Sauna en weerstand
zaterdag 15 september 2012 om 20:00
Gister ben ik na het sporten even de sauna in geweest. Erna heb ik een warme douche genomen. Nu ben ik een beetje grieperig; keelpijn, hoofdpijn, koortsig gevoel (niet gemeten) etc. Ik merk dat ik dat wel vaker na sauna bezoek heb. Is de sauna slecht voor je weerstand (ik dacht juist dat het goed was)? Of is daarom die koude douche erna belangrijk?

zaterdag 15 september 2012 om 20:11
zaterdag 15 september 2012 om 20:48
zaterdag 15 september 2012 om 21:38
Koude douche is echt heerlijk hoor, lekker lang eronder staan al je spieren weer koud voelen worden. Als je het idee hebt dat het een ellende is, wordt het nooit iets
Heb je ligstoelen ofzo op de sportschool? Dan even een tijdschrift lezen.. Wat ik ookwel deed was even wat rek-en-strek oefeningen.
En ik moet eerlijk zeggen dat ik ook heel vaak de aanbevolen 15 min afkoelen niet deed.. Maar wel altijd koude douche
Heb je ligstoelen ofzo op de sportschool? Dan even een tijdschrift lezen.. Wat ik ookwel deed was even wat rek-en-strek oefeningen.
En ik moet eerlijk zeggen dat ik ook heel vaak de aanbevolen 15 min afkoelen niet deed.. Maar wel altijd koude douche
zaterdag 15 september 2012 om 23:53