Geld & Recht alle pijlers

Onvoorstelbare gierige acties II

30-08-2012 21:56 3027 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, dat er zoveel verhalen zouden zijn, had ik nooit kunnen vermoeden, wat een gierigheid, geslepenheid en onbeschoft gedrag heb ik de laatste tijd gelezen.

Gelukkig hebben we er nu wel plezier om . Krijg je toch nog iets terug.....

Deel 2 dus.

Ik zou heel graag de ergste acties op een rij willen zetten, maar helaas heb ik daar de tijd niet voor.

Maar, spui verder! En laat ons meegenieten van het leed dat gierigheid heet.

Hier is deel 1: Hilarische gierige acties deel 1
@ Carrotandpeas; maar waarom betaal je dan aan zijn studie mee?!
De studie moet hij afronden voor z'n werk.
Ja precies, zijn werk, zijn inkomen. Waarom betaal jij daaraan mee?
quote:carrotsandpeas schreef op 15 september 2012 @ 14:06:

Helaas heeft een gesprek niet geholpen. Hij wil er niet op achteruit gaan... Vindt het dus heel normaal dat hij meer te spenderen heeft. Hij zegt alleen dat ik er beter op wil worden, dat ik daarom graag zou zien dat we de financiën anders regelen.

Het siert hem echt dat hij zijn vriendin een profiteur wil noemen recht in haar gezicht. Wat een vangst is je vriend zeg.

Mijn man en ik hebben gewoon gekeken naar wat ik kan betalen. Ik betaal de kov, de zorgverzekeraar en de boodschappen tot mijn geld op is. Man betaalt de rest.
@carrotsandpeas, wacht even. Hij verwijt jou dat je de boel wilt veranderen omdat jij er beter van wil worden?

Dat is dus de omgekeerde wereld...

Vraag 'm eens op de man af of hij ook aan jouw studie zou meebetalen als dat nodig was.

Iemand die zo in een relatie staat (de ander niets gunnen in feite) zou wat mij betreft mogen vertrekken.

Wat een egoïstisch en berekenend iemand, zeg, bah!

En ik zeg dit omdat ik vind dat niemand het verdiend om zo behandeld te worden..
@carrotsandpeas:

Ik zou er echt niet tegen kunnen als mij vriend zo deed.

Ik vind echt dat hij met twee maten meet.
Ach, het gaat hier over daten. Ik ben zelf niet zo´n grote eter en drinker. Ik vind het wel erg sneu voor mezelf om 10 tot 20 euro af te moeten rekenen. Terwijl ik maar 2 glaasjes water heb gehad..... Ja, en dan ook nog Bob zijn.

Ik stel daarom altijd voor om ieder de eigen consumpties af te rekenen. Heb tijdens een vakantie ook meegemaakt dat ze allemaal gingen eten en ik steeds het dubbele en zelfs 3 keer zoveel moest afrekenen als ik gebruikt had. Ik kreeg zelfs te horen dat ik maar even moest gaan pinnen om de hoek. Nou, ik heb dus bedankt en het bedrag neer gelegd inclusief fooi.

Ik ben zelfs 3 keer niet mee gaan eten, omdat me veel te duur werd. Uit de reacties van de anderen kan je de persoonlijkheid goed afleiden.

Zelf heb ik de gewoonte uit mijn studententijd over gehouden om te berekenen wat ik gebruik. Dat deden wij allemaal. Zo hielden we ook nog geld over om nog eens leuke hebbedingetjes te kopen. Niet ieders bestedingspatroon is hetzelfde.

Vreemd dat er mensen zijn die dat dan gierig durven te noemen. Ik vind het altijd vreemd waarom diezelfde mensen dan niet hun eigen hapje kunnen afrekenen. Leuke sociale mensen doen dat namelijk wel. Als ik zelf geen geld heb om uit te gaan eten dan ga ik niet.
Dat heb ik dus ook vaak. Ben niet zo'n grote eter. Vind t prima om extra te betalen, maar niet zoals jij schrijft dat je continu het dubbele betaalt. Jij bent niet gierig als je dat niet wil, ik snap alleen niet dat anderen die dan wel veel meer gegeten of gedronken hebben, het ok vinden om jou zoveel meer te laten betalen.
Cum non tum age
@Noa

Ja, dat zijn soms mensen die dan alles denken te moeten regelen. Die zorgen ervoor dat een rekening gedeeld wordt door het aantal personen. Daardoor krijgen degenen de kans om te doen alsof ze niet meer weten wat ze gegeten hebben. Tegenwoordig houd ik gewoon bij wat ik heb gehad en dat reken ik afzonderlijk af. Loop dan gewoon even naar de bar of ober om mijn uitgaven af te rekenen. Vaak genoeg krijg ik dan een glimlach of compliment van die mensen. Die snappen wel dat je geen 6 bier wil afrekenen als je maar 1 kopje thee hebt gehad.

Dat eten was tijdens een groepsvakantie. Ja, staan er 4 flessen van de duurste wijn op de rekening en de fles mineraal was zelfs leeg toen ik er wat van wilde pakken.

Ja, je leert er wel de mensen mee kennen. Het zijn ook geen vrienden.

Ik had 2 jaar geleden een reünie van een opleiding. Die ging dus niet door omdat er 35 euro betaald moest worden voor vrij drinken en eten. De locatie was wel eigendom van een van de klasgenoten van toen. Ik heb vooraf gebeld om te zeggen dat ik alleen wilde komen als ik mijn eigen drankjes mocht betalen. Ik kreeg te horen dat het stom was al die afmeldingen nadat vriendin zoveel moeite had gedaan om iedereen op te sporen. Nee, ze konden de locatie alleen maar krijgen als ze er een arrangement bij namen. Ze hadden ook gewoon een café kunnen noemen waar iedereen welkom was.

Ach, ze was nooit een vriendin. Maar als we elkaar zien dan groeten we elkaar. De vriendinnen van toen zie ik zelf nog steeds.
P.S.: Heb bij een andere vakantie ooit een vrouw erbij gehad die in haar eentje de hele fles wijn opdronk die we hadden staan. Die ging dan wel even (uit eigen beweging) even de wijn afrekenen. Was wel grappig. Die leek op alcohol te lopen. Had zelfs geen kater de volgende dag. Ze viel als een blok in slaap en snurkte als een bootwerker.
quote:stukje_cake schreef op 15 september 2012 @ 14:19:

[...]

Het siert hem echt dat hij zijn vriendin een profiteur wil noemen recht in haar gezicht. Wat een vangst is je vriend zeg.

Mijn man en ik hebben gewoon gekeken naar wat ik kan betalen. Ik betaal de kov, de zorgverzekeraar en de boodschappen tot mijn geld op is. Man betaalt de rest.

Het dikgedrukte dusss......Wat een lamzak.

Ben blij met mijn eigen partner die me in zijn huis liet wonen terwijl ik nulkommaniks te besteden had door een domme fout en daar nooit een probleem van gemaakt heeft.

Echt van sommige verhalen valt m'n mond echt open hoor, ongelooflijk dat er zulke gierigaards rondlopen die zelfs hun eigen partner niks gunnen, bah wat moet je dan een kutleven hebben dat kan toch niet anders?
@carrotsandpeas: Dat is lekker dan! Als jullie later kinderen zouden hebben en jij zou degene zijn die minder gaat werken/stopt met werken dan heb je wel een probleem. Het zou wat zijn, jij die misschien het merendeel voor de kinderen zorgt, het huis doet en misschien ook nog parttime werkt, hoe gaat het dan? Brrr krijg de rillingen van zo'n vent, wat een reactie op jouw vraag zeg bah.
quote:nellaaa schreef op 14 september 2012 @ 00:04:

carrotsandpeas Mijn mond valt echt open.... Hoe kan je samenleven met zo'n profiteur!!?+1 vind het eigenlijk ook niet hilarisch of zo. Vooral erg zielig. Die kerel moet wel een gouden l*l hebben of zo.. want waarom zou je dat anders pikken.
In het vliegtuig (transavia) zat een of andere hork in de rij achter ons zijn vriendin/vrouw een hele preek te geven want ze had bij de burger king haar cola niet opgedronken maar wou nu wel opeens een flesje water gaan kopen. Van ¤2.50 en het geld groeide hem niet op de rug.

En dat op een vlucht van 5 uur. Meneer heeft wel geld voor een vakantie maar een flesje water kon er niet meer vanaf.
Pumps italiaan. Afrekenen wat je gebruikt, zoals jij zegt. Prima idd. Maar 1 fles wijn alleen opdrinken op 1 dag is ECHT niet raar of veel hoor, zeker niet als t vakantie is. Dat zijn 4 glazen wijn :s.
@carrots

Bah, ik zou niet samen kunnen leven met iemand zoals je vriend.

Als je de beslissing neemt om naar rato in te leggen, dan moet je dat gewoon doen en dan niet elke keer weer miepen dat je wel zoveel procent meer hebt betaald aan de eettafel/bioscoopkaartjes/...

Ik zou meer respect hebben voor iemand die gewoon eerlijk zegt dat hij de financiën gescheiden wil houden en gezamenlijke kosten 50/50 wil delen, dan iemand die -oh zo gul- naar rato gaat inleggen, maar dat vervolgens elke keer benadrukt en zich de gezamelijke rekening maar toe-eigent omdat 'ie procentueel meer heeft ingelegd.

Ik denk niet dat zo iemand gaat veranderen in de toekomst. En ook al stemt hij toe met alles op één grote hoop, dan kan je verwachten dat je bij elke fles shampoo te horen krijgt dat hij die zo lief voor je gesponsord heeft.

Een oud gierig verhaal: op de middelbare school kende ik een meisje dat altijd ging bedelen om een snoepje als mensen een zak snoep hadden gekocht -altijd!-. Maar als ze zelf bij hoge uitzondering iets kocht, dan vrat ze het helemaal alleen op. Als mensen die haar vaak op een snoepje getrakteerd hadden erom vroegen, dan zei ze ook gewoon nee. En ze was echt niet van arme huize. Dat gierige/hebberige gedrag vond ik toen al zo vreemd!
quote:Chloe15 schreef op 15 september 2012 @ 14:39:

@carrotsandpeas, wacht even. Hij verwijt jou dat je de boel wilt veranderen omdat jij er beter van wil worden?

Dat is dus de omgekeerde wereld...

Vraag 'm eens op de man af of hij ook aan jouw studie zou meebetalen als dat nodig was.

Iemand die zo in een relatie staat (de ander niets gunnen in feite) zou wat mij betreft mogen vertrekken.

Wat een egoïstisch en berekenend iemand, zeg, bah!

En ik zeg dit omdat ik vind dat niemand het verdiend om zo behandeld te worden..Amen
@Misskatie

Nou, het was een karaf van 1 liter. En een vakantie van 10 dagen. Die vrouw was verder heel aardig hoor. Het was wel lachwekkend. Ze keek zelfs scheel van het dronken zijn....

Ik had het ook maar als positieve opmerking erbij gezet.

Wat minder minder leuk was, dat was haar lichaamsgeur. Ze liet een geurspoor achter. Ze had maar 1 set kleren bij zich en het was een actieve vakantie. Op de laatste dag droeg ze wel schone kleren, maar die lucht bleef je toch ruiken. Ik kan er nu wel om lachen, maar toen wachtte ik telkens af waar ze ging liggen en koos dan een plek zo ver mogelijk bij haar vandaan. Ze vond me leuk en op de laatste dag was het me niet gelukt.
O ja, zo'n vriend heb ik ook in mijn kennissenkring gehad. Die liet zijn vriendin meebetalen aan het behalen van zijn vliegbrevet. Toen hij vond dat ze niet genoeg verdienden om kinderen op te voeden heeft ze hem aan de kant gezet. Vreemd genoeg liet hij toen zijn brevet verlopen. Hij kon het niet meer betalen.

Ik heb zelf een vriend gehad die inderdaad in restaurants deed alsof hij de rekening betaalde. Als we dan weer thuis waren dan kreeg hij nog geld van me. Hij vergat zelfs een keer dat ik het geld al gegeven had. Onze eerste ruzie was dat.
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 15-09-2012 19:57
Reden: Toch maar weg gehaald.
% gewijzigd
@ carrotsandpeas, laat die hork van je dit topic eens lezen, de reacties op jouw posts. Bizar gedrag zeg. Jij betaalt mee aan zijn studie, zodat hij zijn geld kan verdienen, wat meer is dan jij, en hij wil nog niet meebetalen aan een doosje paracetamol van een euro?! Klaploper.
@carrots, oei akelig herkenbaar. Ik ben al heel lang met een type als jouw vriend getrouwd, want hij heeft inderdaad ook heel goede kanten. Die liggen niet op het gebied van geld. Ik snap waar het vandaan komt, vanuit zijn opvoeding, dat gierige gekniep is op een bepaalde manier "zorgen voor" in zijn familie, maar het is niet makkelijk. Veranderen gaat het nooit. Voor mij was de enige manier om ermee te leven te zorgen dat ik zelf een fatsoenlijk inkomen heb en zeer duidelijke grenzen aan geven bij commentaar op mijn uitgaven. Dat heb ik pas op latere leeftijd geleerd. Verder moet je er tegen kunnen dat je nooit spontaan een cadeau krijgt, dat vakantie en uitgaan een bron van stress is, en dat je zal moeten zorgen dat jij twee keer rondjes geeft in gezelschap zodat het niet opvalt dat hij zijn snor drukt.
Aha, dagelijks een karaf v een liter is wel aardig wat. Die geurspoor lijkt me een stuk minder.
Aha, dagelijks een karaf v een liter wijn is wel aardig wat. Die geurspoor lijkt me een stuk minder.
@carrotsandpeas;

Laat je alsjeblieft niet wijs maken dat het aan jou ligt.

Zoals ik je lees, is je vriend gierig tot op het bot, profiteert hij schaamteloos van je en is hij dan ook nog zo manipulatief dat hij jou wil laten geloven dat het wel aan jou ligt.

Dat is echt echt echt echt ECHT niet goed te praten meid.
668, the neighbour of the Beast
Carrotsandpeas. ik ben even terug gaan kijken naar je verhaal, ik zag nogal wat commotie hier..

Lieve meid, wil je zo leven?

Altijd letten op elke cent, altijd delen, nooit je handen even onder de warme kraam gewoon omdat je koude handen hebt? Altijd iemand die in je nek hijgt en je in de gaten houdt?

Nooit spontaan een lekkere plak chocolade on de kar gooien, zonder dan gelijk thuis weer 50 cent te moeten betalen?

het is zo enorm ongelijk bij jullie.

Mijn ex was ook een krent (ja die uit het vorige topic van: Ik hoor de dubbeltjes rinkelen..)

Dat was ook erg hoor, in de kou zitten want hij was naar bed en had stiekem toen ik het niet zag de cv uitgedraaid...want ik was het maar die daar nog zat.

Ik leef gewoon met je mee, nu kun je nog terug. Wees eens heel verstandig alsjeblieft.

Dit gaat geen leuke relatie worden, zal altijd gezeur zijn. Nu kun je nog makkelijk opnieuw beginnen.

En ik vermoed dat je net als ik ontzettend zal genieten van je vrijheid, een warm huis, warm water, geen gezeur over geld of verspilling.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven