Bod afgewezen
vrijdag 21 september 2012 om 17:13
quote:valentinamaria schreef op 21 september 2012 @ 16:22:
als t een heel klein huisje is zou ik ook geen 270.000 bieden, of er moet een enorme lap grond omheen liggen.
Ik denk dat het een gewoon huis is, verkleinwoorden worden te pas en te onpas gebruikt. Misschien lijkt het dan minder serieus.
Ik zou nog zeker twee weken wachten met hoger gaan. Even laten sudderen.
als t een heel klein huisje is zou ik ook geen 270.000 bieden, of er moet een enorme lap grond omheen liggen.
Ik denk dat het een gewoon huis is, verkleinwoorden worden te pas en te onpas gebruikt. Misschien lijkt het dan minder serieus.
Ik zou nog zeker twee weken wachten met hoger gaan. Even laten sudderen.
vrijdag 21 september 2012 om 17:13
Mijn huis stond voor 229000 te koop. Toen de uiteindelijke koper 205000 bood was ik eerlijk gezegd nogal beledigd, was net al 10.000 lager gaan zitten qua vraagprijs en heb dus ook tegen de makelaar gezegd dat het feest niet doorging. Uiteindelijk bood de man 220.000 en daarvoor heb ik het ook verkocht. Er is een verschil tussen tactisch bieden en de verkoper het gevoel geven niet serieus te zijn.
Als je wil gaan onderhandelen lijkt het me verstandig om 270000 te bieden. Ik denk wel dat je voor jezelf de afweging wilt maken of je hier de komende 15 jaar wilt wonen, anders maak je wellicht verlies als je het weer verkoopt.
Als je wil gaan onderhandelen lijkt het me verstandig om 270000 te bieden. Ik denk wel dat je voor jezelf de afweging wilt maken of je hier de komende 15 jaar wilt wonen, anders maak je wellicht verlies als je het weer verkoopt.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
vrijdag 21 september 2012 om 17:21
De makelaar zou ook nog een bod kunnen doen van 270000 en er niet bij kunnen zeggen dat het van dezelfde bieders (namelijk jullie) is als die het bod van 260000 deden. Tenzij jullie aankoopmakelaar er geen uit de buurt is, want dan valt het wellicht heel erg op... Kan me namelijk voorstellen dat ze jullie niet serieus namen omdat ze het bod te laag vonden en daardoor niet door wilden onderhandelen. (Maar uiteraard is dat helemaal mijn invulling hé. Ik heb geen glazen bol ofzo. )
vrijdag 21 september 2012 om 18:13
Ik denk dat de verkopers geen zin hebben in onderhandelen als ze bij voorbaat al niet serieus worden genomen en jullie dat met het afwijzen zonder tegenbod duidelijk maken.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
vrijdag 21 september 2012 om 18:36
10% van de vraagprijs af is heel normaal in deze tijd.
De verkopers hebben het te hoog in hun bol... Ik zou het even afwachten. Met deze houding verkopen ze niet snel. Er zijn weinig kijkers dus komen ze misschien wel op hun beslissing terug....even geduld hebben. Straal nooit uit dat je (te) graag wilt kopen....daar wordt misbruik van gemaakt als je niet oppast.
De verkopers hebben het te hoog in hun bol... Ik zou het even afwachten. Met deze houding verkopen ze niet snel. Er zijn weinig kijkers dus komen ze misschien wel op hun beslissing terug....even geduld hebben. Straal nooit uit dat je (te) graag wilt kopen....daar wordt misbruik van gemaakt als je niet oppast.
vrijdag 21 september 2012 om 18:44
Wij hebben eerst ook een (heel) laag bedrag geboden, gewoon om te kijken wat er zou gebeuren. Bod werd afgewezen. Wij hebben gereageerd met een uiterste bod, dus een bod waar we niet hoger wilden gaan. De verkoper kan dan bepalen of hij/zij daar mee in zee wil gaan of niet. Na een weekend waren zij er uit en hebben ze het verkocht voor ons uiterste bod. Als je een uiterste bod doet, kan de tegenpartij nog proberen te onderhandelen (deden ze bij ons, maar wij gingen daar niet mee akkoord, hebben er uiteindelijk wel drie flesjes wijn bij gedaan, en zij een flesje champagne voor ons
)
Natuurlijk weet de verkoper dan dat je het huis graag wilt, maar jongens, zou je echt zo veel geld neer tellen voor iets wat je niet graag wilt????
Net zo lang bieden tot ze met je willen onderhandelen lijkt mij zenuwslopend, maar goed, dat is persoonlijk natuurlijk.
Natuurlijk weet de verkoper dan dat je het huis graag wilt, maar jongens, zou je echt zo veel geld neer tellen voor iets wat je niet graag wilt????
Net zo lang bieden tot ze met je willen onderhandelen lijkt mij zenuwslopend, maar goed, dat is persoonlijk natuurlijk.
vrijdag 21 september 2012 om 19:08
Als ik ooit mijn huis verkoop - dat de laatste paar jaar licht in prijs is gestegen (verbouwing, locatie) - dan ben ik niet van plan spelletjes te spelen en met me te laten spelen. Als ik al die tactieken zo lees, is dat niets voor mij. Uiteraard weet ik tegen die tijd wat mijn huis waard is. Ik ga niet idioot hoog zitten om op dat bedrag uit te komen, maar ik neem mensen die eronder zitten ook niet serieus.
En ook als ik ga kopen. Waarom zou de verkopende partij niet mogen weten dat ik het graag wil. Heel simpel. Ik biedt alleen op huizen die ik kan betalen. Doe een bod, geef aan dat ik het graag wil, maar dat ik meer niet kan betalen. Willen ze, graag! Zo niet dan kijk ik verder.
Gewoon normaal met elkaar omgaan zonder spelletjes, vind ik ook bij een huis kopen veel fijner (en zo ben ik ook aan mijn huidige appartement gekomen).
En ook als ik ga kopen. Waarom zou de verkopende partij niet mogen weten dat ik het graag wil. Heel simpel. Ik biedt alleen op huizen die ik kan betalen. Doe een bod, geef aan dat ik het graag wil, maar dat ik meer niet kan betalen. Willen ze, graag! Zo niet dan kijk ik verder.
Gewoon normaal met elkaar omgaan zonder spelletjes, vind ik ook bij een huis kopen veel fijner (en zo ben ik ook aan mijn huidige appartement gekomen).
Waar zit de any-key?
vrijdag 21 september 2012 om 20:15
quote:feerique schreef op 21 september 2012 @ 18:36:
De verkopers hebben het te hoog in hun bol... .Kopers ook.
De verkopers hebben het te hoog in hun bol... .Kopers ook.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zaterdag 22 september 2012 om 09:28
quote:merlyn schreef op 21 september 2012 @ 21:57:
[...]
Het mes snijdt aan twee kanten inderdaad. Wij hebben ons huis helaas ook met verlies moeten verkopen. Komt ook doordat de huizen in de omgeving gewoon minder waard zijn. En dat geldt nu ook voor het huis wat we willen kopen. Een huis met verlies en dan ook nog een huis dat te duur verkocht wordt.... dat is gewoonniet slim.
Dus dan maar niet. Hoe jammer wij het ook vinden.
Heel toevallig, hoorde ik net via via. dat de mensen het huis al anderhalf jaar te koop hebben staan... en wel heel graag weg willen.
Op zich kunnen wij prima het huis financieren voor de vraagprijs,maar dan zou ik vanuit emotie kopen. Verstand zegt, dan liever nog even verder kijken. Ik koop geen huis tegen een te hoge prijs (huidige markt).
Je huis met verlies verkopen is niet zo erg omdat het huizen op de markt ook in waarde gezakt zijn ...Ik weet niet of je het dom bedoelt maar zo lees ik het wel, er zit nl ook een hypotheek op die afgelost moet worden hè
[...]
Het mes snijdt aan twee kanten inderdaad. Wij hebben ons huis helaas ook met verlies moeten verkopen. Komt ook doordat de huizen in de omgeving gewoon minder waard zijn. En dat geldt nu ook voor het huis wat we willen kopen. Een huis met verlies en dan ook nog een huis dat te duur verkocht wordt.... dat is gewoonniet slim.
Dus dan maar niet. Hoe jammer wij het ook vinden.
Heel toevallig, hoorde ik net via via. dat de mensen het huis al anderhalf jaar te koop hebben staan... en wel heel graag weg willen.
Op zich kunnen wij prima het huis financieren voor de vraagprijs,maar dan zou ik vanuit emotie kopen. Verstand zegt, dan liever nog even verder kijken. Ik koop geen huis tegen een te hoge prijs (huidige markt).
Je huis met verlies verkopen is niet zo erg omdat het huizen op de markt ook in waarde gezakt zijn ...Ik weet niet of je het dom bedoelt maar zo lees ik het wel, er zit nl ook een hypotheek op die afgelost moet worden hè
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
zaterdag 22 september 2012 om 10:44
quote:felice71 schreef op 22 september 2012 @ 09:28:
[...]
Ik weet niet of je het dom bedoelt maar zo lees ik het wel, er zit nl ook een hypotheek op die afgelost moet worden hè
Zo dom is het niet, heel veel mensen die nu hun huis verkopen, moeten verlies nemen (als ze dat kunnen en willen). Wij hadden al een flink deel van ons huis afbetaald. Maar wij hebben nu zo'n 20.000 minder gekregen voor ons huis dan dat we er voor betaald hebben.
Alle huizenprijzen in deze regio zijn gezakt, behalve dit huis dus. Die is 30.000 hoger geprijsd dan dat ze er 7 jaar geleden zelf voor betaald hebben. Terwijl zij wel kunnen zoeken naar huizen die in de huidige markt gezakt zijn. Het is nu zo dat je vaak verlies hebt op je huis, maar dat je dat verlies bij koop van een huis weer terug kunt pakken.
Het is hun goed recht, laat ik dat wel zeggen. Maar jammer voor ons. We kunnen wel, maar we willen het huis niet voor een onrealistisch bedrag.
[...]
Ik weet niet of je het dom bedoelt maar zo lees ik het wel, er zit nl ook een hypotheek op die afgelost moet worden hè
Zo dom is het niet, heel veel mensen die nu hun huis verkopen, moeten verlies nemen (als ze dat kunnen en willen). Wij hadden al een flink deel van ons huis afbetaald. Maar wij hebben nu zo'n 20.000 minder gekregen voor ons huis dan dat we er voor betaald hebben.
Alle huizenprijzen in deze regio zijn gezakt, behalve dit huis dus. Die is 30.000 hoger geprijsd dan dat ze er 7 jaar geleden zelf voor betaald hebben. Terwijl zij wel kunnen zoeken naar huizen die in de huidige markt gezakt zijn. Het is nu zo dat je vaak verlies hebt op je huis, maar dat je dat verlies bij koop van een huis weer terug kunt pakken.
Het is hun goed recht, laat ik dat wel zeggen. Maar jammer voor ons. We kunnen wel, maar we willen het huis niet voor een onrealistisch bedrag.
zaterdag 22 september 2012 om 10:52
Je kunt het verlies niet per se "terugpakken". Als je een hypotheek hebt van 200.000 omdat je een huis van die prijs gekocht hebt (kosten koper zelf betaald), en je kunt het nu verkopen voor 180.000, dan blijft er een schuld aan de bank staan van 20.000 euro.
Dan kun je misschien nu wel een (iets) groter huis kopen voor 200.000 maar hoe krijg je dat gefinancierd als je een schuld hebt van 20.000? Ook een huis van 180.000 wordt dan lastig.
Dan kun je misschien nu wel een (iets) groter huis kopen voor 200.000 maar hoe krijg je dat gefinancierd als je een schuld hebt van 20.000? Ook een huis van 180.000 wordt dan lastig.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
zaterdag 22 september 2012 om 11:08
ClaudeFiolle, dat begrijp ik. Echter weten we de situatie van deze verkoper, wat hij aan hypotheek heeft, onze situatie en vanuit die belevingswereld reageer ik. Het doet er ook allemaal niet toe.
Het is prima dat zij het huis hoog geprijsd hebben. Hoe mooi we het ook vinden, we hebben een bod gedaan, daarmee wilden ze niet onderhandelen. Nu een dag later kan ik het wat beter relativeren... ik vind het een mooi huis maar zoooo mooi ook weer niet
Het is prima dat zij het huis hoog geprijsd hebben. Hoe mooi we het ook vinden, we hebben een bod gedaan, daarmee wilden ze niet onderhandelen. Nu een dag later kan ik het wat beter relativeren... ik vind het een mooi huis maar zoooo mooi ook weer niet
zaterdag 22 september 2012 om 11:15
Merlyn geeft aan dat ze op het eerste huis had afgelost, dus ze blijft waarschijnlijk niet met een restschuld zitten. Vandaar dat ze zegt dat verlies niet erg is omdat je ook goedkoper kan kopen. Maar feit blijft natuurlijk dat dat geld weg is. Al helemaal als je daarna gaat huren, emigreren, whatever - dan merk je dat beter.
zaterdag 22 september 2012 om 11:21
Ik reageerde zo omdat jij zei: "Het is nu zo dat je vaak verlies hebt op je huis, maar dat je dat verlies bij koop van een huis weer terug kunt pakken."
Dat klinkt niet alsof je alleen je eigen situatie bedoelt. Ik leg uit dat die vlieger niet zo vaak opgaat.
Dat klinkt niet alsof je alleen je eigen situatie bedoelt. Ik leg uit dat die vlieger niet zo vaak opgaat.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
zaterdag 22 september 2012 om 11:25
Rustig afwachten!!! Laat je makelaar aangeven dat als ze ooit nog een tegenbod willen doen, jullie daar voor openstaan.
Ik ken echt zo veel mensen die na een aantal weekjes wachten alsnog een keurig tegenbod ontvingen.
En een huis duurder kopen dan zijn waarde is echt niet verstandig hoor. Niet zomaar er 10.000 op gaan gooien.
Ik ken echt zo veel mensen die na een aantal weekjes wachten alsnog een keurig tegenbod ontvingen.
En een huis duurder kopen dan zijn waarde is echt niet verstandig hoor. Niet zomaar er 10.000 op gaan gooien.