Schaamteloos bedonderd

12-09-2012 07:35 143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog steeds in shock. Ik had een relatie van 4 jaar. Hij leed aan depressies dus door de jaren heen veel emoties doorlopen. Maar wij waren er voor elkaar. Een klein jaar geleden zijn wij samen gaan wonen. Goed over nagedacht, ik heb ook een kind en hij is ook op dat moment een bedrijf begonnen. Waar ik ook nog eens financieel bij in zit. Door de jaren heen hebben wij wel eens discussies gehad over zijn vorige relatie. Hij heeft zijn vrouw toen anderhalf jaar bedonderd met een ander. Je begrijpt, dat hij dat nooit meer zou doen.

3 weken geleden had ik bij ons thuis een vergadering van een commissie waar ik net in zat. Hij heeft er kort bij gezeten.

2 weken geleden begon hij vragen te stellen over de mensen in die commissie (ik had niet door dat hij mij uithoorde, dacht dat het interesse was). Een week geleden heeft hij 1 van die vrouwen gebeld met het verzoek of zij met hem op date wilde. En of ze het zag zitten met hem een relatie op te bouwen.

Zij was helemaal verbouwereerd. En heeft hem afgewimpeld. Hij heeft mij niets verteld. Deed net zo normaal als altijd. Zij heeft mij (gelukkig) de volgende dag aangesproken en het verteld incl de sms jes die hij daarna nog gestuurd heeft. Zij zat te huilen van ellende. (Hij heeft haar nummer uit mijn computer gehaald). Ik heb hem gebeld ( was op mijn werk) hij ontkende het niet. Zei, dat als het bij ons allemaal goed was hij dit nooit gedaan zou hebben. Ik heb mijn spullen gepakt en ben gegaan.

Ik ga nooit meer terug.

Waarom dit topic, ik heb hulp nodig, hij speelt in op mijn gevoel. Doet mij geloven dat ik overdrijf. Hij is immers niet vreemdgegaan want zij wilde toch niet? 1 misstap geef je toch geen relatie voor op?

Ik kan niet leven met een man die hiertoe in staat is. En ik wil niet dat mijn kind denkt dat dit niet erg is (iedereen weet het, klein dorp). Maar hij speelt zo op mijn gevoel dat ik ga twijfelen of dit inderdaad niet zo erg is. Help mij alstjeblieft om sterk te blijven. Terug gaan doe ik echt niet maar ik wil ook emotioneel sterk blijven.

Dank jullie voor het lezen.
Wat een idioot zeg! Hij maakt het jou nu wel steeds makkelijker om bij je besluit te blijven...
Ik kan me voorstellen dat je vooral verdrietig bent nieuwvivaaccount! Omdat hij zo in zijn eigen gelijk gelooft kun je niet tot hem doordringen. Je voelt je daardoor machteloos, niet gehoord en niet gerespecteerd omdat alleen zijn mening telt. Jouw gevoel doet hem niks, hij denkt liever aan zichzelf. Woorden als 'ik weet dat jij mij mist' laten dat heel goed zien. Hij zou juist moeten zeggen dat hij jou mist, maar dat laat hij helemaal niet blijken. Ik vind het zo arrogant dat hij jouw gevoelens invult! En hij manipuleert je met deze woorden, hij wil je onzeker maken, je gevoelens voor hem op deze manier triggeren. Hieruit blijkt ook maar weer dat hij alles wil bepalen in jullie relatie. Als hij vindt dat hij mag vreemdgaan, dan doet hij dat en wat jij ervan denkt dat interesseert hem niet. Want 'het moet gewoon kunnen.' Bah. Hij denkt echt dat hij God is ofzo... Voed vooral deze waanzin niet. Dus word niet boos, verdrietig, etc. Hij kickt daar op! Maar gelukkig weet jij dat ook
Ik heb ook eens zo'n feestnummer aan de haak gehad. Mijn God ik herken het helemaal.

Super dat je niet zwicht voor m. Elk smsje, ook al stuur je alleen ''dank je'' of wat dan ook is voor hem weer nieuwe voeding om met je in contact te blijven.

Vind je sterk TO! Heel veel geluk voor jou en je kindje!
quote:nieuwvivaaccount schreef op 13 september 2012 @ 19:45:

Weer een dag overleefd. Vandaag kreeg ik tientallen berichtjes met het verzoek om sex, zodat hij mij weer een beetje op kon beuren (het idee alleen al).

Hij moest een actie ondernemen richting de afhandeling en hij stuurde dat hij dit gedaan had, ik stuurde terug: dankje.

Krijg ik daarna tig berichten met dat hij blij was om te merken dat ik hem steeds weer leuker ging vinden. Knettergek. Hoe ga ik dit volhouden... zucht.

Meid,niet meer reageren op zijn berichten dan zal hij er heel snel mee ophouden als hij doorkrijgt dat jij hem geen aandacht meer schenkt.

Want ja door te reageren op zijn berichten schenk je hem óók aandacht.!

Neen een advocaat of wat ook in de arm die de financiële zaken voor jou kan regelen en daarna tot ziens en het ga je goed.
quote:Cameron10 schreef op 13 september 2012 @ 20:02:

[...]

Mijn idee. Zo vaak lees je op dit forum dat vrouwen in dezelfde situatie geadviseerd wordt: niet mee bemoeien.

Nou, mooi wel dus, dan heeft die andere vrouw altijd de keuze om het te pikken of niet.

Nou,ik vind wel een verschil zitten in zelf de bewijzen in handen hebben dat die man vreemd wil gaan zodat je ze dus ook kunt tonen zoals deze mevrouw heeft gedaan en via via horen dat de man van een vage kennis of vriendin vreemdgaat terwijl je niks kunt bewijzen en al helemaal niet zeker weet of het wel waar is.

In dat laatste geval kun je beter je mond houden want de kans is meer dan groot dat zo'n man ontkent en zijn vrouw hem geloofd en dus bonje gaat trappen met de boodschapper.
Veel sterkte gewenst! Ik word zelf op dit moment (volgens mij) ook niet eerlijk behandeld door m'n vriend. Hij houdt dingen achter, zoals waar hij geweest is, wist geschiedenis op iPad en heeft foto's van een mij onbekend meisje op zijn iPhone. Maar ja, kan hem er nog niet mee confronteren, want het is "onrechtmatig verkregen bewijs".

Duim voor jou dat hij snel stopt met smssen!
Ik weet dat ik niet moet reageren maar soms vliegt een opmerking mij zo aan.

@tuffers achteraf gezien had ik moeten weten dat hij tot deze dingen in staat was door sommige opmerkingen die hij maakte.

Toen dacht ik dat ze als grap bedoeld warenof om te provoceren

Dat onderbuik gevoel krijgt meestal gelijk.
quote:nieuwvivaaccount schreef op 14 september 2012 @ 17:00:

Ik weet dat ik niet moet reageren maar soms vliegt een opmerking mij zo aan.

@tuffers achteraf gezien had ik moeten weten dat hij tot deze dingen in staat was door sommige opmerkingen die hij maakte.

Toen dacht ik dat ze als grap bedoeld warenof om te provoceren

Dat onderbuik gevoel krijgt meestal gelijk.Nou ja dat hij tot dit soort dingen in staat was wist je natuurlijk al vanaf het moment dat je wist dat hij zijn ex-vrouw 1,5 jaar besodemieterd had.!
quote:tuffers schreef op 14 september 2012 @ 10:44:

Veel sterkte gewenst! Ik word zelf op dit moment (volgens mij) ook niet eerlijk behandeld door m'n vriend. Hij houdt dingen achter, zoals waar hij geweest is, wist geschiedenis op iPad en heeft foto's van een mij onbekend meisje op zijn iPhone. Maar ja, kan hem er nog niet mee confronteren, want het is "onrechtmatig verkregen bewijs".

Duim voor jou dat hij snel stopt met smssen!Onrechtmatig verkregen of niet,natuurlijk kun je hem confronteren en dat is ook wat je moet doen.!
quote:nieuwvivaaccount schreef op 12 september 2012 @ 10:15:

Ik krijg 80 sms jes per dag. De laatste net was. Tjonge je overdrijft als ik nou met haar in bed gelegen had. Zucht Ik had eerder in het topic gelezen over een site van Patricia Evans. Daar de eerste regel: If you've heard, "You're Too Sensitive" you've heard verbal abuse.

Ik vind jouw ex vriend heel eng.
quote:teardrop-viva schreef op 14 september 2012 @ 19:14:

[...]

Nou ja dat hij tot dit soort dingen in staat was wist je natuurlijk al vanaf het moment dat je wist dat hij zijn ex-vrouw 1,5 jaar besodemieterd had.!

Maar daar zit nu juist ook mijn probleem. Ik geloofde hem oprecht toen hij zei dat hij daar zoveel van geleerd had en dat hij dat nooit meer wilde (ik dacht ook nog naïef, dat hij mij dat anders ook niet verteld zou hebben).

Maar het echte probleem van mij, is dus dat hij zo in zijn eigen waarheid is gaan geloven, dat hij het ook op die manier kan verdedigen/overbrengen. En daar zit dus ook het gedeelte dat hij 'onder mijn huid' komt.

Ja, het boek heb ik gezien en ga ik dit weekend eens bestellen. Alle inzichten zal ik nodig hebben om hier niet aan onderdoor te gaan.
@Nieuwvivaacc. Je komt over als een lieve maar naïeve (sorry) dame. Zorg ervoor dat je je zaakjes financieel asap op orde hebt. Want dit heerschap zal, zodra hij merkt dat je echt niet terug komt, er voor zorgen dat je geen cent meer terug ziet.
quote:nieuwvivaaccount schreef op 13 september 2012 @ 08:12:

Hij toont wel spijt hoor maar daar kan ik niets mee. Ik merk wel steeds meer door jullie woorden dat ik niet gek ben en dat het logisch is dat ik hier een grens strek.

Waar heeft ie spijt van?

Dat ie je bedonderd heeft of dat ie betrapt is?

Ik zet mijn maandsalaris in op het laatste.

Niet meer in meegaan, deze man is gewoon niet te vertrouwen, dat heeft ie namelijk zelf bewezen
Spijt maar wel om seks vragen en zeggen dat hij merkt dat je hem mist en terug zal komen...?

Hm. Dat klopt niet...
Hij gaf aan dat hij spijt had en dat hij het wilde bespreken allemaal. Ik vroeg waarom nu wel en toen niet. Toen was zijn simpele verklaring: Omdat jij anders niet terug komt.

Dus niets geleerd qua inzicht of iets dergelijks.

Ik ga niet terug en ik ga ook niet praten. Maar ik weet niet wanneer dit tot hem door gaat dringen en ik weet ook niet wat er dan gaat gebeuren.
Het lijkt me wijs om voor die tijd de geldzaken goed geregeld te hebben. Stel dat hij rancuneus wordt.
Lieve TO,

Ik vind je heel dapper en weet als geen ander dat het heel moeilijk is en ook dat je bang bent what's next. Laat je niet afbluffen door hem. Ik lees dat hij je megaveel smst. Kun je een ander nummer nemen?

En hoe ziet je dagindeling eruit, heb je genoeg andere mensen om je heen om er mee over te praten. Ik heb de ervaring dat dat erg helpt, het stoom afblazen verminderde bij mij de kans op twijfels. Als ik alleen was begon het veel meer te malen. Gun je de verlichting (als dit voor jou ook zo is, hoeft niet natuurlijk!) van gezelschap/afleiding. laat anderen wat voor je zorgen, meis....

En wat betreft zijn gedrag, ik zag al Patricia Evans voorbij komen. Die heb ik echt zo hoog zitten, heb veel van haar boeken gelezen en denk dat ik zonder nog heel erg vast zou zitten, nu kon ik veel meer plaatsen van het gedrag van ex. Website www.verbalabuse.com - zie daar ook de vragen die je je kunt stellen die ik hier al postte. Als hij je onder druk zet wil hij dus ZIJN zin doordrijven, en luistert met geen haar naar wat JIJ wilt. En dat wil je niet en verdien je niet.

Ik heb ook gelezen dat vrouwen in zo'n situatie als jij zichzelf bijvoorbeeld voorstelden dat ze een soort beschermpak droegen dat alle narigheden van "hem" weghielden van ze. Of dat ze in een hoge boom hun huis hadden en dat ze daar konden scharrelen zonder dat hij grip kreeg laat staan bij ze kon komen.

Dat soort beelden - maak je eigen - helpen om die fysieke en psychologische afstand te bewaren is mijn indruk, maar die houdt je volgens mij al supergoed vast.

Misschien een idee om een boek/boeken te lezen.

Mij hebben dus geholpen de boeken van Evans (ik zou je Controlling people aanraden, maar dat is dan weer beter te snappen met The verbally abusive relationship als basis), maar ook het boek Dans met woede van Harriet Lerner en Het Monsterverbond van Carolien Roodvoets gaven me echt houvast. En dat gevoel niet alleen te staan.

Je bent niet alleen, er zijn meer vrouwen die in dergelijke situaties zaten en nu een vrij leven leiden met of zonder een man die ze geeft wat ze verdienen. Hou vol, wat DAT is waar je het voor doet.

Liefs Misia

Je verdient dit niet en staat NIET alleen
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Lieverd, je schrijft dat je niet gaat praten en niet teruggaat. SUPERGOED van je. Echt. Way to go.

En je vraag je af wanneer dit tot hem door gaat dringen.

NIET.

Dus houdt je daar zo min mogelijk mee bezig. Dat is namelijk verspilde moeite. Slopend, energievretend. En die energie kun je nu aan jezelf besteden. Ik weet hoe frustrerend het is dat je denkt dat je het aan zijn verstand wilt/moet zien te krijgen, maar dat te proberen houdt je juist gevangen.

Probeer het van je te laten afglijden (letterlijk, zie die beelden waar ik t over had) en richt je op JOUW leven. Dat is waar je at mee kan.

Waar heb je nu behoefte aan?
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven