Bod afgewezen
vrijdag 21 september 2012 om 16:44
quote:mooiedromen schreef op 21 september 2012 @ 16:41:
Ten opzichte van 2004 kan dat zakken in waarde nogwel mee vallen.
http://www.cbs.nl/nl-NL/m ... -wonen/nieuws/default.htm en dan even bestaande woningen aanklikkenWaarde van het huis is nu volgens makelaar rond 270.000
Ten opzichte van 2004 kan dat zakken in waarde nogwel mee vallen.
http://www.cbs.nl/nl-NL/m ... -wonen/nieuws/default.htm en dan even bestaande woningen aanklikkenWaarde van het huis is nu volgens makelaar rond 270.000
vrijdag 21 september 2012 om 16:45
Heb je zelf al wat rondgekeken naar prijzen van vergelijkbare woningen in de buurt? Kadasterlijn gebeld om te kijken wat de huidige eigenaren betaald hebben? Toen ik mijn huis kocht, stond hier in de straat nog een andere woning nét in de verkoop, ca. 20.000 boven mijn budget. Ik heb gebeld en gevraagd of ze een bod van 20.000 lager zouden overwegen. Dat werd direct afgewezen en ik kon niet hoger gaan. Inmiddels, 2 jaar later, staat de woning te koop voor 5000 minder dan wat ik er voor wilde betalen.
vrijdag 21 september 2012 om 16:45
Ik snap niet helemaal. Makelaar stelde bod van 270.000 voor en dus hebben jullie een bod van 260.000 gedaan?
Het blijft speculeren naar de beweegredenen van de verkopers (geen haast, meerdere gegadigden of gewoon lousy onderhandelaars ). Heeft weinig zin om daar energie in te steken. Je kunt je makelaar ook opdracht geven om een eindbod uit te brengen. Onderhandelen hoeft niet persé.
Het blijft speculeren naar de beweegredenen van de verkopers (geen haast, meerdere gegadigden of gewoon lousy onderhandelaars ). Heeft weinig zin om daar energie in te steken. Je kunt je makelaar ook opdracht geven om een eindbod uit te brengen. Onderhandelen hoeft niet persé.
vrijdag 21 september 2012 om 16:46
Het vervelende in deze blijft dat er maar 1 ander persoon/stel hoeft te zijn dat wel zo 'stom' is veel te bieden en het huis gaat aan je neus voorbij..
Het is maar net het risico wat je bereidt bent te nemen. Of de kans dat het aan je neus voorbij gaat, of de kans dat je het koopt voor een veel te hoge prijs.
Het is maar net het risico wat je bereidt bent te nemen. Of de kans dat het aan je neus voorbij gaat, of de kans dat je het koopt voor een veel te hoge prijs.
vrijdag 21 september 2012 om 16:49
Maar schijnbaar is de verkoper het daar niet mee eens anders was er wel een tegenbod gekomen.
Wat een huis waard is kan nogal eens verschillen per makelaar, een marge van 10% verschil is normaal.
Maar de grote vraag is, wat willen jullie er maximaal voor betalen? Als het echt na zoveel maanden zoeken je droomhuis is moet je er misschien gewoon iets meer voor over hebben. Ik zou gewoon na het weekend nogmaals een hoger bod doen,
Wat een huis waard is kan nogal eens verschillen per makelaar, een marge van 10% verschil is normaal.
Maar de grote vraag is, wat willen jullie er maximaal voor betalen? Als het echt na zoveel maanden zoeken je droomhuis is moet je er misschien gewoon iets meer voor over hebben. Ik zou gewoon na het weekend nogmaals een hoger bod doen,
vrijdag 21 september 2012 om 16:51
vrijdag 21 september 2012 om 16:53
Ik zou de makelaar laten bellen met (de makelaar van) de verkopers. Hij kan dan vragen waarom er geen tegenbod is gegaan, aangeven dat jullie nog wel wat water bij de wijn willen doen zonder bedragen te noemen, en aftasten of de verkopers bereid zijn om te zakken. Zeggen ze dan: het is 295 of niets, dan weet je waar je aan toe bent. Zeggen ze: we willen best onderhandelen, maar 260 is echt gewoon veel en veel te laag, we zijn wel bereid om een aangepast bod in overweging te nemen, dan kun je eventueel nog een aangepast bod doen. Tuurlijk, het is een kopersmarkt, maar als dit je droomhuis is en de marktwaarde is volgens de makelaar hoger dan die 260, waarom dan niet nog een aangepast bod doen?
vrijdag 21 september 2012 om 16:54
quote:feeks schreef op 21 september 2012 @ 16:35:
ik vind 23000 euro minder dan de vraagprijs niet eens een serieus bod te noemen.
Wel als de verkoper een veel te hoge vraagprijs heeft.
Wij hebben na onderhandelen 20.000 euro minder betaald dan de vraagprijs en zijn begonnen met 30.000 onder de vraagprijs te bieden.
ik vind 23000 euro minder dan de vraagprijs niet eens een serieus bod te noemen.
Wel als de verkoper een veel te hoge vraagprijs heeft.
Wij hebben na onderhandelen 20.000 euro minder betaald dan de vraagprijs en zijn begonnen met 30.000 onder de vraagprijs te bieden.
vrijdag 21 september 2012 om 16:57
quote:rosa27 schreef op 21 september 2012 @ 16:40:
De makelaar koopt het huis niet, jij koopt het huis en als jij dus 270 wil bieden moet je dat gewoon doen! Misschien kom je dan 5000 euro duurder uit, maar wat is het effect daarvan op je maandlasten???? Als je het niet zou kunnen financieren is het een ander verhaal, maar in dit geval zou ik het niet laten afhangen van 5 à 10.000 euro....... (maar dat is dus wat ik zou doen/gedaan heb)Allemaal leuk en aardig, maar je moet kijken wat het huis waard is. En in deze tijd is dat, helaas voor veel verkopers, een stuk minder dan dat een jaar of vijf geleden was. Tel daarbij op dat de huizenprijzen nog steeds blijven dalen. Leuk om een huis te kopen waar je je hart op hebt gezet, maar realistisch blijven lijkt me toch even belangrijker.
De makelaar koopt het huis niet, jij koopt het huis en als jij dus 270 wil bieden moet je dat gewoon doen! Misschien kom je dan 5000 euro duurder uit, maar wat is het effect daarvan op je maandlasten???? Als je het niet zou kunnen financieren is het een ander verhaal, maar in dit geval zou ik het niet laten afhangen van 5 à 10.000 euro....... (maar dat is dus wat ik zou doen/gedaan heb)Allemaal leuk en aardig, maar je moet kijken wat het huis waard is. En in deze tijd is dat, helaas voor veel verkopers, een stuk minder dan dat een jaar of vijf geleden was. Tel daarbij op dat de huizenprijzen nog steeds blijven dalen. Leuk om een huis te kopen waar je je hart op hebt gezet, maar realistisch blijven lijkt me toch even belangrijker.
vrijdag 21 september 2012 om 17:00
quote:Ivetje schreef op 21 september 2012 @ 16:56:
Tja, je kan ook 275 als eindbod neerleggen. Misschien doen ze het en heb je je droomhuis. Doen ze het niet heb je pech. Dan kan je ook niet meer met een hoger bod aankomen.Ik denk dat 'psychologisch' mensen altijd willen onderhandelen. Dit kun je wel doen, maar dan moet je echt vantevoren met jezelf afspreken dat dit ook je maximum is. Stel dat de verkopers toch een tegenbod neerleggen van 285, dan is de kans misschien groot dat je anders toch wordt meegesleept en uiteindelijk meer dan die 275 betaalt. Ik zou zelf niet meteen het eindbod neerleggen maar wat spelingsruimte laten.
Tja, je kan ook 275 als eindbod neerleggen. Misschien doen ze het en heb je je droomhuis. Doen ze het niet heb je pech. Dan kan je ook niet meer met een hoger bod aankomen.Ik denk dat 'psychologisch' mensen altijd willen onderhandelen. Dit kun je wel doen, maar dan moet je echt vantevoren met jezelf afspreken dat dit ook je maximum is. Stel dat de verkopers toch een tegenbod neerleggen van 285, dan is de kans misschien groot dat je anders toch wordt meegesleept en uiteindelijk meer dan die 275 betaalt. Ik zou zelf niet meteen het eindbod neerleggen maar wat spelingsruimte laten.
vrijdag 21 september 2012 om 17:02
vrijdag 21 september 2012 om 17:03
vrijdag 21 september 2012 om 17:05
Je moet nu alleen een huis kopen als je echt een huis nodig heb of het huis van je dromen heb gezien en dat makkelijk kan betalen.
In alle andere gevallen is elke maand wachten het wachten waard. Als je dit huis nu zou kopen voor 275 duizend, dan is het over een half jaar waarschijnlijk 250 duizend waard. Dat is een flink verschil.
Op dit moment zijn ze nog maar 6 duizend gezakt. Dat is helemaal niets op de vraagprijs. Gewoon wachten en over een paar maanden nog eens kijken is denk ik het verstandigste (financieel gezien).
In alle andere gevallen is elke maand wachten het wachten waard. Als je dit huis nu zou kopen voor 275 duizend, dan is het over een half jaar waarschijnlijk 250 duizend waard. Dat is een flink verschil.
Op dit moment zijn ze nog maar 6 duizend gezakt. Dat is helemaal niets op de vraagprijs. Gewoon wachten en over een paar maanden nog eens kijken is denk ik het verstandigste (financieel gezien).
vrijdag 21 september 2012 om 17:06
quote:feeks schreef op 21 september 2012 @ 16:35:
Waarom niet? Zo gaat het op dit moment op de markt.
Wij hebben 40 onder de vraagprijs geboden. Bingo!
Alleen als je weet dat z geen haast hebben met verkopen, dan kun je er wel vanuit gaan dat ze er niet mee akkoord gaan.
TO, ik zou wachten en verder kijken.
Waarom niet? Zo gaat het op dit moment op de markt.
Wij hebben 40 onder de vraagprijs geboden. Bingo!
Alleen als je weet dat z geen haast hebben met verkopen, dan kun je er wel vanuit gaan dat ze er niet mee akkoord gaan.
TO, ik zou wachten en verder kijken.
vrijdag 21 september 2012 om 17:07
pos1980 : daarom gaf ik ook aan dat als ze er niet in mee gaan je pech hebt sowieso is het altijd verstandig om een maximaal bedrag in je hoofd te hebben en je daar ook echt aan te houden. Kom je er voor dat bedrag niet uit, laat je dan ook niet meeslepen. Er zijn nog genoeg andere droomhuizen te vinden
vrijdag 21 september 2012 om 17:10