meisjes naam

17-09-2012 22:18 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over twee weken hoop ik te gaan bevallen. Alleen; we hebben nog geen naam. We hadden vanaf het begin wel al een naam, maar na een paar maanden hebben we daar toch van afgezien. Nu zijn we dagelijks voor namen aan het kijken, maar de naam zijn we nog niet tegen gekomen, er zijn wel een paar namen die we leuk vinden, maar wat ik me afvroeg was of je toen je de naam las/hoorde nou het gevoel had van JA! Of dat je allebei zo iets had van mooie naam, er is namelijk wel 1 naam die we allebei erg mooi vinden maar dat JA gevoel ontbreek toch.
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Seda en nalan zijn jongens namen
Is het een veel voorkomende naam in Turkije trouwens? Ik heb hem hier iig nog nooit gehoord.
The time is now
Wat vind je van Julia/Yulia?
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:norma_jeane schreef op 17 september 2012 @ 22:46:

Seda en nalan zijn jongens namenZeg dat maar niet tegen de 2 meiden die ik ken en zo heten haha!
Ja dat is het ook wel een beetje, ik heb duizenden namen doorgelezen, heel wat boekjes verslonden op een gegeven moment loopt je hoofd echt over. Maar ik denk dat ik nu wel wat zekerder ben!
quote:norma_jeane schreef op maandag 17 september 2012 22:46 Seda en nalan zijn jongens namenGrappig, ik ken een meisje dat Seda heet.
Haha oké! Ik ken ook wel vrouwen idd die zo heten maar toch meer mannen. Veel Turkse namen zij ook unisex hoor, dat is zo.

En elizya is niet echt een veel voorkomende naam in Turkije. Maar ook niet onbekend ofzo.
quote:norma_jeane schreef op 17 september 2012 @ 22:48:

Ja dat is het ook wel een beetje, ik heb duizenden namen doorgelezen, heel wat boekjes verslonden op een gegeven moment loopt je hoofd echt over. Maar ik denk dat ik nu wel wat zekerder ben!

Ik hoorde laatst bij een bruidsjurkenprogramma (jaja) de verkoopster zeggen: met jurken is het net als met mannen. Als je dé jurk gevonden hebt, moet je stoppen met zoeken.

Zo werkt het met babynamen wellicht ook
The time is now
En Dunya?
quote:Banba schreef op 17 september 2012 @ 22:52:

[...]

Ik hoorde laatst bij een bruidsjurkenprogramma (jaja) de verkoopster zeggen: met jurken is het net als met mannen. Als je dé jurk gevonden hebt, moet je stoppen met zoeken.

Zo werkt het met babynamen wellicht ook Die aflevering heb ik ook gezien
Wat vind je van Elisa, makkelijker uit te spreken dan Elizya.

Ik ken ook een Esila.. Verder vind ik de net genoemde Elif, Irem, en ook Sena wel mooi..
Wat vind je van de naam Laila?
Of Kymia? Of Vasthi?
Chivan? of chiven?

Rabia?

Cevlan?
quote:boekenlegger0 schreef op 17 september 2012 @ 23:06:

Chivan? of chiven?

Klinkt als chihuahua

Rabia?

Leuk, hondsdolheid.

Cevlan?
quote:saaaaar81 schreef op 17 september 2012 @ 22:54:

[...]

Die aflevering heb ik ook gezien Volgens mij heb ik ze allemaal gezien (toch jammer dat ik al getrouwd ben )
The time is now
Sevda vind ik een mooie naam. Weet niet of die echt Turks is maar her vriendinnetje van mijn nichtje heet zo
quote:Banba schreef op 17 september 2012 @ 23:09:

[...]

Volgens mij heb ik ze allemaal gezien (toch jammer dat ik al getrouwd ben )

Ik kon mijn jurk 2 keer aan

1 keer wet op de prille leeftijd van 24, de 2e keer kerkelijk met 27.

Gelukkig dezelfde vent
Elizya is prachtig!
Sinem?
Elizya vind ik een mooie naam. Echt heel veel mooier dan de andere sugesties die hier genoemd worden.

Bij mijn zoontje wisten we gelijk een jongensnaam die zowel ik als mijn partner mooi vonden. Het was eigenlijk binnen 5 minuten beslist.

Ik had nog wel zoiets van ja maar zoiets belangrijks kun je toch niet in 5 minuten beslissen moeten we niet nog wat meer namen overdenken. Maar we wisten gewoon geen andere namen die we leuker vonden.
Nuray vind ik mooi, woon jij trouwens in een toeristisch gebied in turkije ( gewoon nieuwschierig)
Ayla, ilayda, Layla, leyla, sevda, melek, günes, dogra ( met zo een dakje op de g) aylin
Mooie naam.

Als we een meisje zouden krijgen zouden we haar Azra noemen.

Jongensnaam zeg ik niet maar zijn we heel blij mee. İk moet me ook inhouden om het niet te onthullen.
Prachtige naam.

Een vriendin die zwanger was van haar Turkse man heeft toen ook een tijdje lopen dubben.

Ze wilde graag dat de naam goed uit te spreken was hier in Nederland maar het moest ook bij de Turkse achternaam van hun dochtertje passen. Het is uiteindelijk Selin geworden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven