Thailand Topic!

03-07-2006 10:40 3908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Centraal topic voor al jullie vragen, tips, verhalen en andere dingen!
quote:Adeline schreef op maandag 03 september 2012 17:15 Ik zat te denken aan Red Snapper op Koh Lanta.

Goedkope bungalows en ze hebben hele goede reviews.

Het is van een Nederlands echtpaar en het klinkt echt heel goed. Vooral omdat de prijs laag ligt, ook tijdens de kerst periode. Terwijl dat verder overal best wel heel veel duurder is.

Narima is voor Peak season voor goedkoopste bungalow 3800 baht. Red Snapper betaal ik voor bijna zelfde bungalow 500 bath.

Een behoorlijk verschil, in elk geval voor mij als budget reiziger!

Het is wel grappig (maar ook verwarrend) dat jullie zeggen niets boeken in December, terwijl ik op het Thailand forum wel aangeraden wordt om van te voren te boeken in die periode.

Dat is wel erg veel verschil ja, is de ene niet een prijs per dag en de ander voor zoveel dagen?

Maar als je hier een aantal dagen wilt blijven, dan gewoon boeken hoor. Volgens mij vind jij dat wel fijner en je hebt dan sowieso iets moois om naar uit te kijken.

Lekker hoor, met kerst aan het strand :Imao:
Ik was kerst 2010 in het Zuiden en ja er wordt van tevoren geroepen dat je moet boeken (zeker boekingsbureaus zeggen dat) maar het was echt niet nodig. Sterker nog, de Thais baalden dat er zo weinig toeristen waren. Het enige waar je de drukte aan merkte was dat je 2 dagen van te voren een vlucht moest boeken.
Zelfde gold trouwens voor oud en nieuw, als je ergens vlak ervoor aan kwam of belde kreeg je een hogere prijs, maar nog steeds goed te doen. Ik betaalde alle dagen het normale tarief (200 baht) omdat ik al voor de kerst arriveerde.

Ik had trouwens ook plannen, maar heb ze die keer volledig laten varen.
Ook toen mijn kroost klein was, op de bonnefooi. Lerzen ze van, worden ze erg zelfstandig van.

Mijn zoon gaat 3 october, de geluksvogel heeft een ticket voor slechts 450 euro!
De realiteit haalt de werkelijkheid in
Echt? Das supergoedkoop! Goed zeg! Met wie?
Met Egypt Air. Wachttijd van 4 uur op Cairo maar dat boeit zo'n knul van 23 voor geen meter.

Het scheelt honderden euros met andere airlines. Hij was blij
De realiteit haalt de werkelijkheid in
quote:girlinthefire schreef op 03 september 2012 @ 17:35:

[...]

Dat is wel erg veel verschil ja, is de ene niet een prijs per dag en de ander voor zoveel dagen?

Maar als je hier een aantal dagen wilt blijven, dan gewoon boeken hoor. Volgens mij vind jij dat wel fijner en je hebt dan sowieso iets moois om naar uit te kijken.

Lekker hoor, met kerst aan het strand :Imao:

Nee, beide voor 1 dag.

Alleen Narima is gewoon wel een veel luxer resort met een zwembad en Red Snapper is dat niet.

Daar zal het verschil wel inzitten...maar ik ga dan toch voor de goedkope optie, haha.
Ik heb voor Narima toen 2300 betaald. Dat was toen 35 euro. Vond ik prima . Voor 500 bahrein heb ik nog nooit gezeten. 1600 was mijn minimum maar dat was echt heel basic.
Mayou ik klaag niet hoor! Ik mis Thailand totaal niet als ik daar zit. Ben al twee dagen zwaar depri nu ik terug ben. Zou er zo gaan wonen. Als je weer eens hier bent moet je naar dat huisje gaan waar ik zit. Te geweldig! 40 euro per nacht ongeveer...
@Neele: Ok, ja dan zitten we wel op een wat ander budget denk ik, haha.
Ik ben hier! Maar zit in het zuiden. Ik hou het zeker in mn achterhoofd als ik een keer wat langer hier ben!
Wat doe je in het zuiden en hoe lang blijf je hier? Fijn om weer even in den landen te zijn?
Whaaa...Ticket is geboekt!

Rechtstreeks met Eva Air voor 770euro dus ik denk voor die periode wel een mooie prijs.

Nu slaat de spanning en twijfel toe maar ach dat is wel normaal, haha.

Heb er vooral ook veel zin in.
Even een paar vragen en ik hoop dat jullie mij erbij kunnen helpen.

Ik zou van Kanchanaburi naar Ayutthaya willen en dan daar de rest van de dag rondkijken om vervolgens de nachttrein naar Chiang Mai te nemen. Wat is de makkelijkste/snelste weg?

Of Ayu gewoon overslaan en vanaf Kancha naar Bangkok terug reizen en daar de nachttrein pakken?

Vanaf Koh Lanta wil ik graag in één dag naar Bangkok reizen.

Dit kan door te vliegen vanaf Krabi of Trang.

Weet iemand hoe je van Lanta naar Krabi of Trang komt en of dit haalbaar is om nog een vlucht te halen.

Vanaf Trang vliegen is goedkoper dus dat heeft uiteraard mijn voorkeur.
Nee, niet overslaan! Ayuttaya of Sukhothai zeker bezoeken. Ik vond zelf Sukhothai fijner, relaxte provinciestad en lekker op mijn fietsje langs alle tempels in het historicalnpark. In Ayuttaya had ik ook een fiets, maar daar rijd je tussen best druk verkeer.

Ik ben in Ayuttaya aan de snelweg afgezet door de bus Was de enige buitenlander in de bus en alle Thai gingen naar Bangkok (was tijdens de red shirt rellen). Dus check vooraf of je bus stopt in de stad en waar exact.
Er gaat een busje vanaf de haven naar Krabi town. Is allemaal echt heel makkelijk.
Heb je al een reisgids? Daar staat altijd precies in hoe je van A naar B kan.
quote:bergamot schreef op 04 september 2012 @ 22:44:

Nee, niet overslaan! Ayuttaya of Sukhothai zeker bezoeken. Ik vond zelf Sukhothai fijner, relaxte provinciestad en lekker op mijn fietsje langs alle tempels in het historicalnpark. In Ayuttaya had ik ook een fiets, maar daar rijd je tussen best druk verkeer.

Ik ben in Ayuttaya aan de snelweg afgezet door de bus Was de enige buitenlander in de bus en alle Thai gingen naar Bangkok (was tijdens de red shirt rellen). Dus check vooraf of je bus stopt in de stad en waar exact.Ik vind beide erg leuk. Ayuttaya is wel rommelig en druk, maar ook erg mooie tempels gezien. Dan naar Sukhothai en vandaar (Phitsanulok) met nachttrein naar Changmai.
Je moet via Bangkok als je naar Ayutthaya wil.
@Mayou: Nee, dat is niet waar. Je kunt met een lokale bus met een overstap in Suphan Buri. Dit is sneller dan via Bangkok.

Enkel vroeg ik mij meer af of er niet nog een directe manier was.

@Bergamot: Dat is niet leuk!!! Hoe ben je er weer vandaan gekomen? Lijkt me best een enge ervaring als je daar staat met je backpack. Welke bus had jij genomen?

Genoeg minibusjes naar Krabi dus, weet je of dat ook zo regelmatig gaat naar Trang? Want Trang is al snel 20euro goedkoper om te vliegen, is toch weer 1 tot 2 overnachtingen in mijn budget, haha.

@Frizzy: Ja, ik heb gister de Lonely Planet van Thailand gekocht alleen vind ik niet dat nou alles qua reizen er altijd heel duidelijk instaat.
quote:Adeline schreef op 05 september 2012 @ 10:39:

@Frizzy: Ja, ik heb gister de Lonely Planet van Thailand gekocht alleen vind ik niet dat nou alles qua reizen er altijd heel duidelijk instaat.Oh echt? Is dat niet een kwestie van wennen? Ik heb daarvoor altijd de LP gebruikt eigenlijk, en daar altijd de antwoorden in kunnen vinden.
Ja ik ik ken die verbinding via Suphanburi, maar via Bangkok vond ik toen handiger, vandaar. Als je sneller wilt kun je een minibusje of een taxi huren. Stukken sneller maar wel duurder. Wellicht kun je delen met anderen...
Het was een government bus (dus gewone bus ipv toeristenservice) van Sukothai naar Bangkok, via Ayuttaya. Er stonden taxi's hoor, alleen jammer dat die mijn voordeel van het nemen van de government bus tot bijna nihil terugbrachten. Ach, het was een leuke rit naast een vriendelijke Thaise meneer die dacht dat ik hem wel zou verstaan als hij maar hard genoeg praatte
@Bergamot: Haha, nou zo maak je nog eens wat mee en gelukkig hoefde je niet de snelweg over te steken :p

@Mayou: Ok, dat kan natuurlijk.

@Frizzy: Zou kunnen maar soms staat het er echt niet duidelijk in of niet de hele route.

Gaan er naar Trang ook genoeg busjes om een vliegtuig van einde middag te halen?
Ik ben op pagina 10 van het doorlezen van dit topic (en noteren van alle leuke plekjes in Thailand ) Maar nu heb ik al een vraag:

Is het verstandig om nu al een ticket te boeken voor bijv. februari, of beter om nog even te wachten (last minute?)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven