvisie etc. zijn ook erg belangrijk. Of iemand je grote liefde is kun je m.i. pas weten als je 80 bent en terugkijkt..

In principe voelt elke (langdurige) liefde als een grote liefde, denk ik. Als het dan toch uitgaat en je komt een ander tegen, dan kan het alweer veel beter voelen dan met die vorige en is dat je grote liefde. Denk dat iedereen aan een relatie begint met de intentie om lang samen te blijven. Helaas lopen veel relaties stuk. Ik zeg, geniet van het hier en nu en als het jou gelukkig maakt, dan is dat helemaal geweldig!
Philein, het was super!! Hij was er om 23.00 uur, lagen pas uren later in bed, want hij bleef (onverwachts) slapen! Hij doet er alles aan om mij te laten merken dat hij serieus is. Hij vertelde over zijn vrienden die na 3 maanden gaan samenwonen, en toen kwam het op ons. We laten ons verstand lekker voor wat het is en genieten waar mogelijk. Voelt het goed, dan is het goed. Voelt zo enorm veilig en fijn dat een mogelijk obstakel direct uit wordt gesproken. Hebben nu ook uitgesproken dat hij vaker blijft slapen en dat we de komende tijd de weekenden samen doorbrengen. Ook heeft hij met zijn moeder besproken dat ik mee kom (als ik wil) naar haar verjaardag volgende maand...

Worden dus behoorlijk wat stappen gezet en vandaag vonden mijn collega's mij stralen:)

Zie hem morgen weer!

En hoe gaat het vandaag met jou? Nog lieve berichtjes of belletjes gehad? Wat ondernemen jullie eigenlijk in het weekend? Misschien kunnen we tips delen?
Oh, heerlijk Julus, klinkt goed!

Ik heb gisteravond nog even gebeld met hem en vandaag gewoon weer sms-contact. Altijd leuk

Heerlijk dat jouw vriend zo zijn best doet en zich ook kwetsbaar durft op te stellen door al serieuze dingen met je te bespreken. Zo hoort het!

Heel goed dat hij vaker komt slapen, was dat tot nu toe een probleem? Als we in de weekenden samen zijn, dan gaan we vaak naar buiten, de natuur in, wandelen, ook regelmatig uit eten trouwens. We kijken een serie samen en zijn bijna toe aan de volgende en ik kook vaak voor hem . Allemaal gewoon heel erg gezellig!

Over samenwonen trouwens nog: we hebben het er over gehad dat we vrij wilden wonen etc., maar bij nader inzien lijken we -als het straks aankomt op samenwonen- toch te gaan kiezen voor een appartement dat we van een salaris kunnen betalen. Op die manier hebben we geen tophypotheek en dus een flinke bak geld over om leuke dingen te doen. Nu het nog kan, willen we dat. Kinderen komen er voorlopig toch niet. Ik ben wel enthousiast over het idee!
Ha Philein, het blijven slapen was i.v.m. een bepaalde verantwoordelijkheid lastig, maar dat hebben we nu getackeld. Waar een wil is, is een weg en die weg is nu helemaal vrij...blij!

Komt erop neer dat we allebei onze angst en onzekerheid (hij minder dan ik) overboord hebben gekieperd en er vol in duiken. Alle mogelijkheden benutten om te zien waartoe dit leidt.

Heerlijk jullie weekeinden, vooral het wandelen in de natuur is zo lekker. Komen goede gesprekken van en sowieso is buitenlucht gewoon goed. Straks als het herfst is het bos in, een kopje koffie of choco na een fikse wandeling..nice. Doe je goed trouwen dat koken, de liefde van de man gaat door de maag:)

Vriendlief had twee flessen champagne gekocht; hij vindt namelijk dat je altijd een fles bubbels koud moet hebben staan, mocht er iets te vieren zijn. Dus hebben nu allebei een fles. Dat soort dingen ken ik niet en vind ik echt zo'n romantische gedachte. Een echte gentleman is het.

Ah, dus samenwonen al besproken. Mooi dat de neuzen dezelfde kant op wijzen. Heel slim om in deze tijd op 1 salaris te kopen. Wij kunnen helaas niet meer kopen samen..maar kunnen wel iets moois huren. Ik verdien prima, hij is druk aan het solliciteren voor een betere baan. Alle vertrouwen in de toekomst. Geld overhouden voor leuke dingen is belangrijk, lekker samen de wereld ontdekken. Spontaan een weekendje stedentrip boeken, dat maakt het allemaal erg leuk. Ik dacht al aan Venetie...ben je daar ooit geweest?

Wij hebben bedacht om binnenkort borrel te organiseren voor vrienden. Vuurdoop!
Fijn dat het samen slapen even boven die verantwoordelijkheid kan worden gesteld! Lief ook van die champagne, het zijn de kleine dingen die 't doen hè. Fijn, zo'n attente man. Iemand die jou ook eens kan verrassen!

Venetië is leuk ja, wel toeristisch, maar dat weet je. Wel romantisch hoor, samen varen in een gondel.

Wij houden er inderdaad beide van om lekker te leven, te reizen, buiten de deur te eten en bovendien heb ik een dure hobby (zie avator ), dus ruimer leven en wat minder riant wonen klinkt me nog helemaal niet zo gek in de oren eigenlijk, vandaar het plan . Leuk om het daar over te hebben ook vind ik!

Oh en die borrel met vrienden wordt met zowel jouw als zijn vrienden? Wat leuk ja, moet goed komen toch?!
Jazeker, dat attente maakt het nog een stukje specialer, je voelt je dan echt gewild.

Jij bent in Venetie geweest? Ik hoorde al dat het toeristisch is, dat de hotels duur zijn. Erover mijmeren is ook al leuk, hopelijk gaan we in de toekomst nog veel leuks doen. Hij heeft familie/vrienden in het buitenland wonen en ik ook. Dus sowieso gratis acco.

Leuk dat jij paardrijdt, kan hij dat ook? Lekker, samen ritjes maken. Het is echt heel leuk om het al daarover te hebben. Bovendien ook best zinvol, aangezien je ook wat dat betreft op 1 lijn moet zitten. Kun je maar beter nu al weten dat soort dingen.

Borrel wordt morgen besproken, ik krijg er energie van om me met dit soort dingen bezig te houden. Nieuwe relatie, nieuwe impulsen! Heb nu een ander leven dan voorheen, nu al:). Past veel beter bij me.

Hoe is het met de andere meiden? Overigens hebben wij het over verkering, vinden we allebei de lading dekken en doet ons denken aan de puberteit. Straks gaan we over op de relatie.
Ja, ik ken Venetië wel, anders zou ik er niet zo over durven oordelen Wel bijzonder om er eens te zijn geweest hoor!

Mijn vriend rijdt niet, maar als er wat meer tijd is, dan is het wel leuk als ie wat lesjes neemt, zodat we er inderdaad ook eens samen op uit kunnen trekken. Lijkt hem ook leuk en dat vind ik wel tof Vooralsnog is het gewoon vooral míjn passie, die hij overigens wel erg leuk vindt.

Heerlijk ja, die ideeën en plannen allemaal, krijg je energie van inderdaad, heb ik ook. En tja, hoe je jullie samenzijn ook noemt, gaat erom dat jullie weten wat het betekent, toch? Verkering is schattig vind ik
Ik zet Venetie op mijn lijstje, bij de rest. Er is zoveel moois om te gaan zien. Ben twee keer gaan backpacken in Thailand en vriendlief wil dat wel met mij gaan doen (hij kan niet goed tegen warmte, dus ..).

Zou echt tof zijn als jouw vriend gaat leren rijden en jullie er een gezamenlijke passie van kunnen maken. Hij heeft er in ieder geval al interesse in.

Ja precies, ik vind verkering schattig klinken, en omdat het zo pril is past dat wel. Relatie vind ik zo zwaar en scharrel is het ook niet.

Morgenavond zie ik hem weer, net uitgebreid gebeld. I like!

Jij ziet hem overmorgen dacht ik? Nog wilde plannen of gewoon bij jou of hem thuis?
Dan gaan jullie in een minder warme periode! Ook wij hebben veel connecties in het buitenland, dus dat is altijd leuk! We zijn al uitgenodigd in Londen, Parijs en ergens in Zweden. Maar ja, krijg dat maar eens allemaal gepland. Volgende vakantie wordt gewoon weer lekker met z'n tweetjes (zon opzoeken in de winter!).

Fijn dat jullie elkaar weer zien morgen! Wat bijzonders doen? Ik zie hem inderdaad overmorgen weer, duurt nog eeuwen voor mijn gevoel, we missen elkaar nu erg! Straks nog even bellen dan maar..
Ja, in maart of in het najaar is het beste seizoen. Maar hangt dus ook af van vrienden. Je bent toch te gast. Leuk hoor, dat jullie al zijn uitgenodigd, het houdt de boel toch wel erg levendig! Zon in de winter is altijd heerlijk, ik probeer dat elk jaar te doen. Even opladen, geen werkstress en daarna weer helemaal topfit en bruin.

Duurt lang he, elkaar een paar dagen niet zien...maar elkaars stem horen is dan zo fijn. Ik denk maar zo, als je eenmaal samenwoont wordt het normaler en deze aanloop is spannend.

Je verheugt je elke keer weer. Wij doen niks bijzonders, dag erna gewoon weer werken. Eten, praten, muziekje en wijntje. Maar helemaal top!
Wat romantisch Jules, altijd flessen champagne koud hebben staan!

Ik zie haar volgende week pas weer,gelukkig wel meteen vijf dagen dan. Ik slaap dan bij haar en het 'samenwonen' gaat ook goed. Soms erger ik me wel eens hoor aan kleine dingen, maar goed denk ik dat die roze bril eens beetjeafgaat.

We gaan in het najaar ook samen op vakantie, dus dat wel spannend, je zit dan toch in een andere omgeving en je loopt ookt tegen andere situaties aan dan.

Mijn moeder heef haar nu twee keer ontmoet en vind haar leuk! Volgende week ontmoet ik haar moederen daar ben ik wel een beetje nerveus voor. Maar dat komt ook vast wel weer goed, ze is in ieder geval heel beschermend en heeft al gezegd dat haar moeder geen lelijke dingen moet zeggen over mij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven