Geld & Recht alle pijlers

Wat is normaal?

11-09-2012 14:29 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net een huis gekocht wel samen.

Ik maak me wat zorgen over wat ik per maand over hou.

Als alle vaste lasten zijn betaald, hypotheek, gas, water en licht, telefoon, internet en schuld (van vorig huis vriend, met verlies verkocht), boodschappen, benzine en onderhoud dieren zit er ook bij in, houden we een kleine 900 euro over, waarvan we dan 500 sparen. Wel ieder op een eigen rekening.

Ik houd dan ongeveer 230 euro over en mijn vriend 130 euro. Dit is voor leuke dingen en kleding en sport o.i.d.

Is dit redelijk normaal of onder de grens?
Waarom vraag je je dat niet af VOOR je een huis koopt?

Minder sparen wellicht een optie??
DUBBEL
Jullie houden 900¤ per maand over ?? Dat is toch hartstikke veel ? Voor veel mensen is dat het salaris wat ze verdienen en moeten alle vasten lasten/eten enz. er nog vanaf...

Wij houden minder per maand over en leven toch ruim, dus ik denk dat je je niet al te veel zorgen hoeft te maken...
Ik denk dat veel mensen minder over houden en niet eens de kans krijgen om 500 te sparen per maand
Ik vind 230 voor kleding en sport e.d. best veel. Leuk als het kan maar ik denk dat dat er voor veel mensen niet in zit. Met dat spaargeld zou ik denk ik de schuld aflossen.
Jullie verzekeringen zijn er ook allemaal af?

Krijgen jullie vakantiegeld, dertiende maand?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik heb geen idee of 130 ( wat je vriend overhoudt ) normaal is.

Moet de kapper er ook nog af?

Het is dus geld wat elke maand opgemaakt zou kunnen worden aan kleding, stappen, etc. ?
Geld om gewoon zomaar op te maken? Zonder boodschappengeld? Mag ik ruilen?
VER beneden de grens.

En nu? Wat ga je doen?
Grens?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
We hebben alles al goed uitgezocht voordat we gingen kopen. Maar ben een echte piekeraar en zie altijd rampscenario's.

Alle verzekeringen zitten daar ook al bij in..

Dat is wat we schoon overhouden.. We zijn prijsbewust en storten ieder 150 euro voor de boodschappen. We doen het dan met 300 euro per maand. Daar betalen we ook het eten van de dieren van. 1 hond en 3 katten. Dat doen we al 2 jaar op deze manier. 230 en 130 euro is dan wat we schoon overhouden alles is dan betaald en hebben we ook gespaard.

Vakantiegeld en eindejaars uitkering is hier nog niet in meegerekend.

Ik vind het belangrijk om wel te sparen (ondehoud huis straks), en houd ook altijd minimaal 2000 euro vast op de rekening voor onvoorziene zaken en voor de dieren, als daar wat mee gebeurt wil ik dat ook kunnen betalen.
Ik vind die ¤ 130,00 voor je vriend best weinig voor sporten, kleding en leuke dingen.

Aan de sportschool ben je zo ¤ 40,00 per maand kwijt.

Een keertje uit eten en je bent ook zo ¤ 40,00 verder.

Volgens mij houd hij dan nog maar erg weinig over voor kleding.

Jouw bedrag van ¤ 230,00 vind ik dan wel weer een normaal bedrag.

Ik snap trouwens niet dat je daar niet beter over hebt nagedacht voor je het huis kocht. Nu is het daar een beetje laat voor.

Het kon er wel eens op neer komen dat jullie die ¤ 500,00 per maand sparen wel eens niet konden gaan halen.
quote:micky1983 schreef op 11 september 2012 @ 14:29:

Ik houd dan ongeveer 230 euro over en mijn vriend 130 euro. Dit is voor leuke dingen en kleding en sport o.i.d.

Is dit redelijk normaal of onder de grens?Dat vind ik netjes, ik maak iets van 500 euro aan speelgeld op per maand, aan etentjes en uitstapjes.
Als je niet te vaak naar de kapper gaat/ verjaardagen hebt/ kleding koopt/ een bruiloft ( met vrijgezellenfeest ) hebt, een rondje geeft, een dagje uit gaat, reparaties láát maken, dan ken het net.

Tuurlijk kan het; het is net wat je gewend bent.
quote:micky1983 schreef op 11 september 2012 @ 14:29:

Als alle vaste lasten zijn betaald, hypotheek, gas, water en licht, telefoon, internet en schuld (van vorig huis vriend, met verlies verkocht)Even een vraag: begrijp ik het goed, dat jij aan de schuld van je vriend meebetaald? Heb je daar iets over vastgelegd over wanneer je uit elkaar gaat, of het huis verkoopt?
quote:sugarmiss schreef op 11 september 2012 @ 14:45:

Ik vind die ¤ 130,00 voor je vriend best weinig voor sporten, kleding en leuke dingen.

Aan de sportschool ben je zo ¤ 40,00 per maand kwijt.

Alle voordelige sportscholen reizen de pan uit. Voor 20 euro kun je al onbeperkt fitnessen.

Een keertje uit eten en je bent ook zo ¤ 40,00 verder.

Volgens mij houd hij dan nog maar erg weinig over voor kleding.

Schoenen bij Dolcis haal je al niet onder de 79 euro, denk ik? Spijkerbroek van WE; 40? Overhemd;30?

Jouw bedrag van ¤ 230,00 vind ik dan wel weer een normaal bedrag.

Ik snap trouwens niet dat je daar niet beter over hebt nagedacht voor je het huis kocht. Nu is het daar een beetje laat voor.

Het kon er wel eens op neer komen dat jullie die ¤ 500,00 per maand sparen wel eens niet konden gaan halen.Ik denk inderdaad dat je zo af en toe dat vaste spaarbedrag moet overslaan. Wie lever er anders zijn " zakgeld " in voor de kerstboodschappen oid?
Zorgverzekering + eigen bijdrage, onderhoud auto,benzine, vakantie's, weekendje weg, cadeautjes, eigen bijdrage medicijnen, eigen bijdrage tandarts, schoenen, winterjas ook meegerekend?

Ligt er maar net aan waar je geld voor nodig hebt (denkt te hebben). Maar 500 euro sparen is best lekker! Vraag me idd net als sugarmiss af of dit te halen is, ikzelf zou het niet redden van 130 euro per maand.
Aan het eind van dit jaar wordt het voor mijn vriend ook 230 euro. Hij heeft dan bij zijn ouders de auto betaald. Als de schuld van zijn huis verder is betaald komt daar nog eens 200 euro bij. Dat is dan over een jaar afbetaald.

Met sport bedoel ik meer, voor mij. Ik train samen met mijn hond, wat ongeveer 50 euro in de 6 weken kost. Hij fietst op de racefiets en loopt hard. De sportschool doen we niet.
Tjeetje wat veel. Ik zou willen dat ik dat overhield.

Ga genieten ipv piekeren.
Houden jullie trouwens van het theater, bioscoop, pretparken, sauna ed? Dat zijn ook flinke onkostenposten.
Als ik even anders denk: van 900 euro met zijn 2-en rondkomen en dan alle vaste lasten en boodschappen hebben betaald, dus alleen 900 euro voor luxe zaken is echt wel mogelijk!
En daarbij werken we niet fulltime. Ik 26 uur en hij 32 uur. We zijn niet heel erg van de luxe, Houden van rust en ruimte. Sauna, theater etc doen we wel eens maar echt niet elke maand. We zijn meer van met vrienden thuis en een wijntje. We houden meer van de kleine dingen in leven. Gaan in het weekend eerder met de hond op pad, naar een mooi wandelgebied, dan dat we de kroeg oid in gaan.
Hou een potje over voor de maanden januari en maart. OZB, reinigingsheffing, naheffingen gas, licht en water,rioolheffing en hondenbelasting. Dan heb je nog je WA, opstal en inboedel verzekering in januari. Ben je samen al snel 2000,00 Euro kwijt(afhankelijk van je gemeente en prijs van je huis)
900 euro?? Ik zou willen dat wij dat over houden aan het einde van de maand....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven