Gezondheid alle pijlers

Mannen en de dokter.

13-09-2012 12:15 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar of is mijn vriend, die verder juist is van het zekere voor het onzekere, raar in deze?

Die wil dus niet naar de dokter voor iets waar hij geen last van heeft.

In deze situatie een stel moedervlekken op zijn rug die mij enige zorgen baren maar waar hij geen last van heeft dus.

Na veel stimuleren van mij was ik het zat heb ik hem recht in zijn gezicht gezegd dat zoiets wel eens kanker zou kunnen worden en heeft hij eindelijk toegezegd een afspraak te maken binnenkort.

Zijn redenen dus: dat is lastig, dan moet ik vrij nemen van mijn werk en ik heb er geen last van.

Ziet hij de ernst niet of overdrijf ik? Geen ruzies over trouwens. Gewoon gesprekken over gehad.
Hij steekt zijn kop in het zand. Doen vrouwen ook soms. Goed dat je hebt doorgezet, het kan zijn leven redden.
Ja, mannen en de dokter, dat is zo'n ding. Als mannen kinderen zouden kunnen krijgen zou de mensheid snel zijn uitgestorven, want dan moet je je uitkleden......
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Goed trouwens dat je hebt aangedrongen. Als jij (niet for real) een knobbeltje in een borst oid zou hebben zou hij er toch ook op staan dat jij naar een arts zou gaan?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
O mijn vriend is juist zooo zielig als hij ziek is en maakt zich vaak Ernstige Zorgen bij een plekje of vlekje.
Ik denk dat hij de ernst niet ziet. Groot gelijk dat jij hem stimuleert te gaan. Huidkanker is erg naar en kan maar beter vroeg gevonden worden. Grote kans trouwens dat het allemaal meevalt. Maar dta is ook goed om te weten.
Xanluca. Hij heeft gezegd dat hij het gaat doen. Ik denk dat ik nog een tijdje moet stimuleren aka. Zeuren eer hij het ook echt doet

Argument: ik zit graag over 10 jaar ook met je op het strand leek wel te werken.
Ja mannen en de dokter... Vertel mij wat. Alle smoesjes passeren de revue als ik eens wil dat vriend gaat voor iets wat ik zorgelijk vind. Uit zichzelf gaat hij praktisch nooit.

Ik begrijp het nooit zo, want zijn ze een keer 'ziek' (flinke verkoudheid) dan klagen ze steen en been alsof ze half dood aan het gaan zijn.
Ik heb zelf moedervlekken gehad die veranderden. Ik gelijk naar de dokter.

Vriend heeft moedervlekken. Hele dikke en 1 die heel raar is en ik vertrouw die niet. Vriend, ga naar de dokter. ja ja, ik bel van de week wel ff. Eind van de week ' heb je gebeld?' Nee, doe ik volgende week wel.

Zomaar een van de vele gesprekken die ik met vriend heb gehad over zijn moedervlekken. Hij wil het niet. Ik moet wel gelijk van hem heen maar zelf gaan ho maar.

Tot hij de rug van zoon zag. Nu heeft hij voor zoon en voor hemzelf een afspraak gemaakt. Hij is er nog heen gegaan ook! Nu moet hij in november naar de dermatoloog en bij zoon worden ze vandaag door de ha verwijderd.

Je kan je vriend helaas niet dwingen. Maar je kan wel door blijven hameren op het belang er van. Ik wens je veel sterkte.

En hoop dat hij eens zijn voet of zo ernstig verstuikt zodat hij wel naar de dokter moet. Kan je mee en gelijk zeggen dat dokter ook naar de moedervlekken van vriend moet kijken.

succes. Hardleerse en koppige mannen zijn erg.
Nja. Zn rug is dus bezaaid met grote, onregelmatige, donkere moedervlekken.

Dat icm meermalig verbranden als kind door niet in willen smeren (mijn schoonma is een superlief mens maar soms...) en roomblank huidje jaagt mij de stuipen op het lijf elke x dat ik ze zie.
quote:Fame schreef op 13 september 2012 @ 12:28:

Ja, mannen en de dokter, dat is zo'n ding. Als mannen kinderen zouden kunnen krijgen zou de mensheid snel zijn uitgestorven, want dan moet je je uitkleden...... Daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben.
quote:nellaaa schreef op 13 september 2012 @ 12:30:

Grote kans trouwens dat het allemaal meevalt. Maar dta is ook goed om te weten.Ja en dat is in dit geval nog best 'jammer.' (Begrijp me niet verkeerd, ik wens echt niemand een melanoom toe.) Maar dan denkt TO haar vriend dat TO een aanstelster is geweest omdat er dus niks aan de hand was. En is het geen les om de volgende keer wat sneller te gaan.
Mannen en de dokter zeker, maar vrouwen kunnen er ook wat van. Oude mensen in het algemeen (mijn (schoon)ouders in het bijzonder) hebben er al helemaal een handje van om lekker te blijven rondlopen met de meest vreselijke aandoeningen.
Overigens is hij gelukkig niet zielig bij verkoudheid en gaat hij ook halfziek werken.
Giulietta, maar dan ben ik wel een voorlopig gerustgestelde aanstelster. Guud nuff.
Dat is niet typisch man, genoeg mannelijke hypochonders! Waarmee ik niet zeg dat jij je onterecht zorgen maakt.
quote:wdr schreef op 13 september 2012 @ 12:34:

Mannen en de dokter zeker, maar vrouwen kunnen er ook wat van. Oude mensen in het algemeen (mijn (schoon)ouders in het bijzonder) hebben er al helemaal een handje van om lekker te blijven rondlopen met de meest vreselijke aandoeningen.

Nou dan zijn ze echt het compleet tegenovergestelde van mijn schoonouders. Die zitten (serieus) wekelijks bij de dokter. De lijst met kwalen is inmiddels niet meer te overzien. Ik merk dat ik me vreselijk erger als ze weer eens vertellen over hun kwaaltjes, zeker als het eigenlijk 'weinig tot niks' is.

Mijn vader is overleden aan kanker. Mijn schoonvader kon dan heel serieus met mijn vader praten over de ernst van zijn kanker. Een basaalcelcarcinoom. (Oppervlakkige vorm van huidkanker die praktisch nooit uitzaait goed te behandelen is.) Zucht.
quote:Ruza schreef op 13 september 2012 @ 12:36:

Giulietta, maar dan ben ik wel een voorlopig gerustgestelde aanstelster. Guud nuff.Dat is ook zo.
quote:giuliettacapuletti schreef op 13 september 2012 @ 12:39:

[...]

Nou dan zijn ze echt het compleet tegenovergestelde van mijn schoonouders. Die zitten (serieus) wekelijks bij de dokter. De lijst met kwalen is inmiddels niet meer te overzien. Ik merk dat ik me vreselijk erger als ze weer eens vertellen over hun kwaaltjes, zeker als het eigenlijk 'weinig tot niks' is.

Mijn vader is overleden aan kanker. Mijn schoonvader kon dan heel serieus met mijn vader praten over de ernst van zijn kanker. Een basaalcelcarcinoom. (Oppervlakkige vorm van huidkanker die praktisch nooit uitzaait goed te behandelen is.) Zucht.

Ja dat soort mensen heb je ook. Gecondoleerd met je vader, misschien is het al een tijdje geleden maar ik vind het wel vreselijk voor je.

Over dat niet naar de dokter gaan, ik heb dus (schoon)ouders die er twee maanden later achter komen dat ze een tia hebben gehad, die je terloops vertellen dat ze net huidkankercellen hebben laten verwijderen 'maar verder niets aan de hand' (mijn moeder, pffff) en die je bijna letterlijk naar de dokter moet schoppen als ze melanoom achtige plekjes op hun huid hebben. Soms wel moe van.
Hoezo mannen? Ik wil ook nooit naar de dokter.
Een jaar wdr, maar alsnog bedankt.

Wat jij beschrijft is ook niet fijn. De gulden middenweg zou wat dat betreft beter zijn.
quote:giuliettacapuletti schreef op 13 september 2012 @ 12:44:

Een jaar wdr, maar alsnog bedankt.

Wat jij beschrijft is ook niet fijn. De gulden middenweg zou wat dat betreft beter zijn.

Klopt. Hoewel ik je niet ken, toch een dikke

Kan wel janken van die ziekte. Net als veel mensen hier wel wat ellende mee gehad bij naaste vrienden (sorry voor off topic).
Geeft toch niks? Ik ben het met je eens hoor. Het is een rotziekte en er gaan helaas teveel mensen te vroeg aan dood. Knuffel terug.
quote:giuliettacapuletti schreef op 13 september 2012 @ 12:53:

Geeft toch niks? Ik ben het met je eens hoor. Het is een rotziekte en er gaan helaas teveel mensen te vroeg aan dood. Knuffel terug. Dank je
Puur op de openingspost, ik zit mij nog steeds af te vragen waarom die huisposten alleen tijdens kantoortijden open zijn.

Met een avond "spreek uur" in de week doe je een hoop mensen een groot plezier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven