zelfreflectie uiting van emotie
maandag 17 september 2012 om 18:19
DOor een ander topic dat staat in die relatiepijler over de schoonmoeder ben ik naar mijn eigen gedrag gaan kijken.De tips die mensen aan haar geven is hoe mensen tegen mij doen en nu snap ik waarom ik heb geen vrienden omdat ik echt zo vreselijk ben mensen gebruiken me omdat dit het enige is wat ik heb te bieden
. Mijn moeder gaat naar een maatschappelijk werker omdat ze niet weet hoe ze met mij en de situaties waar ik in kom moet omgaan dat heb ik vanmorgen ondekt .Ik verdien alles wat er met mij gebeurt ik zoek het zelf op en ik blijf andere mensen lastigvallen er komen nu tranen uit mijn ogen
maar dat is gewoon zelfmedelijden ik snij in mezelf maar ik draag gewooon korte mouwen ik was 6 maanden gestopt nu begin ik weer dit is een schreeuw om aandacht toch ?
Waarschijnlijk wel
Het is mijn schuld alles
Er zijn mensen die ergere dingen meemaken maar zij klagen niet
Iedereen zegt dat ik me aanstel
. Mijn moeder gaat naar een maatschappelijk werker omdat ze niet weet hoe ze met mij en de situaties waar ik in kom moet omgaan dat heb ik vanmorgen ondekt .Ik verdien alles wat er met mij gebeurt ik zoek het zelf op en ik blijf andere mensen lastigvallen er komen nu tranen uit mijn ogen
maar dat is gewoon zelfmedelijden ik snij in mezelf maar ik draag gewooon korte mouwen ik was 6 maanden gestopt nu begin ik weer dit is een schreeuw om aandacht toch ?
Waarschijnlijk wel
Het is mijn schuld alles
Er zijn mensen die ergere dingen meemaken maar zij klagen niet
Iedereen zegt dat ik me aanstel
maandag 17 september 2012 om 18:28
maandag 17 september 2012 om 18:29
maandag 17 september 2012 om 18:35
maandag 17 september 2012 om 18:57
Lief dagboek;
Ik bevind mezelf in een negatieve spiraal. Ik voel me niet goed, voel me ongelukkig. Ik heb veel redenen om gelukkig te zijn, maar toch kan ik het niet. Ik verzuip zowat in mijn gevoel en niemand ziet het, niemand wil me helpen.
Liefs ragweed.
Lieve Ragweed;
Iedereen heeft periodes in zijn leven dat het wat zonniger of wat bewolkter lijkt dan het in werkelijkheid is. Als je er niet uit denk te komen zoek dan alsjeblieft hulp. De makkelijkste manier is om even je hart te luchten bij bijvoorbeeld Sensoor. Die kun je bellen of mee chatten. Dat kan misschien een opluchting geven. Als dit niet genoeg oplucht ga dan op zoek naar een goede psycholoog. Probeer te stoppen met het denken voor anderen, je hebt genoeg aan je eigen gedachten.
Succes en sterkte de komende tijd,
Liefs je Dagboek.
Ik bevind mezelf in een negatieve spiraal. Ik voel me niet goed, voel me ongelukkig. Ik heb veel redenen om gelukkig te zijn, maar toch kan ik het niet. Ik verzuip zowat in mijn gevoel en niemand ziet het, niemand wil me helpen.
Liefs ragweed.
Lieve Ragweed;
Iedereen heeft periodes in zijn leven dat het wat zonniger of wat bewolkter lijkt dan het in werkelijkheid is. Als je er niet uit denk te komen zoek dan alsjeblieft hulp. De makkelijkste manier is om even je hart te luchten bij bijvoorbeeld Sensoor. Die kun je bellen of mee chatten. Dat kan misschien een opluchting geven. Als dit niet genoeg oplucht ga dan op zoek naar een goede psycholoog. Probeer te stoppen met het denken voor anderen, je hebt genoeg aan je eigen gedachten.
Succes en sterkte de komende tijd,
Liefs je Dagboek.
maandag 17 september 2012 om 18:58
Ragweed, dat je nu weer bent begonnen met snijden is een teken dat er weer iets loos is en speelt. Is dat een schreeuw om aandacht? Waarschijnlijk wel ja. Alleen zijn er ook andere manieren om die aandacht te krijgen. En hier, op het forum ga je inderdaad niet de hulp krijgen die je verdient.
Kom op wijffie, neus in de lucht, schouders recht en neem nu eens die stap. Accepteer nu eens die hulp uit het "reguliere circuit"
Kom op wijffie, neus in de lucht, schouders recht en neem nu eens die stap. Accepteer nu eens die hulp uit het "reguliere circuit"
maandag 17 september 2012 om 18:59
quote:nellaaa schreef op 17 september 2012 @ 18:39:
Het wordt echt tijd voor hulp ragweed. Als de ene huisarts je niet door wil sturen dan moet een ander het maar doen. Je kunt trouwens ook zelf een psycholoog benaderen. Je hebt tegenwoordig geen doorverwijzing meer nodig.Ragweed heeft wel tweedelijnszorg nodig, heb je daar ook geen verwijzing voor nodig?
Het wordt echt tijd voor hulp ragweed. Als de ene huisarts je niet door wil sturen dan moet een ander het maar doen. Je kunt trouwens ook zelf een psycholoog benaderen. Je hebt tegenwoordig geen doorverwijzing meer nodig.Ragweed heeft wel tweedelijnszorg nodig, heb je daar ook geen verwijzing voor nodig?
maandag 17 september 2012 om 20:13
Toen ik vertel hoe ik me voelde kreeg ik een doorverwijzingsbrief vanwege stress maanden geleden
Recenter: dat over de trap en dat ik me niet fijn voel toen ik het vertelde over die trap keek hij me aan alsof ik gek was en kwam ik een week later onderzoekt ze me en zegt dat ze nog meer mensen moet helpen en vraagt waarom ik geen afspraak heb gemaakt.Ze stuurde me wel naar het ziekenhuis voor een scan
Recenter: dat over de trap en dat ik me niet fijn voel toen ik het vertelde over die trap keek hij me aan alsof ik gek was en kwam ik een week later onderzoekt ze me en zegt dat ze nog meer mensen moet helpen en vraagt waarom ik geen afspraak heb gemaakt.Ze stuurde me wel naar het ziekenhuis voor een scan
maandag 17 september 2012 om 20:14
maandag 17 september 2012 om 20:17
Ragweed, ik heb een aantal heel goeie tips uit je dagboek voort zien komen, zoals de tip over het bellen van Sensoor (nummer moet je zelf maar even opzoeken, anders is het weer reclame enzo). Lees je die tips eigenlijk wel? Je reageert er namelijk niet op...
Als je om advies vraagt, maar met de gekregen adviezen niets doet houdt het hier natuurlijk ook een keer op.
Als je om advies vraagt, maar met de gekregen adviezen niets doet houdt het hier natuurlijk ook een keer op.
maandag 17 september 2012 om 20:18
maandag 17 september 2012 om 20:23
quote:ragweed schreef op 17 september 2012 @ 20:18:
Dat bedoel ik dus 1 ik val alweer mijn moeder lastig met mijn problemen
2 eigen bijdrage van rond de 300
3 ik zit al flink in de schulden
Ik ken je niet, ik voel ook geen behoefte om te gaan loepen, dus een trap verhaal zegt me niks.
Als jij niet duidelijk bent naar de dokter, dan kan een dokter ook niet veel voor je betekenen.
Ik heb even wat algemene vragen;
Hoe oud ben je?
Hoe breng je je dagen door?
Hoe woon je (bij je moeder?)?
Wat voor hulp heb je al gehad?
Wat voor schulden praten we over?
Dat bedoel ik dus 1 ik val alweer mijn moeder lastig met mijn problemen
2 eigen bijdrage van rond de 300
3 ik zit al flink in de schulden
Ik ken je niet, ik voel ook geen behoefte om te gaan loepen, dus een trap verhaal zegt me niks.
Als jij niet duidelijk bent naar de dokter, dan kan een dokter ook niet veel voor je betekenen.
Ik heb even wat algemene vragen;
Hoe oud ben je?
Hoe breng je je dagen door?
Hoe woon je (bij je moeder?)?
Wat voor hulp heb je al gehad?
Wat voor schulden praten we over?
maandag 17 september 2012 om 20:26
quote:ragweed schreef op 17 september 2012 @ 20:24:
Sommige mensen van sensoor herkennen mij zelfs
Wat zeg je dan tegen die mensen? Gebruik je ze enkel als praatpaal, om je verdriet, onmacht, zelfmedelijden te uiten of gaat het verder en werk je aan vooruitgang na deze gesprekken?
edit; ik bedoel hiermee. Is het voor jou wel duidelijk dat je ZELF de grootste verandering zult moeten maken. Anderen kunnen niet voor een gelukkig leven zorgen, dat zul je zelf, met hulp, moeten doen.
Sommige mensen van sensoor herkennen mij zelfs
Wat zeg je dan tegen die mensen? Gebruik je ze enkel als praatpaal, om je verdriet, onmacht, zelfmedelijden te uiten of gaat het verder en werk je aan vooruitgang na deze gesprekken?
edit; ik bedoel hiermee. Is het voor jou wel duidelijk dat je ZELF de grootste verandering zult moeten maken. Anderen kunnen niet voor een gelukkig leven zorgen, dat zul je zelf, met hulp, moeten doen.