Uitgerekend februari 2013

01-06-2012 14:48 3031 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kletstopic van de in februari 2013 uitgerekenden!

We zijn hier vertrokken :-)
Wow, wij zijn nog niet eens begonnen met de kamer. Na de 20-weken-echo gaan we dat pas doen. Behalve positiekleding en een voedingskussen om mee te slapen heb ik dus ook nog helemaal niets gekocht... Dat wordt flink shoppen als alles straks goed is!

Pff, ik kan echt niet werken met zo'n 'evenement' aan het einde van de dag...Terwijl werken wel heel hard nodig is, want ik wil voor mijn verlof nog van alles af hebben. Ik heb een manische periode nodig om te compenseren voor het eerste trimester!

@ligura, beterschap! Hopelijk voel je je na een nacht goed slapen al een stuk beter.
Haha koehandel, het staat er makkelijker dan dat het was hoor. Wij wonen hier vanaf november en hebben toen voor dochter een kamer gemaakt op de eerste verdieping. De laatste weken hebben we voor haar een kamer gemaakt op de 2e verdieping (hele verdieping gestuukt, geverfd, behangen, nieuwe vloertjes erin), dus zij verhuist binnenkort een verdieping omhoog en dan is haar kamer voor de baby. En aangezien dat ook een meisje word hoeven we er niks aan te veranderen. De commode staat er nog en er is een inbouwkast, dus dat is snel klaar!

Ik wil verder ook zoveel mogelijk gedaan hebben voor het verlof, heb ik de vorige keer ook gedaan en dan is je verlof echt om te relaxen/ cocoonen .
succes vandaag koehandel!!

en wat super al die goede echo's!!!!!

Wij zijn ook nog niet aan het kamertje begonnen, onze kleine vent mag zijn eigen kamer houden (vond het veel te leuk om een nieuwe te maken..) maar wij wachten ook op de 20 weken echo.

Dan moet eerst de zolder aangepakt worden, daar slapen wij en daar moet nu een walk-in-closet komen whaaa... en we hebben een nieuw bed gekocht maar die komt pas in week 46. Dan kan op het toekomstig kamertje onze kledingkast weg en dan nieuwe vloer erin, schilderen, behangen etc. Met andere woorden..Kan niet wachten om te beginnen!!

Nog 1 week wachten en dan hebben we ook de 20 weken echo gehad, ben wel blij dat die afspraak al om 9.15 uur staat. Lijkt me verschrikkelijk om de hele dag te wachten.
@Dutch: met lage bloeddruk meer suiker eten? Dan verandert toch niet je bloeddruk, maar je bloedsuikerspiegel? Niet meer zout eten? Want dat verhoogt wel je bloeddruk?

Iedereen met goeie 20wkn echo's: gefeliciteerd!! Zal een opluchting zijn

Ik heb steeds harde buiken....Zelfs terwijl ik me niet druk maak, van de week had ik de hele avond tv liggen kijken op de bank, en dan nog zeker 5 harde buiken die avond! Niet relaxed...

En lekker slim, gister bij de VK geweest, maar het vergeten te melden natuurlijk...
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
Schoon moeder belde gisteren dat ze samen met haar man graag het bedje wil kopen...... mijn moeder wil de jogging buggy kopen.... dus ik heb alleen een comode nodig en een breast pump hahahaah.... all die andere spullen krijg ik wel via mijn baby shower (3 nov) ..... ik vind het niet leuk om zo in de aandacht te staan ..maar het is wel handig want je krijgt veel spullen :O)
Ik lees nu op het 'zwanger in showbizland-topic' dat je vleesboom klein is gebleven en niet meer voor problemen zorgt, Dutch! Gelukkig maar!

(ik dacht ik gooi m er hier op dit topic ook maar ff voor je in )
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
VT... ja het is niet uit gegroeit tot een kerst boom.. blij dus...

op zich voel ik me helemaal top lekker alles merkte ik vanmorgen wel met het aan trekken van mijn schoenen dat ik toch echt een buikie heb hahaha....
Jaa, echo is achter de rug en alles is goed! Ik ben heeeel blij! Ennn ik had gelijk (en iedereen om me heen ook), het is een meisje!
Wat fijn koehandel dat alles goed is!! En nu mag je eindelijk bij jezelf roze kleuren!! Lekker even nagenieten hè!!

Ik ga zo naar tennisles, ben benieuwd hoe het vanavond weer gaat!!
Koehandel, ben benieuwd naar de echo!

We kletsen te weinig, want het topic is steeds van de eerste pagina af!

Babyshower: leuk! Vriendin wilde er ook eentje voor mij organiseren. Maar twijfel ook nog, hoef ook niet zo in de belangstelling te staan

Kamer: hier nog helemaal niets aan gedaan en niets aan gekocht. Maar we hebben ook geen extra kamer, dus het enige wat we hier moeten doen is een wiegje naast ons bed zetten. Ik hoop echt zo dat het nog lukt om ons huis voor die tijd te verkopen en zelf te verhuizen! Al is het misschien ijdele hoop.

Verder krijg ik alle kleertjes voor de eerste maanden van een vriendin, en van de eerste heb ik alle speelgoedjes nog, dus heb eigenlijk verder niets nodig.

Ja, voor mezelf een winterjas! Man, het wordt al koud, en ik krijg mijn jas niet meer dicht.....
Fijn koehandel!!! En leuk, nog een meid erbij!!!

Ik heb een winterjas op marktplaats gescoord voor 25 euro. Ik lijk er een beetje een aardappelziekte in.....
Mmm, fijn zo.n iPad. Aardappelzak bedoel ik
hahahah... ik ga gewoon een van hubbies winter jassen dragen.... als het echt koud is kom je toch niet zo gauw buiten.......

Koehandel.. fijn dat alles goed is.. wat leuk! een meid er bij
Hee meiden,

Ik ben de komende periode waarschijnlijk niet zo actief hier: ik ga op "vakantie" naar Nederland en ben dan superdruk. Zal wel proberen te laten weten hoe de 20w echo is gegaan.

Groeten!
@babyshower, leuk en ook gebruikelijk in het buitenland (vaak de VS). Omdat de afstanden groter zijn en kraambezoek na de bevalling niet zo gebruikelijk is. In Nederland zou ik het niet zo snel doen. Mensen komen hier op kraamvisitie wanneer het hun uitkomt en nemen dan een cadeau mee. Om daarnaast nog een extra feest te geven (waarvoor mensen nog een cadeau moeten kopen) zou ik niet doen. Als je uit het buitenland komt en tijdelijk even in Nederland bent is het natuurlijk wel leuk!

Ik probeer zo lang mogelijk in mijn eigen winterjassen te passen. Heb gekeken maar die zwangerschapswinterjassen zijn erg duur en kan je maar kort gebruiken. Helaas kan het erg koud worden en zal ik toch naar mijn werk/de winkels/familie etc moeten.

Voor ons winterkindje ben ik van plan een lekkere gevoerde voetenzak aan te schaffen :-). Daarnaast heb ik een wikkeldoek (aanrader! een kleine baby in een jasje wurmen is niet handig) en een dekentje voor de reiswieg en maxi-cosi.
@koehandel: goed te horen!!! wat leuk!

@amber: volgens mij hoor je de babyshower ook niet zelf te organiseren. Ik heb de mailadressen van een paar vriendinnen doorgegeven aan 1 vriendin (dus op zich weet ik al dat ik er eentje krijg...) en zij regelt het verder. Soort vrijgezellenfeestje-principe dus, je weet dat het komt maar je weet niet wanneer Zelf zou ik het ook niet in mijn hoofd halen om het te organiseren, dat lijkt zo hebberig

@voetenzak/wikkeldoek: zeker aanrader! Gelukkig had ik voor dochter beide in het blauw (turqoise), dus hoef dat ook niet te kopen.

Nou, vanavond hebben we een BBQ en dochter heeft de hele dag niet geslapen, dus ik hoop maar dat ze zich gedraagt....
@groupie: nou ik werd niet echt wakker van de schopjes, die vielen (en vallen) nog best mee. Het is meer dat mijn darmen daar zo geïrriteerd op reageerden. Gelukkig valt het de laatste dagen wel mee, moet alleen wel 2-3 keer per nacht naar de wc...

Vandaag hadden we de 20 weken echo. Vannacht heel realistisch gedroomd dat ik bloedverlies had, pfff... Vlak voor de echo ook ineens een enorme knoop in mijn maag. Gelukkig was alles goed EN mijn vriend heeft vanmorgen voor 't eerst beweging gevoeld!

Het wordt een jongen, dus weer wat blauw in de tabel erbij.

Mooi ook om te lezen over de andere goede 20 weken echo's, Jynta: fijn dat de placenta toch goed ligt, dat scheelt weer!

Veerleviva: fijne vakantie gewenst!

Dotss/Ligura: ik heb een dikke ruime winterjas en hoop nog steeds dat ik daar in blijf passen tot het eind, maar jéétje wat groeit die buik hard zeg! Voor de zekerheid ben ik ook maar vast aan het smeren gegaan; baat het niet dan schaadt het niet

Vraagje aan de ervaren moeders: wat trek je zo'n klein babytje nou eigenlijk aan in de winter? Rompertjes met lange mouwen lijken me zo lastig met die kleine handjes/vingertjes. Is een rompertje met korte mouwen en daar overheen een zacht pakje aan één stuk of truitje + broekje + sokjes niet ook warm genoeg?
@Klavertje: Fijn dat alles weer oké was! Dat maakt je toch altijd in de war hè als je zo'n droom hebt gehad. En tjonge, nog een jongen.

Toen mijn dochter geboren werdt in midden februari was het

-17 s'nachts!! Ik had een paar van die overslagrompertjes met drukkertjes aan de zijkant. Die zijn een stuk makkelijker aan te trekken in het prille begin. Ik heb ze dus nu weer met lange mouwen aangeschaft. En daaroverheen een longsleeve.

Bij de Hema kan je ze kopen.
Gefeliciteerd Klavertje! Heel fijn dat de echo goed was, en leuk een jongen!
Babyshower...typisch amerikaans volgens mij; heb het nog nooit in Nederland gezien/gehoord.

Jas: hoop mn eigen winterjas nog aan te kunnen, is met knopen, dan maar de onderste (paar?) open. En mn schoonvader gaf al aan dat hij nog een grote leren jas heeft, die moet ook nog wel passen, en is vast lekker warm. Vind het al wel koud worden hoor!! moet 'sochtends een stukje op de scooter; denk dat ik mn handschoenen al ga pakken...brr!!

Zoals ik er nu over denk gaan wij geen jasje voor de baby doen, maar zo'n lodger wikkeldoek, die ook in de maxicosi kan. Had er 1tje gekocht, grijs met een rood randje stond op de doos. Bleek er bij de kassa een knalroze in te zitten! meteen maar weer retour gedaan; iets te grote gok als je het geslacht niet wil weten

Hier straks druk het huis aan kant maken. Volgende week openhuizendag, en dan moet het er toch spik en span uit zien. Je weet maar nooit, misschien komt er toch nog eens iemand die ons huis wil kopen
Up!

Hier hebben we bij de eerste (december kind) zo'n skipak gebruikt in het begin. Daarin kon ze heerlijk warm liggen in de wagenbak. Heb er nu ook weer 1 van een vriendin en die oude van dochter moet ook nog ergens liggen, dus dat komt wel goed.
Winterjas: ik had al een normale winterjas en een tent wat wijdervallende winterjas, waar volgens mij nog wel een 6ling-buik onder past.

Dus dat probleem heb ik gelukkig niet, ook gezien mijn eerder beschreven 'moeilijke maat', want als ik al moeite heb met een positiebroek te vinden in mijn maat, hoef ik het niet eens te proberen voor een echte positiejas denk ik!

Maar...ik heb een paar weken terug 1 (jawel, 1 ) positiebroek gevonden die ik pas!!! *blij*

(Na uren internet afstruinen blijkt er in Nederland welgeteld 1 model over te blijven die ik paste, in 1 kleur. Wat een keuze weer Maar gelukkig vind ik de broek wel aardig leuk...)

Dus ik weet wat ik aan moet trekken de komende maanden (en rokjes en jurkjes, das dan weer geen probleem met mijn maat...)

Koehandel: gefeliciteerd met je goeie echo en met dat je een meisje krijgt! En Klavertje, ook gefeliciteerd met je goeie echo, en dat jij een jongetje krijgt!

Veerle: veel plezier in Nederland!!
@VlammendeTroela: ben nu wel benieuwd naar je 'gekke maat'....gewoon nieuwsgierig.

Hoe is het trouwens met de harde buiken? Ik heb er ook wel een paar per dag, maar ik weet niet of ik het nu herken van de vorige keer (en dat ik het daarom eerder voel) of dat ik het de vorige keer niet had. Hier ook hetzelfde, ben het vergeten te vragen aan de verloskundige en hoef pas over 4 weken weer terug, en zo urgent is het nou ook weer niet om erover te bellen, tenminste dat denk ik.

Vandaag kwam schoonmoeder aan met een 'dure, chique mantel' waarvan ze donderdag zei dat ik die wel aankon als positiewinterjas 'omdat hij haar iets te groot was'. Ondanks dat het maat 36 was, was het echt een ENORME tent, echt zeker 4 maten te groot, zelfs in hoogzwangere toestand van 42 weken. En het ergste was ook nog dat er enorme schoudervullingen in zaten, terwijl ik al best groot ben, dus ik voelde me net de hulk. Volgens schoonmoeder moest ik er dan maar een grote sjaal bij dragen, want dan vielen de schoudervullingen niet zo op. Ik heb toch maar vriendelijk bedankt en gezegd dat ik de jas waarschijnlijk niet ga dragen, dus dat ze hem beter kan meenemen.

Dus: lang verhaal kort, ik ga volgende week even naar de winkel om toch maar een nieuwe jas te kopen. Op Marktplaats kan ik ook niet echt iets vinden, en ik weet niet of ik nou moet kijken bij maat S of bij maat L.

@xxmariaxx: Staat jullie huis ook te koop? Die van ons bijna. Vandaag weer dikke klusdag achter de rug gehad. Slecht teken dat ik de laatste weken meer bouwmarkten dan kledingwinkels van binnen heb gezien. Maar het wordt wel mooi! Hadden we 5 jaar eerder moeten doen.... Nog eventjes en dan is het helemaal gestyled voor de verkoop en de foto's, hoop dat we het snel verkopen....
@ligura: Ja, staat net een jaar te koop. Schiet niet echt op. De markt is zowiezo slecht, en daar bovenop zijn er hier een aantal woningstichtingen die huizen verkopen voor bodemprijzen. Daar kan je echt tegenop qua prijs, en moet je naar mijn idee ook niet willen. (dan krijg je echt veeel te weinig voor je huis. Hoop dat het bij jullie beter gaat met de verkoop!! We zijn al wel aan het oriënteren op nieuwbouw; moeten ze nog beginnen met het bouwrijp maken van de kavels, dus +- 2 jaar voordat je daar dan zou kunnen wonen. Bestaande markt hou ik niet meer zo bij; heeft toch geen zin op het moment

@hardebuiken: heb ik ook wel eens last van, voornamelijk als ik te druk bezig ben geweest. Toch maar luisteren naar mn lichaam dan. Vind t wel eens lastig; heb ik weer energie om dingen te doen, moet ik vaak rusten omdat ik anders last van mn rug/bekken/buik krijg *zucht*
@koehandel en @Klavertje, gefeliciteerd! Een meisje en een jongen erbij. Maar nog steeds zijn de jongens in de meerderheid.. Dus kom maar op met de meisjes!

En goede vraag Klavertje, van die kleertjes in de winter. Ik heb ook een paar rompertjes met lange mouwen en dat lijkt me niet heel fijn om aan te trekken bij zo'n kleintje... Net als al die dingen over z'n hoofd. Ik ga maar eens op zoek naar die wikkelrompers, wat dus niet over het hoofdje hoeft.

Ben bang dat ik ook een zwangerschapsjas aan moet gaan schaffen over een tijdje. Marktplaats, goed idee, vind het nog steeds zonde om daar m'n geld aan uit te geven. Misschien dat een dikke poncho ook nog een idee is, heb je daarna ook nog iets aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven