Postcrossing deel 9

08-07-2012 12:53 2788 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe werkt postcrossing:

Eerst de verkorte versie:

Vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen.

Je zult het adres via e-mail, met een Postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het Postcard ID op de kaart.

Het Postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren.

Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Handig dat je zoiets had liggen Dahlia

Ik heb vandaag kaartjes gekocht met Groeten uit Mijnwijk, gemaakt door een bij mij bekende kunstenaar/fotograaf. Eens wat anders dan Groeten uit MijnStad ..
Later is nu
Dat klinkt wel leuk, dreamer

Hier een kaart uit Maleisie in de bus vandaag.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
wow, Maleisie. Top!
Later is nu
goh, ik zat gisteren eens te kijken welke landen registreren op zondag. Ik verwachtte geen (west) Europese landen, eigenlijk, omdat wij in principe geen post op zondag krijgen, toch? Ik weet niet hoe dat in Azie is. Maar goed, veel Duitsers en dergelijke die registreerden. Waarschijnlijk op zaterdag geen mogelijkheid gehad om te registreren.

Ik wacht in elk geval met spanning op de volgende Hurray
Later is nu
Dreamer, ik registreer ook wel eens een dag later omdat ik gewoon druk ben. Ik moet nog wat kaartjes schrijven, maar denk dat ik dat vanavond ga doen.
Snap ik ook wel hoor, Millefleur, maar het viel me gewoon op. Was eigenlijk benieuwd hoe het in de Aziatische landen toe zou gaan, maar daar kreeg ik niet echt antwoord op zo
Later is nu
Ik probeer altijd wel dezelfde dag te registeren.
Ik heb een kaartje uit Warszawa, klopt de code niet

Nu is postcrossing voor me aan 't zoeken

Helaas is het handschrift moeilijk leesbaar, ik heb een idee wat voor naam er onder staat (heb zelf ook gezocht) maar weet het niet zeker. Hoe zie je dat je een bericht hebt via postcrossing? Komt dat gewoon binnen via je email?

Maar ik heb een kaartje
Later is nu
Postcrossing heeft het nummer gevonden! Handig zeg!
Later is nu
Dat is lekker snel dreamer, fijn dat de kaart nu is geregistreert.

De verzender krijgt nu een speciaal mailtje van postcrossing waarin wordt uitgelegd dat het idnummer onvindbaar onleesbaar is.

Ik moet toegeven dat ik ook al een keer of drie zo'n mailtje heb gehad. En dat terwijl ik altijd de postbus check doe

dat houdt in: voordat ik de kaart in de bus gooi (ik sta al bij de bus) nog 1 keer controleren of er een juist idnummer op staat, soms staat er alleen nog maar DE-

Zo heb ik ook al een kaart of tien van de vergetelheid gered
Dat is altijd fijn als het toch met postcrossing lukt

Ik check ook voor de kaarten de bus in gaan of alles erop staat. Begin met het ID als ik schrijf, dan het adres, dan de postzegels en dan de datum.
Kaartje naar Rusland is aangekomen.

Ik heb het ook al een paar keer gehad, vergeten ID-nummer.

Nu een x of 2. Nu zet ik het er met een andere kleur pen (tip van hier) en 2x op de kaart.
Ik zet het er ook 2 keer op. Soms gebruik ik er stempels voor.
Mijn zoon print gewoon het adres uit, staat het ID nummer boven. Het adres van het kaartje dat ik vandaag kreeg was ook geprint, met ID erboven, vond het dus heel bijzonder.

Hoelang deed dat kaartje naar Rusland erover Peacy? De mijne is nou 17 dagen onderweg.... Fijn dat de jouwe er is!
Later is nu
Vandaag een kunstzinnige lading in de brievenbus; twee Art Deco officials en een prachtige Toulouse-Lautrec van Ligaa. Helemaal top!

@Dreamer > soms registreer ik een kaart op zondag als ik op zaterdag op pad ben geweest en pas laat thuis kom.

Ik print alleen het adres uit als het in een ander soort schrift is: Chinees, Hebreeuws, cyrillisch, etc.

@Droomz > waar heb jij die stempels laten maken? Ik kreeg vandaag ook een kaart met een PC stempel erop.

@Peacy > en hoeveel van de 39 kaartjes zijn er alweer naar een andere bestemming onderweg?

@Dahlia > waar haal jij Johnny Depp kaarten vandaan?

@Millefleurs > waar mogen de kaarten naar toe?

@Ligaa > ik check ook altijd nog even de kaarten voordat ik ze in de brievenbus gooi. Laatst had ik een stapel nog te verzenden kaarten bovenop het stapeltje ontvangen gelegd. Had een huisgenoot spontaan het hele zooitje op de bus gegooid. De dag erop kwam de postbode een flinke stapel afleveren.

Vanochtend vijf kaarten gepost. Ik had zes adressen aangevraagd, maar een pc-ster wilde het allerliefst wielrenkaarten, dus wacht ik nu op de bestelde WK set van PostNL.
Gister een blunder eersteklas. Trek een NL profiel, bij talen stond als eerst Pools daarna Tsjechisch en toen pas NL.

Dus ik schrijf Engels (stond er ook nog tussen) en schrijf een lange boodschap.

Krijg ik een hurray waarin stond dat ik ook NL had mogen gebruiken. Maar dat ze het wel een lieve kaart vond. Had over de NL taal heengelezen
Van de 39 nog geeneen verstuurd
Een hurray uit Duitsland en er gaat ook weer een kaartje naar Duitsland. Variatie ten top .. nahja.. Duitsland is groot, toch?

Deze dame heeft heel wat voorkeuren, leukst vond ik wel dat ze graag dierenkaarten wil, maar beslist GEEN SPINNEN (met hoofdletters en 2x, haha)

Ik ga thuis maar eens op de grote hoop zoeken.
Later is nu
en het kaartje naar Rusland is ook aangekomen. Deed er 18 dagen over Gaat snel, wat meer beweging in het versturen/ontvangen.
Later is nu
Net twee dikke swap enveloppen uit St. Petersburg en twee officials binnen gekregen; een saaie, toeristische multiview zonder tekst uit Duitsland en een fraaie, uitbundig beschreven kaart uit Indonesië.

@Peacy > zo'n blunder is mij ook al een keer overkomen.

Het valt mij trouwens op dat er zoveel Polen aan PC meedoen die elders op de wereld wonen.

@Dreamer > wat voor dier is het uiteindelijk geworden?
@Ligaa: Geen verkoop via de site inderdaad, tenzij ik een winkeltje ga beginnen. Jammer want er zitten hele leuke kaarten tussen en Brussel is te ver weg.

@Peacy: Valt qua blunder toch wel mee? Ze heeft je i.i.g. begrepen en misschien kon jij wel geen Nederlands.

@Neferisis: Zat er ook nog strafporto op die kaartjes die een reisje extra hadden gemaakt?

Helaas heb ik geen printer. Ik had laatst een Chinese met een Engels en Chinees geschreven adres. Zij gaf de voorkeur voor de tweede, maar zonder printer denk ik dat ze in China mijn Engels beter kunnen lezen.
En mijn kaartje naar Taiwan is expired.

Ook ik mag weer een kaartje naar Duitsland sturen. Het patroon is hier al weken: Kaartje Duitsland is geregistreerd --> nieuw aangevraagd adres is weer Duitsland. Gelukkig was het dit keer een leuk profiel. Ik stuur Hollandse klederdracht op haar verzoek.

Verder een Canadees. Leek leuk want Canada is weer eens wat anders, maar deze meneer heeft ondanks dat hij bijna 2 jaar lid is geen profiel. En ik als liefhebber van de mensen achter de kaartjes, baal hier natuurlijk ontzettend van. Weet ook nog niet wat ik ga sturen.
Neferisis, ik ben er nog niet uit, ben op het werk. Ze heeft zoveel kaartjes genoemd, die ze leuk zou vinden, dat het niet persé een dier hoeft te zijn, maar.. ik heb nog hele mooie (vind ik zelf) stilistische vlinders van de hema. Ze vroeg ook om Fairy-plaatjes, daar valt ie ook wel onder. Dus..

De volgende naam trek ik thuis, kan ik gelijk uitzoeken
Later is nu
@Indie > nee hoor, geen strafport, tante Pos was heel coulant.

Balen van jouw expired Taiwanees adres, maar soms doen de kaarten naar dat eiland er heel lang over.

Als die Canadees ook geen favorieten in zijn profiel heeft staan zou ik gewoon een kaartje sturen uit de categorie 'winkeldochters'.

@Dreamer > die vlinderkaart heb ik ook wel eens verzonden en daar werd erg enthousiast op gereageerd.
Neferisis; ik heb gekozen voor de pauw van dezelfde serie

Indie: zelfde lijkt het hier. van de 12 kaartjes 4 naar Duitsland. Maar goed, Duitsland is groot, wel variatie van de regio.

Ik twijfel nog of ik nu gelijk het volgende adres trek of morgen. Ik ga nl. toch niet meer naar de brievenbus nu, maar vind uitzoeken zo leuk.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven