Cijferreeks Help Me
vrijdag 21 september 2012 om 15:39
Ben bezig met cijferreeksen oefenen voor een assessement binnenkort. Heb een oefenopdracht waar geen antwoord bij zit kan een van jullie me helpen ? (graag met uitleg). Oh en wees niet te hard tegen me als dit heel erg makkelijk is want ik faal echt hard wat betreft cijfers 1+1=3? . Op het VWO stond ik een 4 voor wiskunde op mijn einddiploma zegt al genoeg ( qua rekenen zit ik volgens mij net niet op het niveau van geestelijk beperkt). Ik ben al DRIE keer niet door een selectie gekomen vanwege deze vervelde testjes en ik doe nog zo mn best om te oefenen . Argghhh ik vind zo nooit een baan .
Welke cijfer vult deze reeks op de meest logische manier aan?
3 - 8 - 30 - 110
antwoordmogelijkheden:
320 - 440 - 330 - 430
je mag optellen/aftrekken/ delen/vermenigvuldigen dit mag ook door elkaar. Verandering kan steeds hetzelfde zijn of juist groter of kleiner worden. Een verandering kan plaatsvinden van het ene cijfer naar het volgende of er kunnen twee veranderingen in één reeks plaatsvinden dus bijv. van 3 naar 30 en 8 naar 110).
let op: dit is geen fiboniccireeks
bedankt alvast!
EDIT: het antwoord schijnt dus gewoon via google te vinden haha. Het nog best een lastige dus ik voel me niet zo heel erg dom. Stomme cijfers naaien me al mn hele leven
EDITII: Ja ik heb het boek van Wim Bloemers al van voor naar achteren gelezen ( ik wist dat mensen daarmee zouden komen) maar het heeft zo te zien niet echt gehoplen.
Welke cijfer vult deze reeks op de meest logische manier aan?
3 - 8 - 30 - 110
antwoordmogelijkheden:
320 - 440 - 330 - 430
je mag optellen/aftrekken/ delen/vermenigvuldigen dit mag ook door elkaar. Verandering kan steeds hetzelfde zijn of juist groter of kleiner worden. Een verandering kan plaatsvinden van het ene cijfer naar het volgende of er kunnen twee veranderingen in één reeks plaatsvinden dus bijv. van 3 naar 30 en 8 naar 110).
let op: dit is geen fiboniccireeks
bedankt alvast!
EDIT: het antwoord schijnt dus gewoon via google te vinden haha. Het nog best een lastige dus ik voel me niet zo heel erg dom. Stomme cijfers naaien me al mn hele leven
EDITII: Ja ik heb het boek van Wim Bloemers al van voor naar achteren gelezen ( ik wist dat mensen daarmee zouden komen) maar het heeft zo te zien niet echt gehoplen.
vrijdag 21 september 2012 om 16:37
quote:fantasia87 schreef op 21 september 2012 @ 16:07:
[...]
t
Dat is dus het flauwe banen waarvoor je dit nooit nodig zult. Deze functie is gewoon voor iets bij de gemeente als ambtenaar binnen het sociale domein.Nou, da's wel een hele geruststelling, dat de mensen bij de gemeente cijferreeksen kunnen oplossen..
[...]
t
Dat is dus het flauwe banen waarvoor je dit nooit nodig zult. Deze functie is gewoon voor iets bij de gemeente als ambtenaar binnen het sociale domein.Nou, da's wel een hele geruststelling, dat de mensen bij de gemeente cijferreeksen kunnen oplossen..
vrijdag 21 september 2012 om 16:46
Er zit een logica achter, al maakt het dat vele vragen al eens gesteld zijn en geplaatst op het web het wel minder logisch om het mee te geven.
http://www.oefenassessmen ... m-die-intelligentietests/
http://www.oefenassessmen ... m-die-intelligentietests/