Verwen voedsel

16-09-2012 10:03 49 berichten
Mijn lieve zusje die het momenteel zwaar heeft komt een paar dagen bij me logeren. Ik wil haar vewennen met lekker eten. Ze is gek op mijn kookkunsten. Maar ik heb totaal geen inspiratie. Wie helpt me?
Alle reacties Link kopieren
quote:bergamot schreef op 16 september 2012 @ 10:28:

[...]

Voor mij is het ultieme verweneten dus een stoofschotel die helemaal traditioneel gemaakt is en uren heeft staan pruttelen.Dit dus, lekker huiselijk.
Ben ik de enige vrouw in NL, die goed zonder chcolade kan?
Ik zou het heerlijk vinden als iemand tegen mij zou zeggen: Ik ga vanavond eens heerlijk voor je koken, roep maar wat je wilt hebben.

De een vindt suiker heel troostend, de ander krijgt geen hap door zn keel en een derde denkt: als ik nou maar heel gezond eet, is dat tenminste 1 ding wat wel goed gaat...
quote:lilalinda schreef op 16 september 2012 @ 10:56:

Ben ik de enige vrouw in NL, die goed zonder chcolade kan?Ik ook, hou er niet heel erg van. Vriend kan het niet uitstaan als ik een maand met een reep doe, als ik het al koop
[quote]sosofie schreef op 16 september 2012 @ 10:58:

Ik zou het heerlijk vinden als iemand tegen mij zou zeggen: Ik ga vanavond eens heerlijk voor je koken, roep maar wat je wilt hebben.

quote]

Dat zou heerlijk zijn.

Als mijn zoons thuis zijn in het weekend maken ze heel af en toe wel eens wat, maar dat is dan meestal een snel wokgerecht.

Op de bank mogen zitten, gerommel in de keuken horen en lekkere luchtjes ruiken......helaas als single maak ik dat nooit mee
Sticky toffee pudding.

Serieus.

Zoek recept op internet, verdubbel hoeveelheden, bak en eet.
Wat eten we vanavond?

Ben ik de enige vrouw in NL, die goed zonder chcolade kan?Ik kan ook heel goed zonder.
Zelfgemaakte kippensoep. Anti-depressivum in eetvorm, en daarna zit je niet met een schuldgevoel omdat je je met chocola vol hebt gepropt.
Kaasfondue! En daar achteraan chocoladefondue.
quote:SeptemberGirl schreef op 16 september 2012 @ 11:14:

Kaasfondue! En daar achteraan chocoladefondue.Hahaha, en dan een bakje naast het bed?
quote:SeptemberGirl schreef op 16 september 2012 @ 11:14:

Kaasfondue! En daar achteraan chocoladefondue.Er is toch geen maag die dat aankan
Waar je mij heel blij mee zou maken is allerlei hapjes/ tapas en dat lekker op de salontafel met een fles wijn (of 2) en lekker kletsen/ film kijken. Ik zou niet als zij er is uren in de keuken gaan staan. Stoofvlees in voor mij ook het ultieme comfordfood.

Ben ik de enige vrouw in NL, die goed zonder chcolade kan?

Nee hoor. Hier nog eentje. Ik heb nog nooit chocola als troost gegeten. Of een bak ijs, wat je weleens in films ziet.

Ik kan goed zonder chocola.
Oh en kaasfondeu is inderdaad ook erg lekker, maar niet uit een pakje! Zelf maken is zo gedaan en veel lekkerder.
Ik neem ook geen chocola als troost. Ik neem dan eerder lekkere hartige dingen als toastjes ed.

Ben ik de enige vrouw in NL, die goed zonder chcolade kan?Ik heb liever een lekker stukje kaas.
Een beetje in de stijl van votesvorleo, dat kook i.

Stoofvlees is ook een goed idee, lekker authentieke geuren in hetuis. Kan ik gelijk mijn Creusetje inwijden.
quote:Jynta1981 schreef op 16 september 2012 @ 11:29:

Waar je mij heel blij mee zou maken is allerlei hapjes/ tapas en dat lekker op de salontafel met een fles wijn (of 2) en lekker kletsen/ film kijken.

Dit dus!

En chocola eet ik eigenlijk nooit, ben niet zo van het zoete.
ja mij zou je ook blij maken met een lekkere kaasfondue. Heerlijk, met stokbrood.

of vitello tonato (kalfsvlees met tonijnsaus).

als toetje isbij mij iets met chocolade altijd goed maar ook lekker is een gerecht met aardbeien. Bijvoorbeeld geweekt in balsamico, of Eton Mess.
The past may be in tatters
But today is all that matters
quote:Jynta1981 schreef op 16 september 2012 @ 11:29:

Waar je mij heel blij mee zou maken is allerlei hapjes/ tapas en dat lekker op de salontafel met een fles wijn (of 2) en lekker kletsen/ film kijken. Ik zou niet als zij er is uren in de keuken gaan staan. Stoofvlees in voor mij ook het ultieme comfordfood.

Dit!

Bijvoorbeeld in de middag lekker high tea-en thuis en later op de avond lekker tapasgerechtjes met wijn. Hmmm
Alles wat gruwelijk slecht is voor een mens: kaasfondue, saté makasar, king prawn vindaloo waarbij de vlammen je uitslaan, risotto milanese, donker geroosterd witbrood met een berg kippenragout. Heel veel vers stokbrood met kruidenboter.
Sushi

Tapas

En vooral een enorm kaasplateau

Mmmmmmm
Ik krijg zo ongelooflijk veel zin in alles dat hier genoemd wordt dat ik nu heel graag ook een troostweekendje wil!

Serieus, alles dat je met liefde voor haar maakt is vast helemaal te gek!
Rendang is mijn troost eten, net als alles wat uit de tajine komt. Op de een of andere manier is stoofvlees in welke vorm dan ook echt troost eten voor mij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven