meisjes naam

17-09-2012 22:18 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over twee weken hoop ik te gaan bevallen. Alleen; we hebben nog geen naam. We hadden vanaf het begin wel al een naam, maar na een paar maanden hebben we daar toch van afgezien. Nu zijn we dagelijks voor namen aan het kijken, maar de naam zijn we nog niet tegen gekomen, er zijn wel een paar namen die we leuk vinden, maar wat ik me afvroeg was of je toen je de naam las/hoorde nou het gevoel had van JA! Of dat je allebei zo iets had van mooie naam, er is namelijk wel 1 naam die we allebei erg mooi vinden maar dat JA gevoel ontbreek toch.
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Maar de definitieve beslissing viel bij beiden pas tijdens de weën. En aangezien die tot 42 weken op zich lieten wachten zeg ik dat je nog alle tijd hebt, in 4 weken kan je vast nog wel wat bedenken
quote:Banba schreef op 17 september 2012 @ 22:35:

[...]

Vertel Er lezen me iets te veel "bekenden" mee. Je weet maar nooit of er hier ooooooooooit nog een derde komt en of dat dan een meisje is.
Man is Turks en we wonen ook in Turkije, dus liever toch wel een Turkse naam.
quote:norma_jeane schreef op 17 september 2012 @ 22:35:

@banba ceyda vinden wij ook een mooie naam, het is alleen wel zonder dingetje onder de c anders word het tsjeejda normaal is het dan djeeda.

Dan had ik het verkeerd, want ik bedoel de tweede uitspraak inderdaad.

Grappig, mijn dochter heet *** (niet quoten aub, haal het zo weer weg)
The time is now
Nou vooruit dan Banba, omdat jij ook met de billen bloot gaat:

XXX

Ook niet quoten want ik haal het ook weer weg
Mooooi!

Ik houd van dit soort namen
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Ja Kaatje ik vind een aantal nederlandse namen echt leuk, waar ik wel een ja gevoel bij heb, maar dat is hoer niet uit te spreken, en daar baal ik een beetje van grrr. Haha
En mooie naam Banba!
Ik vind het ook een erg mooie naam.

Ik lag toen ik 8 weken zwanger was op de bank en toen kwam de naam ineens binnenpoppen. Ik moest ff googlen om te kijken of het een naam was (serieus, had er nog nooit van gehoord).

Mijn man moest er heel erg aan wennen, maar ik vond het zo frappant dat ik die naam zo binnen kreeg, dat ik hem echt wilde geven. Mijn man raakte eraan gewend en nu heet dochter ook zo. De naam past ook bij haar en de betekenis van de naam matcht ook nog met haar achternaam.
Whoehaha kaetje, dat was ook een van mijn favo's. Sterker nog, ongeboren dochter heeft een paar weken zo 'geheten', totdat man erop terug kwam (eikel :-) ).

Erg mooie naam dus!
The time is now
Banba, idd mooie naam. Onze dochter heet Marinde
Je woont in Turkije begrijp ik?

Ik vind het wel een heel mooie naam moet ik zeggen. Ook als je ooit naar Nederland zou gaan vind ik het een leuke naam.
Eliv vind ik een mooie Turkse naam.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
wat leuk Banba! Jouw naam staat ook hoog op mijn lijstje maar dochter van een vriendin heet zo dus dat zal hem niet worden hier. Om er nog maar niet over te beginnen dat we niet eens weten of er ooit een derde zal komen.
Haha norah is dus de naam die ik wilde, maar man wilt het niet! Die mannen toch ook! Way grappig zeg!
quote:nouschi schreef op 17 september 2012 @ 22:40:

Eliv vind ik een mooie Turkse naam.

Is dat Turks? Erg mooi inderdaad.

Ik vind het altijd zo lastig met exotische namen. Een naam die ik mooi vind klinken kan in Turkije er wel één zijn in de categorie Mientje of Hendrika
The time is now
Bij dochter naam veranderd een week voordat ze kwam. (zelfde naam als Ivetje). Bij zoon opperde man de naam, ik vond het eerst niks. Toch in gedachten gehouden en later vond ik hem super. Van beide namen geen moment spijt gehad en krijg altijd leuke reacties.

Het argument 'het past echt bij hem/haar' vind ik altijd een beetje kul. Een andere naam had ook goed gepast, je went er gewoon aan.

Jullie naam vind ik heel mooi voor een Turks meisje. Mijn favoriete Turkse namen (werk veel met Turkse kinderen) zijn Irem, Elif of Ezra.
Bij mijn zoontje had ik dat wauwgevoel wel en mijn vriend vond hem ook meteen leuk en we hebben hem ook de hele zwangerschap al bij zijn naam genoemd.

Bij mijn dochtertje helaas ook geen wauwgevoel, dus we hadden een lijstje met drie namen, de naam die ik het leukste vond,vond mijn vriend nirt zo en andersom.

Dus is het de naam geworden die ik het leukste vond:-)

En hij past perfect bij haar, mijn vriend vind dat ook en de meeste familie en vrienden ook.

Niet iedereen natuurlijk, want smaken verschillen.
foutje
The time is now
Ja wonen in Turkije keatje. En inderdaad ik vind het ook niet erg Turks klinken dus in Nederland zou het ook kunnen. Betekent trouwens ook zeemeermin, iets wat heel goed bij mijn man en mij past
Bij de meisjesnaam hadden we dat wauw-gevoel wel, jongensnaam niet. Gelukkig werd het een meisje.

Nu weer wauw-gevoel bij meisje, niet bij jongen. Het wordt wederom een meisje.

Eigenlijk zou ik zeggen dat je het niet voor minder moet doen, maar als 1e een jongen was geweest had hij gewoon de naam die we gekozen hadden gekregen, zonder dat wauw-gevoel...

Naam gaat vanzelf wel passen denk ik..
En Seda? of Nalan?
Irem, leuk!!!
Ik vind Elizya mooi! Zou ik niet meer wijzigen

En anders Jasmin of Irem. Vind ik ook leuke Turkse namen.
quote:norma_jeane schreef op 17 september 2012 @ 22:43:

Ja wonen in Turkije keatje. En inderdaad ik vind het ook niet erg Turks klinken dus in Nederland zou het ook kunnen. Betekent trouwens ook zeemeermin, iets wat heel goed bij mijn man en mij past Nah, volgens mij ben je er hartstikke uit! Heb je er niet gewoon wat te lang over gepeinsd waardoor je weer bent gaan twijfelen?
The time is now

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven