Hang naar aandacht

13-09-2012 10:16 139 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben een vaste bezoeker op dit forum maar heb een nieuwe nick aangemaakt.

Ik ben een man van 34 jaar oud en ben 5 jaar getrouwd.

Kort gezegd, ik ben verslaafd aan aandacht en ik weet niet hoe ik dat onder controle moet krijgen. Ik voel me leeg en saai als ik geen aandacht heb terwijl ik getrouwd ben en die aandacht gewoon thuis heb. Zo hou ik er van om te flirten en te zorgen dat vrouwen mij leuk vinden.

En dat lukt heel aardig, te goed. Mijn vrouw is daar achter gekomen omdat ze eens een smsje van een iemand las die schreef dat ze graag met me naar bed wilde. Mijn intentie is niet om met haar naar bed te gaan, ik kick er op dat vrouwen dat willen en wil dat heel graag horen. Mijn vrouw heeft aangegeven niet met mij verder te kunnen gaan als het niet nú stopt. Het is 2 jaar geleden ook al eens aan het licht gekomen en heb toen psychische hulp daarvoor gehad maar nu vertoon ik hetzelfde gedrag en het voelt als een verslaving. Ik wil niet vreemdgaan en ik wil alleen mijn vrouw maar ben verslaafd aan de aandacht. Ik weet gewoon niet hoe ik dit onder controle moet krijgen want ik weet dat dit niet kan en dat het verkeerd is.
Ben jij de wederhelft van die vrouw van gisteravond op het forum?

De man die een telefoonnummer van een collega van zijn vrouw uit de computer van zijn vrouw had gestolen? En haar vervolgens had benaderd?
Nee die persoon ben ik niet.
Nou, maar weer in therapie dan.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
dt!
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Pff als je zo graag 'aandacht' wil (lees; je pik achterna wil lopen) wees dan een echte vent en ga bij je vrouw weg. Of wees gewoon blij met wat je hebt, een lieve vrouw thuis die op je wacht.
anoniem_131932 wijzigde dit bericht op 13-09-2012 10:25
Reden: LB
% gewijzigd
beroemd of berucht gaan worden, krijg je aandacht zat.
wij slapen nooit.
Waarom heb je dan een nieuwe nick aangemaakt?
Wegens herkenning.

Cookie, ik snap je reactie en er zullen echt velen hetzelfde als jij erover denken.

Ik wil niet vreemdgaan, dat is niet de insteek, ik vind de aandacht gewoon leuk maar het kán niet en daar ben ik het helemaal met je eens. Ik krijg het alleen niet onder controle. Ik wil daar graag hulp voor hebben.
quote:rob34 schreef op 13 september 2012 @ 10:33:

Wegens herkenning.

Cookie, ik snap je reactie en er zullen echt velen hetzelfde als jij erover denken.

Ik wil niet vreemdgaan, dat is niet de insteek, ik vind de aandacht gewoon leuk maar het kán niet en daar ben ik het helemaal met je eens. Ik krijg het alleen niet onder controle. Ik wil daar graag hulp voor hebben.Herkenning waar van? Of weet je zelf al dat het niet helemaal tof is wat je doet.
quote:waarbij schreef op 13 september 2012 @ 10:26:

Waarom heb je dan een nieuwe nick aangemaakt?Met z'n oude niet genoeg aandacht denk ik.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Kun je geen grenzen met jezelf afspreken? Wel flirten, geen nummers uitwisselen. Wel leuke gesprekken voeren, niet daarna elkaar op Facebook toevoegen. Ik noem maar even wat. Dus genieten van tijdelijke aandacht zonder dat je er een vervolg aan geeft.
quote:nouschi schreef op 13 september 2012 @ 10:34:

[...]

Met z'n oude niet genoeg aandacht denk ik.Sja, een lul herken je ook met een nieuwe nick, dus dat idee kan ie wel uit zijn hoofd halen.
quote:miladila schreef op 13 september 2012 @ 10:36:

Kun je geen grenzen met jezelf afspreken? Wel flirten, geen nummers uitwisselen. Wel leuke gesprekken voeren, niet daarna elkaar op Facebook toevoegen. Ik noem maar even wat. Dus genieten van tijdelijke aandacht zonder dat je er een vervolg aan geeft.Niet om het een of ander maar moet je die grenzen niet met je partner afspreken in plaats van met jezelf?
quote:waarbij schreef op 13 september 2012 @ 10:34:

[...]

Herkenning waar van? Of weet je zelf al dat het niet helemaal tof is wat je doet.Ja natuurlijk weet ik dat het niet tof is en ik wil er aan werken. Maar weet niet hoe en wat te doen.
quote:waarbij schreef op 13 september 2012 @ 10:38:

[...]

Sja, een lul herken je ook met een nieuwe nick, dus dat idee kan ie wel uit zijn hoofd halen.Sorry, maar vind je zelf ook niet dat het nergens op slaat wat je nu zegt?
quote:waarbij schreef op 13 september 2012 @ 10:38:

[...]

Niet om het een of ander maar moet je die grenzen niet met je partner afspreken in plaats van met jezelf?Dat hoeft elkaar niet uit te sluiten. Ik neem aan dat z'n vrouw haar grenzen al heeft aangegeven. Blijkbaar gaat TO daar toch overheen. Dus lijkt het me aan te raden dat hij voor zichzelf een soort gedragscode in het leven roept.
quote:rob34 schreef op 13 september 2012 @ 10:39:

[...]

Sorry, maar vind je zelf ook niet dat het nergens op slaat wat je nu zegt?

Nee vind ik niet. Ik vind je namelijk een enorme lul dat je zo afhankelijk bent van de vrouwtjes die zeggen dat ze met je willen kieren

Beetje zielig zelfs.
quote:miladila schreef op 13 september 2012 @ 10:40:

[...]

Dat hoeft elkaar niet uit te sluiten. Ik neem aan dat z'n vrouw haar grenzen al heeft aangegeven. Blijkbaar gaat TO daar toch overheen. Dus lijkt het me aan te raden dat hij voor zichzelf een soort gedragscode in het leven roept.Het lijkt mij dat deze meneer gewoon respect toont voor zijn partner en als hij daar moeite mee heeft dan moet hij misschien helemaal geen relatie met de vrouw in kwestie hebben.
quote:rob34 schreef op 13 september 2012 @ 10:38:

[...]

Ja natuurlijk weet ik dat het niet tof is en ik wil er aan werken. Maar weet niet hoe en wat te doen.Begin eens met het je telefoonnummer niet uit te delen.
Ok, fijn dat je je mening hebt geventileerd, maar ik zou graag iets constructiefs horen. Dat het niet kan zijn we het allebei over eens.

Ik zou graag willen weten of er iemand soortgelijke ervaringen heeft. En ik wil ook graag van mezelf weten waaróm ik dat gedrag vertoon. Ik vind het namelijk ook zielig.
Vind je zelf je hang naar aandacht eigenlijk wel een probleem? Of heb je nu een probleem omdat je vrouw bij je weg wil?
Ga bungeejumpen, parachutespringen of zoek een andere hobby waar je een kick van krijgt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Je wilt hulp om van dit gedrag af te komen? Terug in therapie!
Ga in therapie!
quote:rob34 schreef op 13 september 2012 @ 10:43:

En ik wil ook graag van mezelf weten waaróm ik dat gedrag vertoon.Is dat niet de vorige keer uitgezocht, toen je therapie kreeg?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven