Thailand Topic!

03-07-2006 10:40 3908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Centraal topic voor al jullie vragen, tips, verhalen en andere dingen!
PS: Is het hebben van een creditcard noodzakelijk? (i.v.m. boeken vlucht, vervoer, hotel en dat soort zaken)
Zag gisteren een aanbieding van KLM rechtstreeks voor eur 708. Da's op zich een goede prijs voor rechtstreeks en ik herinner me van KLM prettiger vliegtijden dan Eva en China (heen aan rond middaguur ipv 06:00 en terug 23:59 ipv 03:00/03:45 of zo). KLM begint normaal gesproken pas bij eur 800. Andere maatschappijen met tussenstops kunnen goedkoper zijn, ik ga liefst rechtstreeks.

Credit card heb je niet nodig voor voordeliger guesthouses en bussen/treinen. Als je online vliegtickets wilt boeken is het wel noodzakelijk. Ik heb er zelf wel een.
oke, dan zou ik dus een creditcard moeten aanschaffen om een ticket te boeken. Zet ik op mijn lijstje! Daarnaast heb ik geen goede backpack-tas, alleen een koffer... Maar las dat een koffer toch niet zo praktisch is als je op doorreis gaat.
Ik vond Eva met vliegtijden het fijnste.

Heen is zo uit mijn hoofd 21.45uur en terug om iets van 12.50uur.

Wat mij betreft hele fijne tijden maar ieder zijn ding natuurlijk.
Ik zit even te kijken bij vliegtickets.nl

Daar vergelijken ze alle prijzen van maatschappijen. British Airways komt het goedkoopste eruit met 1-stop op London Heathrow. Dat scheelt 190 euro met een non-stop vlucht. Wat zou jullie voorkeur hebben? Meer betalen en in 1 keer vliegen? En hoe is British Airways ?
Ik zou die 190 euro betalen als dat rechtstreeks is. Vind LH 'n klote tussenlanding die voorkomen kan worden in dit geval.
Heb je vaccinaties nodig? of andere pillen? zoja welke, en hoe lang van te voren moet je die hebben (als ik in febr. dus ga reizen)
Pppff er zijn zoveel maatschappijen die op Thailand vliegen (meeste met 1 overstap)... Scheelt ook behoorlijk in prijs welke je neemt. China Southern is het goedkoopst wat ik nu zie... en Malaysia Airlines. Nu ben ik helemaal niet bekend met het vliegen en wat nu 'goede' maatschappijen zijn om mee te vliegen. Als het bijv. maar twee uur vliegen was, dan maakte het me niet zoveel uit.
Malaysian is heel goed!

Tussenstop in Londen zou ik niet doen. Hier raken zo vaak koffers kwijt en het is heel chaotisch...
Oke, die valt af... Malaysian heeft een tussenstop in kuala lumpur (schrijf je het zo? lol)... is dat dan wel te doen?
Prima te doen. Vanaf Kl is het denk ik mogen uurtje of2 naar Bkk
Malaysian is 'n heerlijke maatschappij met echte Aziatische service. Singapore Airlines en Cathay vind ik ook super.
Thanks! Het wordt me al een stuk duidelijker nu qua keuzes

Ik hoop volgende maand de reis te gaan boeken. Dan heb ik ook inzicht in hoeveel ik kan uitgeven etc.
Ja, je hebt wel vaccinaties nodig maar wat jij nodig hebt weet ik niet.

Ik zelf heb mijn laatste shot van Hep a+b gehaald en buiktyfus.

Die laatste is in mijn situatie aangeraden en weet niet of die altijd aangeraden wordt.

Malaria tabletten zijn in Thailand niet nodig, ga je daarbuiten dan vaak wel.
Hep A en DTP zijn volgens mij de enige dingen die je nodig hebt voor Thailand en dat zijn inentingen die (mits binnen 'n bepaald termijn herhaald) ruim 15 jaar geldig zijn.
Oke, dan is dat ook iets wat op mijn lijstje komt!

Moet ik ook nog maar eerst sparen voor alles wat ik nog moet aanschaffen ;) Paspoort, vaccinaties, goede rugtas en schoenen, geschikte kleding (heb werkelijk niks meer) etc.. :P
Er zijn wel degelijk malaria-gebieden in Thailand. Klik!
Als je 'n aanvullende verzekering hebt moet je even kijken of de jouwe ook vaccinaties vergoed. Met 'n beetje mazzel hoef je niet zelf te betalen.

Malariapillen zou ik niet slikken daar, of je moet heel erg primitieve gebieden opzoeken. 's Avonds gewoon lange broek en dichte schoenen aan en in je hotelkamer de airco aan en dan heb je nergens last van. Van de pillen krijg je doorgaans allerlei vervelende klachten.
Elninjoo van Malarone krijg je doorgaans geen klachten hoor, het is alleen duur.
malerone had ik ook thuis onder normale omstandigheden uitgetest en ik kreeg er diarree van

van een hoop andere merken krijg je heel snel blaasjes in je mond waardoor je niet lekker van je eten/drinken kunt genieten (vooral het heerlijk verse tropische fruit prikt dan verschrikkelijk)

en lariam is natuurlijk helemaal waardeloos, maar die wordt hooguit voorgeschreven voor landen waar malaria tropica heerst en niet voor milde malariavormen
Kan hoor dat jij er diarree van kreeg, maar over het algemeen valt het met de bijwerkingen mee. Door het slechte imago van Lariam denk men dat al die pillen troep zijn maar dat is niet zo. Ik zou iedereen dan ook, zeker als je een land niet kent, gewoon Malarone te slikken in malariagebied. Van malaria kun je dood- en doodziek zijn.

En nee ik slik zelf geen malariatabletten meer, maar kreeg daarvoor ontzettend van de arts op mijn flikker (voor vertrek al). Echter ik ging naar een land en gebied waar ik de taal spreek en met de plaatselijke bevolking was, die dus alle wegen naar de gezondheidszorg kennen.
Er zijn heel erg veel honden in Thailand, ( vooral Changmai) kijk uit dat je niet gebeten wordt.
@Frizzy: Ik heb een afspraak gehad bij een reisdokter (of hoe dat ook heet, haha) en malaria tabletten waren voor Thailand niet nodig. Wel maatregelen zoals DEET en ook oppassen voor Dengue.

Ik ben aanvullend verzekerd en krijg tot 250euro vergoed dus daar kan ik wel wat prikjes voor halen.
quote:Adeline schreef op 13 september 2012 @ 19:13:

@Frizzy: Ik heb een afspraak gehad bij een reisdokter (of hoe dat ook heet, haha) en malaria tabletten waren voor Thailand niet nodig. Wel maatregelen zoals DEET en ook oppassen voor Dengue.

Ik ben aanvullend verzekerd en krijg tot 250euro vergoed dus daar kan ik wel wat prikjes voor halen.Het hangt er vanaf waar je heen gaat in Thailand (kun je zien in de link). Iedereen zijn eigen keuze, maar simpelweg stellen dat malariatabletten niet nodig zijn in Thailand vind ik iets te kort door de bocht.
Ook jouw link geeft volgens mij aan dat pillen niet nodig zijn. Ieder zijn mening maar ik slik ze liever niet en mij is geadviseerd dat het binnen Thailand dus ook niet nodig is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven