Gezondheid alle pijlers

waarvan de symptomen?

19-09-2012 18:28 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder is sinds gisteren heel erg aan het hoesten, soms zo erg dat het helemaal vast zit en het net lijkt of ze letterlijk stikt en ze daarna een hoestbui van 5/10 minuten heeft.

Ook moet ze erg niezen en als dat eenmaal begonnen is moet ze er ook doorheen hoesten en klinkt het allemaal heel eng.

Ze moet ook soms naar adem happen omdat ze geen lucht krijgt.

Ik maak mij zorgen maar mijn vader zegt dat het gewoon een griepje is en wel weer over gaat..

Waarvan zijn dit symptomen?

Ze is verder wel goed bij en zegt zelf dat ze geen pijn heeft.
Hey Datdus!
Hoe ist met je?
quote:wished- schreef op 19 september 2012 @ 19:25:

[...]

Dat ben ik niet met je eens hoor.

Ik zeg zeker niet dat TO 's moeder ernstig ziek is.

maar je hoort tegenwoordig, de engste verhalen hoor!! zeker bij vijftigers, en zestigers.. en nog wel jonger ook.Stel jij je pas sinds kort open voor de wereld om je heen.
Ja dan is het bij jou gelukkig goed uitgepakt, maar bij heel veel mensen ook niet hoor!

En waarschijndelijk is eht wel gewoon een griepje, maar kun ej dan niet beter gewoon het zekere voor het onzekere nemen dan?

Snap dat nooit.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Nee hoor Timelight, maar de laatste tijd hoor je het gewoon ontzettend veel. Ik zou dan gewoon even een bezoek brengen en het zeker weten. Want een verkoudheid is wel wat anders dan 10 minuten flink hoesten hoor!
Nou, zó'n grote verdienste is het ook weer niet hoor, om van een hoestend verkoudheidje te herstellen. Zelfs niet voor zo'n gammel type als ik.
Als niezen en hoesten de enige symptomen zijn dan stuurt de huisarts je gewoon weer naar huis, en zegt dat je terug moet komen als het langer dan 2 weken duurt.

Mensen worden tegenwoordig echt niet jonger of vaker ernstig ziek dan vroeger hoor. Levensverwachting neemt alleen nog maar toe. Hooguit hoor je er meer van door programma's als Over Mijn Lijk. Maar ze moeten daar best moeite doen om aan deelnemers te komen.
quote:wished- schreef op 19 september 2012 @ 19:52:

Nee hoor Timelight, maar de laatste tijd hoor je het gewoon ontzettend veel. Ik zou dan gewoon even een bezoek brengen en het zeker weten. Want een verkoudheid is wel wat anders dan 10 minuten flink hoesten hoor!Ja, het lijkt inderdaad wel een virus, vijftigers die met bosjes dood neervallen... Joh, stel je niet zo aan met je "de laatste tijd hoor je het gewoon ontzettend veel". Of is het er zo eentje in de categorie: vroeger was alles beter?
quote:4Hellokitty schreef op 19 september 2012 @ 18:53:

kinkhoestIn de regio zuidwest nederland heerst momenteel kinkhoest
quote:pearle schreef op 19 september 2012 @ 20:16:

[...]

In de regio zuidwest nederland heerst momenteel kinkhoest

Verleden jaar ook al, mijn wederhelft is er nèt vanaf *afklopt*. Maar zelfs als het kinkhoest is, dan nog stuurt de huisarts je na 1 dag hoesten weer naar huis met het verzoek om over 'n week (of twee) weer terug te komen.

Daar komt bij dat kinkhoest niet te genezen is met pilletjes, kinkhoest moet je uitzieken. Ja, het is besmettelijk maar dat is het voordat je er last van krijgt. En ja, bij kinkhoest kun je allerlei andere narigheid oplopen (zoals bijvoorbeeld longontsteking) maar ook daarvoor geldt dat dat ècht niet het geval is na 1 dag hoesten.

Wat voor hoest het ook is, over het algemeen geldt dat het met antibiotica een week duurt voor het over is en zonder medicijnen duurt het zeven dagen. Behalve dan bij kinkhoest dus daarbij kan het zomaar 'n half jaar of langer duren. En daar kan geen enkele dokter iets aan verhelpen.
Ik heb kinkhoest gehad. Maar dat begon als keelpijn en snotteren. Het enorme hoesten kwam pas na een week. Om de eerstvolgende 2 maanden niet meer weg te gaan, dat wel.
quote:wished- schreef op 19 september 2012 @ 19:52:

Nee hoor Timelight, maar de laatste tijd hoor je het gewoon ontzettend veel. Ik zou dan gewoon even een bezoek brengen en het zeker weten. Want een verkoudheid is wel wat anders dan 10 minuten flink hoesten hoor!

Jij hebt misschien nu wat uit je eigen omgeving gehoord. Het is echt niet iets algemeens.

Ben jij zo iemand die wat dagen proesten, hoesten en snotteren meteen griep noemt?
Oh nee hoor!

En ik zelf, ga ook helemaal niet snel naar de dokter!

Ik heb gewoon het idee dat het de laatste tijd best erg is qua rare ziektes ect. maar misschien heb ik het wel gewoon fout!
Dat zal dan op z'n minst zeer lokaal zijn, want ik heb er niets van gehoord in mijn omgeving en in de kranten heb ik er ook al niets over gelezen.

Wat ik dan wel weer heb horen verzuchten* in mijn omgeving, is dat de "r" weer in de maand zit. *meestal tussen twee niezen door
je vraagt letterlijk: waarvan zijn dit de symptomen, dat is een vraag naar een diagnose en een diagnose wordt door een dokter gesteld, niet door het viva forum. Staat ook in de regels.

Verder eens met qwertu en redband, ga zelf eens naar de huisarts. mijn moeder is 70, als ik jou zou hoor moet ik compleet in paniek raken als ze een keer hoest, ze heeft ook flink gerookt namelijk, dus als mijn moeder hoest moet het wel longkanker zijn...

Mensen van 70 kunnen ook gewoon verkouden zijn en als je moeder zelf niet naar de dokter wil en ze is buiten het hoesten om niet benauwd, dan zou ik het lekker laten.
Kinkhoest is wel langer besmettelijk dan een week hoor! Ik moest een maand wegblijven bij kleine baby's. En het is te behandelen met antibiotica, maar alleen in de eerste 2 weken, als je dus nog gewoon naar huis gestuurd wordt door de huisarts.

Het komt ook best vaak voor tegenwoordig. Maar de meeste mensen die flink hoesten zijn nog steeds gewoon verkouden.
quote:redband schreef op 19 september 2012 @ 19:22:

Eerlijk gezegd, na al die topics maak ik mij meer zorgen over jou. Ga hulp zoeken ( en dat is serieus !)
Ga eens naar de huisarts.

Het lijkt op kinkhoest.
Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voordat je valt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven