Werk & Studie alle pijlers

Structureel te laat.

14-09-2012 14:23 252 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sorry, te herkenbaar.
quote:februari schreef op 14 september 2012 @ 17:28:

@astrape,

Bedoel te zeggen dat ik mijn werk inhoudelijk leuk vind en mijn taken gemotiveerd uitvoer.

Dat te laat komen, nogmaals, gebeurde omdat het "kon". Bovendien heb ik echt een slaapprobleem en last van niet goed kunnen plannen.Maar van dat slaapprobleem had je zelf al aangegeven dat het een smoes was, dus kom daar dan nu niet weer mee aanzetten. Dat plannen, daar kan je (makkelijk) wat aan doen en daar zijn bovendien al veel tips voor gegeven.
Ik denk niet dat het een kwestie is van op tijd opstaan en op tijd komen. Ik denk dat hier veel meer meespeelt dan alleen dat structureel te laat komen.
@leentje

Je vat mijn probleem heel goed samen.

En nu vraag ik hier wat ik het beste kan doen om een zo groot mogelijke kans te maken de zaak nog te redden.
In het vervolg niet op tijd, maar te vroeg op je werk verschijnen, geen excuses meer verzinnen en je excuses aanbieden. Verslagen niet ondertekenen maakt overigens bij ontslag weinig uit. De rechter verwacht dat wanneer je het niet eens bent met de inhoud, je een bezwaar schrijft aan de werkgever. Verslagen niet tekenen betekent wel een bevestiging voor je werkgever dat jij niet meewerkt aan verbetering.
Ik ken je "andere" proble(e)m(en) met je leidinggevende niet. Dus dat is lastig advies geven.

Om te beginnen zou ik ze die stok uit hun handen nemen. Die stok van te laat komen waarmee ze je willen slaan. Kom voortaan op tijd of nog beter, te vroeg. Dat hoeft geen uur te zijn, 10 minuten is al genoeg.

Jij kunt zelf wel inschatten of het handig is iemand van HR, een vertrouwenspersoon iemand van de OR/MR in te schakelen om eventueel te bemiddelen. Die tip van Olivia dus. Of vraag anders om een gesprek en vraag daarin om een objectieve mening. Zij weten mogelijk wel wat er verder speelt. Of je zou het ze kunnen vertellen wat je hier niet kunt.

Laat in ieder geval. wat Olivia ook schrijft, je van je professionele, positieve, oplossingsgerichte kant zien. Al voelt het soms nog zo oneerlijk, op de lange termijn heb je daar het meeste aan.
Wat Astrape zegt, aan dat plannen kun je wat doen, en het lijkt mij toch handig dat je in het gesprek 'je probleem' (volgens je motto heb je geen probleem :-) ) erkent en vertel dat je er serieus mee bezig bent om beter te plannen.

Trouwens, heb je met je taken niet toevallig ook een probleem met plannen?

Dan zijn er dus meer redenen voor de leidinggevende om een ernstig woordje met je te spreken.
quote:Soulcats schreef op 14 september 2012 @ 17:02:

[...]

De bond? Lijkt me niet dat de Bond er zou moeten zijn voor mensen met een werkmentaliteitsprobleem die te lui/ongeïnteresseerd zijn om 's ochtends gewoon op tijd hun nest uit te komen.

TO moet zelf wat aan haar probleem doen. Dat had ze al lang, lang geleden moeten aanpakken. Ze heeft tenslotte zichzelf zo in de nesten gewerkt.Ze gaf ook aan dat op haar werk van een aantal mensen af willen en dat ze dacht dat zij ook daar dupe van is, dan kan een bond je goed advies geven. Ze weet volgens mij nu wel dat zich in de nesten heeft gewerkt, dat is namelijk al een aantal keren herhaalt hier.
Visjes, TO is daar niet de dupe van, maar van de problemen die zij zelf heeft veroorzaakt. Ik vind haar situatie niet vergelijkbaar met die van haar collega's.

Als het bedrijf op een slinkse wijze van zijn medewerkers af wil, dan kunnen haar collega's natuurlijk de bond om advies vragen/inschakelen.
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
quote:februari schreef op 14 september 2012 @ 17:17:

Ik ben overigens niet ongemotiveerd. Ik doe mijn werk heel graag. Op tijd komen heeft niets met de inhoud van mijn werk te maken.Dat kan een werkgever zomaar anders zien.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
TO, heb je je wonden al gelikt?
quote:visjes schreef op 14 september 2012 @ 17:58:

[...]

Ze gaf ook aan dat op haar werk van een aantal mensen af willen en dat ze dacht dat zij ook daar dupe van is, dan kan een bond je goed advies geven. Ze weet volgens mij nu wel dat zich in de nesten heeft gewerkt, dat is namelijk al een aantal keren herhaalt hier.Er moeten mensen uit, schrijft ze. Dan is het niet meer dan logisch dat ze de beste krachten willen houden. Niks persoonlijks.
@enn,

Dat klopt.

Maar ik heb hier geen reden daarover te gaan zitten liegen.
@visje

Jawel hoor, bedankt haha.
Vind op tijd komen overrated. Werk zelf in een sector waar je eigenlijk half negen begint, maar bij veel mensen is de norm dat je er om 8 uur al bent. Ik vind kwartier voor aanvang op tijd genoeg(kwart over acht) maar sommigen kijken je er op aan.

Sta nu gewoon super vroeg op om zeker op tijd te zijn.
Zet je de klok op je werk 5 minuten later...
De volgende keer bij verwijten opmerken: "Ja, maar ik ga vandaag ook 5 minuten vroeger weg, dat is het goede wat er tegenover staat."

Humor en boven de situatie staan. succes.
Ja natuurlijk Roosvicee. Heel slim om je werkgever die toch al denkt dat je hem niet serieus neemt nog een keer extra in de zeik te zetten. Fijne tip voor TO. Kan ze net zo goed gelijk zelf ontslag nemen. Hoe stom kun je zijn...
@TO het wordt tijd dat jij leert wat je plaats is in het bedrijf. Die van een werknemer die maar heeft te zorgen dat hij of zij op tijd komt omdat de werkgever daarvoor betaalt. En doe zeker niet wat Roosvicee zegt 'er boven staan' want alleen als je diep door het stof gaat heb je een kleine kans dat je er niet uitgewipt wordt.
quote:Carlo21 schreef op 15 september 2012 @ 09:15:

@TO het wordt tijd dat jij leert wat je plaats is in het bedrijf. Die van een werknemer die maar heeft te zorgen dat hij of zij op tijd komt omdat de werkgever daarvoor betaalt. En doe zeker niet wat Roosvicee zegt 'er boven staan' want alleen als je diep door het stof gaat heb je een kleine kans dat je er niet uitgewipt wordt.Ja slijmen, slijmen en nog eens slijmen. Elke dag koffie halen voor je baas met gebak en geen gebak van de bakker nee zelf bakken. Een flinke knip oog geven en natuurlijk om iedere grap keihard lachen. Vooral niet meer jezelf zijn maar alles doen wat de baas van je verwacht. Bazen zijn mensen waarvoor je door het slijk gaat, dat snap je toch wel TO?
quote:helene31 schreef op 14 september 2012 @ 19:42:

[...]

Er moeten mensen uit, schrijft ze. Dan is het niet meer dan logisch dat ze de beste krachten willen houden. Niks persoonlijks.Niks persoonlijks aan...

Hypocriet gedoe.
@ februari, volgens mij ben jij geen type die onder een baas kan werken. Misschien een optie om voor jezelf te beginnen?

Ps; laat die hypocrieten hier lekker lullen. Deze mensen zijn allemaal kontenkussers. Lekker met het vingertje wijzen en zelf doen alsof ze heilig zijn. Pfffffff pleur op. Laat dit topic lekker links leggen en trek je eigen plan. Je kan altijd advies krijgen van bv een bond enz, die veroordelen niet. Succes.
@Visjes Van die recalcitrante typjes zoals jij en TO komen nooit ergens. Niet verder dan de onderste trede van de ladder. Je hoeft je baas niet in zijn reet te kruipen maar je hebt als werknemer nou eenmaal niet de positie om je te gedragen als de koningin van de werkvloer die komt en gaat wanneer haar dat zint. TO moet diep door het stof door haar excuses aan te bieden voor haar onverschillige gedrag, ondanks waarschuwingen te laat blijven komen en weigeren gespreksverslagen te tekenen zelfs als die voor haar zijn aangepast. Oerdom gedrag. En dat doen in een tijd waarin het bedrijf mensen moet ontslaan is 100 keer zo dom. Je eigen graf graven heet dat. En nu het te laat is hier komen mauwen.

En als jij dat niet begrijpt dan wens ik je verder een fijn leven als onderknuppeltje. Want verder zul jij met zo'n houding nooit komen.....
quote:visjes schreef op 15 september 2012 @ 11:15:

[...]

Ja slijmen, slijmen en nog eens slijmen. Elke dag koffie halen voor je baas met gebak en geen gebak van de bakker nee zelf bakken. Een flinke knip oog geven en natuurlijk om iedere grap keihard lachen. Vooral niet meer jezelf zijn maar alles doen wat de baas van je verwacht. Bazen zijn mensen waarvoor je door het slijk gaat, dat snap je toch wel TO? Er is toch een heel verschil tussen je gewoon aan je contract houden (en dus op tijd komen) en slijmen zoals hierboven staat.
quote:visjes schreef op 15 september 2012 @ 11:23:

@ februari, volgens mij ben jij geen type die onder een baas kan werken. Misschien een optie om voor jezelf te beginnen?

Ps; laat die hypocrieten hier lekker lullen. Deze mensen zijn allemaal kontenkussers. Lekker met het vingertje wijzen en zelf doen alsof ze heilig zijn. Pfffffff pleur op. Laat dit topic lekker links leggen en trek je eigen plan. Je kan altijd advies krijgen van bv een bond enz, die veroordelen niet. Succes.

En jij denkt dat je als zelfstandige met niemand rekening hoeft te houden?

Als ik als opdrachtgever of klant steeds moet wachten omdat opdrachtnemer of leverancier altijd te laat komt zoek ik een ander
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
@ carlo

Het ging om een (1) (sorry, ken de interpunctie niet op mij telefoon.) gespreksverslag. Niet om meerdere.

En ik heb het niet getekend omdat de inhoud afweek van het gesprek.

Je kan dezelfde feiten op veel verschillende manieren presenteren...

hij had me op voorhand niet verteld dat het een officieel gesprek betrof. Hij was voor mij een nieuwe leidinggevende en het was ons eerste gesprek.

Ik dacht dat het een soort kennismaking betrof waarbij an passant mijn "wel vaak wat te laat" ter sprake kwam.

Gespreksverslagen maken was ook niet echt iets wat ik gewend was. Werk daar tien jaar, zes verschillende leidinggevenden gehad en nog nooit meegemaakt.

Lees nu voor het eerst dat het best gangbaar is blijkbaar.

Heb zelf overigens wel een eigen weergave van het gesprek geschreven. Deze heeft hij er bij gevoegd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven