Schaamteloos bedonderd

12-09-2012 07:35 143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog steeds in shock. Ik had een relatie van 4 jaar. Hij leed aan depressies dus door de jaren heen veel emoties doorlopen. Maar wij waren er voor elkaar. Een klein jaar geleden zijn wij samen gaan wonen. Goed over nagedacht, ik heb ook een kind en hij is ook op dat moment een bedrijf begonnen. Waar ik ook nog eens financieel bij in zit. Door de jaren heen hebben wij wel eens discussies gehad over zijn vorige relatie. Hij heeft zijn vrouw toen anderhalf jaar bedonderd met een ander. Je begrijpt, dat hij dat nooit meer zou doen.

3 weken geleden had ik bij ons thuis een vergadering van een commissie waar ik net in zat. Hij heeft er kort bij gezeten.

2 weken geleden begon hij vragen te stellen over de mensen in die commissie (ik had niet door dat hij mij uithoorde, dacht dat het interesse was). Een week geleden heeft hij 1 van die vrouwen gebeld met het verzoek of zij met hem op date wilde. En of ze het zag zitten met hem een relatie op te bouwen.

Zij was helemaal verbouwereerd. En heeft hem afgewimpeld. Hij heeft mij niets verteld. Deed net zo normaal als altijd. Zij heeft mij (gelukkig) de volgende dag aangesproken en het verteld incl de sms jes die hij daarna nog gestuurd heeft. Zij zat te huilen van ellende. (Hij heeft haar nummer uit mijn computer gehaald). Ik heb hem gebeld ( was op mijn werk) hij ontkende het niet. Zei, dat als het bij ons allemaal goed was hij dit nooit gedaan zou hebben. Ik heb mijn spullen gepakt en ben gegaan.

Ik ga nooit meer terug.

Waarom dit topic, ik heb hulp nodig, hij speelt in op mijn gevoel. Doet mij geloven dat ik overdrijf. Hij is immers niet vreemdgegaan want zij wilde toch niet? 1 misstap geef je toch geen relatie voor op?

Ik kan niet leven met een man die hiertoe in staat is. En ik wil niet dat mijn kind denkt dat dit niet erg is (iedereen weet het, klein dorp). Maar hij speelt zo op mijn gevoel dat ik ga twijfelen of dit inderdaad niet zo erg is. Help mij alstjeblieft om sterk te blijven. Terug gaan doe ik echt niet maar ik wil ook emotioneel sterk blijven.

Dank jullie voor het lezen.
dit is echt zeker wel heel ernstig!! Dit is geen slippertje aan het eind van een dronken avond waarbij zij met hem heeft geflirt. Maar hij heeft nuchter herhaaldelijk haar proberen over te halen terwijl zij aangaf dat ze niet wou (wat ik lees uit jouw verhaal..)

nooit terug gaan!!!

en sterkte verder hiermee
Door die opmerking over jullie relatie waarmee hij het probeert te rechtvaardigen zou het voor mij over zijn, hij geeft jou de schuld, komop zeg. Wegwezen met die man.
Wel erg, deze keer niet gelukt volgende keer wel. Ik zou weggaan.
Och lieverd toch, wat erg! En hij probeert het ook nog te bagatelliseren? Goed dat je van hem af bent. Wat een rukker.
Wat ging er volgens hem niet goed in de relatie dan? Vind het wel erg dat hij jou nog de schuld probeert te geven ook. Sterkte, ik denk dat je zelf moet in zien dat wanneer je met hem doorgaat de kans erg aanwezig is dat hij dit nog een keer zal proberen (als de relatie voor zijn gevoel minder goed gaat bijvoorbeeld)
Hij heeft alles zorgvuldig en bewust gedaan: er is geen weg terug! Once a cheater, always a cheater... Het beste werkt nog helemaal geen contact. Neem een nieuw telefoonnummer. Sterkte!
Wat een idioot.

En wat een sneu figuur om het bij jou te leggen. De zwakkeling.

Sterkte,
Dank voor jullie reacties, doet mij heel erg goed. Ik ben al weg. En ga ook niet terug. Maar ik befin aan mij zelf te twijfelen door zijn woorden.

Volgens hem hadden wij de laatste tijd teveel gedoe. Start van zijn nieuwe bedrijf, ik werk fulltime, door de stress sliep hij slecht en was strontchagerijnig waardoor ik minder gezellig was ( was ook zo).

Hij heeft niet voor langere tijd haar benaderd. Hij heeft mij een paar dagen uitgehoord (ik had NIETS door) en haar 1 keer gebeld en direct daarna nog wat sms jes. Die vrouw is trouwens ook helemaal van slag.

Ben zo blij van jullie te horen dat mijn besluit om te gaan niet overdreven is.
Wat akelig. Probeer je ook even praktisch te denken? Ik snap dat je van deze hufter af wil, maar probeer jouw geld en bezittingen zsm veilig te stellen. Sterkte.
Niet twijfelen.

Als hij t idee had dat t even niet goed zat tussen jullie had hij met jou moeten praten. Niet je bedonderen en achter je rug om achterbakse acties uithalen .
Hey, hij heeft met voorbedachte rade geprobeerd je te bedonderen. Hij had er ook voor kunnen kiezen om met jou te praten over jullie relatie. Jij hebt niets om je schuldig over te voelen, hij des te meer.
Hoe onprofessioneel ook om een vrouw van het werk hiermee op te zadelen en helemaal van slag te maken. Verder vind ik het laf dat hij dus in een moeilijke tijd zoiets heeft van even bij een ander proberen. Had hem bij wijze van meer gesierd als hij de relatie gewoon verbrak als hij zo ongelukkig was. Ik hoop dat je bij je besluit blijft! Deze man vind trouw zijn blijkbaar erg lastig
Wel erg. Laat hem niet op je gevoel spelen. Lekker wegblijven.
Hij zegt dat het nooit meer zal gebeuren. Ik heb al mijn spullen al weg gehaald. Financieel wordt lastiger maar die strijd laat ik over aan de mensen die daar goed in zijn.

Het nummer wissen lukt mij niet omdat wij ook het bedrijf samen dragen (ik alleen financieel). Hij stuurt de vreemdste berichten. Kom terug je kunt hier gratis wonen. Tot aan goedemorgen lieve schat, een dikke kus voor de liefde van mijn leven. Ik wacht op je. Tot aan. Laat je niet zo beinvloeden door je omgeving, ik weet dat je terug wil zet je trots op zij. Ik reageer nergens op.
Bah wat een zelfingenomen berichten zeg. Vooral dat gratis wonen je bent geen hoer. Goed dat je nergens op reageert voorlopig maar even rust nemen en rustig zelf bepalen wat je wilt. Hij heeft nu niets meer te willen.
Fijn dat die meid de moeite heeft genomen jou in te lichten. Ik lees hier te vaak dat je je er buiten moet houden, terwijl je zelf toch ook kotsmisselijk zou worden als je man je blijkt te bedonderen en anderen weten ervan maar laten jou in het ongewisse..

Laat je niet aanpraten dat jij hier de schuldige bent of te overdreven reageert, die loser is jou niet waard.

Sterkte met de hele afwikkeling.
Goed gehandeld! Dikke pluim voor jou.

Ik zat eens in de situatie van die andere vrouw en toen ik het vertelde zei de vrouw in "jouw" situatie dat ik hem vast had verleid. Ja hoor, tuurlijk..

Hou vol!

Wat hij heeft gedaan vind ik nog veel erger dan dat hij met een ander in bed belandt, dus die smoes mag hij achterwege laten.

Wees ook niet te flexibel mbt je financiën, zet je eigen belang voorop en regel het goed.
Dubbel.

Nu ik toch aan het editen ben:

Helemaal eens Girlinthefire!

TO, goed dat je het aan professionals over laat. Slim.

Wat een zelfingenomen berichten, goed (en knap) dat je ze negeert.
quote:cm_89 schreef op woensdag 12 september 2012 07:54 Hoe onprofessioneel ook om een vrouw van het werk hiermee op te zadelen en helemaal van slag te maken. Verder vind ik het laf dat hij dus in een moeilijke tijd zoiets heeft van even bij een ander proberen. Had hem bij wijze van meer gesierd als hij de relatie gewoon verbrak als hij zo ongelukkig was. Ik hoop dat je bij je besluit blijft! Deze man vind trouw zijn blijkbaar erg lastigMee eens! Hij zet jou ook nog eens enorm voor lul tegenover die vrouw, en haar ook, hoe walgelijk!
En echt super goed dat je weg bent gegaan!! Echt een sterke vrouw ben je!
Ik heb diep respect voor de vrouw die mij dit verteld heeft. En als ik ook maar iets geleerd heb van dit alles dan is het dat iedereen het verdiend om dit te horen. Ookal wil de andere partij het niet horen.

Dank jullie wel voor al deze reacties. Het sterkt mij.
Als je naar hem teruggaat, doet hij het weer. Niet doen dus en niet twijfelen. Fijn dat die vrouw je inlichtte. Wat een ellende joh, hij is de eikel hier. Laat je geen schuldgevoel aanpraten . Relaties lopen nu eenmaal soms minder lekker, daar praat je samen over en werk je aan, samen. Geen excuus.
Ik houd mij ook voor dat als hij naar zo een korte tijd samenwonen al zo een uitvlucht kiest. Wat gaat hij dan doen als het echt moeilijk wordt.
Goed dat je opgestapt bent want het is slechts een kwestie van tijd voordat hij weer probeert nieuwe schoenen te bemachtigen voordat hij de oude weggooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven