Brommende koelkast

14-09-2012 21:19 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

Onze 1 jaar oude inbouw koelkast van whirlpool bromt de laatste weken constant. Ik word er helemaal gestoord van. De tv staat inmiddels op volume 100 om het maar niet te horen. Wie heeft, behalve de monteur bellen, de gouden tip?

Alvast bedankt!
Staat hij ergens tegenaan te resoneren? of misschien niet helemaal in balans? Meestal kan je de pootjes wat verstellen zodat je hem goed in balans kunt zetten. Als dat niet werkt dan inderdaad toch maar de monteur er bij.
Het is vast zijn maag die knort. Gewoon wat meer eten geven, dan houd het vast op.

Oke, flauw geintje. Ik heb geen idee. Mijn koelkast lijkt soms op te stijgen, maar het was ook een cheap-ass koelkast en ik kan het hebben, dus ik neem het hem niet kwalijk.
quote:mamsky schreef op 14 september 2012 @ 21:22:

Staat hij ergens tegenaan te resoneren? of misschien niet helemaal in balans? Meestal kan je de pootjes wat verstellen zodat je hem goed in balans kunt zetten. Als dat niet werkt dan inderdaad toch maar de monteur er bij.

Als hij niet in balans is zou ik even dat zelfhulpboek uit het andere topic gebruiken.

deze: balans in je leven: hoe doe je dat
quote:tape_ schreef op vrijdag 14 september 2012 21:22 Het is vast zijn maag die knort. Gewoon wat meer eten geven, dan houd het vast op.

Oke, flauw geintje. Ik heb geen idee. Mijn koelkast lijkt soms op te stijgen, maar het was ook een cheap-ass koelkast en ik kan het hebben, dus ik neem het hem niet kwalijk. Mijn vriend opperde al dat ie misschien sacherijnig was... De lolbroek
Is hij wel ontdooid? Als er veel ijs in zit dan koelt hij namelijk slechter en slaat hij vaker aan.

Sluit de deur wel helemaal goed? Bij inbouw koelkasten kan het apparaat wel eens een stukje naar achteren schuiven namelijk. Als dan de deur dicht "lijkt", zit hij toch niet helemaal dicht omdat de rubber strip dan niet aansluit.

Zit hij soms heel erg vol? Ook dan moet hij harder werken.

Als dit het allemaal niet is, zou het kunnen dat hij gewoon kapot is. Leg eens een thermometer in je koelkast en kijk of hij wel echt goed koelt.

Bel dan een monteur.
Ik denk dat ie niet helemaal meer waterpas staat, dan maakt hij meer herrie, even checken zou ik adviseren
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Heeft de onze ook last van.. Wel wat jaartjes ouder.. Ik hengst er altijd ff tegenaan en dan is ie weer ff stil..
Als je langzaam gaat, Kom je verder
Beter vastschroeven dat apparaat.
Enige mate van brommen en geluiden maken is wel normaal voor een koelvries-combinatie.
Trilt dat geval dat aan de achterkant zit? Dat ijzeren ding?

Deed ie bij ons wel. Even vastzetten met iets.
Een subtiel schopje?
Nou geloof dat we het euvel hebben gevonden. Nu nog verhelpen... We missen een schroefje in een van de scharnieren van de deur. Dus we denken dat ie daardoor niet goed sluit.

Mocht dit ook niet helpen, ga ik het motto van liv_1 maar toepassen :D

Bedankt allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven