Thailand Topic!

donderdag 13 september 2012 om 12:00
Zag gisteren een aanbieding van KLM rechtstreeks voor eur 708. Da's op zich een goede prijs voor rechtstreeks en ik herinner me van KLM prettiger vliegtijden dan Eva en China (heen aan rond middaguur ipv 06:00 en terug 23:59 ipv 03:00/03:45 of zo). KLM begint normaal gesproken pas bij eur 800. Andere maatschappijen met tussenstops kunnen goedkoper zijn, ik ga liefst rechtstreeks.
Credit card heb je niet nodig voor voordeliger guesthouses en bussen/treinen. Als je online vliegtickets wilt boeken is het wel noodzakelijk. Ik heb er zelf wel een.
Credit card heb je niet nodig voor voordeliger guesthouses en bussen/treinen. Als je online vliegtickets wilt boeken is het wel noodzakelijk. Ik heb er zelf wel een.
donderdag 13 september 2012 om 12:02
donderdag 13 september 2012 om 13:58
Ik zit even te kijken bij vliegtickets.nl
Daar vergelijken ze alle prijzen van maatschappijen. British Airways komt het goedkoopste eruit met 1-stop op London Heathrow. Dat scheelt 190 euro met een non-stop vlucht. Wat zou jullie voorkeur hebben? Meer betalen en in 1 keer vliegen? En hoe is British Airways ?
Daar vergelijken ze alle prijzen van maatschappijen. British Airways komt het goedkoopste eruit met 1-stop op London Heathrow. Dat scheelt 190 euro met een non-stop vlucht. Wat zou jullie voorkeur hebben? Meer betalen en in 1 keer vliegen? En hoe is British Airways ?

donderdag 13 september 2012 om 14:10
Pppff er zijn zoveel maatschappijen die op Thailand vliegen (meeste met 1 overstap)... Scheelt ook behoorlijk in prijs welke je neemt. China Southern is het goedkoopst wat ik nu zie... en Malaysia Airlines. Nu ben ik helemaal niet bekend met het vliegen en wat nu 'goede' maatschappijen zijn om mee te vliegen. Als het bijv. maar twee uur vliegen was, dan maakte het me niet zoveel uit.

donderdag 13 september 2012 om 15:04
Ja, je hebt wel vaccinaties nodig maar wat jij nodig hebt weet ik niet.
Ik zelf heb mijn laatste shot van Hep a+b gehaald en buiktyfus.
Die laatste is in mijn situatie aangeraden en weet niet of die altijd aangeraden wordt.
Malaria tabletten zijn in Thailand niet nodig, ga je daarbuiten dan vaak wel.
Ik zelf heb mijn laatste shot van Hep a+b gehaald en buiktyfus.
Die laatste is in mijn situatie aangeraden en weet niet of die altijd aangeraden wordt.
Malaria tabletten zijn in Thailand niet nodig, ga je daarbuiten dan vaak wel.

donderdag 13 september 2012 om 15:24
Als je 'n aanvullende verzekering hebt moet je even kijken of de jouwe ook vaccinaties vergoed. Met 'n beetje mazzel hoef je niet zelf te betalen.
Malariapillen zou ik niet slikken daar, of je moet heel erg primitieve gebieden opzoeken. 's Avonds gewoon lange broek en dichte schoenen aan en in je hotelkamer de airco aan en dan heb je nergens last van. Van de pillen krijg je doorgaans allerlei vervelende klachten.
Malariapillen zou ik niet slikken daar, of je moet heel erg primitieve gebieden opzoeken. 's Avonds gewoon lange broek en dichte schoenen aan en in je hotelkamer de airco aan en dan heb je nergens last van. Van de pillen krijg je doorgaans allerlei vervelende klachten.

donderdag 13 september 2012 om 15:30
malerone had ik ook thuis onder normale omstandigheden uitgetest en ik kreeg er diarree van
van een hoop andere merken krijg je heel snel blaasjes in je mond waardoor je niet lekker van je eten/drinken kunt genieten (vooral het heerlijk verse tropische fruit prikt dan verschrikkelijk)
en lariam is natuurlijk helemaal waardeloos, maar die wordt hooguit voorgeschreven voor landen waar malaria tropica heerst en niet voor milde malariavormen
van een hoop andere merken krijg je heel snel blaasjes in je mond waardoor je niet lekker van je eten/drinken kunt genieten (vooral het heerlijk verse tropische fruit prikt dan verschrikkelijk)
en lariam is natuurlijk helemaal waardeloos, maar die wordt hooguit voorgeschreven voor landen waar malaria tropica heerst en niet voor milde malariavormen
donderdag 13 september 2012 om 15:34
Kan hoor dat jij er diarree van kreeg, maar over het algemeen valt het met de bijwerkingen mee. Door het slechte imago van Lariam denk men dat al die pillen troep zijn maar dat is niet zo. Ik zou iedereen dan ook, zeker als je een land niet kent, gewoon Malarone te slikken in malariagebied. Van malaria kun je dood- en doodziek zijn.
En nee ik slik zelf geen malariatabletten meer, maar kreeg daarvoor ontzettend van de arts op mijn flikker (voor vertrek al). Echter ik ging naar een land en gebied waar ik de taal spreek en met de plaatselijke bevolking was, die dus alle wegen naar de gezondheidszorg kennen.
En nee ik slik zelf geen malariatabletten meer, maar kreeg daarvoor ontzettend van de arts op mijn flikker (voor vertrek al). Echter ik ging naar een land en gebied waar ik de taal spreek en met de plaatselijke bevolking was, die dus alle wegen naar de gezondheidszorg kennen.
donderdag 13 september 2012 om 19:13
donderdag 13 september 2012 om 19:40
quote:Adeline schreef op 13 september 2012 @ 19:13:
@Frizzy: Ik heb een afspraak gehad bij een reisdokter (of hoe dat ook heet, haha) en malaria tabletten waren voor Thailand niet nodig. Wel maatregelen zoals DEET en ook oppassen voor Dengue.
Ik ben aanvullend verzekerd en krijg tot 250euro vergoed dus daar kan ik wel wat prikjes voor halen.Het hangt er vanaf waar je heen gaat in Thailand (kun je zien in de link). Iedereen zijn eigen keuze, maar simpelweg stellen dat malariatabletten niet nodig zijn in Thailand vind ik iets te kort door de bocht.
@Frizzy: Ik heb een afspraak gehad bij een reisdokter (of hoe dat ook heet, haha) en malaria tabletten waren voor Thailand niet nodig. Wel maatregelen zoals DEET en ook oppassen voor Dengue.
Ik ben aanvullend verzekerd en krijg tot 250euro vergoed dus daar kan ik wel wat prikjes voor halen.Het hangt er vanaf waar je heen gaat in Thailand (kun je zien in de link). Iedereen zijn eigen keuze, maar simpelweg stellen dat malariatabletten niet nodig zijn in Thailand vind ik iets te kort door de bocht.