Mijn moeder gaat vreemd

23-09-2012 15:36 90 berichten
De titel zegt het eigenlijk al.

Ik heb een heel groot vermoeden dat mijn moeder vreemd gaat.

Het is gekomen toen ik een een keer haar gsm moest pakken en ik zag dat ze nog een ander bericht binnen kreeg van een andere man.

Nu heb ik dit niet meer van mij afkunnen zetten en heb ik ook vaker in haar telefoon gegeken (ik weet het het is niet netjes).

En qua berichtjes is mijn vermoeden bevestigd.

Nu weet ik niet wat ik hiermee moet doen. Ik heb het mijn man verteld maar hij weet ook niet echt wat ermee te doen.

Nu wil ik het met mijn jonger zusje erover hebben maar weet niet of dit verstandig is.
quote:-Bladora- schreef op 23 september 2012 @ 15:59:

[...]

Nee, we hebben het er thuis vaak over gehad. Mijn tante is jaren lang bedonderd door haar man, ligt in een scheiding. Mijn ouders hebben beiden alles gedaan haar en haar kinderen op te vangen en er is uitgesproken hoe erg ze allebei het vreemdgaan draaien en liegen van mijn ex-oom veroordelen. Dus als ik er op dit moment achter zou komen dan zou ik echt ontzettend ontploffen. Zonder twijfel.

Maar dat heeft natuurlijk niets met TO's situatie te maken.Dat jullie het over liegen en bedriegen hebben gehad betekent toch niet dat jouw ouders niet in goed overleg hebben besloten dat ze er mensen naast mogen hebben? Ik vind jouw conclusie nogal kort door de bocht.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat mijn kinderen later niet het onzalige plan opvatten om zich met onze relatie te gaan bemoeien.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Dat krijg je ervan als je in andermans telefoon gaat snuffelen, hoe oud ben je? Respectloos zeg.
ik zou als moeder niet blij zijn dat JIJ in mijn telefoon gluurt...

en ik zou nog bozer zijn als je het met zusje bespreekt en niet met mij....

dus of je houdt je stil

of je komt bij mij
Ik vind zowieso niet dat als TO het tegen haar vader verteld, dat ze hem dwingt tot een keuze. Zij vertelt hem de waarheid, wat hij ermee doet is aan hem.

Lijkt mij 20x erger, als TO's vader er over 10 jaar achter komt dat vrouw het buiten de deur neemt, en dat dochter het ook al jaááren weet.

Zoiets moet je gewoon vertellen, zoiets mag je gewoon niet verbergen vind ik!
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
En hoe bepaal je dan of de andere ouder op deze info zit te wachten? Misschien wil hij het helemaal niet weten. (En wat doe je als 30-jarige in godsnaam in de telefoon van je moeder?)
Mijn moeder verbergt niets (voor zover ik weet), maar ik hoef het niet in mijn hoofd te halen om in haar spullen te snuffelen. Mijn ouders zouden ook nooit van mij verwachten dat ik zoiets kom vertellen.
Als ouders zolang samen zijn, als die van TO, dan wordt het leven anders. Daar moet je je als frisse 30er niet mee bemoeien en niet proberen te snappen
quote:Enn schreef op 23 september 2012 @ 15:40:

Waarom vraag je het je moeder niet? Overigens je woont niet meer thuis en bent getrouwd? Waarom zou jij dan een rol moeten spelen in dit geheel?

Nou dat zou ik wel doen hoor!

Ik neem aan dat ze nog een vader heeft om wie ze geeft!!!?
quote:nikki_28 schreef op 23 september 2012 @ 16:18:

[...]

Ik neem aan dat ze nog een vader heeft om wie ze geeft!!!?

En dan?

Mama zegt 'nee hoor',en dan??
Niet mee bemoeien. Het gaat je niets aan. En het lezen van tekstberichten van iemand anders z'n telefoon, is niet netjes.
quote:lilalinda schreef op 23 september 2012 @ 16:09:

[...]

Nee hoor, iemand die het spel kent, laat zich door zo'n vraag echt niet vervallen.Niet iedereen is hetzelfde. En dan kom je er niet achter, dan heb je het in ieder geval op subtiele wijze geprobeerd toch.
quote:-no-nick- schreef op 23 september 2012 @ 16:11:

Dat krijg je ervan als je in andermans telefoon gaat snuffelen, hoe oud ben je? Respectloos zeg.

Naja zeg!

Ze zegt toch dat ze er in de eerste instantie per toeval achter kwam!

Nee hoor vergeet heel die vader die hoeft niets te weten want wat niet weet wat niet deert

O wat jammer je mag je tegenwoordig nergens meer mee bemoeien en ook niet als er misschien iemand heel veel verdriet mee wordt aangedaan.
quote:nikki_28 schreef op 23 september 2012 @ 16:18:

[...]

Ik neem aan dat ze nog een vader heeft om wie ze geeft!!!?Dat maakt dan toch dat jouw interpretatie is dat moeder vader beliegt en bedriegt !!!!! Dat is toch jouw interpretatie!!! ?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
En stel nou, dat je je moeder ermee confronteert en je vader blijkt al jaren impotent en dit is de enige manier waarop je moeder het nog uit houdt.

Ben je dan wél blij/ gerustgesteld?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:nikki_28 schreef op 23 september 2012 @ 16:23:

[...]

Naja zeg!

Ze zegt toch dat ze er in de eerste instantie per toeval achter kwam!

Nee hoor vergeet heel die vader die hoeft niets te weten want wat niet weet wat niet deert

O wat jammer je mag je tegenwoordig nergens meer mee bemoeien en ook niet als er misschien iemand heel veel verdriet mee wordt aangedaan.Nee joh, niemand komt toevallig in mijn telefoon en ik niet in die van iemand anders. Je hebt er namelijkniks te zoeken.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 23 september 2012 @ 16:25:

En stel nou, dat je je moeder ermee confronteert en je vader blijkt al jaren impotent en dit is de enige manier waarop je moeder het nog uit houdt.

Ben je dan wél blij/ gerustgesteld?Ook een optie.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:nellaaa schreef op 23 september 2012 @ 16:10:

[...]

Dat jullie het over liegen en bedriegen hebben gehad betekent toch niet dat jouw ouders niet in goed overleg hebben besloten dat ze er mensen naast mogen hebben? Ik vind jouw conclusie nogal kort door de bocht.Het is niet kort door de bocht... Ik ken mijn ouders en ze delen veel met me. Ik weet gewoon dat dat niet zo is. Maar nogmaals het kan bij TO anders zijn.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
quote:lilalinda schreef op 23 september 2012 @ 16:17:

Als ouders zolang samen zijn, als die van TO, dan wordt het leven anders. Daar moet je je als frisse 30er niet mee bemoeien en niet proberen te snappen

Tja, je hebt een punt maar ik vind wel als je zoiets weet dat je dat gewoon moet vertellen hoe oud je ook bent, en ook ongeacht hoelang je ouders samen zijn als je zoiets weet, zou ik het gewoon niet voor me kunnen houden, ik vind het verraad naar mijn vader toe klaar!

en dat van telefoon snuffelen , is inderdaad niet netjes, maar ze kan gewoon zeggen dat ze 1x wat moest opzoeken en het toen heeft gezien!

Jullie hebben ook een punt met dat een kind er niets mee te maken heeft, maar ik zelf zou het niet voor me kunnen houden en ook niet willen!
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Als je het al met iemand erover praat, doe dat dan met je moeder. Punt.
En wat zou jij er van vinden als je moeder je sms ging nakijken ??

Jullie zijn al een tijd de deur uit, relaties kunnen veranderen in die periode.Je weet nooit welke afspraken er zijn gemaakt sinds jullie het huis uit zijn.

Nogmaals de vraag; hoe zou jij het vinden als je moeder te pas en te onpas je smsjes gaat na lezen?
quote:-Bladora- schreef op 23 september 2012 @ 16:31:

[...]

Het is niet kort door de bocht... Ik ken mijn ouders en ze delen veel met me. Ik weet gewoon dat dat niet zo is. Maar nogmaals het kan bij TO anders zijn.Ik heb een geweldige band met mijn ouders, maar of ze veemdgaan, wil ik niet weten. En als ik vreemdga, vertel ik het ze niet
Niet jouw zaken, niet mee bemoeien. Punt
Dit is natuurlijk niet iets wat je wilt weten van je ouder(s). Toch zou ik een moment kiezen waarop je je moeder hierover kunt aanspreken, en dan idd niet aanvallend. Maar dan ook eerlijk zijn over het feit dat je in haar telefoon hebt gekeken, want daar zal ze ook niet onverdeeld gelukkig van worden, hou daar rekening mee. In ieder geval zou ik voorlopig de rest van het gezin niet inlichten, puur omdat je nog helemaal niet precies weet hoe de vork in de steel zit. Het is aan haar om uiteindelijk open kaart te spelen naar je vader, broertje en zusje, mocht dat aan de orde zijn. Hoe moeilijk dat voor jou ook is.
De eerste berichtjes heb ik niet bewust gelezen.

Ze liet me haar foto's op haar iphone zien. En tijdens het doorbladeren van de foto's kwamen de berichtjes binnen. En bij de iphone kun je dan gewoon de tekst lezen.

Toen ging er een schokje door me heen. Maar omdat we met meerdere mensen in de kamer zaten heb ik er verder niet op gereageerd. Als we alleen waren had ik dat waarschijnlijk wel gelijk gedaan.

Daarna heb ik nog 1 keer gekeken en toen werd mijn vermoeden bevestigd. Het enige dat opvalt is dat mijn moeder het vaker over hem heeft.

En daar heb ik toen gelijk op ingehaakt en mijn moeder zei alleen vind je, valt wel mee toch.

Het klopt ook wat iedereen zegt dat ik het naast me neer moet leggen. En van de ene kant zou ik het wel kunnen begrijpen. Ze zijn al 35 jaar getrouwd dus wat hun afspraken onderling zijn wil ik niet weten.

Maar als ik dan aan mijn vader denk dan wordt ik er wel boos om. Juist omdat ik het weet.

Maar ik kan het niet van mij afzetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven