Postcrossing deel 9
zondag 8 juli 2012 om 12:53
Hoe werkt postcrossing:
Eerst de verkorte versie:
Vraag op de website een adres aan
stuur een ansichtkaart naar dat adres
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen.
Je zult het adres via e-mail, met een Postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.
Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het Postcard ID op de kaart.
Het Postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren.
Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.
Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Eerst de verkorte versie:
Vraag op de website een adres aan
stuur een ansichtkaart naar dat adres
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen.
Je zult het adres via e-mail, met een Postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.
Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het Postcard ID op de kaart.
Het Postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren.
Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.
Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
donderdag 20 september 2012 om 17:00
donderdag 20 september 2012 om 18:03
donderdag 20 september 2012 om 21:04
Vandaag eindelijk tijd gehad om de aangevraagde adressen ook daadwerkelijk te schrijven! 4 kaarten, al een week geleden opgevraagd...
Helaas ook een kaart expired, die naar de Phillipijnen.
Ik denk dat ik nu nog wat aanvraag, dan krijg ik waarschijnlijk eens andere landen omdat de geijkte landen al in mijn travelinglijstje zitten.
Helaas ook een kaart expired, die naar de Phillipijnen.
Ik denk dat ik nu nog wat aanvraag, dan krijg ik waarschijnlijk eens andere landen omdat de geijkte landen al in mijn travelinglijstje zitten.
donderdag 20 september 2012 om 22:17
Haihai
ik heb nog een adres aangevraagd. Ook deze dame wil katten. Ik denk dat ik maar eens een grote stapel kattenkaarten aan ga schaffen! Had nog een verjaardagskaart met kat en ze is 6 nov. jarig. Naar Portugal veel te vroeg dus waarschijnlijk, maar toch maar gedaan
Zoon is ook blij, bij hem een kaart geregistreerd, dus nu maar wachten op een kaartje, haha.
Na de eerste kaartaankopen van mijn stad, probeer ik nu toch de enorme berg kaarten die ik nog heb te gebruiken. Zit best veel bruikbaars tussen. (vind ik dan )
Truste!
ik heb nog een adres aangevraagd. Ook deze dame wil katten. Ik denk dat ik maar eens een grote stapel kattenkaarten aan ga schaffen! Had nog een verjaardagskaart met kat en ze is 6 nov. jarig. Naar Portugal veel te vroeg dus waarschijnlijk, maar toch maar gedaan
Zoon is ook blij, bij hem een kaart geregistreerd, dus nu maar wachten op een kaartje, haha.
Na de eerste kaartaankopen van mijn stad, probeer ik nu toch de enorme berg kaarten die ik nog heb te gebruiken. Zit best veel bruikbaars tussen. (vind ik dan )
Truste!
Later is nu
vrijdag 21 september 2012 om 17:51
vrijdag 21 september 2012 om 17:59
Hoi! Ik breek even in om te vertellen dat ik deze week ben begonnen met postcrossen. Ben heeeel benieuwd wat ik ga krijgen! Ik begrijp hier dat het vaker voorkomt dat iemand een wensenlijstje doorgeeft? Vind het wel zo leuk om iets uit te zoeken wat bij de ontvanger past, maar één van de mensen gaf aan dat ze graag zus-en-zo wilde. Nou ja, dan krijgt ze dat . Ga ook een kaartje sturen aan een hele klas. Leuk dit!
vrijdag 21 september 2012 om 19:55
Een wensenlijstje is vrij normaal
En welkom ouwejurknieuwejurk.
Hier een kaartje met een verschrikkelijk handschrift uit Amerika. Ik kan het postcard ID ook niet ontcijferen gewoon. En een brief uit Italië van een penvriendin Penvriendin woont wel gewoon in Nederland, maar is/was op vakantie in Italië .
En welkom ouwejurknieuwejurk.
Hier een kaartje met een verschrikkelijk handschrift uit Amerika. Ik kan het postcard ID ook niet ontcijferen gewoon. En een brief uit Italië van een penvriendin Penvriendin woont wel gewoon in Nederland, maar is/was op vakantie in Italië .
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
vrijdag 21 september 2012 om 20:25
quote:Droomz schreef op 21 september 2012 @ 19:55:
Ok! Heb zelf ook een profiel gemaakt, met daarin een stukje over wat voor soort kaartjes ik leuk vind om te krijgen. Maar niet te precies, zodat er wel ruimte overblijft voor de zender om iets geinigs uit te zoeken.
Stuur morgen de eerste 5 op. Dan kan ik binnenkort de eerste kaartjes in mijn brievenbus verwachten, begrijp ik. Spannend!
Ok! Heb zelf ook een profiel gemaakt, met daarin een stukje over wat voor soort kaartjes ik leuk vind om te krijgen. Maar niet te precies, zodat er wel ruimte overblijft voor de zender om iets geinigs uit te zoeken.
Stuur morgen de eerste 5 op. Dan kan ik binnenkort de eerste kaartjes in mijn brievenbus verwachten, begrijp ik. Spannend!
vrijdag 21 september 2012 om 21:21
Ik had al wat onderweg naar Rusland, Duitslan, belarus, USA en Polen. Dus nu op de knop gedrukt voor Finland, Taiwan, Canada en België! Leuk, wat nieuws erbij! Vanavond ook kaarten gekocht, geweldige Elviskaarten gevonden. Ik heb een profiel getrokken van één zin. Haar naam en dat ze van dansen houdt. Zelf nog geen kaart ontvangen, één verstuurd. Eh, ok. Geen idee wat ze leuk vind, hoe oud ze is. Ga er maar een neutraal kaartje heen sturen!
vrijdag 21 september 2012 om 22:16
vrijdag 21 september 2012 om 22:28
Ik stuurde gisteren een kaartje naar iemand, die volgens haar profiel al 9 kaarten ontvangen had, maar slechts 3 waren zichtbaar. De rest dus weggegooid? Had eigenlijk geen zin meer een kaartje te sturen, maarja.. Portugal.. haha. Gaan wij volgend jaar weer heen.
Leuk, Elviskaarten!
Ik heb een aantal kaartjes op m'n facebook gezet en mensen in m'n omgeving melden zich nu ook aan. Vind ik wel grappig
Leuk, Elviskaarten!
Ik heb een aantal kaartjes op m'n facebook gezet en mensen in m'n omgeving melden zich nu ook aan. Vind ik wel grappig
Later is nu