Werk & Studie alle pijlers

Structureel te laat.

14-09-2012 14:23 252 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sorry, te herkenbaar.
@astrape,

snap je vraag niet.
quote:februari schreef op 14 september 2012 @ 16:59:

Dus ik kan dat "slaapprobleem dus beter niet meer aanvoeren, maar beter toegeven dat ik een mentaliteits probleem heb?

Serieus??Dat lijkt me helemaal een slecht plan! Wat is er mis met sorry zeggen en geen smoesjes verzinnen?

Dus ik kan dat "slaapprobleem dus beter niet meer aanvoeren, maar beter toegeven dat ik een mentaliteits probleem heb?

Serieus??Nou, je kan er wel vanuit gaan dat ze die conclusie zelf al hebben getrokken. Lijkt me constructiever dat je aangeeft hoe je dit nu gaat veranderen. En vooral ook: dat je dat vervolgens ook echt doet.
quote:visjes schreef op 14 september 2012 @ 16:48:

[...]

Leidinggevende heeft waarschijnlijk de pik op je, ik zit ook in zo`n situatie. Valt niet echt tegen te vechten. Misschien alvast een andere baan gaan zoeken? Erg lullig voor je. Veel sterkte. Ben je lid van een bond ofzo?

De bond? Lijkt me niet dat de Bond er zou moeten zijn voor mensen met een werkmentaliteitsprobleem die te lui/ongeïnteresseerd zijn om 's ochtends gewoon op tijd hun nest uit te komen.

TO moet zelf wat aan haar probleem doen. Dat had ze al lang, lang geleden moeten aanpakken. Ze heeft tenslotte zichzelf zo in de nesten gewerkt.
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
quote:truffelmaffia schreef op 14 september 2012 @ 17:00:

[...]

Dat herken ik wel.

Zoals gezegd kwam collega dus altijd te laat, werd volkomen geaccepteerd. Alleen van mij niet.

Ik heb een gesprek met mijn leidinggevende gehad, die toestemming gaf(!) om met de bus te gaan in de winter, waardoor ik 3-5 minuutjes later zou zijn. En ze (lees directrice) heeft dit erbij gepakt toen ik ergens op aangesproken werd, wat niets hiermee te maken had. En toen durfde ik niet voor mezelf op te komen en te zeggen dat mijn collega al 1,5 jaar standaard te laat kwam én dat ze ook nog eens op Hyves zat, terwijl ze met de mail bezig zou moeten zijn (en mij fijn het werk liet doen) en dat dat blijkbaar heel normaal werd gevonden.Dat een collega iets doet betekent niet dat jij dat ook mag doen. Jullie staan gewoon los van elkaar hoor!
@pixymama,

was ook niet van plan dat aan te gaan voeren.
quote:februari schreef op 14 september 2012 @ 17:00:

@astrape,

snap je vraag niet.

Je haalt dat akkefietje aan omdat het voor jou reden is te denken dat ze je eruit willen werken. Dus vroeg ik of dat akkefietje er ook al was geweest toen je de allereerste waarschuwing kreeg. Om jou te laten inzien dat het één niet zozeer met het ander te maken heeft. Die waarschuwing was er namelijk al lang, je maakt het er zelf alleen maar slechter op. En dus is dat akkefietje in die zin vrij irrelevant.

Als jij gewoon had gedaan wat je had moeten doen, had je niet nog eens op het matje hoeven komen. En dus doet dat akkefietje niet ter zake.
@astrape,

heb je ook tips hoe ik dat dan zou kunnen doen?
Ehm Nellaa, dat snap ik. Ik vind het alleen niet kunnen dat ik erop aangesproken werd, terwijl ik er zelfs toestemming om heb gevraagd. En zij "gewoon" maar te laat kwam, omdat ze geen rekening hield met de reistijd. Dat probeerde ik duidelijk te maken.

Serieus??Je moet helemaal niks aangeven, maar gewoon op tijd komen. Mocht het zich nog eens voordoen, dan zou ik die smoes over je slaapprobleem achterwege laten ja. Jouw werkgever is heus niet achterlijk en heeft ook wel door dat jij ongemotiveerd bent.
quote:truffelmaffia schreef op 14 september 2012 @ 17:06:

Ehm Nellaa, dat snap ik. Ik vind het alleen niet kunnen dat ik erop aangesproken werd, terwijl ik er zelfs toestemming om heb gevraagd. En zij "gewoon" maar te laat kwam, omdat ze geen rekening hield met de reistijd. Dat probeerde ik duidelijk te maken.En wat zei je leidinggevende toen je haar zei dat je toestemming had....?
@ nella,

Maar je moet toch wat Zeggen in zo'n gesprek? Kan moeilijk mijn schouders op gaan zitten halen.
quote:nellaaa schreef op 14 september 2012 @ 17:07:

[...]

En wat zei je leidinggevende toen je haar zei dat je toestemming had....?Ik snap je vraag niet geheel.
quote:copywrong schreef op 14 september 2012 @ 16:39:

Ik zou als ik jou was per direct 10 minuten eerder komen, zonder uitzondering en overdrijven. Zelf de stap nemen met je leidinggevende te praten en aan te geven dat je het licht hebt gezien, je excuses aanbieden voor je gedrag en het te laat komen, aanbieden dat ze het te laat komen mogen compenseren met 2/3 vrije dagen en dat ook echt dit waarmaken. Zet je wekker belachelijk vroeg, echt hoor!!! en neem niet meer in de mond dat je een slaapprobleem hebt. Dat is je baas z'n zaak niet en mag hem terecht aan z'n reet roesten.

Zo zou je misschien nog wat kunnen redden.Dit zou ik ook doen. En niet meer beginnen over je slaapprobleem maar gewoon je oprechte excuses aanbieden. Misschien nog iets voor een aanbod doen om vrije dagen in te leveren voor de gemiste minuten oid. Zorg er in ieder geval voor dat ze snappen dat je het serieus neemt deze keer.
Er zijn toch al heel veel tips gegeven over wat je nu het best kan doen?
quote:februari schreef op 14 september 2012 @ 17:04:

@pixymama,

was ook niet van plan dat aan te gaan voeren.Heel verstandig
@ astrape

Oh zo. Nee maar het is een nieuwe leidinggevende.

Die vorige controleerde niet op op tijd komen daardoor kreeg ik te laat door dat het serieus buissniss was. Nu pas zeg maar...

En daar is dat incident dan nog bovenop gekomen.
Ik ben overigens niet ongemotiveerd. Ik doe mijn werk heel graag. Op tijd komen heeft niets met de inhoud van mijn werk te maken.
Je kunt denk ik tijdens het gesprek het beste voor een mea culpa gaan. Als je daar graag wilt blijven werken.

En dan ook echt je leven beteren. Dus vanaf maandag te vroeg komen. Dan heb je in ieder geval al een beetje goede wil laten zien.
Waar heeft het dan eigenlijk wel mee te maken? Het is opzich wel handig dat te weten, wil je het ook structureel kunnen veranderen.

Ik moet zeggen dat ik het sowieso niet helemaal begrijp hoor. Volgens mij is het gewoon een kwestie van op tijd opstaan en op tijd weggaan.
quote:pixymama schreef op 14 september 2012 @ 17:19:

Je kunt denk ik tijdens het gesprek het beste voor een mea culpa gaan. Als je daar graag wilt blijven werken.

En dan ook echt je leven beteren. Dus vanaf maandag te vroeg komen. Dan heb je in ieder geval al een beetje goede wil laten zien.En bij het gesprek ook op tijd komen.
quote:februari schreef op 14 september 2012 @ 17:17:

Ik ben overigens niet ongemotiveerd. Ik doe mijn werk heel graag. Op tijd komen heeft niets met de inhoud van mijn werk te maken.

Ja wel hoor. Door structureel te laat te komen laat je namelijk zien dat je behoorlijk ongemotiveerd bent.

Enne... wat je moet zeggen?? Dat je met ingang van gisteren je leven zal beteren en voortaan gewoon netjes op tijd komt?!
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
quote:februari schreef op 14 september 2012 @ 17:10:

@ nella,

Maar je moet toch wat Zeggen in zo'n gesprek? Kan moeilijk mijn schouders op gaan zitten halen.

Ik heb jouw openingspost niet gelezen (want weg). Maar als ik jouw posts hier lees is dat wat ik hierboven vet gemaakt heb precies de indruk die je sinds dat 1e gesprek gewekt hebt.

Je had ook kunnen toegeven dat je fout zat en daadwerkelijk verbetering kunnen laten zien. Niet alleen maar "denken" dat je op tijd kwam maar gewoon zeker weten. Of is dat teveel gevraagd van een volwassen vrouw?

Je werkgever kan met deze "stok" in je dossier inderdaad flink hard gaan meppen. Richting ontslag, welteverstaan.

Maar wat wil jij nu eigenlijk precies? Alleen maar weten of ze je kunnen ontslaan? Of wil je een serieuze poging wagen deze baan te behouden?
@astrape,

Bedoel te zeggen dat ik mijn werk inhoudelijk leuk vind en mijn taken gemotiveerd uitvoer.

Dat te laat komen, nogmaals, gebeurde omdat het "kon". Bovendien heb ik echt een slaapprobleem en last van niet goed kunnen plannen.
Dat gedeelte dat je dacht dat er verbetering was terwijl dat niet zo was, fascineert me wel moet ik zeggen. Van alle dingen die een werkgever je kan verwijten is te laat komen toch een behoorlijk meetbare en zichtbare, zou je denken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven