Zwangerschapsjargon

13-09-2012 16:09 252 berichten
..zo noem ik het maar even. Bepaalde truttige zinnetjes en woorden die zwangere vrouwen of vrouwen met kinderen van elkaar overnemen.

Alsof je tot een soort zweverig heiligdom bent toegetreden met kinderen ofzo. Ik ben 17 weken zwanger en begrijp er geen reet van, kan iemand me hierbij helpen? Ik geef wel even wat voorbeelden, aanvullingen zijn welkom! Of misschien ben ik wel een ontaarde zwangere, dan heur ik 't ook graag

We kennen natuurlijk allemaal 'klussen voor een beeb met me hubbie' en 'wondertje'. Die zijn hier niet zo in trek, godzijdank. Maar er is nog veel meer! En ik lees het hier dagelijks.

Bijvoorbeeld:

-'als ik ooit een kindje zou mogen krijgen..'

(uberhaubt is 'kindje' om gek van te worden, het is een KIND)

-'als het me gegeven is om zwanger te worden' ( wat een zweverig gelul)

-een test 'in handen' hebben

- een kind iets 'aanbieden' ( als in: gister heb ik mijn kindje een stukje brood aangeboden

-alles met prinsje of prinsesje

-alles met 'geniet er ( lekker) van!!!!! Genieten!!! ( mens, rot op)

Wie weet er nog meer? Wie was er ook een oernuchtere zwangere of juist niet?
Exces : zo waar! Ik zei het net nog tegen mijn man. Je hele dag staat in het teken van je kind. Vanaf het moment dat ze wakker word, totdat ze 's avonds weer naar bed gaat. En die paar uurtjes tijdens haar slaap zijn voor jezelf, maar guess what...dan slaap je zelf ook dus je hebt er niks aan! mijn boek ligt sinds de bevalling al op dezelfde pagina open, ik heb in die 7 maanden 1 film gekeken (toen ik een dag vrij was en dochter naar het kdv) en in bad zitten komt nu nog maar eens per week voor hooguit en dan is het eerste kwartier ook nog een samen met dochter. Ow echt, had ik maar iets meer genoten, geslapen, gelezen, films gekeken en in bad gezeten tijdens mijn verlof. Nee, ik heb 4 weken lang zitten forummen, omdat ik dacht dat ik al die andere dingen wel zou doen in de rest van mijn verlof

Maar het is allemaal weer goed als ik morgen bij haar kom kijken en ze ligt lachend in haar bedje
Alle reacties Link kopieren
quote:DeKenau schreef op 13 september 2012 @ 23:07:

google afbeeldingen levert me serieus ALLEEN maar zwangerschapsdingen op bij ´wondertje´. werkelijk.

´als het ons gegeven is´ geeft serieus DIT als eerste hit.. [img]http://lavigerie.org/cvismans/npics/dcp05255.jpg[/img]

lijkt me duidelijk....alleen gristenen komen hiermee weg.

Wat de toekomst brenge moge

Mij geleidt des Heren hand
quote:Ivetje schreef op 13 september 2012 @ 23:11:

Exces : zo waar! Ik zei het net nog tegen mijn man. Je hele dag staat in het teken van je kind. Vanaf het moment dat ze wakker word, totdat ze 's avonds weer naar bed gaat. En die paar uurtjes tijdens haar slaap zijn voor jezelf, maar guess what...dan slaap je zelf ook dus je hebt er niks aan! mijn boek ligt sinds de bevalling al op dezelfde pagina open, ik heb in die 7 maanden 1 film gekeken (toen ik een dag vrij was en dochter naar het kdv) en in bad zitten komt nu nog maar eens per week voor hooguit en dan is het eerste kwartier ook nog een samen met dochter. Ow echt, had ik maar iets meer genoten, geslapen, gelezen, films gekeken en in bad gezeten tijdens mijn verlof. Nee, ik heb 4 weken lang zitten forummen, omdat ik dacht dat ik al die andere dingen wel zou doen in de rest van mijn verlof

Maar het is allemaal weer goed als ik morgen bij haar kom kijken en ze ligt lachend in haar besje Slaapt die van jullie in een besje? Wat apart zeg! Is dat in de tuin of hebben jullie een moestuin binnen? Komt ze trouwens ook uit de rode kool?
quote:DeKenau schreef op 13 september 2012 @ 23:00:

[...]

hmmmm...donkerharige houthakkersNee nee jij hoort je mentaal voor te bereiden op de taak die voor ons vrouwen weggelegd is....baren.
quote:Snyggin schreef op 13 september 2012 @ 23:13:

[...]

Nee nee jij hoort je mentaal voor te bereiden op de taak die voor ons vrouwen weggelegd is....baren.Precies, die houthakkers mogen mijn kant op. Jij moet voortaan in een lange witte jurk en wapperende haren dromerig naar de ondergaande zon kijken terwijl je liefdevol over je buik aait en je op de achtergrond een stoofpotje hebt staan pruttelen voor als je man thuis komt van zijn werk.
Ik was laatst met mijn vriend bij vrienden van mij op bezoek. Daar hing haar gegipste dikke buik met dikke borsten tegenover de voordeur! Je kon er niet omheen. Mijn vriend vroeg of hij in ons nieuwe huis een gipsvorm van zijn penis moht hangen.
Poeh, ik vind dat best benauwend om te lezen Ivetje, ik ben namelijk nogal een luiaard en erg gesteld op mijn eigen momenten...Ben blij met die laatste zin

Ik kan me er nog helemaaaal niks bij voorstellen om een baby te hebben waar je 24 uur per dag mee bezig bent (help!) ik hoop maar dat mijn instincten het over gaan nemen, haha
quote:thomaaas schreef op 13 september 2012 @ 23:12:

[...]

Wat de toekomst brenge moge

Mij geleidt des Heren hand hou op, ik pis in mijn broek!!
quote:Snyggin schreef op 13 september 2012 @ 23:13:

[...]

Nee nee jij hoort je mentaal voor te bereiden op de taak die voor ons vrouwen weggelegd is....baren.Wil die Zweed van je eigenlijk nog kroost van ze eige?
KLIK HIER Voor Kenau en Snuggie
quote:DeKenau schreef op 13 september 2012 @ 23:18:

[...]

hou op, ik pis in mijn broek!!Ja dat krijg je, met je zwangerschap. Komt het al vaak 'snachts?
Ik had pas geleden iemand die zei: " we weten wat het word, maar vertellen het niet want dan is het geen verrassing"

Het is geen surprise-ei!!

Zelf 30 wkn zwanger, volslagen vreemde tegen me: "het schiet al op hè"

"Nee hoor, ik moet er nog 10"

"Weet je het zeker?"

"Denkt u het beter te weten? Fijne middag!"
Mensen die hun zoon 'kleine man' noemen.

Hun dochter meid en hun kinderen kids.

Brrrr........
Frankly my dear, I don"t give a damn
Wij vertelden aan jan en alleman wat we kregen. Sterker nog, bij onze eerste stelde we haar direct met naam voor aan de echoscopist

Mijn schoonloeder daarentegen wilde niet weten wat we kregen omdat het 'de verrassing zou verpesten'.

....

Omgekeerde wereld. En natuurlijk hebben we ons regelmatig versproken
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:calvijn1 schreef op 13 september 2012 @ 23:43:

Brrrr........Ik zeg regelmatig 'kom meid/meiden' tegen mijn kinderen. Zo handig dat je niet meer hoeft na te denken over hun namen
quote:calvijn1 schreef op 13 september 2012 @ 23:43:

Brrrr........Oh dit stoort mij dan weer niet! Ik vind het niet zo zweverig, dat zal het zijn.
quote:DeKenau schreef op 13 september 2012 @ 23:16:

Poeh, ik vind dat best benauwend om te lezen Ivetje, ik ben namelijk nogal een luiaard en erg gesteld op mijn eigen momenten...Ben blij met die laatste zin

Ik kan me er nog helemaaaal niks bij voorstellen om een baby te hebben waar je 24 uur per dag mee bezig bent (help!) ik hoop maar dat mijn instincten het over gaan nemen, hahaJij zal nog versteld staan
quote:saaaaar81 schreef op 14 september 2012 @ 00:01:

[...]

Jij zal nog versteld staan

Krek dat dat waar is.....

Ik was een heel nuchtere zwangere, en ben een heel nuchtere moeder. Maar ook jouw instincten zullen het van je over nemen.

Dat neemt niet weg dat je gewoon lekker weer kan gaan werken en dat een avondje in de kroeg net zo leuk kan zijn als vroeger. Maar je prioriteiten zullen voor altijd anders zijn dan hiervoor.

Ik heb een makkelijk kind, dus mijn omgeving merkt niets van mijn verschoven prioriteiten. Maar als mijn kind me nodig heeft, dan zal ik alles laten vallen. En zoiets was er hiervoor gewoon nooit.

Ik vind dan ook echt dat als je geen kind hebt, je niet weet waar je het over hebt als het over kinderen gaat. Ik was zelf dus al 35 toen ik mijn kind kreeg en vond echt wel dat mijn mening hiervoor enorm telde op kindtopics. Nee, het is echt een emotie die je gewoon niet kent als je geen kind hebt.
Jij bent 17 weken zwanger dus we kunnen nu aftellen dus? Zodat iedereen soort van "live"de bevalling mee kan maken?

Wanneer ben je precies uitgerekend?
Tijdens mijn bevalling moest ik nog wel aan het forum denken trouwens. Was blij dat ik niet "online" was, dat zou niet goed zijn voor het voortbestaan van onze soort.....

Mijn bevalling was kut, Nou ja, niet eens kut, was het maar kut... Maar mijn zwangerschap was ideaal en mijn kind was gezond. Holladiejee!

De eerste weken waren ook nog niet zo lekker maar nu, na een jaar, fantastisch! (Bij vlagen). Had het nooit willen missen, dat is zeker!
Best herkenbaar. Belangrijkste: Ik zal nooit zeggen dat we zwanger zijn. Ik ben degene met de klachten, dus IK ben zwanger. We verwachten een tweede kan dan weer wel. Hij wacht immers ook. Iets relaxter, maar toch :-)

Bij de eerste nooit gedaan, maar zit nu toch te denken aan een cursus. Je zou toch denken met al die vastzittende gewrichten en maagzuur dat ik bezig ben met de zwangerschap, maar nee hoor. Heb al drie keer wijn ingeschonken en heel verdrietig af moeten geven omdat ik het gewoon vergeten was. Ik ben nog maar 15 weken, maar toch! Cursus kan misschien geen kwaad. Even een uur per week reality check.

Voor de rest: inrichting van de babykamer met spaanplaat Ikea, maar wel waar ze de komende 15 jaar mee door kunnen. Dus normale kast en ladekast. (dat kan, omdat het niet verplaatst wordt. Kind 1 is doorgeschoven naar andere kamer.) Een wand behangen met gaaf behang, en de rest wit.

En ja, een baby is ZO klein. Dus ik noem het zelf babytje, met beentjes, vingertjes, haartjes, neusje. Mijn zoontje (precies) is nu 3, en hij heeft nu een neus en benen, maar heet nog wel mijn zoontje.

Al die prachtige baby uitzet? Pik eruit wat voor jou werkt. Triptrap: top! Lekker stevig. Tummy tub: leek me doodeng. Ik zou nooit een draagdoek doen. Nou, na 4 weken met krampjes, toch maar een lap besteld (wel stoer met grijs en een rode ster hè, geen batik) en er ging een wereld voor me open. Geweldig ding!

Ik ben iemand die graag op zichzelf is en mijn eigen gang wilt gaan. En ja, heb erg moeten wennen aan die afhankelijkheid. Maar dat is nu een feit. Net zo goed dat je als leeuwin voor je kind gaat staan. Cliché, maar klopt. Ik moet mezelf dwingen af en toe niet te narrig te worden als hij in een "mama fase" zit. ("Ga weg! Je hebt een fantastische lieve vader die jou ook naar bed kan brengen. Ik heb het al drie avonden gedaan. Laat me even lekker zitten op de bank. Alleen" :-)) Mijn vriend en ik hebben het zo geregeld dat elk van ons een keer mag uitslapen in het weekend. Heerlijk. Tot 11 uur lekker mijn tijd. Dat is pas genieten!

En ja hoor. Ook jij vindt jezelf opeens in de babykamer te staren naar je kind. Of als ze wat ouder zijn, alles is in balans en je ziet jullie met z'n drieën opeens zitten, gaat er golf van geluk door je heen. Dat kan zo weer over zijn, maar dat zijn nou die genietmomenten. Die heb je heul hard nodig om de rest van de momenten aan te kunnen.

En als de baby zes keer wakker wordt per nacht, dan komt hij. Langere zinnen zijn op dat moment te vermoeiend...
Sorry voor de lange tekst! Zoon 1 was even wakker, en daarna zorgt kind 2 voor slapeloosheid. En helpt vriend ook niet lekker mee door gesnurk. :-)

Tjonge, wat ben ik aan het genieten van mijn gezin.
Dit topic is echt hilarisch .

Over een paar jaar zou ik wel een kindje willen adopteren, blijft dat mutsengezeik me tenminste bespaard .
Sorcha toch, je zegt kindJE. Ga je diep schamen!
quote:aaquamarine schreef op 14 september 2012 @ 06:12:

Sorcha toch, je zegt kindJE. Ga je diep schamen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven