LinkedIn; jouw profiel bekeken

14-09-2012 22:56 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Paar maanden terug hoorde ik van een collega dat je kon zien op LinkedIn wie jouw profiel had bekeken. Dacht eerst, dat zal wel niet, hoezo , waarom. Af en toe log ik wel eens in en een maand geleden ofzo zag ik "who's viewed you" staan gelijk als je wilt kijken. En ja , de namen en foto's van enkeke personen : S. Sindsdien kijk ik nooit meer zomaar even op iemands profiel, behalve je eigen contacten.

Maar er staan ook enkele anonymous members.

Je kunt het dus uit zetten? Hoe? Ik wil niet dat iemand ziet dat ik even op iemands profiel kijk.
Om het uit te zetten doe je het volgende:

als je ingelogd bent zie je naast je naam een pijltje

aanklikken en klik dan op settings

onder privacy controls klik je op select what others see when you've viewed their profile

en dan instellen op wat je wil
jezelf quoten hoeft nu ook weer niet
*jouw naam* rechtsboven, daar op gaan staan, settings, en dan privacy.
Als je het uitzet kun je echter ook niet meer zien wie jouw profiel bekeken heeft.
Ik wist ook niet dat die functie erop zat. Ga het meteen even aanpassen. Ik wil gewoon op profielen rond kunnen snuffelen zonder dat die persoon dat ziet
Hoezo wil je dat uit zetten?
quote:capricorn schreef op vrijdag 14 september 2012 23:06 Als je het uitzet kun je echter ook niet meer zien wie jouw profiel bekeken heeft.

O dat is dan weer jammer!

Maar bedankt TO voor dit topic, was hier ook naar op zoek.
Maar Linkedin is toch heel anders dan Facebook? Je wil toch juist zien en gezien worden op Linkedin? Ik heb het openstaan, en zie graag wie mij bekijkt (carrierekansen?) en soms klik ik juist expres op iemand, in de hoop dat hij/zij het ziet.
Linkedin is inderdaad juist een medium waarbij het gaat om gezien worden. Wil je anoniem bij iemand neuzen, dan kun je beter op Facebook kijken. Ik gebruik het ook om mezelf onder de aandacht te brengen bij anderen.

Als je account op anoniem staat kan je ook niet meer gevonden worden.
Ok dank. Ik vind het ook niet erg als het werkgerelateerd is, maar gewoon iemand opzoeken voor de leuk.
quote:lilalinda schreef op 15 september 2012 @ 08:41:

Maar Linkedin is toch heel anders dan Facebook? Je wil toch juist zien en gezien worden op Linkedin? Ik heb het openstaan, en zie graag wie mij bekijkt (carrierekansen?) en soms klik ik juist expres op iemand, in de hoop dat hij/zij het ziet.

Precies! Zo werkt het voor mij ook.

En als ik echt een profiel anoniem wil bekijken, log ik uit en zoek het op, maar dan zie je vaak niet het volledige profiel.
En dat 'people you maybe no' ben ik ook niet in geinteresseerd, kan ik zelf wel bebenken.
quote:Misskatie schreef op 15 september 2012 @ 10:16:

Ok dank. Ik vind het ook niet erg als het werkgerelateerd is, maar gewoon iemand opzoeken voor de leuk.=Facebook
Inderdaad is linkedin er juist voor bedoeld om gezien te worden. Anders is het hetzelfde als windowshoppen terwijl de gordijnen dicht zijn.

Volgens mij is het zo als je bij jezelf insteld dat je anoniem bent je ook bij anderen buiten je netwerk niet meer kan 'gluren' .
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Linkedin is trouwens ook niet bedoeld om aan te maken en er niks over je zelf in je profiel te vertellen.

Of, zoals sommigen doen, hele epistels schrijven over wat hun bedrijf maakt/verkoopt/regelt of aanbied. Je zet er toch neer wat jóúw taken zijn, het is je eigen persoonlijke cv, niet die van het bedrijf.
Ik laat het inderdaad ook maar gewoon staan. Wie weet waar het goed voor is ;) als bijna-starter op de arbeidsmarkt moet je wat he..
En je kunt ook uit zetten dat iedereen zomaar op je profiel kan rondsnuffelen. Dat is ook wel prettig. Want je visitekaartje geef je ook niet zomaar aan iedereen op straat die zomaar langs loopt.

Niets te verbergen hebben dat is van een ander niveau.
Ik zoek trouwens iemand die weet wat de oorzaak zou kunnen zijn dat ik op bepaalde sites waar ook Viva bij hoort soms problemen krijg met mijn muissturing. Is vooral bij goeievraag zo. Dan kijk ik alleen maar en er komen zelf foutmeldingen die ik alleen maar weg kan krijgen door de verbinding en de dus het contact met hun server te verbreken.
quote:lilalinda schreef op zaterdag 15 september 2012 08:41 Maar Linkedin is toch heel anders dan Facebook? Je wil toch juist zien en gezien worden op Linkedin? Ik heb het openstaan, en zie graag wie mij bekijkt (carrierekansen?) en soms klik ik juist expres op iemand, in de hoop dat hij/zij het ziet.En als je in een commerciele functie werkt is het ook een leuke tool om contact te leggen met potentiele opdrachtgevers! Ik heb m ook altijd aanstaan, ben erg nieuwsgierig aangelegd.
quote:Blusher, 2 weken geleden

Ik laat het inderdaad ook maar gewoon staan. Wie weet waar het goed voor is ;) als bijna-starter op de arbeidsmarkt moet je wat he..

Dan kan je linkedin voor je laten werken.

Openbaar houden, je aansluiten bij de groepen uit je vakgebied. Daar komen ook wel eens leuke opdrachten en vacatures in voor.

En iedereen die jou wilt toevoegen accepteren ook al ken je die niet.

Het gaat om het netwerk.
quote:Boarn schreef op 15 september 2012 @ 16:05:

Linkedin is trouwens ook niet bedoeld om aan te maken en er niks over je zelf in je profiel te vertellen.

Of, zoals sommigen doen, hele epistels schrijven over wat hun bedrijf maakt/verkoopt/regelt of aanbied. Je zet er toch neer wat jóúw taken zijn, het is je eigen persoonlijke cv, niet die van het bedrijf.nou, volgens mij wel. Maar kan ook zijn dat die functie is bedoeld voor twitter en facebook. Zelfs de politie heeft daar een speciale account. Bij de laatste 2 dan. Dat doen ze om allerlei telefonische vragen te verminderen. Dan zetten ze daar ze antwoorden op veelgestelde vragen neer. Dat scheelt ook een hoop ramptoerisme. Hoeven mensen niet meer te gaan kijken om te zien waar een helikopter gaat landen. Is het minder leuk en minder avontuurlijk. Om maar een klein voorbeeld uit de praktijk te noemen,

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven